W213 osto
W213 osto
Asiantuntijoilta tarvitaan nyt apuja. Jos hankkii käytettyä W213 sedania.(diesel) mitä pitää huomioida? Ajettu min. 200tkm?(jotta uutuuden karheus ja lastentaudit korjattu) Sähköinen täydellinen huoltokirja ja suomiauto? Alkupään vuosikerrat huonoja? Vai onko sittenkään.?
Adblue tulee jokatapauksessa kaupan päälle, ne lienee korjattu jo 200tkm ajetuissa autoissa. Onko niiden laatu parantunut? Mitä odotettavissa olevaa remonttia on noilla kilometreillä?
Kyseeseen tulee 200d ja 220d ja vain 2.0 diesel moottorilla. Nelivedolle ei ole tarvettta.
Adblue tulee jokatapauksessa kaupan päälle, ne lienee korjattu jo 200tkm ajetuissa autoissa. Onko niiden laatu parantunut? Mitä odotettavissa olevaa remonttia on noilla kilometreillä?
Kyseeseen tulee 200d ja 220d ja vain 2.0 diesel moottorilla. Nelivedolle ei ole tarvettta.
-
- Mersumies
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 osto
Adblu vaikka olisi jo uusittu, nox-anturit parin vuoden välein, venttiilinnostajat, sekä tukivarsijumpat. Näillä selviää jos hyvä tuuri.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 osto
automaattilaatikkoöljyn vaihdot tehty 125tkm tai 5v välein ja ettei käyntiäänessä kuulu keinuvipujen laakerivian ääniä, löytyy klippejä youtubesta kyllä.
Joihinki vaihdettu jakoketjuja +300tkm, eli jos paljon ajettu ni ehkä sellanen mihin on jo tehty..
Joihinki vaihdettu jakoketjuja +300tkm, eli jos paljon ajettu ni ehkä sellanen mihin on jo tehty..
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Mersumies
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 osto
Unohtui vielä mainita ilmastoinnin kompura, joka alkaa vuotamaan ja maksaa muutaman tonnin.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 osto
Kahdesta on kokemusta.
E200d takaveto vm.2019 0-320tkm
-50tkm hammastangon kiristys
-125tkm vasen alapallo
-150tkm oikea alapallo ja hammastanko
-175tkm takaiskarit ja takajarrut
--------takuu päättyi tässä----------
-204tkm turbo
-275tkm etujarrut
-310tkm kaikki jouset (kumpikin vasen oli poikki)
E220d 4matic vm.2022 0-204tkm....-> matka jatkuu
-125tkm kuskin penkin molemmat verhoukset istuin&selkänoja, (materiaali nappanahkaa eli kallein vaihtoehto), sekä vänkärin oven jalopuulista joka pullahti irti
-175tkm molemmat alapallot ja 4matic tukilaakeri ja vänkärin etuoven sarana
-nyt menossa turbon vaihtoon loppukuusta ja on samalla viimeinen takuuaikainen remontti
Adbluen kanssa ei kummassakaan ole ollut mitään ongelmaa, auto tosin viettää yöt lämpimässä tallissa. Turbo taas on mennyt molemmista, ja vielä lähes identtisillä kilometreillä.
Jälkimmäisessä näyttää äkkiseltään vikalista lyhyemmältä, mutta siinä on ollut paljon enemmän tehtaan kampanjaa ja muuta pientä murhetta. Esim. multibeamit toimii huonommin, webaston etäohjaus ei toimi (Mercedes me), keskinäyttö jumittaa jne.
