Hei vaan, suht uusi täällä. Ja täyttelen näitä wanhoja viestiketjuja. Tuli vain mieleen että...
Pari miljuunaa folkkareita joista ei mitään pahaa sanottavaa koska aina alla 1,6 tai 1,9 diisseli ja penkki on parasta A-ryhmää. No folkkareitten tie nousi pystyyn tuon 2l koneen myötä, jota en edes kokeillut, eli haussa auto jolla ajaa kokonaisedullisemmin. Kohteeksi valikoitui vähä ajettu -08 W211, 646 koneella.
300tkm rallatellut ja tyyppivikoja on...
-Rekisterikilven valot.
-Egr venttiili, tosi lapsellinen se orig osa. Pierpurkin tarvikeosassa ongelma korjattu paksulla akselilla.
Auto on saksan tuontiauto, eli ostettu Hangon vapaasatamasta ja siellä lojunut sen puoltoista vuotta. Ensihuolto Weho Helsingissä puoltoista vuotta ostopvamäärästä. Ed omistaja oli suivaantunu ku sulkien vaihtoki oli ollut kaamean kallista. Eli tuli pommina vaihtoautoliikkeeseen josta sen ostin.
Noh, nyt tuo on 16 vuotias, ja remontit:
-Rekisterikilven valot koko ajan.
-Ajovalot kerran.
-EGR kerran
-Etu iskarit kerran.
-Etujarrupalat kerran.
-Takajouset kerran.
-Takatukivarsien sisemmät puslat kerran.
-Olkanivelet kerran, tai onko se alapallonivel ?
-Raidetangon päät kerran.
-Koiranluitten alanivelet kerran (mulla se nivelpuristin, jolla voi vaihtaa kaikki nivelet. Maksoi 50 € Saksasta tilattuna).
Yhtään heleketin sulaketta ei ole palanut.
No sitte joskus, syttyi ne kaikkein kalleimmat hälytysvalot kojetauluun. Aikani tupakoin ja säätelin raidetankojen pituuksia ja ratin kulmaa kohilleen (vasta tehty 4-pyöräsuuntaus porokolariremontin jäljiltä). Sammu ne valot. Eli älä koskaan vie autoa 4-pyöräsuuntaukseen. Etuvetosilla normipainoisilla auraus on milli/metri ja takavetosilla ei ole aurausta eli kulma on nolla.
W211 tyyppiviat
Re: W211 tyyppiviat
W211 220CDI A 2008
Re: W211 tyyppiviat
Täällä on alkuperäiset rek kilven valot paikallaan 2005-2024, tietysti myös iskunvaimentimet ja jousetkin.
Re: W211 tyyppiviat
Just katselin YouTubea kun eräs mekaanikko kävi läpi muutamia w211 cdi malleja.Vaihteiston kumikiinnike takaa järjestään huono,sen testasi sormella sujahtaako sormi väliin yläpuolella.Pieni neliskanttinen osa ja halpa.Vaan mietin kun itsellä pakoputken kannakkeet rikki ja hitsailtuja,mahtaako johtua rikkinäisistä kannatinkumeista,ns. Voimansiirto roikkuu.
Sitten vesipumput,,kädellä kokeili ihan pyörästä ja selvä klappi näkyi ja äänekäs on myös.ihme etteivät silti vuoda nestettä vielä,siksi ehkä jääkin usein vaihtamatta.Tuokin osa helppo itseäkin vaihtaa eikä kalliskaan.Itsekin katsellut oman hihnan pyörimistä ja hieman on äänekäs ja kiristin on levoton,täytyy tuo vesipumpun kunto nyt tsekata.
Sitten vesipumput,,kädellä kokeili ihan pyörästä ja selvä klappi näkyi ja äänekäs on myös.ihme etteivät silti vuoda nestettä vielä,siksi ehkä jääkin usein vaihtamatta.Tuokin osa helppo itseäkin vaihtaa eikä kalliskaan.Itsekin katsellut oman hihnan pyörimistä ja hieman on äänekäs ja kiristin on levoton,täytyy tuo vesipumpun kunto nyt tsekata.
Re: W211 tyyppiviat
Liekö tyyppivikoja...
Takarättinivel meni kaputt!
Vaihdatin sitten rättinivelen eteen ja taakse + keskilaakerin.
Siitä seurasi melkoinen "laulanta" auton alustassa ja syyksi selvisi kardaanin nivelen välys.
Mutta toisaalta... jos autolla on ikää ~20 vuotta ja kilometrejä mittarin mukaan reilut 300 000km nin ihmekö tuo!
Kardaani menee remonttiin Espoon Juvanmalmin Ko-Metille ensi viikolla, ja sen jälkeen tiukkaa ajoa...
Takarättinivel meni kaputt!
Vaihdatin sitten rättinivelen eteen ja taakse + keskilaakerin.
Siitä seurasi melkoinen "laulanta" auton alustassa ja syyksi selvisi kardaanin nivelen välys.
Mutta toisaalta... jos autolla on ikää ~20 vuotta ja kilometrejä mittarin mukaan reilut 300 000km nin ihmekö tuo!
Kardaani menee remonttiin Espoon Juvanmalmin Ko-Metille ensi viikolla, ja sen jälkeen tiukkaa ajoa...

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: W211 tyyppiviat
Aihetta sivuten kysäisempä onko S211 M112 koneella ja 4matikki farkkua saanut ilman airmatikkia eli että pelkästään takana ilmaiskarit?
Mitä muutamia ostoehdokkaita katsonut niin siihen on tyssännyt kun on Airmatic.
Mitä muutamia ostoehdokkaita katsonut niin siihen on tyssännyt kun on Airmatic.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969