Se on juurikin näin. Ja itse kun en ole mikään mestarihitsaaja, niin yritän saada korjauksen kestämään käyttämällä tuota liimaa, sillä se sauma on silloin ainakin tiivis. Koritinan kanssa on niin monta muttaa, että pitäis olla niin täydelliset mahdollisuudet viimeistellä pinnat molemmin puolin ja varmistaa puhtaus, että se sitten kestää aikaa. Todellinen tinaosaaja varmasti osaa hommansa, mutta itse en lukeudu sellaisiin, vaikka paljon tuli harjoiteltua aikanaan ja luulin sen hanskaavani.
MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä *Myyty*
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Tuo ulkona maalaaminen hiukan arveluttaa. On totta, että roskat ym. saa hiottua ja kiillotettua, mutta eikö varsinkin näin syksyllä pintaan tiivistyy kosteutta, joka jää maalin alle?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Varmasti näin käy, jos se ei ehdi kuivaa. Nämä kyllä onneksi ehtivät. Enää tänä viikonloppuna en edes yrittäisi, on niin kylmää ja kosteaa. Ja tosiaan kaikki irto-osat, mitkä sain mahtumaan talliin meni kyllä sinne kuivumaan.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 26.10.2024 20:48 Tuo ulkona maalaaminen hiukan arveluttaa. On totta, että roskat ym. saa hiottua ja kiillotettua, mutta eikö varsinkin näin syksyllä pintaan tiivistyy kosteutta, joka jää maalin alle?
Yhdessä autossa mikä mulla oli, oli tällainen ongelma. Sitä en ollut maalannut itse vaan aikaisempi omistaja oli sen jossakin teettänyt.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Ne jotka osaa, tekee mitä vain ja näköjään myös missä vain 

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Jos ei yritä, ei voi onnistuatahtoomersun kirjoitti: ↑La 26.10.2024 21:02 Ne jotka osaa, tekee mitä vain ja näköjään myös missä vain![]()


MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Jalopuut oli äkkivilkaisulla melko rajun näköiset autoa hankittaessa, mutta pikku tutkimisen jälkeen ylemmät puut olikin itseasiassa ihan hyvät. Ei halkeamia, ja sävykin kunnossa. Sen sijaan vaihdekepin ympärys oli melko ryöttäinen, ja meinasinkin sen alkuun vaihtaa parempaan.

Maltoin kuitenkin mieleni ja putsasin alkuperäisen, ja päätin kokeilla jos sen vielä saisi hengitettyä eloon. Pyyhkäisin halkeilleen alueen P400:lla epäkeskolla ja liimasin halkeamat pikaliimalla. Tällä metodilla ei tule virheetöntä, sillä halkeama jää näkyviin, vaikka pinta korjataan.

Liimauksen jälkeen hioin jälleen epäkeskolla 400:lla. Tämän jälkeen lakkasin ihan tavallisella 2K akryylilakalla ruiskulla pari kerrosta. Kuivuttuaan välihionta käsin vesissä 400:lla ja uusi kerros lakkaa.

Lopullinen hionta P1500 ja kiillotus koneella. Kiillotin samalla tuhkakupin ja lämmönsäätimien puun, mutta muuta en niille tehnyt. Ihan hyvät tuli.


Maltoin kuitenkin mieleni ja putsasin alkuperäisen, ja päätin kokeilla jos sen vielä saisi hengitettyä eloon. Pyyhkäisin halkeilleen alueen P400:lla epäkeskolla ja liimasin halkeamat pikaliimalla. Tällä metodilla ei tule virheetöntä, sillä halkeama jää näkyviin, vaikka pinta korjataan.

Liimauksen jälkeen hioin jälleen epäkeskolla 400:lla. Tämän jälkeen lakkasin ihan tavallisella 2K akryylilakalla ruiskulla pari kerrosta. Kuivuttuaan välihionta käsin vesissä 400:lla ja uusi kerros lakkaa.

Lopullinen hionta P1500 ja kiillotus koneella. Kiillotin samalla tuhkakupin ja lämmönsäätimien puun, mutta muuta en niille tehnyt. Ihan hyvät tuli.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 90
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Muovien maalaus oli sitten vuorossa seuraavaksi. Näissäkin alkoi olla viimeiset kelit sumutella, mutta sillä erolla, että kaikki palikat sai talliin lämpimään kuivumaan.

Helmat oli melko reippaasti saaneet hiekkaa, eli keltainen pohja paistoi iloisesti pitkältä matkalta. Ne kittasin melkein läpeensä kevyesti, että sai kraaterit umpeen. Takapuskurin nurkkaa oli joskus koeteltu, joten raavin vanhat korjailut ja kittailut mäkeen ja tein uusiksi. Muovihitsasin halkeamat ja liimasin ne taustapuolelta vahvistukseksi. Pintapuolelle kittaus ja hiontaväri.

Etupuskuri oli hyväkin, mutta siihen täytyi hommata parempi kromilista kun vanha oli vääntynyt. Sivumuoveissa ei sitten juurikaan isompia ollut, vain muutamia reikiä sisälokareista, jotka paikattiin.



