S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Tervehdys.

Uutena tulokkaana tuli hommattua 220cdi automaatti salmiakki nassu. 2010vm

Ensimmäinen sieluun sattuva asia on omaan korvaan järkyttävän kuuloinen kulutus. 120kmh vakkarissa kulutus näyttää 8.1 ja jos laskee 110kmh tippuu 7.4 paikkeille :shock: Onhan tuo raato jo yli puolimiljoonaa pörissyt, mutta ajoltaan tuntuu melko napakalta, vaan kuitenkin väsyneeltä. Murina on myös kiihdyttäessä melkoinen, ei kuitenkaan matka-ajossa liialti häiritse.
Jarrut ei myöskään tunnu laahaavan.

Seuraava mielenterveyden päälle käyvä ominaisuus on yöllä tipahtava persaus. Kuuleman mukaan pussit ja kompura vaihdettu. Ryynejä kuivailtu yms tms mutta edelleen vajoaa seistessä. Vaikka perä on tontissa, mitään vikavaloa ei käynnistäessä ilmottele...

Kolmas itseä mietityttävä asia on jälkiasenteinen webasto.
Suoraa käyttö painiketta ei ole missään, ja kaukosäätimeen tulee teksti fail ja antennin kuva vilkkuu kaukkarin oikeassa yläreunassa. Kuulemma olis kaukkarissa patteri vähissä, mutta en ymmärrä miten se kaukkari sitten ei ilmottaisi ennemmin huonosta patterista..

Pääpiirteittäin on kuitenkin melko siisti sisältä ja ulkoa, mutta paljolti tuntus olevan myös laitettavaa. Mistä lähdetään selvittää, mitä tulee huomioida vai lyödäänkö heti kynsitulet alle :)
Viimeksi muokannut Juba93, Ma 25.11.2024 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Yksi "vika" on tähän mennessä selätetty, elikkä webasto lähti pöhisemään ihan vaan kaukkarin patterin vaihtamalla.

Toki sisälle se ei näyttänyt 5min koekäytön aikana lämmintä puhaltavan, tai siis ylipäätään puhallin ei puhu mitään. Tuttu korjaamo kaveri sano että voi olla myös kytketty niin, että lämmittää ensin moottorin, vaan mistäpä tuota lähtee selvittämään..
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Starilla ei löytynyt vikakoodeja, mutta 60-80kmh matka-ajo taittui 6.0 kulutukseen.. huolletaan nyt ensin ja katsotaan miten edetään.

Ilma alustasta ei suihkepullo testillä löytynyt äkkisältään kuplia, olisiko tähän kenelläkään mitään neuvoja miten edetä?
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Jatketaan nyt tarinaa...

Aamulla herätessä räpläsin webaston pälle, ja pihalta rupesi kohina kuulumaan. No siinä annoin hymyssä suin webaston pöhistä täydet 20mim, ja ensimmäinen lievä pettymys oli oven avatessa, kun kyökin puolihan ei ollut lämmennyt juuri laisinkaan. Tuulilasi oli kyllä sulanut jäästä, mutta muuten ei.

Seuraava isompi pettymys oli jälleen ilmapussukat. Mersuhan ei sitten jaksanu vielä ilmeisesti nousta vielä siihen aikaan ylös ollenkaan... Ajoin auton halliin sisälle, laitoin lämppärin kompuralle, koska ajattelin että jäätynythän se on varmasti paskaksi koko tötterö mutta ei, kompura ei hörähdäkkään. Sinne se jäi pötköttämään lämpimään talliin ja kaverin kyydillä 45min myöhässä töihin. Saatanan vässykkä...

Mistä tätä nyt lähdetään lähestymään vai saako tonne jotkut rauta vieterit tilalle 🙄
Köyhillä on kiire...
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Hyvän ilmajousituksen vaihtaminen rautajousiin on asia, josta pitäisi joutua linnaan.

