Orlov kirjoitti: ↑La 31.08.2024 00:51
Liekkö varovaisuutta, muttei ihan hirveästi noinkin uuteen laitteeseen taida löytyä testailua/tietoa, ainakaan foorumi tasolla jaettavaksi. Joten pioneeri vain jatkaa testailua
Veikkaan että Orlov on hyvinkin oikessa, kokemuksia ei varmaan täältä muilta paljoa löydy.
MJPfin kirjoitti: ↑Pe 30.08.2024 21:20
Saa näihin osallistua ja kommentoida, olisi mielenkiintoista kuulla mitä porukka on uudempiin Amg kulkineisiin tehny.
Noh... Pukissa nököttää 157, jonka olisi tarkoitus mennä coupeen 278:n tilalle.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Mitään isompaa päivitystä ei ainakaan hetkeen aiheeseen. Työt pakottaa pois kotoa taas hetkeksi.
Tuli tuossa ajeltua urheilullisesti kun olin sopivalla pikkutiellä missä ei muuta liikennettä juuri ole. Seuraavana aamuna Check Brake wear. Ilmoitus tauluun.
Pitänee tutkia kun ehtii, palat on kuitenkin just vaihdettu.
Olisko anturi sitten mennyt tai johto poikki.
Jep,
Mulla farmari on vähän pakollinen että harrastusvälineet mahtuu kyytiin.
Sedan olisi ollut mieleen enemmän mutta ei vaan onnistu.
Saapahan muutakin kuskattua.
Toi näyttää siltä että ei takakontissa juuri ole koskaan mitään ollut, kynnyksestä revin itse suojamuovit pois mitkä oli edelleen siinä päällä.
Olipa mukava yllätys, näköjään sillä Vehon täydellisellä historialla voi pyyhkiä persettä.
Samoja mämmikouria ja kusipäitä kuin muutkin.
Laitettu uudet palat aivan loppuun ajettuihin takalevyihin jotka jo toista milliä alamittaiset.
Nyt kantti syönyt anturin puhki ja ilmoitus taulussa paloista vaikka vasta 8tkm ajettu
Ei näin, en suostunut moista tekemään aikoinaan kun huoltoja tein.
Toinen seikka mitä huomasin oli kardaanin rätti, ikävästi halki monesta kohtaa.
Hyvin on Vehon amattimiähet ison huollon tehnyt.
En usko että on omistaja kieltänyt kun muuten kaikki on vaihdettu ajallaan tai etuajassa, laatu rengasta alla ja kaikki muuten vimosen päälle.
Febi bilstein osaa lähti tilaukseen ja korjataan tilanne kun osat tulee.
Laitetaan kuvia sitten kun vaihtuu palaset.
Osienvaihto huolto, jossa ei osia kuitenkaan vaihdeta, saati informoida asiakasta aiheesta! Tätä kuulee ihan liikaa nykyään!
Pojalla on joku my mercedes juttu ja huollon kanssa kyllä tulee informaatiota ja videota/puheluja aina ja sentään vm2008 auto kyseessä. Ja takuuseen(tehtaan) vaihdettu hiljattain takakelkat etc yms jos on jotain havaittu
Ihmeellistä toimintaa tosiaan ollut.
Ihan selvästi ollut jo huollossa loppu, ei noin äkkiä levyt mene uralle.
Mietin että seuraavan huollon teettänyt veholla niin olisi pysynyt täysi historia mut ei nyt nappaa.
MJPfin kirjoitti: ↑La 21.09.2024 17:51
Ihmeellistä toimintaa tosiaan ollut.
Ihan selvästi ollut jo huollossa loppu, ei noin äkkiä levyt mene uralle.
Mietin että seuraavan huollon teettänyt veholla niin olisi pysynyt täysi historia mut ei nyt nappaa.
Missä Vehossa käytetty? Jos Olarissa niin en ihmettele. Airportin Veho toiminut oman ja työauton suhteen loistavasti.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL 7/1990 300E-24 Automatic
MJPfin kirjoitti: ↑La 21.09.2024 17:51
Ihmeellistä toimintaa tosiaan ollut.
Ihan selvästi ollut jo huollossa loppu, ei noin äkkiä levyt mene uralle.
Mietin että seuraavan huollon teettänyt veholla niin olisi pysynyt täysi historia mut ei nyt nappaa.
Missä Vehossa käytetty? Jos Olarissa niin en ihmettele. Airportin Veho toiminut oman ja työauton suhteen loistavasti.
Airport,
näköjään meni väärin tämäkin vastaus
Aka luin väärin keskustelua
Sorit siitä
Onko palatkin nyt siis pilalla? Onhan siinä mahdollisuus että auto ollut just menossa vaihtoon eikä ole omistaja halunnu enää investoida lisää. Takalevytkin taitaa alkuperäsenä olla 500e/kpl?
Ei tuo merkkiliikkeen leima ole kyllä enää mikään tae hyvästä huollosta. Veljelläkin oli ilmansuodatin runnottu paikalleen niin että o-rengas oli kaksinkerroin. Ihmisiähän ne toki sielläkin vaan on.
Palat on silleen pilalla kun ne on käytetty kuluneissa levyissä.
Uudet palat ja levyt tulossa, ei tuo kustannus silleen harmita lähinnä se että ei merkkiliikkeen työhön voi luottaa.
