W906 OM651 vikatilassa
W906 OM651 vikatilassa
Tervehdys kaikille,
316cdi Sprintteri temppuillut koko kesän kun kelit lämpeni yli 20C tasolle.
Antaa tosiaan P2263 vikakoodia starilla lukiessa ja kaikki ohjaukset toimivat eikä muita vikakoodeja tule.
Pikkuturbon hukkaportti oli jumissa kun tämän ostin. Hienosäädin hukkaporttia sitten vasaralla ja rupesi toimimaan. Keväällä auto toimi oikein hyvin ja kesä aamuisin kun lämmöt alle 20C vikatilaa ei välttämättä tule.
Dpf poltto ei onnistu starilla ajossa, eikä tyhjäkäynnillä. Herjaa kommunikaatiovirhettä kun ajonaikaista polttoa yrittää ja tyhjäkäynnillä polttaessa auto sammuu, kun dpf lämmöt nousee 600 paremmalle puolelle. Star ei anna mitään vikatietoa vaikka auto sammuu itsekseen.
Vaihdettuja ja tehtyjä asioita:
Alipainejärjestelmä alipainetestattu ->ok
Starilla testattu kaikki mahdollinen -> ei ongelmia, turbon ohjaukset, egr..
Imusarja vaihdettu, vanha täysin ehjä eikä juuri yhtään karstaa vaikka yli 400tkm takana.
Kaasuläppäkotelon tiivisteet vuotivat -vaihdettu
Ahtoputkien tiivisteet käsitelty silikonilla
Hukkaporttien alipainesäädin uusittu. Tällä hetkellä pikkuturbon hukkaporttia ohjaamassa. Vanhoja testattu ristiin, joko molemmat rikki tai niissä ei vikaa.
Aktuaattoreita säädetty. Vikatilaherkkyys pieneni näitä säätelemällä.
Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen.
Auto käynnissä isomman turbon ”aktuaattorin” vartta pystyy käsin liikuttelemaan->sama p2263 vikatila menee päälle. Pienen turbon aktuaattorin varsi ei taas liiku helposti. Aktuaattori kuitenkin tottelee alipainetta hyvin eikä vuoda.
Onko kellään kokemusta tämmöisestä mystisestä viasta. Puolisenvuotta tämän kanssa temppuillut, mutta ei meinaa löytyä syyllistä.
Kaikki neuvot kelpaa millä saisin vaikka rajattua ongelmaa tarkemmaksi tms. Starin hankin vasta alkukesästä niin sieltäkin voi löytyä jostain jotain hyödyllistä mitä en ole vielä löytänyt.
316cdi Sprintteri temppuillut koko kesän kun kelit lämpeni yli 20C tasolle.
Antaa tosiaan P2263 vikakoodia starilla lukiessa ja kaikki ohjaukset toimivat eikä muita vikakoodeja tule.
Pikkuturbon hukkaportti oli jumissa kun tämän ostin. Hienosäädin hukkaporttia sitten vasaralla ja rupesi toimimaan. Keväällä auto toimi oikein hyvin ja kesä aamuisin kun lämmöt alle 20C vikatilaa ei välttämättä tule.
Dpf poltto ei onnistu starilla ajossa, eikä tyhjäkäynnillä. Herjaa kommunikaatiovirhettä kun ajonaikaista polttoa yrittää ja tyhjäkäynnillä polttaessa auto sammuu, kun dpf lämmöt nousee 600 paremmalle puolelle. Star ei anna mitään vikatietoa vaikka auto sammuu itsekseen.
Vaihdettuja ja tehtyjä asioita:
Alipainejärjestelmä alipainetestattu ->ok
Starilla testattu kaikki mahdollinen -> ei ongelmia, turbon ohjaukset, egr..
Imusarja vaihdettu, vanha täysin ehjä eikä juuri yhtään karstaa vaikka yli 400tkm takana.