Ekana kattoisin kompuran sulakkeen, että onko se ehjä tai lähteekö kompura suoralla virralla pyörimään. Hieman epäilyttää itseäni tuo sanamuoto "kuuleman mukaan kompuraa huollettu, ryynejä kuivailtu ja pusseja uusittu", eli onko näitä oikeasti tehty vai ei? Yöllä perän vajuminen johtuu lähes aina vuotavasta pussista, mutta jos kompura ei enää edes lähde pyörimään, saattaa kompurankin puolella olla vikaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4621
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Venttiiliblokki vaihtoon jos ei pussien päästä vuoda. Aika yleinen että vuotaa.
Samoin uusi kompura niin ei tarvitse arvuutella.
Joissakin johto ollut puristuksissa ja poikki puskurin alta.
Ja hyvä tarkistaa että ei liitin ole sulanut kompuran puolelta.
Siinä ne tärkeimmät.
Suuttimet kulunut, ilmansuodatin paskanen, ahtoputki vuotaa.
Egr vuotaa, noista voisi löytyä kulutuksen syy.
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Kompura on kuuleman mukaan vaihdettu pussien kanssa vuonna 22 ja näkyy olevan joku ohitus johto vedetty :cry: :evil: sellanen noin 20mm² johto jollain 40-60a sulakkeella... Ryyni kuivailut olis kuulenma suoritettu tänävuonna ja vaihdettu rele sinne vasenpaan kylkeen taakse. Ilmeisesti vanha oli jätetty siihen hollille verkon sisään, joten aamulla hätäpäissäni koitin vaihtaa myös sen mutta eihän se mitään auttanut.

Jahka pääsen täältä töistä hevoon, käyn hakemassa jokatapauksessa uudet putket mitä sinne nyt meneekään ja sen venttiili blokin. Vaikkakaan suihkepullolla ei vuotoa näkyny missään, niin ajattelin sen nyt alkuun vaihdella pois samoilla lämpösillä. Koska jos nyt tosiaan niinkun tuossa huolto ukot epäili, että se olisi kompura "vaan" jäätyny, niin siellä on sillon luonnollisesti vettä järjestelmässä -> ei ne venttiilit siitä vedestä ja jäätyilystä ainakaan paremmaksi mene 😅 sitten jos ei lähde pelaamaan, niin se ei auta kun ruveta kompuraa vaihtelemaan.

Kulutus hommaan, Kiitos vastauksista. Näitä vähän ajattelin itsekkin. Täytyy tehdä suuttimen ohivuototesti ja katella mitä egr on syöny. Palailen näihin varmasti heti kun auto on jälleen ajokuntoinen.. Ensitöikseen täytynee saada raato tassuilleen ja leimalle.

Rautajousi heitto nyt oli lähinnä aamuvitutuksessa kirjotettu heitto. Onhan tuo ilmajousitus toimiessaan paras keksintö, heti siivutetun leivän jälkeen :lol: MUTTA jos nyt ei jostain kumman syystä rupea persaus nousemaan, ei tämäkään väliaikais ratkaisuna täysin poissuljettu ole... Tämä nyt on kuitenkin meikäläisen ainoa ajokki ja työmatkaa on 100km päivässä.....
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Jatko kysymys vielä, mistä porukka on hommannut tuota silica raetta?
Köyhillä on kiire...
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Sinne ei tarvitse vaihtaa niitä rakeita, eikä kannatakkaan, ellei sitten löydä jostain juuri sellaista raetta, joka sinne kuuluu. Riittää, että kuivattaa entiset uunissa. Itse olen kuivatellut pikkusen reilu 100 asteen lämpötilassa.
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Eihän se tuo herra suostunut nousemaan tuosta vaikka on koko päivän lämpimässä tallissa laiskotellut.. mistähän tässä nyt lähdettäisiin sitten liikkeelle...
Köyhillä on kiire...
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Mittaa nyt ensin tuleeko sinne kompuralle edes sähköä. Jos ei. Niin sitten sulakkeen tarkistus ja releen mittaus.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Sen verran ehdein tutkasenaan laitetta, että vikakoodit antoi

C1568 auton korkeus, takana oikealla,
-tuntematon status.
-katkonainen.

C1566 auton korkeus, takana vasemmalla,
-tuntematon status
-katkonainen

C156E Auton tason kalibrointia ei ole tehty.
- jatkuva

Tästä johtuen huolto ukko joka starilla räpläsi autoa eilen, käski olla tekemättä mitään... Lupasi huomenna tutkia asiaa, josko onkin häneltä jäänyt tuo kalibrointi suorittamatta loppuun -> kun alusta kerran vuotaa, niin epäili josko siitä syystä ei lähtisi säkistöä täyttämään.
Sen verran kuitenkin tutkin, että akulta sinne purkin persieseen vedetty ohitus kaapelin sulake oli ainakin ehjä..

Jatketaan taistelua nyt siis huomenna.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Juuri sain huolto ukolta tiedon, että mersu nosteli ittensä ylös ja kalibrointi on nyt suoritettu onnistuneesti.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Mercedeshän tuli tänään katsastettua. Öljyvuodosta tuli korjuutus kehotus, seuraavaks on siia ruvetta sitä tutkimaan ja vaihtelemaan tosiaan niitä ilmaputkia taakse. Josko siitä vaikka saatas ihan soiva peli tästäkin kanppeesta.

