W213 osto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 670
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Petri212 kirjoitti: Su 13.10.2024 16:16 Diesel kannattaa jo alle 15000km vuotuisella ajolla. Tai saa sen laskettua sitenkin että ei kannata. Mutta munaa täytyy verrata munaan, E220d versus E200 bensa, diesel kannattaa 30000km vuotuisella ajolla varmasti. Sähköautoa sitten kun yhdellä ”latauksella” pääsee saman matkan kuin dieselin tankillisella. Dieseliin saa ladattua 3-4 minuutin latauksella yli 1000km.
Jos verrataan munia samanlaisiin muniin on myös täysin perusteltua verrata dieselin 1000 kilometrin tankkauksen tienaamiseen kuluvia minuutteja sähköauton samalla matkalla kuluttaman energiamäärän ansaitsemiseen kuluvaan aikaan.

Kympin sadalle kuluttava diesel kisaa 0 - 3 € sadalle kuluttavaa patterivispilää vastaan.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 670
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jussi10 kirjoitti: La 12.10.2024 12:17 Aloittajan etsimä 200 tkm ajettu diesel lienee eri hintaluokassa, kuin mikään sähkäri.
Eivät liene, vaan ovat samassa hntaluokassa. Olennainen ehto korostettu.

Aloittaja hakee jostain minulle käsittämättömästä syystä AitoSuomiAutoa, mikä asettaa W213 lähtöhinnan 15 - 20 tonnin välille vähän yli pari sataa tuhatta ajettuna.

Sillä rahalla tuo Saksasta reilusti vähemmän ajetun sähköauton, vaikkapa VW ID.3.

Kyse ei tietenkään ole vastaavan tasoisesta autosta, mutta kohtuullisen modernista sähköautosta kuitenkin eikä mistään 100 km Nissan Leafista. Eli sähkärin kyllä saa tuolla rahalla. Dieselin joutuu, ja tilanteesta riippuen myös voi perustella muilla tavoin.

Jos S213 dieselin ajomäärävaatimus pudotetaan uudehkoon vuosimalliin ja selvästi alle sataan tuhanteen kilometriin, sitten monin tavoin vastaava Mercedes EQB tai EQC ovat saman hintaisia Suomen kilvissä. Tämä vertailu ratkeaa siihen mikä on kenellekin "vastaava".

E-farkku voittaa range ja ehkä tilavertailunkin, mutta säälittävän hidas ja meluisahan se EQC:hen verrattuna on. Dieselin hinta kohtaa saman valmistajan saman kokoluokan korihylsyyn tehdyn patteriauton jossain 30 - 40.000 € tienoilla.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 670
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Petri212 kirjoitti: Ma 14.10.2024 08:32 Auton maksimi hankintahinta saa olla 25-30k€, se on ihan kipuraja, sen pystyy maksaan ilman toisten rahoja.Sillä hinnalla ei E-mersua vastaavan sähköauton omistajaksi pääse, haltijaksi voi päästä kk-maksukaupalla. Lisäksi arvon aleneminen, akkutakuut max.10v.
10 vuotta vanha sähköauto ei ehkä ole harkinnan arvoinen..
Halvin EQA lähtee 26.000 € tienoilta. 2022 ensirekisteröity tulee Suomeen autoverotta.

Paremmin E-sarjan tiloja vastaava EQB alkaa hieman yli 30 tuhannesta. Junge Sterne takuuautoja saa jo 32 k€ alkaen. Valikoima laajenee jos muu merkki kelpaa.