Hiontavärin vesihionnan jälkeen päälle laskettiin uusi 5301 Andorblau. Hieno väri mielestäni ihan sellaisenaankin. Voisin kuvitella toimivan kokonaisessa autossakin. Sen jälkeen perinteiseen tapaan satiinilakka.
Etupuskurin törmäyslistan tilasin uuden, kun vanha oli ihan päreinä. Takana oleva sai luvan kelvata pienen fiksin ja maalauksen jälkeen.

Lisähommana nopea värjäys ovien karmilistoille. Nämä oli niin pahoin auringon haalistamat, että vaati pienen freesauksen. Listat maalasin samalla sisustaan sävytetyllä liuotinmassalla ilman lakkaa.

Helmat oli melko reippaasti saaneet hiekkaa, eli keltainen pohja paistoi iloisesti pitkältä matkalta. Ne kittasin melkein läpeensä kevyesti, että sai kraaterit umpeen. Takapuskurin nurkkaa oli joskus koeteltu, joten raavin vanhat korjailut ja kittailut mäkeen ja tein uusiksi. Muovihitsasin halkeamat ja liimasin ne taustapuolelta vahvistukseksi. Pintapuolelle kittaus ja hiontaväri.

Etupuskuri oli hyväkin, mutta siihen täytyi hommata parempi kromilista kun vanha oli vääntynyt. Sivumuoveissa ei sitten juurikaan isompia ollut, vain muutamia reikiä sisälokareista, jotka paikattiin.



Hiontavärin vesihionnan jälkeen päälle laskettiin uusi 5301 Andorblau. Hieno väri mielestäni ihan sellaisenaankin. Voisin kuvitella toimivan kokonaisessa autossakin. Sen jälkeen perinteiseen tapaan satiinilakka.
Etupuskurin törmäyslistan tilasin uuden, kun vanha oli ihan päreinä. Takana oleva sai luvan kelvata pienen fiksin ja maalauksen jälkeen.

Lisähommana nopea värjäys ovien karmilistoille. Nämä oli niin pahoin auringon haalistamat, että vaati pienen freesauksen. Listat maalasin samalla sisustaan sävytetyllä liuotinmassalla ilman lakkaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Tällainen vähän kuin timelapse kerronta on varsin koukuttavaa, kun tapahtuu ikäänkuin hetkessä paljon. Todella miellyttävää kerrontaaa ja erittäin hienoa tekemistä, josta voi myös oppia. Kiitos kun jaksat tehdä näitä päivityksiä.
Mitä on tuo Sika numeroltaan, jota käytät?
Mitä on tuo Sika numeroltaan, jota käytät?
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Kirahvi kirjoitti: ↑Ke 30.10.2024 17:59 Tällainen vähän kuin timelapse kerronta on varsin koukuttavaa, kun tapahtuu ikäänkuin hetkessä paljon. Todella miellyttävää kerrontaaa ja erittäin hienoa tekemistä, josta voi myös oppia. Kiitos kun jaksat tehdä näitä päivityksiä.
Mitä on tuo Sika numeroltaan, jota käytät?
Kiitokset. Siitä syystä teenkin hommia hieman pankkoon, ja tarinoin niitä ripotellen, mutta suht tiheään, niin ei tule kerralla ihan ähky, ja muutenkin keskustelu pysyy pitempään vireänä.
Sialta 4720 on ollut kovassa käytössä, kun se menee normaaliin puristimeen. Terosonin numeroa en muista. Myös Würthin 2K koriliimaa olen käyttänyt. Suuria eroja en näissä ole huomannut.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Loistavaa kerrontaa kuvien kera, menee taas seurantaan kuin muutkin luomuksesi, kiitos! Ilo lukea kun sai kolme sivua katsella ennen - jälkeen kuvia
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Kiitokset

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Löysin kaipaamani niskatuellisen hattuhyllyn Urjalasta eräältä MB harrastajalta. Samalla matkaan tarttui käsinojallinen takapenkki luonnollisesti oikealla kuosilla. Hattuhylly oli ehjä ja siistihkö, mutta jonkin verran haalistunut, joten yritin vähän elvyttää sitä.

Ensin purin kaiutinritilät pois ja imuroin hyllyn. Se oli sen verran puhdas, etten nähnyt tarpeelliseksi lähteä sitä pesemään, vaan jatkoin suoraan värjäykseen. Värinä käytin samaa liuotinohenteista värimassaa, mitä siis olin käyttänyt sisustan muovien maalaukseen, mutta yliohensin sitä todella reippaasti. Väri oli näin ollen enemmän tinneriä kuin maalia, mutta toki sinistä. Sumuttelin väriä pintaan, ja harjasin sen ”juureen” tiskiharjalla. Samaa toistin kolme kertaa kunnes maali loppui. Lopputuloksena ainakin tasaisempi sävy, joskaan ei ihan uudenveroinen. Olisin ehkä pari kierrosta vielä värjännyt jos maalia olisi ollut enemmän.


Takapenkistä ei ole kuvaa, mutta siisti penkki siitä tuli kun pesi. Kangaskin hyvin pitänyt värinsä. Miinuksena alaosan/taustan tukikankaat, jotka oli vanhuuttaan antautuneet, joten tämä selkänoja pitää käyttää verhoilijan kautta, vaikkei se vika edes näy päällepäin. Niskatuet käytin aiemmin hankkimani, koska ne olivat etupenkeistä ja hyvässä värissä toisin kuin hyllyn mukana tulleet. Kaiutinritilät purin ja maalasin uudelleen, mutta eipä taas tullut otettua kuvia tässä hässäkässä.

