m102 moottorinvaihto ongelma
m102 moottorinvaihto ongelma
Elikkäs. Tuli hommattua vuoden 88 m102 2l kone, kun omasta vm91 kilahti. Noh paikalle laittaessa hokasin että kipinä hukassa, jonka jälkeen huomasin että aiemmassa moottorissa tulee sytytys vauhtipyörältä anturilta ja nykyisin paikallaan olevassa jakajan pohjasta. Vanhemman mallin sytkäboksin jos vaihtaisi, niin toimisi kai muuten, mutta tossa vanhemmassa on vain 1 ison liittimen, ja 1 pienen liittimen paikat. Kun uudemassa (paikalla olevassa) on 2 isoa ja 1 pieni.
Kysymys siis kuuluukin, onko tuohon joku yksinkertainen keino saada pelittämään, vai joutuuko vaihtamaan koko sähkösarjan?
Kysymys siis kuuluukin, onko tuohon joku yksinkertainen keino saada pelittämään, vai joutuuko vaihtamaan koko sähkösarjan?
Re: m102 moottorinvaihto ongelma
Ei taida olla oikotietä onneen, paras lopputulos tulisi varmaan jos siirtää kampuran anturin siihen paikallaan olevaan koneeseen?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: m102 moottorinvaihto ongelma
Se kahden ison plugin sytytys on uudempi EZL elektronisella ennakon säädöllä. Se vanhempi on niin simppeli kytkennöiltään, ettei siinä kovin montaa johtoa joudu rakentamaan, jotta sen saa toimimaan. Eli jos tässä pelkona on auton koko johtosarjan vaihto, niin ei, sellaiseen ei tarvitse ryhtyä. EZL:stä ottaa tarvittavat, ja sen toisen plugin jättää vaan käyttämättä. Kaaviot löytynevät esim. Haynesin korjausoppaasta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: m102 moottorinvaihto ongelma
Kiitos vastauksista! Jos joltain löytyy vielä lisätietoa tosta johtojen rakentelusta niin ois hyvä.
Re: m102 moottorinvaihto ongelma
se anturin paikkahan on helppo porata
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: m102 moottorinvaihto ongelma
Mitä lueskellut, niin vaihdatuttaa ilmeisesti aika paljon osia jos haluaa tuosta ezl vaihtaa tsz sytytykseen. Ainakin toistenpäin tehtynä joutuu vaihtamaan useamman anturin, moottorinsähköt, ecun jne. En tiedä miten sitten toisten päin.
Re: m102 moottorinvaihto ongelma
Tähän jos löytyisi joku kuka kyseisen homman tehnyt niin innolla odotan vastausta.