Olen edelleen sitä mieltä että diesel kannattaa tässä hintaluokassa perustella jollain muulla kuin ostohinnalla.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3110
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jokaisella on tietysti oma tapansa laskea näitä kuluja, mutta itse maksan mielummin pääomakulua uudesta autosta, kuin taivaalle poltetusta polttoaineesta, tai noxien/kusiruiskujen korjaus kuluja. Ajaminen sähkiksellä on käytännössä puoli-ilmaista ja se, sekä korjauskulujen puuttuminen korvaa tuota arvonalenemaa rankalla kädellä. Liian vaikeita ja monimutkaisia näistä laskemista on turhaa tehdä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti: Su 20.10.2024 10:33 Jokaisella on tietysti oma tapansa laskea näitä kuluja, mutta itse maksan mielummin pääomakulua uudesta autosta, kuin taivaalle poltetusta polttoaineesta, tai noxien/kusiruiskujen korjaus kuluja. Ajaminen sähkiksellä on käytännössä puoli-ilmaista ja se, sekä korjauskulujen puuttuminen korvaa tuota arvonalenemaa rankalla kädellä. Liian vaikeita ja monimutkaisia näistä laskemista on turhaa tehdä.
Ehdottomasti monta tapaa laskea/arvioida kuluja, ei varmaan yhtään oikeaa tapaa joka sopii kaikille auton ostajille. Sähköauton korjaus/huoltokulut varmaan yleensä pieniä mutta pikku kolhu akkukoteloon voi nettijuttujen mukaan tulla kohtalaisen kalliiksi jne.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3110
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

DBFI kirjoitti: Su 20.10.2024 11:47
tahtoomersun kirjoitti: Su 20.10.2024 10:33 Jokaisella on tietysti oma tapansa laskea näitä kuluja, mutta itse maksan mielummin pääomakulua uudesta autosta, kuin taivaalle poltetusta polttoaineesta, tai noxien/kusiruiskujen korjaus kuluja. Ajaminen sähkiksellä on käytännössä puoli-ilmaista ja se, sekä korjauskulujen puuttuminen korvaa tuota arvonalenemaa rankalla kädellä. Liian vaikeita ja monimutkaisia näistä laskemista on turhaa tehdä.
pikku kolhu akkukoteloon voi nettijuttujen mukaan tulla kohtalaisen kalliiksi jne.
Vakuutusyhtiön ongelma.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti: Su 20.10.2024 12:20
Vakuutusyhtiön ongelma.
Totta varmaan useimmiten, tuskin näitä ajetaan ilman kaskoa.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3279
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja jysi »

tahtoomersun kirjoitti: Su 20.10.2024 12:20 Vakuutusyhtiön ongelma.
Vakuutusyhtiön ongelmat tahtoo muuttua aikaa myöten asiakkaiden kustannuksiksi ja ongelmiksi kuten sähkö-Audin ja Porschen vakuuttaminen.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3110
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

jysi kirjoitti: Su 20.10.2024 14:42
tahtoomersun kirjoitti: Su 20.10.2024 12:20 Vakuutusyhtiön ongelma.
Vakuutusyhtiön ongelmat tahtoo muuttua aikaa myöten asiakkaiden kustannuksiksi ja ongelmiksi kuten sähkö-Audin ja Porschen vakuuttaminen.
Ei näiden vakuuttamisessa ole mitään ongelmaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
xxxjanixxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 29.12.2005 19:37

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja xxxjanixxx »

carbon kirjoitti: To 17.10.2024 07:58 Voi olla melkoisen iso urakka vaihtaa 654->642:een, ja mahtaako saada laillisesti liikenteeseen?🤔
Eikä se 642:kaan välttämättä onnea ja autuutta tuo, nimimerkillä kyseinen moottori rikki S212:ssa ja kilometrejä vajaa 400tkm.
Viime viikolla jututin yhtä kollegaa (taksi) ja hänellä W213 E200d (150hp OM654) ja mittarissa 770tkm. Yläkerta oli remontoitu, muutama nox-anturi ja laturi noille metreille moottoriin, en pitäisi ihan huonona suorituksena.

Tätä nyt selvitelty ja näyttää että ainakin lain puolesta vaihtaminen tulee onnistumaan.
Joo ei se 642 myös onnea välttämättä tee, mutta paljon helpompi on löytää ns järkihintaan 642 kuin 654.
Pitää seuraavaksi selvitellä miten tuo 642 on tehty euro6:ksi, mitä kaikkea se vaatii
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Riippuu varmaan yksilöstä. Minulla oli entinen taksi S213 E200 diesel, huolenpitosopimuksella ollut, joten oletin pääseväni pienillä huolloilla.