Kaasuläppäkotelon tiivisteet vuotivat -vaihdettu
Ahtoputkien tiivisteet käsitelty silikonilla
Hukkaporttien alipainesäädin uusittu. Tällä hetkellä pikkuturbon hukkaporttia ohjaamassa. Vanhoja testattu ristiin, joko molemmat rikki tai niissä ei vikaa.
Aktuaattoreita säädetty. Vikatilaherkkyys pieneni näitä säätelemällä.
Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen.
Auto käynnissä isomman turbon ”aktuaattorin” vartta pystyy käsin liikuttelemaan->sama p2263 vikatila menee päälle. Pienen turbon aktuaattorin varsi ei taas liiku helposti. Aktuaattori kuitenkin tottelee alipainetta hyvin eikä vuoda.
Onko kellään kokemusta tämmöisestä mystisestä viasta. Puolisenvuotta tämän kanssa temppuillut, mutta ei meinaa löytyä syyllistä.
Kaikki neuvot kelpaa millä saisin vaikka rajattua ongelmaa tarkemmaksi tms. Starin hankin vasta alkukesästä niin sieltäkin voi löytyä jostain jotain hyödyllistä mitä en ole vielä löytänyt.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W906 OM651 vikatilassa
Minkä selite textin testri antaa tuolle koodille(ulkoa niitä harva muistaa) ?Kuukkelik kirjoitti: ↑Ke 21.08.2024 23:24 Tervehdys kaikille,
316cdi Sprintteri temppuillut koko kesän kun kelit lämpeni yli 20C tasolle.
Antaa tosiaan P2263 vikakoodia starilla lukiessa ja kaikki ohjaukset toimivat eikä muita vikakoodeja tule.
Pikkuturbon hukkaportti oli jumissa kun tämän ostin. Hienosäädin hukkaporttia sitten vasaralla ja rupesi toimimaan. Keväällä auto toimi oikein hyvin ja kesä aamuisin kun lämmöt alle 20C vikatilaa ei välttämättä tule.
Dpf poltto ei onnistu starilla ajossa, eikä tyhjäkäynnillä. Herjaa kommunikaatiovirhettä kun ajonaikaista polttoa yrittää ja tyhjäkäynnillä polttaessa auto sammuu, kun dpf lämmöt nousee 600 paremmalle puolelle. Star ei anna mitään vikatietoa vaikka auto sammuu itsekseen.
Vaihdettuja ja tehtyjä asioita:
Alipainejärjestelmä alipainetestattu ->ok
Starilla testattu kaikki mahdollinen -> ei ongelmia, turbon ohjaukset, egr..
Imusarja vaihdettu, vanha täysin ehjä eikä juuri yhtään karstaa vaikka yli 400tkm takana.
Kaasuläppäkotelon tiivisteet vuotivat -vaihdettu
Ahtoputkien tiivisteet käsitelty silikonilla
Hukkaporttien alipainesäädin uusittu. Tällä hetkellä pikkuturbon hukkaporttia ohjaamassa. Vanhoja testattu ristiin, joko molemmat rikki tai niissä ei vikaa.
Aktuaattoreita säädetty. Vikatilaherkkyys pieneni näitä säätelemällä.
Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen.
Auto käynnissä isomman turbon ”aktuaattorin” vartta pystyy käsin liikuttelemaan->sama p2263 vikatila menee päälle. Pienen turbon aktuaattorin varsi ei taas liiku helposti. Aktuaattori kuitenkin tottelee alipainetta hyvin eikä vuoda.
Onko kellään kokemusta tämmöisestä mystisestä viasta. Puolisenvuotta tämän kanssa temppuillut, mutta ei meinaa löytyä syyllistä.
Kaikki neuvot kelpaa millä saisin vaikka rajattua ongelmaa tarkemmaksi tms. Starin hankin vasta alkukesästä niin sieltäkin voi löytyä jostain jotain hyödyllistä mitä en ole vielä löytänyt.
