Nyt on saatu autoa kasattua ulkopuolelta. Kuskin puolelta puuttuu enää takimmainen lista ja apparin puolelta hiukan enempi, kun ei saa ovia tarpeeksi auki.
Lokasuojat, valot ja maski paikoillaan. Konepeltiä piti vielä säätää.
Ensi viikolla alkaa verhouksien liimaukset ja jarrut saan kasaan, kun männät tulevat.
Seuraavaksi laitan Talmun peruutusvalon ja sumuvalon paikoilleen. Ostin tänään uudet lasit vanhoihin kuoriin. Tässä oli molemmilla puolilla peruutusvalot niin toiseen joutuu tekemään muutoksia johdotuksiin ja lasin vaihtamaan.
Sähkötyöt rupeaa olemaan valmiit. Sumuvalo toimii oikein ja vetokoukun sähköt on myös kytketty takaisin. Pistokkeen vaihdoin koukkuun niin toimii ainakin, jos on tarvetta vetää kärryä. Jarrusatulan osat tulivat eilen ja kasasin uusilla männillä/tiivistellä satulat.
Pitihän ne vielä maalata mustaksi.
Tänään laitoin satulat paikoilleen uusilla letkuilla ja ilmaruuvit vaihdoin myös. Jarrut on ilmattu niin pääsee siirtämään auton toisin päin talliin.
Vaihdoin moottoriin uudet hehkutulpat, kun käyntiin lähdön jälkeen moottori ei ole pyörinyt kaikilla sylintereillä heti. Yksi hehkutulppa oli rikki. Se lämpesi vain hehkun juuresta eikä kärjestä niinkuin pitäisi. Kävin suorittamassa pienen koeajon tällä perällä ja jarrujen laiton jälkeen. Vaikuttaa hyvältä alkuperäisellä välityksellä.
Hyvin onnistunut tuo paneelin oikaisu tosiaan. Tuossa kun istuimen jousitusta korjasit niin tuohon olis voinut lisätä vielä yhden jousen ja sitoa se toiseen jouseen parilla sakkelilla. Jämäköittää penkkiä jonkun verran.
kerosiini kirjoitti: ↑La 13.04.2024 19:35
Hyvältä näyttää! Miten oikaisit tuon tavaratilan kattopaneelin?
Nimimerkki karel ohjeiden mukaan. Laitoin laudan pätkät molemmin puolin paneelia ja kiristin ne ruuvipuristimilla. Kastelin pahvia sisäpuolelta niin se jäi lähes tuommoiseksi. Liimasin sisäpuolelle alumiini profiilin niin pysyy halutussa muodossa.
Tänään sain viimeinkin ilmastoinnin kaikki osat paikoilleen ja täytettyä järjestelmän. Nyt on autossani toimiva ilmastointi ja sähkölasit. Sunnuntaina on tarkoitus käydä Lahdessa tällä autolla.
Tuleeko ravistelu tietyillä nopeuksilla?Becker on tyylikäs.Itselläni on sedanissa ainakin toistaiseksi 90-luvun lopun Sony,mutta erikoinen sattumus siihen liittyy:
Omistin tuohon aikaan W123 230,missä oli samanlainen soitin,mutta valitettavasti se varastettiin(ja rikottiin tietysti virtalukkokin).
Muutama vuosi sitten löytyi kirpparilla sama vekotin,avaamattomassa paketissa! Aika ällistyttävää löytää minkään sorttista yli 20v soitinta "uutena"/käyttämättömänä,saatika että on just sama malli,mistä kovasti tykkäsin.Nyt se olikin sopivaa ottaa käyttöön,kun taas huristelen W123:lla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Ravistus alkaa noin 80 nopeudessa isoimmalla vaihteella. Luultavasti kardaanista löytyy syy. Ristinivel jäykkä/kuiva tai laatikon päässä oleva tasapainotuslimppu viallinen. Näin arveli eräs vanhempi mersumies, joka oli kyydissä viime viikolla.
Tuli tuossa viikonloppuna ajeltua 3 päivään vähän yli 1000 kilometriä farkulla ja hyvin toimii. Umpion lasi menee vaihtoon, kun on tullut kivi viime viikolla.