E200d takaveto vm.2019 0-320tkm
-50tkm hammastangon kiristys
-125tkm vasen alapallo
-150tkm oikea alapallo ja hammastanko
-175tkm takaiskarit ja takajarrut
--------takuu päättyi tässä----------
-204tkm turbo
-275tkm etujarrut
-310tkm kaikki jouset (kumpikin vasen oli poikki)
E220d 4matic vm.2022 0-204tkm....-> matka jatkuu
-125tkm kuskin penkin molemmat verhoukset istuin&selkänoja, (materiaali nappanahkaa eli kallein vaihtoehto), sekä vänkärin oven jalopuulista joka pullahti irti
-175tkm molemmat alapallot ja 4matic tukilaakeri ja vänkärin etuoven sarana
-nyt menossa turbon vaihtoon loppukuusta ja on samalla viimeinen takuuaikainen remontti
Adbluen kanssa ei kummassakaan ole ollut mitään ongelmaa, auto tosin viettää yöt lämpimässä tallissa. Turbo taas on mennyt molemmista, ja vielä lähes identtisillä kilometreillä.
Jälkimmäisessä näyttää äkkiseltään vikalista lyhyemmältä, mutta siinä on ollut paljon enemmän tehtaan kampanjaa ja muuta pientä murhetta. Esim. multibeamit toimii huonommin, webaston etäohjaus ei toimi (Mercedes me), keskinäyttö jumittaa jne.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Re: W213 osto
Ilmastoinnin osalta ei eroa muista merkeistä eikä mersun malleista. En tiedä missä maksaa noin paljon. Suurin osa on R134a tai R1234YF kylmäaineilla eikä eroa muista malleista tai merkeistä.tahtoomersun kirjoitti: ↑To 10.10.2024 05:39 Unohtui vielä mainita ilmastoinnin kompura, joka alkaa vuotamaan ja maksaa muutaman tonnin.
Sama koskee adblueta. Ei ole W213-erityinen tyyppivika. Jos ei ole talvella kovassa pakkasessa mahdollisuutta säilyttää lämpöisessä, niin ongelmia tulee merkistä ja mallista riippumatta, kun kusi jäätyy ja hajottaa paikkoja.
Viimeksi muokannut tulimäki, Pe 11.10.2024 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W213 osto
Miksi niitä ei-suomiautoja pitäisi vierastaa jos historia on tiedossa ja sähköinen huoltokirja kunnossa? Jos jokin tietty varuste kiinnostaa, voi olla vaikea löytää siitä suomiauton "business"-paketeista?
No oma E220 sedan, 2016, ei-suomiauto, nettihuutokaupasta luotettavalta myyjältä (viranomainen) näkemättä ostettu 2017
Takuuaiikana mittaristossa pieni sivuääni, kuskin oven sarana vaihdettu, lambda-anturit vaihdettu + ohjelmistopäivityksiä
'
Nyt 232tkm ja ensimmäinen omaan piikkiin mennyt remontti oli vasemman alapallonivelen vaihto, oikealla sama kohta edessä.
No oma E220 sedan, 2016, ei-suomiauto, nettihuutokaupasta luotettavalta myyjältä (viranomainen) näkemättä ostettu 2017
Takuuaiikana mittaristossa pieni sivuääni, kuskin oven sarana vaihdettu, lambda-anturit vaihdettu + ohjelmistopäivityksiä
'
Nyt 232tkm ja ensimmäinen omaan piikkiin mennyt remontti oli vasemman alapallonivelen vaihto, oikealla sama kohta edessä.
Re: W213 osto
Niin, eikai sen väliä ole onko suomi auto vai käytettynä tuotu, jos historia on tiedossa. Onneksi osassa tuontiautoja on webasto( se on siitä huono laite, kun siihen on tottunut niin vaikea/mahdoton olla ilman
)
Adblueta ei pääse pakoon.Sähköauton aika ei ole vielä ja bensasta ei saa kannattavaa kun tulee sen verran metrejä vuodessa.

Adblueta ei pääse pakoon.Sähköauton aika ei ole vielä ja bensasta ei saa kannattavaa kun tulee sen verran metrejä vuodessa.