Mitä tuli sen ohjatujaen testien loppu tulokseksi
(kun klikka siitä koodista eteenpäin ja jatkaa sieltä)
Tarkistanut että myös ne läpät(hukaportin ja turbojen välissä) likkuu ?
alipaine linjat tsetattu niin onko myös kaikki alipaien kellot testattu ?
saanut mitään käyttön opastusta testeriin sieltä mistä sen hankit ?
Mökkillä
'
'
Re: W906 OM651 vikatilassa
En välttämättä sanatarkasti muista, mutta jotenkin näin: turboahdin ahtopaineensäätö poikkeama.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 22.08.2024 09:44
Minkä selite textin testri antaa tuolle koodille(ulkoa niitä harva muistaa) ?
Mitä tuli sen ohjatujaen testien loppu tulokseksi
(kun klikka siitä koodista eteenpäin ja jatkaa sieltä)
Tarkistanut että myös ne läpät(hukaportin ja turbojen välissä) likkuu ?
alipaine linjat tsetattu niin onko myös kaikki alipaien kellot testattu ?
saanut mitään käyttön opastusta testeriin sieltä mistä sen hankit ?
Ihan täysin perillä en ole tästä 316cdi tuplaturbosysteemistä. Mutta ymmärrykseni mukaan alipainejärjestelmä ohjaa hukkaportteja? (Vai turbon muuttuvia siipiä?) Nuo kellojen perässä olevat portit liikkuu kyllä ilman ongelmia. Kellot myös testattu, liikkuvat ok.
Ohjatuista testeistä ei löytynyt vikaa, mutta muistaakseni en tehmyt kokonaan loppuun asti sillä olisi täytynyt olla jotain painetestereitä. Mutta starin klikkailutestit tein esim autokäynnissä ahtojärjestelmän testaus. Kone sammuksissa sama. Egr testistä tuli vastaukseksi, että elä vaihda komponenttia egr venttiili.
Stariin käyttöön opastuksena itseoppiminen + tieto internetistä. Stari on itse asennettu omalle vikakoodiläppärille. Aikaisemmin oli myös asennuksen kanssa ongelmia, eli voi tuo dpf poltto-ongelma olla huonon stari asennuksen takia, vaikkakin tein uudelleen asennuksen jossain kohtaa kun selvisi että asennus ei ok.
Nyt itseasiassa muistin, kun tutkailin livedataa star tummensi hukkaportti kohdan, eli hukkaportin arvo ei linjassa halutun kanssa? Mutta ei aina…
Re: W906 OM651 vikatilassa
Lisättäköön että tuntuu lämpöisenä laiskahkolta, ennen kun tuo vikatila menee päälle. Nyt epäilyksenä turbon alipainekello. Toimii kyllä normaalisti stari testeissä ja myöskin alipainepumpulla testattu. Olisi mukava saada todettua vika ennen osien hankintaa, on sen verta paljon rahaa käytetty tähän hakuammuntaan..
-
- Mersumies
- Viestit: 2669
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W906 OM651 vikatilassa
Ihan perushuollot kuitenkin on tehty? Esimerkiksi ilmansuodattimen vaihto?Kuukkelik kirjoitti: ↑Ma 26.08.2024 18:37 Lisättäköön että tuntuu lämpöisenä laiskahkolta, ennen kun tuo vikatila menee päälle. Nyt epäilyksenä turbon alipainekello. Toimii kyllä normaalisti stari testeissä ja myöskin alipainepumpulla testattu. Olisi mukava saada todettua vika ennen osien hankintaa, on sen verta paljon rahaa käytetty tähän hakuammuntaan..
Meillä eräs toisenmerkkinen diesel alkoi savuttamaan jo aivan tavallisessa ajossa ja kiihdytyksessä niin, että näkyi mustaa peilistä. Ei vikakoodeja ja lopulta ilmansuodattimen vaihdolla sekä egr.n puhdistuksella savutus loppui. Katsastuksessa savutusarvo 0,94 (sallittu Euro4 1,5).