Koska aikalailla kaikki muu olikin jo fiksattu ja värjätty sisältä, niin eipä kojelautaakaan voinut olla käsittelemättä. Tätä en lähtenyt varsinasesti värjäämään, vaan hyvän putsin jälkeen fiksasin muutaman kohdan värillä ja lähinnä vaan pinnoitin koko komeuden uudelleen satiini”lakalla”. Tuota nahka/vinyylipinnoitetta ei oikein voi lakaksi kutsua, kun se on äärimmäisen ohutta. Ikäänkuin auton kestopinnoite. Irrottelin myös ilmaräppänät ja maalasin ne uudelleen, samoin kuin kaiutinritilät.

Ensin purin kaiutinritilät pois ja imuroin hyllyn. Se oli sen verran puhdas, etten nähnyt tarpeelliseksi lähteä sitä pesemään, vaan jatkoin suoraan värjäykseen. Värinä käytin samaa liuotinohenteista värimassaa, mitä siis olin käyttänyt sisustan muovien maalaukseen, mutta yliohensin sitä todella reippaasti. Väri oli näin ollen enemmän tinneriä kuin maalia, mutta toki sinistä. Sumuttelin väriä pintaan, ja harjasin sen ”juureen” tiskiharjalla. Samaa toistin kolme kertaa kunnes maali loppui. Lopputuloksena ainakin tasaisempi sävy, joskaan ei ihan uudenveroinen. Olisin ehkä pari kierrosta vielä värjännyt jos maalia olisi ollut enemmän.


Takapenkistä ei ole kuvaa, mutta siisti penkki siitä tuli kun pesi. Kangaskin hyvin pitänyt värinsä. Miinuksena alaosan/taustan tukikankaat, jotka oli vanhuuttaan antautuneet, joten tämä selkänoja pitää käyttää verhoilijan kautta, vaikkei se vika edes näy päällepäin. Niskatuet käytin aiemmin hankkimani, koska ne olivat etupenkeistä ja hyvässä värissä toisin kuin hyllyn mukana tulleet. Kaiutinritilät purin ja maalasin uudelleen, mutta eipä taas tullut otettua kuvia tässä hässäkässä.

Koska aikalailla kaikki muu olikin jo fiksattu ja värjätty sisältä, niin eipä kojelautaakaan voinut olla käsittelemättä. Tätä en lähtenyt varsinasesti värjäämään, vaan hyvän putsin jälkeen fiksasin muutaman kohdan värillä ja lähinnä vaan pinnoitin koko komeuden uudelleen satiini”lakalla”. Tuota nahka/vinyylipinnoitetta ei oikein voi lakaksi kutsua, kun se on äärimmäisen ohutta. Ikäänkuin auton kestopinnoite. Irrottelin myös ilmaräppänät ja maalasin ne uudelleen, samoin kuin kaiutinritilät.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Millä sävyllä lakkasit kylkipäreet? Millainen etupuskurin lista on? Hienoa toimintaa!
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Törmäyslistasta ei ole nyt juuri kuvaa, kuitenkin samanlainen musta kuin orkkis. Nämä etupuskurin tarvikelistat istuu mielestäni ihan hyvin, takana ne ei istu ollenkaan. Miinuksena aika paljon valupurseita muotista, eli joutuu hieman mattopuukolla ja kolvilla siistimään isompia pois. Samanlainen lista mulla oli edellisessä 300D:ssäkin ja hyvin ajoi asiansa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Paikallisessa tavaratalossa oli hiljattain Sikapäivät, ja sattumalta huomasin että tarjouksessa oli iso paketti STP:n äänieristysmattoa. Samaa tavaraa olen laittanut aikalailla kaikkiin autoihini, koska yleensä sillä lähtee kaikki ylimääräinen pärinä mitä muuten autoon kantautuu. Mersussa toki on jo lähtökohtaisesti ihan eri tasolla eristys jo tehtaalta toisin kuin monessa muussa.

Lattia autossa oli positiivisen hyvä, mitä nyt pientä hapettumaa/kalkkia oli päässyt kosteudesta syntymään. Pesin lattian AS40:lla ja porakoneen pesuharjalla. Se kuivikin varmaan pari viikkoa, ennenkö lopulta pääsin asentamaan bitumia.

Mattoa tuli laitettua lattiaan, kardaanitunneliin, takapenkin alle, ovien sisälle sekä takaluukun sivuihin. Ennen takaluukun eristystä pesin sen kauttaaltaan ja maalasin uudelleen. Maalauksen jälkeen asensin kylkiin kookkaat palat STP:tä. Ja lopuksi ruiskutin sivuposkiin dinitrolin ML:ää, melko ronskilla kädellä. ML:n kuivuttua suihkuttelin vielä paikat läpi Bottaksella, eli Dinitrolin 77B:llä mikä tekee mukavan sotkemattoman vahakalvon pintoihin.



Lattia autossa oli positiivisen hyvä, mitä nyt pientä hapettumaa/kalkkia oli päässyt kosteudesta syntymään. Pesin lattian AS40:lla ja porakoneen pesuharjalla. Se kuivikin varmaan pari viikkoa, ennenkö lopulta pääsin asentamaan bitumia.

