Moi.
Eli tuollainen C sarjalainen tuli taloon. Oli leima kylmänä, nyt on korjattu ja juuri saatu leima. Leimalta takaisin ajaessa ESP ilmoitus ja ESP Off nappi ei tee sitten mitään. Virrat pois, vika poistui. Ajaessa alle 80 km/h ei ilmoitusta. Mutta n. puoli kilmoteriä kun ajaa 80km/h tai ylitte nopeudella, ilmoitus tulee. Hauskaa on se että kun täällä on nyt pääkallokeli, niin vaikka herjaa ESP, silti ESP toimii kun auto lähtee luisuun. Mutta napista sitä EI saa pois päältä, silloin kun tuo vika on päällä. ABS:ät myös toimii, oli vika ESP ilmoitus päällä tai ei.
STAR:ia ei ole, on icarsoft volvo ja honda, mutta eivät taida tässä tilanteessa auttaa.
Renkaissa on paineet kohdillaan.
Mistä kannattaisi vikaa etsiö? Vai voiko jonku sulakkeen poistamalla saada koko esp:n pois päältä?
w203 C180 2000 visit workshop ESP 80 km/h vauhdissa
-
- Mersumies
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w203 C180 2000 visit workshop ESP 80 km/h vauhdissa
Onko kaikki renkaat samaa kokoa?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5851
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w203 C180 2000 visit workshop ESP 80 km/h vauhdissa
Renkaat samalla tapaa kuluunet, jarruvalo katkasin kunnossa(jarruvalot sytty/sammu ei tarkoita että on),blackmoor kirjoitti: ↑Ma 11.11.2024 23:18 Moi.
Eli tuollainen C sarjalainen tuli taloon. Oli leima kylmänä, nyt on korjattu ja juuri saatu leima. Leimalta takaisin ajaessa ESP ilmoitus ja ESP Off nappi ei tee sitten mitään. Virrat pois, vika poistui. Ajaessa alle 80 km/h ei ilmoitusta. Mutta n. puoli kilmoteriä kun ajaa 80km/h tai ylitte nopeudella, ilmoitus tulee. Hauskaa on se että kun täällä on nyt pääkallokeli, niin vaikka herjaa ESP, silti ESP toimii kun auto lähtee luisuun. Mutta napista sitä EI saa pois päältä, silloin kun tuo vika on päällä. ABS:ät myös toimii, oli vika ESP ilmoitus päällä tai ei.
STAR:ia ei ole, on icarsoft volvo ja honda, mutta eivät taida tässä tilanteessa auttaa.
Renkaissa on paineet kohdillaan.
Mistä kannattaisi vikaa etsiö? Vai voiko jonku sulakkeen poistamalla saada koko esp:n pois päältä?
ratti suorassa
esp siis kuitenkin oikaisee auton luisusta ?
(vaikka esp on pois niin sutimisen esto toimii saman tapaan kuin ennenkin)
myös väljä pyörän laakerissa vaikutta esp tominttaan
Mökkillä
'
'
Re: w203 C180 2000 visit workshop ESP 80 km/h vauhdissa
Ratti on suorassa. Esp jos laittaa OFF ,niin se on tosiaan off, antaa auton luistella. sitten kun vauhti nousee yli 80 kmh puoli kilsaa, tulee tuo esp vikailmoitus ja esp:tä EI saa pois päältä nää, nappi ei tee mitään. ja luisussa alkaa jurinat.
Huomena tulee icarsoftin MB lukija, niin jospa siitä osviittaa saisi, katsotaan...
Huomena tulee icarsoftin MB lukija, niin jospa siitä osviittaa saisi, katsotaan...
Re: w203 C180 2000 visit workshop ESP 80 km/h vauhdissa
Vikakoodeja oliki sitten läjä:
Historiallinen ( kaikki alla olevat)
P2000
Ajojärjestelmästä CAN-väylän kautta lähetetty jarrutusmomentin arvo on kohtuuton
P2001
Ohjausmoduulin N73 /EIS [EZS] ohjausmoduuli) lähettämä signaali jarruvalon tilalle ei ole käytettävissä can väylässä.
C1022-001
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
C1022-002
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
C1022-004
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
C1120-016
N64 (ESP-kääntymisnopeuden tunnistin) kuittausvirhe
C1149-002
Komponentin B24 / 2 jännitesyöttö (ESP-sivuttaiskiihtyvyys) / komponentin N64 jännitesyöttö (ESP-kääntymisnopeusanturi ) / Virtalähde B34 / 1 (ESP-paineanturi 1) tai B34 / 2 (ESP-paineanturi 2): Oikosulku maahan
C1022-004
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
Nykyiset:
B15B8
Komponentti M2 / 21 (raitisilmakannen toimilaite) on jäykkä tai tukossa
B15A8
Komponentti M2 / 15 (vasen ja oikea läppä toimilaite) on jäykkä tai tukossa
B15A8
Komponentti M2 / 16 (vasen ja oikea huurteen läpän toimilaite) on jäykkä tai tukossa
Nuo 3 viimeistä liittyvät nakutukseen joka kestää n. puoli minuuttia kun virrat laittanut päälle? Mukana tuli kaksi "käsivartta" pussissa, niillä varmaan korjaantuisivat kaikki 3 ongelmaa?
Historiallinen ( kaikki alla olevat)
P2000
Ajojärjestelmästä CAN-väylän kautta lähetetty jarrutusmomentin arvo on kohtuuton
P2001
Ohjausmoduulin N73 /EIS [EZS] ohjausmoduuli) lähettämä signaali jarruvalon tilalle ei ole käytettävissä can väylässä.
C1022-001
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
C1022-002
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
C1022-004
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
C1120-016
N64 (ESP-kääntymisnopeuden tunnistin) kuittausvirhe
C1149-002
Komponentin B24 / 2 jännitesyöttö (ESP-sivuttaiskiihtyvyys) / komponentin N64 jännitesyöttö (ESP-kääntymisnopeusanturi ) / Virtalähde B34 / 1 (ESP-paineanturi 1) tai B34 / 2 (ESP-paineanturi 2): Oikosulku maahan
C1022-004
Can bus fault. CAN communication with the engine system is faulty
Nykyiset:
B15B8
Komponentti M2 / 21 (raitisilmakannen toimilaite) on jäykkä tai tukossa
B15A8
Komponentti M2 / 15 (vasen ja oikea läppä toimilaite) on jäykkä tai tukossa
B15A8
Komponentti M2 / 16 (vasen ja oikea huurteen läpän toimilaite) on jäykkä tai tukossa
Nuo 3 viimeistä liittyvät nakutukseen joka kestää n. puoli minuuttia kun virrat laittanut päälle? Mukana tuli kaksi "käsivartta" pussissa, niillä varmaan korjaantuisivat kaikki 3 ongelmaa?
Re: w203 C180 2000 visit workshop ESP 80 km/h vauhdissa
Tänään päässyt mersulla ajamaan. Sama homma, esp vikaa ilmoitti n. 1 km ajoa 80 kmh.
Tällainen vikakoodi on esp moduulissa nyt
C1142-004
B24/2 (Esp sivuttaiskiihtyvyysanturi)
nollapisteen vaihtelu
Ja ilmastoinnissa samat 3 vikaa.
Tällainen vikakoodi on esp moduulissa nyt
C1142-004
B24/2 (Esp sivuttaiskiihtyvyysanturi)
nollapisteen vaihtelu
Ja ilmastoinnissa samat 3 vikaa.