W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Lenkkikenkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Lenkkikenkä »

Itse olen jo siirtynyt näistä Mercedes merkkiksistä autoista japanilaisiin. Mielestäni viimeiset kunnolliset mersut on tehty vuonna 2009 jolloin om646 moottori oli viimeistä vuotta tuotannossa. Onhan se aivan järjetöntä että joku Adblue pumppu maksaa 2500e tai joku hiton letkunpätkä 600e. Mielestäni mikään ajo-ominaisuus, hiljaisuus ja moottorin tehokkuus ei korvaa sitä että auto hinataan tienposkesta johonki korjaamolle. Itselläni ei edes raha ole periaatteessa se ongelma mutta ongelma on se että mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa sille että autoa hinataan johonki hiton korjaamolle kun justiin ollaan lähdetty perheen kanssa talvilomalle.

Nykyään ei osaa tehdä kukaan muu enää autoja kun japanilaiset ja Niin pitkään kuin näitä alitehoisia Avensiksia on myynnissä niin aion itse ajaa tyytyväisenä sellaisella tietäen että ei tarvitse päivääkään viettää aikaa korjaa mulla jonkin ihmeellisen vian takia.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Lenkkikenkä kirjoitti: La 02.11.2024 20:45
Nykyään ei osaa tehdä kukaan muu enää autoja kun japanilaiset ja Niin pitkään kuin näitä alitehoisia Avensiksia on myynnissä niin aion itse ajaa tyytyväisenä sellaisella tietäen että ei tarvitse päivääkään viettää aikaa korjaa mulla jonkin ihmeellisen vian takia.
Hyvin pitkälle samoilla linjoilla. Kaiken lähtökohtana on luotettavuus ja se ettei mahdollista vikaa koskaan korjata toista kertaa.

Meillä on myös Toyota ja se toimii eleettömästi ja luotettavasti, erinomainen peli jokapäiväiseen ajoon.

Eräs tuttu muuten osti vanhan 2000-jotakin Avensiksen kolmisen vuotta sitten ja nyt saa vähintään saman kuin silloin ostaessa. Eikä ole ollut vikoja.
T-Row
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Tehtiinkö avensikset muka japanissa loppuaikoina? Olen kuvitellut euroopassa tehdyiksi. Pilkun viilaaminen siksi, että pidän itsekin kyllä japanilaisia brändejä luotettavina, mutta esim. Toyotissa on made in japan ja euroopan valmisteiden välillä hurja ero.
Orlov
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Englannissa ne taidettiin tehdä, tiedä sitten missä osat valmistettiin tai koottiin, varmaan jossain muussa luotettavassa autoilumaassa, kuten turkki, ranska.

Ihan samalla tavalla kuin mersullakin on/oli kokoonpanotehtaita esim maleasiassa, suomessa etc
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Eleganssi englantilainen, suuntavakaa Avensis....

Joitakin merssuja on ollut vuosien mittaan, mutta yhtäkään ei ole jouduttu vielä tien päältä hinaamaan :D
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eräs tuttu muuten osti vanhan 2000-jotakin Avensiksen kolmisen vuotta sitten ja nyt saa vähintään saman kuin silloin ostaessa. Eikä ole ollut vikoja.
Tämäpä se, toimivaksi tunnetun 500-1000 euron auton kun hankkii niin hinta ei ajan ja kilometrien myötä putoa, kun pitää katsastuksen voimassa.
Eikä ole toimivan perustekniikan lisäksi vikaantuvia varusteitakaan, ainakaan sellaisia minkä ei voisi antaa vaan olla hajalla jos se lakkaa toimimasta.
Itse harrastin vastaavaa autoilua Felicioilla v. 2008-2018 eikä sen halvemmilla kokonaiskuluilla pitkää työmatkaa mitenkään olisi voinut ajaa, ja kuitenkin joka aamu tiesi, oli sää mikä tahansa, että liikkeelle ja perille päästään.
Taitaa kuitenkin mennä kauas tämän viestiketjun aiheesta :mrgreen:
wiimax.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Orlov kirjoitti: Su 03.11.2024 07:05 Englannissa ne taidettiin tehdä, tiedä sitten missä osat valmistettiin tai koottiin, varmaan jossain muussa luotettavassa autoilumaassa, kuten turkki, ranska.

Ihan samalla tavalla kuin mersullakin on/oli kokoonpanotehtaita esim maleasiassa, suomessa etc
Tuon näkee vilkaisemalla VIN-numeroa. Japanissa tehty alkaa tunnuksella JTN...
K: Mistä löydän auton tuotantomaan?

V: Myymme joitain osia, joiden soveltuvuus riippuu auton tuotantomaasta. Löydät tuotantomaan auton VIN-koodin (valmistenumero) kahdesta tai kolmesta ensimmäisestä merkistä.

Valmistenumero alkaa seuraavasti:

JT = Japanissa valmistettu

SB = Iso-Britanniassa valmistettu

NMT = Turkissa valmistettu

VNK = Ranskassa valmistettu
Raumalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Raumalainen »

Aikanaan tuli noiden t22 diesel ja t25 diesel avensisten kanssa leikittyä. Olivat surullisen kalliita pitää, vaikka uutena haki kaupasta.
Made in Iso britannia, ja tärkeiltä osin huonomaineisia euro osia.
Toyotan kanssa juurikaan mitän tekemistä noiden britti mallien kanssa.
Kaksoismassa vauhtipyörä konepellistä kappaleina läpi t22, t25 takuun aikaina hajonnut kansi/koko moottori kahdesti.
Tankit vuotivat molemmista jo takuun loppupäässä.

Kalliita olivat pitää.
Japanissa tehdyissä malleissa erittäin vähävikaisia ja pitkäikäisiä malleja. Huomaa aikaan kun hankkiutuu näistä eroon, ei japanissa tehty toyota menee hyvin matalalla hinnalla kaupaksi. Japanissa tehdyt mallit kelpaavat jopa african vientiin. Esim hilux ja hiace.
Tosin se Toyotan myynti organisaatio toimi takuun aikana hienosti, suuriltaosin viat korjattiin nopeasti ja ilman riitelyä, ja aina joku auto käytössä sijaisautona.
08 Clk 220
Vastaa Viestiin