Mattoa tuli laitettua lattiaan, kardaanitunneliin, takapenkin alle, ovien sisälle sekä takaluukun sivuihin. Ennen takaluukun eristystä pesin sen kauttaaltaan ja maalasin uudelleen. Maalauksen jälkeen asensin kylkiin kookkaat palat STP:tä. Ja lopuksi ruiskutin sivuposkiin dinitrolin ML:ää, melko ronskilla kädellä. ML:n kuivuttua suihkuttelin vielä paikat läpi Bottaksella, eli Dinitrolin 77B:llä mikä tekee mukavan sotkemattoman vahakalvon pintoihin.


MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Tuo satiinilakka on kyllä itselle vähän ongelmallista ruiskuttaa. Ei tiedä oikein milloin on tarpeeksi.
STP:lle kannatukset.
STP:lle kannatukset.
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Jaa, en itse ole sen kanssa kokenut mitään kummempaa ongelmaa. Kiiltävähän se on aluksi kun on märkä, joten ihan hyvin pitäs nähdä kyllä että pinta on tasainen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Noissa hattuhyllyissä olen joskus myös käyttänyt 2k akryyliä yliohennettuna. Ongelmana on vaan ollut se, että jos ja kun värjää oikein pahoin haalistuneen hyllyn riittävästi, niin se nukka kovettuu aika lailla, vaikka kuinka vetelisi monta ja ohutta kierrosta. Se kovuus ei ole niinkään haitta, koska sitähän ei näe, mutta siihen värjättyyn karvamattoon tulee todella helposti viiruja ja jälkiä ja sen pitäminen puhtaana vaikeutuu.
Tänä kesänä olen kahden 126:n museoinnissa käsitellyt hyllyt spriipohjaisella ja vesipesun kestävällä tussilla. Vastaavan tyyppistä kamaa kuin Pantonen isot huopakynät sisältää. Sellaista myy mm. Tempera Helsingissä. Se ei muuta nukan tuntua ja sävyn saa aika vahvaksi. Voi käyttää myös istuimiin.
Musta väri oli iisi biisi, sininen oli haasteellisempi, jotta auringon polttaman päälle imeytetty sitten vastaisi alkuperäistä sävyä.
Laitan pari kuvaa sinisestä. Ekassa kuvassa alkuperäinen sävy näkyy kaiuttimen aukon reunoilla. Aika vähän oli sinisestä jäljellä. Suomiauto vm. 1986.
Tänä kesänä olen kahden 126:n museoinnissa käsitellyt hyllyt spriipohjaisella ja vesipesun kestävällä tussilla. Vastaavan tyyppistä kamaa kuin Pantonen isot huopakynät sisältää. Sellaista myy mm. Tempera Helsingissä. Se ei muuta nukan tuntua ja sävyn saa aika vahvaksi. Voi käyttää myös istuimiin.
Musta väri oli iisi biisi, sininen oli haasteellisempi, jotta auringon polttaman päälle imeytetty sitten vastaisi alkuperäistä sävyä.
Laitan pari kuvaa sinisestä. Ekassa kuvassa alkuperäinen sävy näkyy kaiuttimen aukon reunoilla. Aika vähän oli sinisestä jäljellä. Suomiauto vm. 1986.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Karel kirjoitti: ↑Pe 01.11.2024 22:39 Noissa hattuhyllyissä olen joskus myös käyttänyt 2k akryyliä yliohennettuna. Ongelmana on vaan ollut se, että jos ja kun värjää oikein pahoin haalistuneen hyllyn riittävästi, niin se nukka kovettuu aika lailla, vaikka kuinka vetelisi monta ja ohutta kierrosta. Se kovuus ei ole niinkään haitta, koska sitähän ei näe, mutta siihen värjättyyn karvamattoon tulee todella helposti viiruja ja jälkiä ja sen pitäminen puhtaana vaikeutuu.
Tänä kesänä olen kahden 126:n museoinnissa käsitellyt hyllyt spriipohjaisella ja vesipesun kestävällä tussilla. Vastaavan tyyppistä kamaa kuin Pantonen isot huopakynät sisältää. Sellaista myy mm. Tempera Helsingissä. Se ei muuta nukan tuntua ja sävyn saa aika vahvaksi. Voi käyttää myös istuimiin.
Musta väri oli iisi biisi, sininen oli haasteellisempi, jotta auringon polttaman päälle imeytetty sitten vastaisi alkuperäistä sävyä.
Laitan pari kuvaa sinisestä. Ekassa kuvassa alkuperäinen sävy näkyy kaiuttimen aukon reunoilla. Aika vähän oli sinisestä jäljellä. Suomiauto vm. 1986.
Hyvä vinkki! Tuohan näyttää toimivan. Paljon olen itsekin tusseilla korjaillut juttuja, mutta tähän en ole keksinyt kokeilla. Täytyykin jutella asiasta kun käyn maalikaupassa. He myyvät noita graffitimiesten kamoja mm. molotovin tusseja, niin sieltähan saanee ihan irtona tuota tussin väriä ja sen vois pyyhkäistä ruiskulla pintaan. Velimies joskus värjäs jotain sinisiä osia 123:een ihan aiheeseen tarkoitetulla litkulla, ja se kyllä onnistui kans hyvin. En vaan muista mistä se oikein tuli. On myös kokemusta tuosta akryylistä ja se on kyllä aika jäätävä sitten kun se on semmonen kokkareinen. Tämän oman pinta ei muuttunut oikein miksikään, mutta toki se ei hirveän vahvasti myöskään värjääntynyt. Kuitenkin sen verran että autossa paikallaan näyttää yllättävänkin siistiltä.
Viimeksi muokannut EVO X, Pe 01.11.2024 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Hah, jostain syystä aikaisemmin tätä topikkia lukiessani tuli mieleeni, että niinköhän jossain kohtaa tulee puhetta "taksimallin" takapenkistä, mutta niin vaan sekin on jo hoidossa.