Re: W213 osto
Mikä tekee suomiautosta kiinnostavamman kuin tuonti? Keskimäärin ruosteisempia ainakin.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
-
- Mersumies
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 osto
Sähkärin aika on juurikin nyt. Diesel vs. bensa kun otetaan kaikki huomioon, niin kilometrejä täytyy tulla todella paljon.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 osto
Aloittajan etsimä 200 tkm ajettu diesel lienee eri hintaluokassa, kuin mikään sähkäri.
C200 4Matic EQ Boost -19
SLK 230 A -97
C 220 -94
CE 230 -88
+ muita autonjäljitelmiä...
SLK 230 A -97
C 220 -94
CE 230 -88
+ muita autonjäljitelmiä...
-
- Mersumies
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 osto
Mielestäni aloitusviestissä ei mainittu paljonko ajettua etsitään, vaan kysyttiin paljonko ajetussa lastentaudit on korjattu.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 osto
Diesel kannattaa jo alle 15000km vuotuisella ajolla. Tai saa sen laskettua sitenkin että ei kannata. Mutta munaa täytyy verrata munaan, E220d versus E200 bensa, diesel kannattaa 30000km vuotuisella ajolla varmasti. Sähköautoa sitten kun yhdellä ”latauksella” pääsee saman matkan kuin dieselin tankillisella. Dieseliin saa ladattua 3-4 minuutin latauksella yli 1000km.
Re: W213 osto
https://www.diesel-laskuri.net/ mukaan tämän hetken polttoaineiden hinnoilla kyseisten mersujen käyttökulut ovat tasoissa n. 9000 km/v kohdalla.
C200 4Matic EQ Boost -19
SLK 230 A -97
C 220 -94
CE 230 -88
+ muita autonjäljitelmiä...
SLK 230 A -97
C 220 -94
CE 230 -88
+ muita autonjäljitelmiä...
-
- Mersumies
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 osto
Jep, laskurin nimikin sen jo kertooJussi10 kirjoitti: ↑Su 13.10.2024 16:33 https://www.diesel-laskuri.net/ mukaan tämän hetken polttoaineiden hinnoilla kyseisten mersujen käyttökulut ovat tasoissa n. 9000 km/v kohdalla.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 osto
https://moottori.fi/uutinen/paastokaupa ... -paljonko/Petri212 kirjoitti: ↑Su 13.10.2024 16:16 Diesel kannattaa jo alle 15000km vuotuisella ajolla. Tai saa sen laskettua sitenkin että ei kannata. Mutta munaa täytyy verrata munaan, E220d versus E200 bensa, diesel kannattaa 30000km vuotuisella ajolla varmasti. Sähköautoa sitten kun yhdellä ”latauksella” pääsee saman matkan kuin dieselin tankillisella. Dieseliin saa ladattua 3-4 minuutin latauksella yli 1000km.
Hyvä ottaa tämä huomioon myös.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 osto
Sähköautoa sitten kun yhdellä ”latauksella” pääsee saman matkan kuin dieselin tankillisella. Dieseliin saa ladattua 3-4 minuutin latauksella yli 1000km.
[/quote]
Tämähän on täyttä p…kaa. Tai pahoittelut, nyt perusteluja tällaiseen väitteeseen kiitos.
VARSINKIN jos taloudessa on oltava kaksi autoa ja toisen päivittäinen ajomatka esim max 100km. Lisäksi vielä jos kotona lataaminen onnistuu niin mitä merkitystä onko sähköauton toimintasäde 200 vai 1000km?
Täysin toinen asia on että on aivan ehdottoman tärkeää miettiä minkälaiseen käyttöön auto on hankittu. Missään nimessä sähköauto ei korvaa vielä kaikissa tapauksissa dieselautoa. Ei pitkään aikaan.
[/quote]
Tämähän on täyttä p…kaa. Tai pahoittelut, nyt perusteluja tällaiseen väitteeseen kiitos.
VARSINKIN jos taloudessa on oltava kaksi autoa ja toisen päivittäinen ajomatka esim max 100km. Lisäksi vielä jos kotona lataaminen onnistuu niin mitä merkitystä onko sähköauton toimintasäde 200 vai 1000km?