Ja p*skat. Moottorin vikavalo paloi käytännössä koko ajan kun auton omistin. Maksoin autosta kesällä v. 2021 21 000 euroa, pidin 2,5 vuotta ja korjauksiin meni reippaasti yli 10K. AdBluet, laturi, turbo, hiukkassuodatin, iskarit taakse OEM kun toinen Arnott hajos puolen vuoden jälkeen ja siihen vielä päälle jumalaisen kallis automaattivaihteiston öljynvaihto. Ei jäänyt tilille nettoa tuon auton jälkeen, ei totisesti.

Kilsojakin toki tuli, mutta tuo auto oli vihoviimeinen Mersun Euro-6 diesel. Piste.

Onnea vaan sille pitkälle ja kaillille tielle, 200 000 - 300 000 tuhannen kilometrin välille.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Petteri Kivimäki kirjoitti: To 07.11.2024 21:07 Riippuu varmaan yksilöstä. Minulla oli entinen taksi S213 E200 diesel, huolenpitosopimuksella ollut, joten oletin pääseväni pienillä huolloilla.

Ja p*skat. Moottorin vikavalo paloi käytännössä koko ajan kun auton omistin. Maksoin autosta kesällä v. 2021 21 000 euroa, pidin 2,5 vuotta ja korjauksiin meni reippaasti yli 10K. AdBluet, laturi, turbo, hiukkassuodatin, iskarit taakse OEM kun toinen Arnott hajos puolen vuoden jälkeen ja siihen vielä päälle jumalaisen kallis automaattivaihteiston öljynvaihto. Ei jäänyt tilille nettoa tuon auton jälkeen, ei totisesti.

Kilsojakin toki tuli, mutta tuo auto oli vihoviimeinen Mersun Euro-6 diesel. Piste.

Onnea vaan sille pitkälle ja kaillille tielle, 200 000 - 300 000 tuhannen kilometrin välille.
Off topikkia jo sen verran että kehtaan kysyä: Toyotaanko siirryit vai tuolla B-mersullako aiot 200 - 300 tkm välin ajaa ongelmitta?

Outoa myös jos oletit huolenpitosopimuksen takaavan huolettoman jatkon seuraavalle omistajalle. Eikös sen tarkoitus ole tarjota huolettomia kilometrejä nykyiselle omistajalle?
carbon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 15.02.2011 13:08

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja carbon »

xxxjanixxx kirjoitti: To 07.11.2024 11:13
carbon kirjoitti: To 17.10.2024 07:58 Voi olla melkoisen iso urakka vaihtaa 654->642:een, ja mahtaako saada laillisesti liikenteeseen?🤔
Eikä se 642:kaan välttämättä onnea ja autuutta tuo, nimimerkillä kyseinen moottori rikki S212:ssa ja kilometrejä vajaa 400tkm.
Viime viikolla jututin yhtä kollegaa (taksi) ja hänellä W213 E200d (150hp OM654) ja mittarissa 770tkm. Yläkerta oli remontoitu, muutama nox-anturi ja laturi noille metreille moottoriin, en pitäisi ihan huonona suorituksena.

Tätä nyt selvitelty ja näyttää että ainakin lain puolesta vaihtaminen tulee onnistumaan.
Joo ei se 642 myös onnea välttämättä tee, mutta paljon helpompi on löytää ns järkihintaan 642 kuin 654.
Pitää seuraavaksi selvitellä miten tuo 642 on tehty euro6:ksi, mitä kaikkea se vaatii
Hyvä jos lain puolesta onnistuu.👍🏼
Se kannattaa vielä ottaa huomioon, että niitä 642-koneisia on myös sen "seittämän eri sorttia" (642.XXX) ja ne ei kaikki ole keskenään vaihtokelpoisia, joten parasta olisi saada ns. koko pakettina tekniikka ja apulaitteet yms.
Esim. 350-tyypin koneesta on ainakin kolme eri tehoversiota 231-265-258hp jossa viimeisessä adblue, ja sitten loppukoodi muuttuu myös taka- ja nelivedon osalta. Ja sitten vielä pakut ja henkilöautot erikseen jne.
Mutta tsemppiä projektiin jos siihen ryhdyt.💪🏼
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

DBFI kirjoitti: To 07.11.2024 21:21
Petteri Kivimäki kirjoitti: To 07.11.2024 21:07 Riippuu varmaan yksilöstä. Minulla oli entinen taksi S213 E200 diesel, huolenpitosopimuksella ollut, joten oletin pääseväni pienillä huolloilla.