Mainiota seurattavaa taas kerran, laadukasta kerrontaa mukavan tiuhaan tahtiin.

Ei helpota ainakaan omaa jälleen kerran orastavaa lankku-kuumetta. On vaan sopivat yksilöt taas valitettavan harvassa.
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
V-K kirjoitti: ↑Pe 01.11.2024 23:52Hah, jostain syystä aikaisemmin tätä topikkia lukiessani tuli mieleeni, että niinköhän jossain kohtaa tulee puhetta "taksimallin" takapenkistä, mutta niin vaan sekin on jo hoidossa.![]()
Mainiota seurattavaa taas kerran, laadukasta kerrontaa mukavan tiuhaan tahtiin.![]()
Ei helpota ainakaan omaa jälleen kerran orastavaa lankku-kuumetta. On vaan sopivat yksilöt taas valitettavan harvassa.
Joo tuo penkkiasia on tosiaan hoidossa, joskin se tänään lähtee korjaukseen vielä. Muuten ehjä ja siisti verhoilu, mutta tosiaan alaosan tukikankaat ihan perstonneet.

Eipä näitä oikein tahdo olla tarjolla hyviä. Tai ehkä itselle sellainen räpeltämätön on aina se kiinnostavin vaihtoehto. Mielummin korjaan rehtiä kulumaa tai jopa ruostetta kuin että on vääriä osia, tai paljon puutteita, huonoista korjauksista puhumattakaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Maalaushommien valmistuttua saikin sitten lähteä laittamaan autoa takaisin nippuun. Ensi alkuun purin kuskin oven tyhjäksi ja nostelin sen pois. Yritän pärjätä yksin näitten romujen kanssa, mutta nyt oli kutsuttava naisväki jeesaamaan, että sain uuden oven paikalleen
Siinä pimeässä illassa sitten otsalampun kanssa ähräsin kamppeet takaisin paikalleen uuteen oveen, että sain luukut kiinni sateen alta. Luonnollisesti ovi vaihtui ennen tuota aiemmin kirjoittamaani äänieristystä. Eristeiden ja kotelosuojan ruiskuttamisen jälkeen liimailin ovien kosteusmuovit takaisin paikalleen. Peräänkuulutan näiden käyttöä, jos haluaa ettei ne pahvit mätäne pilalle! Muovien liimaus on helppoa kun suihkuttaa sprayliimaa oveen ja sen kun tinttaa muovin paikalleen.

Etulokarit pesin ja suojasin kotelosuojalla sisäpuolelta, ja samaa tavaraa laitoin kopan puolelle sisälokareihin. Kaaret kiinni ja näiden säätö olikin melko helppoa kun kyse on orkkis osista.


Muuta peltiosaa ei sitten tarvinnutkaan asentaa, joten pääsin vihdoin maalipinnan kimppuun. Koska osa maalauksesta oli häivytetty, vaati se vesihiontaa. Olen todennut riittäväksi aloittaa 1200 ja sitten siirtyä 1500 ja 2000 papereihin. Pinnan puhdistus ennen kiillotusta ja kiillotuksen aloitin Rupesin villalaikalla ja Rotaryllä sekä TurtlePron T5 tahnalla. Eli aikalailla karkein combo mitä itseltä löytyy. Otin villalla vain pahimman rouheuden ja siirryin sen jälkeen kovaan vaahtomuoviin, joka mielestäni syö paremmin tuoreehkoa lakkaa. Tällä sain louhittua sumut pois, mutta toki tämä ensimmäinen steppi ottaa aikaa, ja koko auton kiertämiseen menikin varmaan se 8h.



Toisena päivänä alkoi sitten perinteisempi kiillotus, ja lähdin työstämään pintaa epäkeskolla ja Tokyan S-wool laikalla yhdessä Gyeonin Compound+ tahnan kanssa. Tälle combolle erittäin vahva suositus! Kiillon määrä lisääntyy ihan tolkuttomasti ja pinta siliää hienosti. Viimeistely sitten medium vaahtiksella ja Turtlepron T20 ja lopuksi Softilla vaahtiksella ja T40 tahnalla. Käytännössä siis 4-steppi kiillotus ja aikaa yhteensä noin 15h.
Koska auto on pihalla, en lähtenyt sitä suojaamaan vielä millään. Preppaan auton kasattuna uudelleen ja pinnoitan sen kauttaaltaan, mutta se vaatii vuorokauden sisätiloissa, joten jätän sen myöhemmälle. Kiillotuksen jäljiltä kuitenkin suojasin korin muovien aluset jälleen 77B:llä, mitä olen käyttänyt muissakin projekteissa. Auto siis valmiina loppukasaukseen.