Kiitoksia jeesistä, ja saa huudella jos om651 perikteisimpiä öljyn valskaus kohteita on tiedossa 😅
Köyhillä on kiire...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4621
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Venttiilinoppa on yksi ja imusarjan alla oli joku vuoto kanssa. Ei jaksa muistaa mitä siellä oli.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Öljynsuodattimenjalka / jäähdytin ja venttiilikoppa tyypillisimpiä. Muutamia kampiakselin etu/takastefoja mennyt. Kaasuläppn ja ahtoputkien tiivisteet vuotaa lähes kaikissa mutta harvoin niin paljon että pohjamuovien alle tulee
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Kiitoksia, täytyy ruveta selvittämään. Jahka pääsee nyt ihan ensitöikseen pesemään ton pannuhuoneen..

Tietysti näin aamusella kun lähdin ajelemaan just katsastetulla merssulla hymyssä suin työhön, toki edelleen raakan kuulosta (keskinopeus 70kmh ja 6.1 l saturaisella ) kulutusta silmällä pitäen. Niin eiköhän vaan 25km ajon jälkeen tötterö lyönyt vikatilaan, ja jälleen melkonen pörinä kantautui moottorista... Vikakoodia tai valoa ei syttynyt, joten ei kun pysäkille ja uusi startti ja taas auto pelasi kun ei mitään... Tätäkönse on tämmösen uudemman mersun omistaminen :shock: :lol: :(

No mutta sehän ei auta kun jälleen tänään raapia raato starin päähän ja ruvettava tutkimaan.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Tervehdys.

Eilen käytiin mersun kanssa töiden jälkeen piuhan päässä, ja itseasiassa töistä pajalle ajellessa auto pelasi hienommin kun koskaan.
Kulutus näytti 50km matkalla 5.6l/100km nopeuden ollessa vakkarissa 105km/h.

Testerillä löytyi ei aktiivisia vikakoodeja muistaakseni viisi kappaletta, josta yksi oli muistaakseni sylinteriryhmän 1. läppien ohjaus virtapiiri katkonainen tai oikosulku maahan. (jotenkin näin :oops: ) lisäksi pakopaine anturista ja muuta vastaavaa.

kone kuitenkin näytti että poltto olisi ilmeisesti tehty aamulla, mutta pönttö olisi autonmielestä ilmeisesti täysi.
Vikakoodit kuitenkin nollaantu ja pysyi poissa.

Ohjeeksi sain ajaa vian uudestaan ulos ja katsotaan mitä tehdään.

Vikakoodien nollauksen jälkeen vaihtelin samalla myös rasvat ja suodattimen. Siinä samalla koitin vähän lampun kanssa katsella suodatin jalan alle ja kieltämättä siellä jonkun verran märältä näyttää. ehkä kuitenkin enemmän kostean näköinen se on kuitenkin siintä suodattimen takana imusarjan alla sijaitsevan jonkunnäköisen lauhduttimen/jäähdyttimen kohdalta :problem:

Öljyihin liittyen myös oon sen verran lueskellu siitä öljypaineen alennus solenoidista, että täytynee myös ensitöikseen selvittää onko siihen sellanen laitettu, ja missä sellainen sijaitsee.

Aamulla kun lähdin ajelemaan töihin (webaston lämmittämällä moottorilla n: 45 astetta) luonnollisesti sama matka kuin eilen iltapäivällä, näytti kulutus työpaikan pihassa 7.1

Ilmeisesti jossain määrin vois liittyä toisiinsa nuo vikakoodit, mutta tutkitaan tilannetta.
Köyhillä on kiire...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko edes mitannut kulutusta kertaakaan, että voisit vertailla sitä ja todeta vaikuttavatko tehdyt korjaukset ja mahdolliset muut muutokset kulutukseen ?
Kulutusnäytön lukemille ei kannata antaa paskankaan merkitystä. Ei edes keskenään vertailukelpoisia jotkin muutaman kymmenen kilometrin "keskikulutukset" sen kautta katsottuna.
wiimax.fi
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Auto on ollut nyt meikäläisellä kuus päivää ja tänään sytty opiskelia valo täydestä tankkauksesta ensimmäisen kerran. 635km ja 54.3litraa =8,55l/100km
Tänään junttas ittensä vikatilaan kolmesti 140km ajon aikana, että toki ei sitä oikeen vielä passaa hämmästellä, ennenkun saa selvitettyä mikä sitä vaivaa. Melko voimakasta pörinää auto kyllä pitää, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Ehkä myös pieni tärinä kantautuu moottorista, toki voi myös olla jotain ihan muutakin.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Löytyisköhän mäntsälästä tai kotkasta osaavaa starin käyttäjää? Jos vaikka sais selville jotain
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Töpselissä tuli taas pyörähdettyä, ja tälle erää löytyi vikoina tuo kyseinen 1. Pakopaineanturi oikosulku maahan. No tilasimma siihen uuden anturin kun vika kerran uusiutui. Toinen vika oli myös, toki jonkunnäköinen väännön tunnistukseen liittyvä..