Lisäyksenä vielä ilmansuodattimelta turbolle menevän haitariletkun/turbon liitoskohdassa oleva kuminen olakkeella varustettu sovitinholkki oli pyrkinyt imeytymään sisäänpäin joka viittasi kovaan alipaineeseen turbon imupuolella.
Hyvälaatuinen Mann-suodatin meni tukkoon alle 20tkm. Vastaavaa nopeaa likaantumisesta olen havainnut toisessa dieselissämme johon vaihdan suodattimen 10tkm välein. Ajo on molemmilla autoilla 99.9% asfalttiteillä.
Re: W906 OM651 vikatilassa
On tätä ennen minua jotenkin huollettu. Putkifirman entinen autoE200kompressor kirjoitti: ↑Ma 26.08.2024 20:55
Ihan perushuollot kuitenkin on tehty? Esimerkiksi ilmansuodattimen vaihto?
Meillä eräs toisenmerkkinen diesel alkoi savuttamaan jo aivan tavallisessa ajossa ja kiihdytyksessä niin, että näkyi mustaa peilistä. Ei vikakoodeja ja lopulta ilmansuodattimen vaihdolla sekä egr.n puhdistuksella savutus loppui. Katsastuksessa savutusarvo 0,94 (sallittu Euro4 1,5).
Lisäyksenä vielä ilmansuodattimelta turbolle menevän haitariletkun/turbon liitoskohdassa oleva kuminen olakkeella varustettu sovitinholkki oli pyrkinyt imeytymään sisäänpäin joka viittasi kovaan alipaineeseen turbon imupuolella.
Hyvälaatuinen Mann-suodatin meni tukkoon alle 20tkm. Vastaavaa nopeaa likaantumisesta olen havainnut toisessa dieselissämme johon vaihdan suodattimen 10tkm välein. Ajo on molemmilla autoilla 99.9% asfalttiteillä.

Minä olen lähes kaikki mahdolliset huollot tähän tehny itse kun ei tietoa onko esim peräöljyjä vaihdettu ikinä tämän auton elämän aikana.
Melko paljon ohivuotoa tulee, voi olla että pcv öljynerotin on entinen. Juuri tuo mainitsemasi sovitinholkki oli muös jotenkin tihkunut öljyä läpi. Ahtoputkessa oli varmaan 1dl öljyä…. Dieselsuodattimen olen nyt kahteen kertaan tilannut väärän. Täytyy se vaihtaa vielä.
Auto ei savuta. Egr tsekattu ei juuri yhtään karstaa. Taitaa olla tämä euro 5, katsatus ok.
Mutta tosiaan tuo koodi viittaa ahtopaineen säätöön. Onko näistä mennyt alipainepumppuja tai onko kellään oireillut?
Re: W906 OM651 vikatilassa
vesipumpun alipainevuoto?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W906 OM651 vikatilassa
Löytykö tästä vian aiheuttajaa?
Re: W906 OM651 vikatilassa
Kiinnostaisi myös tietää onko vika selvinnyt.
Vastaavat oireet ovat kiusanneet samanlaisessa sprinteissä. Vaihdettu mm. imusarja ja egr ohitusventttiili mutta oireet jatkuvat.
Nyt korjaamolla sanottiin että pikkuturbon hukkaportti olisi koko ajan 40% auki. Tietokoneella saa ajettua porttia normaalisti mutta ilmeisesti auton oma ohjaus ei anna käskyä??? Vika kaapeleissa tai ohjausyksikössä?
Onko muilla ollut vastaavaa?
Vastaavat oireet ovat kiusanneet samanlaisessa sprinteissä. Vaihdettu mm. imusarja ja egr ohitusventttiili mutta oireet jatkuvat.
Nyt korjaamolla sanottiin että pikkuturbon hukkaportti olisi koko ajan 40% auki. Tietokoneella saa ajettua porttia normaalisti mutta ilmeisesti auton oma ohjaus ei anna käskyä??? Vika kaapeleissa tai ohjausyksikössä?
Onko muilla ollut vastaavaa?