Mulla on se paha vika että en luota juuri kenenkään työhön enään. Velipoika on yksi niitä harvoja kun mun autoihin saa koskea.
Vaikuttaa siltä että oikeat mekaanikot alkavat oleman kuolemassa sukupuuttoon.
Valitettavan paljon kuulee näitä tehty vähän sinne päin juttuja.
Vaihdellaan osat veljen kanssa sitten heidän korjaamollaan.
Saatan huollonkin teettää siellä jos merkinnän haluan. Tai sitten teen sen ns. Töiden jälkeen ja viittaan kintaalla huoltokirjalle. Autohan on tarkoitus pitää ja jalostaa itselle mieleiseksi.
Palat ja levyt vaihdettu, Boschia ja ferodoa tällä kertaa.
1F02CB61-E695-402A-A60E-3ACD6CF4DCCB.jpeg
Kardaanin limppu vaihtui myös, valitettavasti toinen limpuista oli väärin ja joutuu vielä uudestaan hommaa tekemään.
Samalla vaihtuu kannatinlaakeri varmuuden vuoksi.
4693A6BA-A11F-48EF-8FA9-34A4F45A9849.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Asiat ei oikein etene, työt häiritsevät harrastusta pahasti.
Kirjoittelen tätäkin viestiä hotellilla Thaimaan kuumuudessa.
Pari viikkoa joutuu kärsimään kuumuudesta kohteessa.
Ei ole ihan mun juttu, mut minkäs teet kun toimenkuvaan kuuluu työt ulkomailla välillä.
Velipoika vaihteli renkaita autoon ja on takarenkaat sisältä sileät, perus mersu siis, takapää syö rengasta.
Auto on kuitenkin vakio korkuinen että ihan noin suurta eroa en olisi odottanut ulko ja sisäreunan välillä. 6mm - 0mm ulkoa sisälle mentäessä.
Tarvinnee vaihtaa tähänkin kaikki puslat taakse.
Ai että nämä on kivoja kun itse työmatkalla maailmalla ja neiti laittaa mulle kuvan
8BE14212-84CC-4ED2-B12A-490C70497910.jpeg
Just parasta, no onneksi perheessä kaksi autoa kuten jokaisella mersumiehellä pitää olla
Neiti saa ajella Minillä kunnes pääsen kotiin.
Onneksi reissu loppuu jo perjantaina ja samalla pääsee näkemään uudet downpipet kun pitäsi niidenkin olla postissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jaahas joku paskamyrsky suomessa ja puoli päivää oltu jumissa köpiksen kentällä. Lento peruttu kun vähän sataa lunta.
Jo on perkele.
5D6D1112-16B7-461E-B80C-56E62FF5998E.jpeg
Tuli tosiaan Torissa vastaan omaan autoon sopivat putket.
Oli heti ostettava kun noi on ollut ajatuksissa kunhan löytyy jotkut järkevät.
Hirveää hintaa pyydetään parista putkikäyrästä ja laipasta.
Katsotaan koska ehtii asentelemaan paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
~500€ nurkilla pari tuntuu pyörivän, katilliset tuplaten
Kello yksi yöllä, toinen paluulento oli sekin myöhässä muutaman tunnin.
Mikä hemmetti taas on niin vaikeaa.
Svedut saa junat ajettua minuutin sisään aikataulussa ja koneet mut finski ei saa mitään ajettua edes tunnin tarkkuudella.
Oli se sitten juna dösä tai flygari.
MJPfin kirjoitti: ↑Pe 22.11.2024 18:53
5D6D1112-16B7-461E-B80C-56E62FF5998E.jpeg
Katsotaan koska ehtii asentelemaan paikalleen.
On kyllä hienot. Sydän sykkii lämpöä kun tietää miten Greetta tai Lii huutaisi tästäkin. Ja heidän huutonsa vaimenisi pakorähinän alle. Heti vaan asap paikoilleen.
#puff #lapö #feelgood.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Täytyy tarkistaa koska tossa oli leima, käyttää ensin konttorilla ja sit tuubit paikoilleen jos on lähellä leimaus aika.
Talvi valitettavasti rajoittaa vähän rakentelua ja intoa kun talliin ei mahdu.
Joku on täyttänyt sen konepajan koneilla.
Mut kyllä tää tästä hiljalleen jalostuu se on varma.
Koskas Mou saadaan sun projektista lisää infoa ja kuvia?
No niin Limppi selätetty, kaasuläpän asennontunnistimen säätöpoikkeama.
Voi johtua liittimestä minkä kolvasin väliin tai jostain muusta.
Ajoin kalibroinnin ja auto oli siihen tyytyväinen.
Joku tyylitelty F merkki putkissa, jokainen voi alkuperäisen valmistajan / myyjän siitä päätellä.
Mutta tälleen TIG hitsarin näkökulmasta näyttää Sokevan käsityöltä, sen verran karun näköistä jälkeä. Kiinnikkeissä ei minkäänlaista tunkeumaa hitsissä sen puoleen kuin muissakaan osin.
Samalla vaivalla olisi saanut hitsattua kunnolla läpi asti, nyt hitsi on just ja just pinnassa. Kiinnikkeistä saumat halki jo.
Laitan kuvia kun jaksan asiaan hilloontua enemmän.
Jos olisin ostanut uutena täyteen hintaan oisin vienyt takas.