Etulokarit pesin ja suojasin kotelosuojalla sisäpuolelta, ja samaa tavaraa laitoin kopan puolelle sisälokareihin. Kaaret kiinni ja näiden säätö olikin melko helppoa kun kyse on orkkis osista.


Muuta peltiosaa ei sitten tarvinnutkaan asentaa, joten pääsin vihdoin maalipinnan kimppuun. Koska osa maalauksesta oli häivytetty, vaati se vesihiontaa. Olen todennut riittäväksi aloittaa 1200 ja sitten siirtyä 1500 ja 2000 papereihin. Pinnan puhdistus ennen kiillotusta ja kiillotuksen aloitin Rupesin villalaikalla ja Rotaryllä sekä TurtlePron T5 tahnalla. Eli aikalailla karkein combo mitä itseltä löytyy. Otin villalla vain pahimman rouheuden ja siirryin sen jälkeen kovaan vaahtomuoviin, joka mielestäni syö paremmin tuoreehkoa lakkaa. Tällä sain louhittua sumut pois, mutta toki tämä ensimmäinen steppi ottaa aikaa, ja koko auton kiertämiseen menikin varmaan se 8h.



Toisena päivänä alkoi sitten perinteisempi kiillotus, ja lähdin työstämään pintaa epäkeskolla ja Tokyan S-wool laikalla yhdessä Gyeonin Compound+ tahnan kanssa. Tälle combolle erittäin vahva suositus! Kiillon määrä lisääntyy ihan tolkuttomasti ja pinta siliää hienosti. Viimeistely sitten medium vaahtiksella ja Turtlepron T20 ja lopuksi Softilla vaahtiksella ja T40 tahnalla. Käytännössä siis 4-steppi kiillotus ja aikaa yhteensä noin 15h.
Koska auto on pihalla, en lähtenyt sitä suojaamaan vielä millään. Preppaan auton kasattuna uudelleen ja pinnoitan sen kauttaaltaan, mutta se vaatii vuorokauden sisätiloissa, joten jätän sen myöhemmälle. Kiillotuksen jäljiltä kuitenkin suojasin korin muovien aluset jälleen 77B:llä, mitä olen käyttänyt muissakin projekteissa. Auto siis valmiina loppukasaukseen.
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Kohta aletaan päästä live aikajanalle, koska seuraavat kuvat on jo viime viikon lopulta! Torstaina oli vielä asiallinen keli, joten pystyin kasaamaan muovit paikalleen. Autossa oli vanhanliiton jätti defa-pistoke, joten poistin sen ja asensin puskuriin kilven viereen uudemman minipistokkeen. Sen jälkeen saikin niputtaa keulan. Ajovalot olin purkanut jo edellisenä iltana ja pessyt kauttaaltaan. Vaihdoin niihin avosta jääneet uudet tarvikelasit, kun paikalla olleet oli eriparia. Lampunpesurit olivat paikallaan, mutta niissä ei ollut varsia. Onneksi sellaiset kunnostetut oli hyllyssä valmiina odottamassa ties monettako vuotta. Pesurien moottorit kokeilin etukäteen ja toisen varsi oli kierossa joten kavoin varastosta ehjän tilalle. Umpioiden pohjat korissa oli siistit ja ruosteettomat, joten niille riitti pesu ja ruostesuojaus. Sitten vaan umpiot paikalleen ja puskuri kiinni.

Puskurien ja kylkimuovien kromit kiillotellin taannoin. Pikkulistat menee näppärästi kovavahalla ja rättilaikalla pystyhiomakoneessa, mutta nuo puskurien valetut listat vaatii enemmän töitä. Niissä käytän sisallaikkaa alkuun ja vasta sen jälkeen rättiä. Lopuksi vielä pikkurotaryllä viimeistely. Lopuksi asennus paikalleen.

Helmamuovit oli äkkiä naputeltu kiinni, mutta viileän raikkaassa säässä kylkimuovien asennus tuntui hämmästyttävän ärsyttävältä, vaikka näitä on tullut asennettua varmaan kymmeniä. Kyllä ne lopulta paikkansa löysi ja parin päivän päästä sai jopa ruuvitkin kiinni kun löysi ne ensin ”hyvästä jemmasta”.

Takapuskuria jouduin hieman korjaamaan uudelleen, mutta se hoitui saman päivän aikana ja on nyt hyvä. Peräpäähän löysi paikkansa jälleen avosta jääneet uudet tarvikelamput ja uudelleen maalatut listat sekä uusi kilvenalunen.


Lopulta autoon ei paljon jäänyt ulkopuolelle laitettavaa niin sanotusti hyvän sään aikana, sillä jo seuraavana päivänähän täällä oli lumi maassa

Viikonlopun aikana vielä kaivelin ehjimmät kahvat ja pesin sekä pinnoitin ne. Autossa ollut vääränmallinen apparinovenlukko päivitettiin oikeanlaiseen ja käytettiin sarjoitettavana paikallisella lukkosepällä. Nyt kaikki toimii taas alkuperäisillä avaimilla, mitkä oli ihme kyllä kaikki tallessa tässä autossa! Enää oikeastaan jäi maskin kunnostus to-do listalle sähköantennin asennuksen lisäksi.