Yllättäen eilen ehtoolla kotiin päin ajellessa syttyi ilma-alustan vikailmoitus tauluun..

Täytyy kyllä sanoa että vaikka aikasempi ajokkikin oli 406 2.0hdi pösö, jolla ajelin 460tkm - 610tkm niin huomattavasti huolettomampia kilometrejä oli sen kanssa ajella... Vai onko nyt vaan kyseessä alkuvaikeudet/ uhmaikää havaittavissa
Köyhillä on kiire...
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Mielenkiintoista luettavaa ja mukava kuulla, että myös muilla on haasteita autojensa kanssa. :D
Juba93 kirjoitti: Ti 05.11.2024 06:52 Täytyy kyllä sanoa että vaikka aikasempi ajokkikin oli 406 2.0hdi pösö, jolla ajelin 460tkm - 610tkm niin huomattavasti huolettomampia kilometrejä oli sen kanssa ajella... Vai onko nyt vaan kyseessä alkuvaikeudet/ uhmaikää havaittavissa
Tästä on kuitenkin pakko kysyä, että pösö oli ilmeisesti automaatti ja ilmajousilla?

Itsellä on toistaiseksi kuluvia osia lukuun ottamatta mersun (S211) viat liittyneet lisävarusteisiin viimeisen 12 vuoden aikana. Esim. Keyless-Go, sadetunnistin, etujousitolppa (Airmatic), takakontin automaattiavaus/-sulku, Webasto, automaattivaihteisto... Nyt viimeisimpänä on saanut taistella kääntyvien ajovalojen kanssa.

Jos haluaa huolettoman auton, niin kannattaa vältellä lisävarusteita mahdollisimman paljon. Toki tällöin kannattaa kyllä jo ehkä harkita jotain toista merkkiä... Itsekin olen harkinnut, mutta mersussa pysytään toistaiseksi.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Eihän tuossa tietenkää sen kummempia herkkuja ollu. perus vakkari, ilmastointi ja sähkölasit :D

Kyllä sen ymmärtää että vanhassa autossa vikoja on, mutta että jokapäivä saa juntata töpselin perseeseen ja kysellä mikähän herraa tänään vaivaa

Viikonloppuna tosin huoltelen tuon ilmajousituksen ja vaihtelen samalla sinne kaikki putket ja pussien päähän uudet nipat, vaikka onkin vaan pari vuotta vanhat ( kuulemma ) uus kuivain asia ylipaineventtiileineen ja sitte ruvetaaki tutkimaa öljyvuotoa jos jää aikaa. kyllä ne on kaikki laitteet kuntoon tullu kun vähän jaksaa nähdä vaivaa.

Tuo takakontin automaattinen sulku muuten on melko miellyttävä varuste.

Tässä 8 päivän omistuksen ja reilu 1000km kokemuksen perusteella auto on kyllä perin näppeimmillään. Mukava ajaa, ainakin tämä yksilö lämpiää nopeesti ja on hiljainen, silloin kun haluaa olla..

Miinuspuolia on lähinnä nuo pikku vaivat tuon pussi perän kanssa, penkinlämmittimet ei toimi, apparin penkki ei tunnista kyytiläistä, reilu öljyvuoto, webasto ei puhalla sisälle ja kirsikkana kakun päälle huomasin tänäaamuna että rattilukko ei surahda lukkoon avainta tarjoillessa. Se ei oikeestaan juurikaan enää ees hätkäyttäny. Olkoot surisematta ryökäle.

Tietysti tuo miehekäs kulutus hieman ärsyttää, vaikkakaan ei pidä tuomita kun tosiaan autohan ei oo täysin kunnossa.