Ja p*skat. Moottorin vikavalo paloi käytännössä koko ajan kun auton omistin. Maksoin autosta kesällä v. 2021 21 000 euroa, pidin 2,5 vuotta ja korjauksiin meni reippaasti yli 10K. AdBluet, laturi, turbo, hiukkassuodatin, iskarit taakse OEM kun toinen Arnott hajos puolen vuoden jälkeen ja siihen vielä päälle jumalaisen kallis automaattivaihteiston öljynvaihto. Ei jäänyt tilille nettoa tuon auton jälkeen, ei totisesti.

Kilsojakin toki tuli, mutta tuo auto oli vihoviimeinen Mersun Euro-6 diesel. Piste.

Onnea vaan sille pitkälle ja kaillille tielle, 200 000 - 300 000 tuhannen kilometrin välille.
Off topikkia jo sen verran että kehtaan kysyä: Toyotaanko siirryit vai tuolla B-mersullako aiot 200 - 300 tkm välin ajaa ongelmitta?
Saapas näkee mitä kenkä tekee. B-Mersulla on nyt mittarissa 180K. Ihmeellisen vähän on rahaa mennyt tänä vuonna autoon. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
xxxjanixxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 29.12.2005 19:37

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja xxxjanixxx »

carbon kirjoitti: Pe 08.11.2024 15:36
xxxjanixxx kirjoitti: To 07.11.2024 11:13
carbon kirjoitti: To 17.10.2024 07:58 Voi olla melkoisen iso urakka vaihtaa 654->642:een, ja mahtaako saada laillisesti liikenteeseen?🤔
Eikä se 642:kaan välttämättä onnea ja autuutta tuo, nimimerkillä kyseinen moottori rikki S212:ssa ja kilometrejä vajaa 400tkm.
Viime viikolla jututin yhtä kollegaa (taksi) ja hänellä W213 E200d (150hp OM654) ja mittarissa 770tkm. Yläkerta oli remontoitu, muutama nox-anturi ja laturi noille metreille moottoriin, en pitäisi ihan huonona suorituksena.

Tätä nyt selvitelty ja näyttää että ainakin lain puolesta vaihtaminen tulee onnistumaan.
Joo ei se 642 myös onnea välttämättä tee, mutta paljon helpompi on löytää ns järkihintaan 642 kuin 654.
Pitää seuraavaksi selvitellä miten tuo 642 on tehty euro6:ksi, mitä kaikkea se vaatii
Hyvä jos lain puolesta onnistuu.👍🏼
Se kannattaa vielä ottaa huomioon, että niitä 642-koneisia on myös sen "seittämän eri sorttia" (642.XXX) ja ne ei kaikki ole keskenään vaihtokelpoisia, joten parasta olisi saada ns. koko pakettina tekniikka ja apulaitteet yms.
Esim. 350-tyypin koneesta on ainakin kolme eri tehoversiota 231-265-258hp jossa viimeisessä adblue, ja sitten loppukoodi muuttuu myös taka- ja nelivedon osalta. Ja sitten vielä pakut ja henkilöautot erikseen jne.
Mutta tsemppiä projektiin jos siihen ryhdyt.💪🏼

Joo tiedän että noita 642 on useampaa sorttia. Niitä nyt tuolla tallilla meillä muutama aihio. 320 sekä yksi 350. Itse perusmoottori vissiin sama, mutta jotain muutoksia sitten niissä tulee kyllä, vai onko ihan softalla. Öljypohjia tuolla ja jokunen meillä, pari nelikostakin. Tosin pitää nyt alkaa tutkia miten tuo paremmin vaihtuu, ei se ihan heittämällä sinne mene että autokin ymmärtää että nyt onkin moottori vähän erilainen
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja rzy »

Mitä sanoo arvon raati kun harkinnassa olisi S213 osto että kumpi alla olevista vaihtoehdoista olisi kannattavampi huomioiden myös arvon säilyminen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/14805022
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/14849058

All-terrainissa plussaa on ehdottomasti ilma-alusta, vetokoukku ja sisusta (onhan toki tuossa toisessakin penkit nappanahkaa mutta se värimaailma..), mutta toisaalta hybridi olisi etenkin ensi vuonna vuotuisilta veroiltaan selvästi edullisempi ja onhan se teknisesti uudempi mukaan lukien 1MPIX Multibeamit.