Puskurien ja kylkimuovien kromit kiillotellin taannoin. Pikkulistat menee näppärästi kovavahalla ja rättilaikalla pystyhiomakoneessa, mutta nuo puskurien valetut listat vaatii enemmän töitä. Niissä käytän sisallaikkaa alkuun ja vasta sen jälkeen rättiä. Lopuksi vielä pikkurotaryllä viimeistely. Lopuksi asennus paikalleen.

Helmamuovit oli äkkiä naputeltu kiinni, mutta viileän raikkaassa säässä kylkimuovien asennus tuntui hämmästyttävän ärsyttävältä, vaikka näitä on tullut asennettua varmaan kymmeniä. Kyllä ne lopulta paikkansa löysi ja parin päivän päästä sai jopa ruuvitkin kiinni kun löysi ne ensin ”hyvästä jemmasta”.

Takapuskuria jouduin hieman korjaamaan uudelleen, mutta se hoitui saman päivän aikana ja on nyt hyvä. Peräpäähän löysi paikkansa jälleen avosta jääneet uudet tarvikelamput ja uudelleen maalatut listat sekä uusi kilvenalunen.


Lopulta autoon ei paljon jäänyt ulkopuolelle laitettavaa niin sanotusti hyvän sään aikana, sillä jo seuraavana päivänähän täällä oli lumi maassa


Viikonlopun aikana vielä kaivelin ehjimmät kahvat ja pesin sekä pinnoitin ne. Autossa ollut vääränmallinen apparinovenlukko päivitettiin oikeanlaiseen ja käytettiin sarjoitettavana paikallisella lukkosepällä. Nyt kaikki toimii taas alkuperäisillä avaimilla, mitkä oli ihme kyllä kaikki tallessa tässä autossa! Enää oikeastaan jäi maskin kunnostus to-do listalle sähköantennin asennuksen lisäksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Sisustaa olikin mukava alata niputtamaan, kun kaikki oli tehty valmiiksi. Mittariston purin tuossa yks ilta, ja putsasin lasin sisäpuolelta ja muutenkin pesin koko vermeen. Asennuksessa meinasi olla hankaluuksia kun en saanut alarivin varoitusvaloja palamaan. Sitten ei löytynytkään enää ajovaloja ja vilkutkin teki mitä sattuu. Aikansa kun rämppäsi sulakkeita ja vaihteli releitä, sain toimivan yhdistelmän, missä nyt toimii mittariston kaikki toiminnot ja myös auton muut valot, vilkut ja pyyhkimet. Palaneen polttimon varoitusvalo jäi päälle, joten täytyy metsästää missä on vika. Pakko olla ns. Perusvaloissa, koska vikavalo ilmestyy jo parkkiasennossa. Kaikki kuitenkin ”palaa”.

Seuraavaksi asensin fiksatut ilmaräppänät ja asensin takamaton paikalleen. Keskikonsolin asennus oli mukavaa silmäkarkkia, kun siisti konsoli yhdessä kiiltävien puiden ja uudennäköisen vaihdekepin kanssa tekee melko makean kontrastin.

Mankan johdotukset olin fiksannut jo aiemmin. Beckerin vakio liittimen korjasin, ja laitoin siihen ISO adapterin. Kaiutinjohdot vedin suoraan ISO liittimeen. Ajatus oli että tarvittaessa voi joskus päivittää vanhemman Beckerin ilman suuria johtomuutoksia. Kajarien ISO liittimeen voi tehdä suoraan itse adapterin johon tulee DIN päät. Tuossa Specialissa (2210) on tosiaan ISO liittimet vakiona. Osaako kukaan neuvoa miten siitä muuten saa ”CD” puolen käyttöön, eli AUX:in? Ostin tuohon kiinanpojan Bluetooth adapterin mikä napsahtaa kyllä taakse paikalleen ja saa virtaa ja puhelin löytää, mutta en saa mankasta mitään tilaa mistä kuuluisi äänet?



Seuraavaksi asensin fiksatut ilmaräppänät ja asensin takamaton paikalleen. Keskikonsolin asennus oli mukavaa silmäkarkkia, kun siisti konsoli yhdessä kiiltävien puiden ja uudennäköisen vaihdekepin kanssa tekee melko makean kontrastin.

Mankan johdotukset olin fiksannut jo aiemmin. Beckerin vakio liittimen korjasin, ja laitoin siihen ISO adapterin. Kaiutinjohdot vedin suoraan ISO liittimeen. Ajatus oli että tarvittaessa voi joskus päivittää vanhemman Beckerin ilman suuria johtomuutoksia. Kajarien ISO liittimeen voi tehdä suoraan itse adapterin johon tulee DIN päät. Tuossa Specialissa (2210) on tosiaan ISO liittimet vakiona. Osaako kukaan neuvoa miten siitä muuten saa ”CD” puolen käyttöön, eli AUX:in? Ostin tuohon kiinanpojan Bluetooth adapterin mikä napsahtaa kyllä taakse paikalleen ja saa virtaa ja puhelin löytää, mutta en saa mankasta mitään tilaa mistä kuuluisi äänet?


MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumies
- Viestit: 550
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Eikö tuohon väriin sopis sellaiset valkoset niskatukien suojat tähti logolla mitä joskus -90 luvulla ollut käytössä.
Vehoko lie myynyt kyseistä suojaa.
Vehoko lie myynyt kyseistä suojaa.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
No ei helvetissä. Voi hyvänen aika että mä voi vihata moista sontaa.300E W124 1987 kirjoitti: ↑Ke 06.11.2024 20:56 Eikö tuohon väriin sopis sellaiset valkoset niskatukien suojat tähti logolla mitä joskus -90 luvulla ollut käytössä.
Vehoko lie myynyt kyseistä suojaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Se on tuo CC-CD nappi. Edelliseen avooni laitoin Specialin tingeltangelin tilalle ja alkoi soittaa heti vaihtajasta CD-levyjä kun tuota nappulaa painoi, muistaakseni se vaatii kaksi painallusta ja sitten painallus vaihtaa kasetin ja CD boksin välillä.EVO X kirjoitti: ↑Ke 06.11.2024 19:51 Mankan johdotukset olin fiksannut jo aiemmin. Beckerin vakio liittimen korjasin, ja laitoin siihen ISO adapterin. Kaiutinjohdot vedin suoraan ISO liittimeen. Ajatus oli että tarvittaessa voi joskus päivittää vanhemman Beckerin ilman suuria johtomuutoksia. Kajarien ISO liittimeen voi tehdä suoraan itse adapterin johon tulee DIN päät. Tuossa Specialissa (2210) on tosiaan ISO liittimet vakiona. Osaako kukaan neuvoa miten siitä muuten saa ”CD” puolen käyttöön, eli AUX:in? Ostin tuohon kiinanpojan Bluetooth adapterin mikä napsahtaa kyllä taakse paikalleen ja saa virtaa ja puhelin löytää, mutta en saa mankasta mitään tilaa mistä kuuluisi äänet?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Ei se tee siitä mitään. Jostain googlesta löytyi jotakin höpinää että ”aux” mode pitäisi joissakin soittimissa aktivoida ensin.. muttei kyllä mitään sellastakaan onnistunut tehdä.karra kirjoitti: ↑Ke 06.11.2024 20:57Se on tuo CC-CD nappi. Edelliseen avooni laitoin Specialin tingeltangelin tilalle ja alkoi soittaa heti vaihtajasta CD-levyjä kun tuota nappulaa painoi, muistaakseni se vaatii kaksi painallusta ja sitten painallus vaihtaa kasetin ja CD boksin välillä.EVO X kirjoitti: ↑Ke 06.11.2024 19:51 Mankan johdotukset olin fiksannut jo aiemmin. Beckerin vakio liittimen korjasin, ja laitoin siihen ISO adapterin. Kaiutinjohdot vedin suoraan ISO liittimeen. Ajatus oli että tarvittaessa voi joskus päivittää vanhemman Beckerin ilman suuria johtomuutoksia. Kajarien ISO liittimeen voi tehdä suoraan itse adapterin johon tulee DIN päät. Tuossa Specialissa (2210) on tosiaan ISO liittimet vakiona. Osaako kukaan neuvoa miten siitä muuten saa ”CD” puolen käyttöön, eli AUX:in? Ostin tuohon kiinanpojan Bluetooth adapterin mikä napsahtaa kyllä taakse paikalleen ja saa virtaa ja puhelin löytää, mutta en saa mankasta mitään tilaa mistä kuuluisi äänet?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel
Tämä vaikuttaa ihan samalta kuviolta minkä itse koin yhden kiinalaisen adapterin kanssa, jonka piti sopia yhteen monen DIN-liitin soittimen kanssa. Tuli taas mieleen se sama kuvio: Kiinan härveli on pelkkää skeidaa, ja koko business perustuu siihen, että homma kannattaa, jos alle puolet viitsi krääsän palauttaa. Seuraan ketjua mielenkiinnolla...EVO X kirjoitti: ↑Ke 06.11.2024 21:34Ei se tee siitä mitään. Jostain googlesta löytyi jotakin höpinää että ”aux” mode pitäisi joissakin soittimissa aktivoida ensin.. muttei kyllä mitään sellastakaan onnistunut tehdä.karra kirjoitti: ↑Ke 06.11.2024 20:57Se on tuo CC-CD nappi. Edelliseen avooni laitoin Specialin tingeltangelin tilalle ja alkoi soittaa heti vaihtajasta CD-levyjä kun tuota nappulaa painoi, muistaakseni se vaatii kaksi painallusta ja sitten painallus vaihtaa kasetin ja CD boksin välillä.EVO X kirjoitti: ↑Ke 06.11.2024 19:51 Mankan johdotukset olin fiksannut jo aiemmin. Beckerin vakio liittimen korjasin, ja laitoin siihen ISO adapterin. Kaiutinjohdot vedin suoraan ISO liittimeen. Ajatus oli että tarvittaessa voi joskus päivittää vanhemman Beckerin ilman suuria johtomuutoksia. Kajarien ISO liittimeen voi tehdä suoraan itse adapterin johon tulee DIN päät. Tuossa Specialissa (2210) on tosiaan ISO liittimet vakiona. Osaako kukaan neuvoa miten siitä muuten saa ”CD” puolen käyttöön, eli AUX:in? Ostin tuohon kiinanpojan Bluetooth adapterin mikä napsahtaa kyllä taakse paikalleen ja saa virtaa ja puhelin löytää, mutta en saa mankasta mitään tilaa mistä kuuluisi äänet?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85