Ja kyllä, en vertaa nyt pelkästään peugeotin kulutukseen ( jolla pääsin muuten yhdellä tankkauksella 1860km = 3,76l/100km) mikä oli ihan naurettava,
vaan esim edellinen omistamani herrain mercedes S500 vm 2001 vei tasasessa matka-ajossa ihan laskemalla järjestään 9-9,5l/100km...
Mutta laitetaan nyt pelit ensin kuntoon ennen kuin tuomitaan.

Niinhän ne sanoo että oppirahat on maksettava.
Köyhillä on kiire...
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja MiHe »

viallinen pakopaine aiheuttaa pahaa vatkaamista, se varmaankorjaantui anurilla jospiuhat kunnossa... toiaalta mietin tuota kulutusta ja muuta että eihän siellä vaan suutin pissi tai ole regeni jatkuvasti päällä?

Ei sen lukon pidäkään surahadella jos vaihteenvalitsin rattiakselissa...

mitä tarkoitat apparin penkki ei tunnista kyytiläistä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Tevrvehdys.

Tosiaan torstaina pitäisi anturi olla vaihdettavissa, että eiköhän se sillä helpota.
Toki eilen syttyi ihan jopa moottorin vikavalo ja vikatila päälle. Stari ei ollut käytettävissä, joten Delphin testerillä kotia päästyä lukasin vikakoodit:

P0472 pakokaasun vastapaineanturi 1 toimintavika - katkonainen

P200A Ahtoilmaliikeläpässä (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö, virheellinen signaali - katkonainen

P2627 Lambdatunnistimen 1 trimmivastuksen yhteys ( sylinteririvi 1 ) - Katkonainen.



Toki en noista sen koommin viitsinyt huolestua, ennenkun tuo vastapaineanturi on vaihdettu.

MUTTA kuitenkin kävin pohtimaan voisko joku johtoasia olla kuitenkin olla nirhaantunut huonoksi?
Lähdinnä kun ymmärtääkseni kaikki asiat mistä hän vikakoodeja antaa, sijaitsee kuitenkin samalla suunnalla..
Vai onko nyt niin että yksi vika aiheuttaa nuo muutkin.

--> jatketaan pohdintaa kun rämmäleet on saatu vaihdettua.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Niin ja tuohon apparin penkki asiaan, Oletin siis kyseessä olevan jonkun sortin tunnistin vikaa, koska auto ei piippaa apukuskille jos hänellä ei ole turvavyö kytkettynä. Toisaalta kyseessä on vanha taksi, että varsin hyvin voisi olla myös ohjelmoitu moiset piipitykset kartanolle.

Rattilukko asiaan sen verran, että kyseessä on kyllä ihan perinteisellä vaihteen valitsimella varustettu yksilö. Eikö sen kuitenkin kuuluisi mennä rattilukkoon jos avain poistetaan virtalukosta?
Köyhillä on kiire...
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Toki kuuluisi mennä rattilukkoon. Joko siellä on emulaattori tai moottori on hajonnut sopivasti auki asentoon
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Noniin jatketaas taas. Eropaineanturi vaihdettu ja ei ainakaan auttanut asiaa. Töpsölinpäässä kävi muutaman minuutin tyhjää -> vikatila päällä ja edelleen vikakoodina eropaineanturi kuoliossa.
No ei muuta kun koodit hevoon ja koeajolle "josko se nyt sitten kuitenki oli vaan joku temppuilu asia" ja kas kun ei. Uudestaan lyö vikatilaapäälle. Mitähän kettua sitä sitte keksii...

Töissä pitäis päästä kulkemaan ja ajoa tulee se 100-200km päivässä, niin ei oikeen olis aikaa eikä varsinkaan varaa ajella vaan ihan lämpimikseen tälläsellä vikasella paskalla. Perseenki on tämä yksilö jo tässävaiheessa nakertanu niin ruvelle että ei tosiaan oo enää varaa "arvailla" mitään vikoja sen koommin. Siihen ei ainakaan auta tuo kulutus, mikä tosiaan on huomattavasti reteempi kun esim kaverin vastaavassa w212 koppasessa 350cdi vehkeessä.. Tietenki ku kerran on vikaa niin eihän tuo tietenkää voi mennäkkään. Vaan jostain kai sitä täytys lähte perkaamaa tätä paskaa. Tietäs vaan mistä...
Köyhillä on kiire...
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Miksi eropaineanturi vaihdettiin kun aiemmissa viesteissä puhuttiin pakokaasun vastapainetunnistimesta?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Vastaa Viestiin