ajattelin tällaisen ketjun avata kun päinvastaista löytyy paljonkin mutta ei positiivisia kokemuksia. Eli ostin uutena 01/2019 W205 200CDI (2.0) Facelift mallin ja olen tähän päivään mennessä ajanut 186tkm ilman ainuttakaan ongelmaa. Auto on huollettu merkkiliikkeessä huolenpitosopimuksen puitteissa 25tkm välein ja näissäkään ei ole tehty mitään adbluejärjestelmään tai nox-antureihin liittyvää, vain normaalit huollot plus jarrupaloja/levyjä ja pari alatukivartta. Eli kysymys kuuluukin olenko saanut harvinaisen hyvän yksilön vai mistä johtuu Adblue ongelmien puute joita en kyllä ole kaivannutkaan ?
Ajelen pääasiassa matka-ajoa lyhyitä kauppa reissuja lukuunottamatta.
Muilla vastaavia kokemuksia? Vai onko ongelmat jo nurkan takana odottamassa ?
- J
W205 200D -19 (ex. S213 200D -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Aika isosti vaikuttaa myös missä autoa säilytetään. Taivasalla, katoksessa vai tallissa ja onko kylmä vai lämmin talli. Mitä tässä olen itse noita ad blue hommia seuraillut, niin 5-vuotta on sellainen taika, että sen jälkeen paukkuu ainakin 213:sta tankit. Tämä 2019 on vaan ollut jo hetken se kysymysmerkki, että onko silloin tehty jotakin toisin, koska 2019 valmistettuun tankkiin en ole vielä törmännyt korjaamojen romukasoissa.
tahtoomersun kirjoitti: ↑La 02.11.2024 09:33
Ratkaiseva tekijä on varmasti tuo matka-ajo.
Meillä taas ratkaisee pätkäajo. 2017 mallin Sprinter seisoo kesät talvet ulkona ja suurin osa matkoista pätkäajoa. Kyllä siihen varmaan pian joku ureajuttu iskee mutta parempi näin kuin bensasprinterillä, eikä sähkösprinterkään kauhean houkutteleva ole.
Olisko ollut neljä muuta ureamersua mutta ne lähtee yleensä lämpimästä tai viileästä tallista liikkeelle, työpäivä voi mennä pakkasessa. Noissa taas etuna vaihtelevat ajomatkat eikä varmaan siksi vikoja. Kilometritkin kyllä maltillisia.
Kiitos vastauksista. Taivasalla seisoo auto ympärivuoden ja lohkolämmitin on talvella käytössä. Autossa on siis OM654 2.0 kone, luin toisesta ketjusta, että näissä olisi ollut vähemmän ongelmia? Syy miksi asia kiinnostaa on se kun seuraavaa autoa katselee, niin mitä siinä pitäisi huomioida, että pääsisi yhtä hyvin eteenpäin kuin tämänkin kanssa. En ole myöskään käyttänyt lisäaineita urean seassa, mutta ehkä niitä olisi hyvä käyttää
- J
W205 200D -19 (ex. S213 200D -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)