Mitä tulee sähköajoon niin "ykkösauto" on täyssähkö joten sähköinen voimalinja ei ole tässä milläänlailla ratkaisevassa roolissa (paitsi korkeintaan vuotuisen veron osalta :D).
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja -230k- »

ite ottaisin ton allterrainin,kivoja varusteita ja ainakin edellisessä korimallissa käytetyt hybridit aina alennuslaarissa kun alkaa olla 100tkm,tai 200tkm mittarissa.
tietty jos arvonalenema oikeasti on kriteerinä niin 20te löytyy enempi ajettuja yksilöitä joihin nokkaremppa tehty ja jakoketju vaihdettu jne.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Itse en ottaisi kumpaakaan. Jos uudempi olisi perusdiesel, niin sitten sen. Hybridissä, kun loppuu akkutakuu, niin arvo romahtaa.

All-terrain on liian vanha. Uudemmissa on tehty lukuisia parannuksia moottoriin. Nuo alkupään OM654 ovat riskialttiita venttiilikoneiston, jakopään (jollei takaisinkutsuna tehty) ja kampiakselivaurioiden osalta. Lisäksi auton ilma-alusta alkaa noilla vuosilla, vaikkei kilometrejä paljoa olekaan, kaipaamaan huomiota.
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja rzy »

Kiitoksia kommenteista. Mistä ajankohdasta eteenpäin moottorin parempi versio tuli tuotantoon?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

rzy kirjoitti: La 08.02.2025 19:38 Mitä sanoo arvon raati kun harkinnassa olisi S213 osto että kumpi alla olevista vaihtoehdoista olisi kannattavampi huomioiden myös arvon säilyminen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/14805022
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/14849058

All-terrainissa plussaa on ehdottomasti ilma-alusta, vetokoukku ja sisusta (onhan toki tuossa toisessakin penkit nappanahkaa mutta se värimaailma..), mutta toisaalta hybridi olisi etenkin ensi vuonna vuotuisilta veroiltaan selvästi edullisempi ja onhan se teknisesti uudempi mukaan lukien 1MPIX Multibeamit.

Mitä tulee sähköajoon niin "ykkösauto" on täyssähkö joten sähköinen voimalinja ei ole tässä milläänlailla ratkaisevassa roolissa (paitsi korkeintaan vuotuisen veron osalta :D).
Ei kumpikaan. Tuolla rahalla ihan normi facelift diesel. Hybridit tulee olemaan ongelmajätettä ja tuo allterrain on ruma kun mikä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja rzy »

Harmillisesti vastaavilla varusteilla (ainakin nahkaverhoilu, sähkösäätöiset istuimet muistilla ja DTR+) on harmillisen vähän tarjontaa 4matic-perusdieseleissä. Kai se katse pitää kohta kääntää Saksan tuontina 400:seen bensa-4maticiin :D
pegu-57
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 16.01.2025 10:38

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja pegu-57 »

Neljä vuotta sitte ostin W212.001 -14 Adblue mersun, oli ensimmäinen ja viimeinen Adblue auto. Seuraava on bensiiniauto, Volvoa katellu. Napapiirin pohjoispuolelle ei kannate kusiautoja laittaa. Vuosittaiset korjauskulut liikkuvat tuhansissa euroissa, jos ei ole lämmintä tallia. On ihme, ettei joku ole tehny jotaki kansalaisaloitetta tästä ureasysteemistä, ku Suomessa tehhän vastaavaa muurahaishaphon perustuvaa ainetta, joka toimii suorhan tämän ureapohjasen ainhen tilalla ja kestää pakkasta 30 astetta.
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 629
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: W213 osto

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Vastaa Viestiin