Täysin toinen asia on että on aivan ehdottoman tärkeää miettiä minkälaiseen käyttöön auto on hankittu. Missään nimessä sähköauto ei korvaa vielä kaikissa tapauksissa dieselautoa. Ei pitkään aikaan.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W213 osto
Nykyisellä dieselillä W212 ajaa tankillisella sen 1200-1400km. Ajo on vaihtelevaa välillä 120km päivä, välillä ajetaan 200-500km siivua, kelissä kuin kelissä. Ei tartte murehtia toimiiko latausappi, ja onko latauspaikalla tilaa. Pysähdyspaikkoja ei tarvitse valita sen mukaan missä on latauspaikka. Auto pysäköidään matkoilla päiväksi sellaisiin paikkoihin missä ei ole mahdollisuutta ladata.
Kotona lataaminen onnistuu kyllä, mutta aikanaan webastollisen auton hankintaan oli se peruste että ei tarvitse kotonakaan autoa laittaa lohkolämmittimeen. Painaa vaan sisällä kaukoohjaimen nappia ja puolen tunnin päästä auto on lähtövalmis. Auton voi jättää pihan perälle sinne minne haluaa. Laiskuuttahan tuo on.Sitä ei vii kiistää…
Varmasti sähköautollakin pärjäisi hyvin minun ajot, vaatisi vaan totuttelua.
Auton maksimi hankintahinta saa olla 25-30k€, se on ihan kipuraja, sen pystyy maksaan ilman toisten rahoja.Sillä hinnalla ei E-mersua vastaavan sähköauton omistajaksi pääse, haltijaksi voi päästä kk-maksukaupalla. Lisäksi arvon aleneminen, akkutakuut max.10v.
10 vuotta vanha sähköauto ei ehkä ole harkinnan arvoinen.
Lisäksi epäilyttää sähköautossa talvinen toimintamatka. On kahvipöytäkeskusteluiden mukaan jopa puolet normaalista.
Kotona lataaminen onnistuu kyllä, mutta aikanaan webastollisen auton hankintaan oli se peruste että ei tarvitse kotonakaan autoa laittaa lohkolämmittimeen. Painaa vaan sisällä kaukoohjaimen nappia ja puolen tunnin päästä auto on lähtövalmis. Auton voi jättää pihan perälle sinne minne haluaa. Laiskuuttahan tuo on.Sitä ei vii kiistää…
Varmasti sähköautollakin pärjäisi hyvin minun ajot, vaatisi vaan totuttelua.
Auton maksimi hankintahinta saa olla 25-30k€, se on ihan kipuraja, sen pystyy maksaan ilman toisten rahoja.Sillä hinnalla ei E-mersua vastaavan sähköauton omistajaksi pääse, haltijaksi voi päästä kk-maksukaupalla. Lisäksi arvon aleneminen, akkutakuut max.10v.
10 vuotta vanha sähköauto ei ehkä ole harkinnan arvoinen.
Lisäksi epäilyttää sähköautossa talvinen toimintamatka. On kahvipöytäkeskusteluiden mukaan jopa puolet normaalista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 29.12.2005 19:37
Re: W213 osto
Älä ainakaan 4 sylinteristä dieseliä osta. Koneet täysiä susia. Pettää kolmosen kiertokangen laakeri ilmeisesti aina herkästi
Re: W213 osto
Tarkoitat OM654 moottoria. Vaihtoehtona OM656 joka on aika lailla sama kuin nelonen, pari pyttyä lisää. Silläkö kolmosen kiertokangen laakeriongelma korjaantuu?xxxjanixxx kirjoitti: ↑Ke 16.10.2024 09:50 Älä ainakaan 4 sylinteristä dieseliä osta. Koneet täysiä susia. Pettää kolmosen kiertokangen laakeri ilmeisesti aina herkästi
Re: W213 osto
Vaihtoehtona dieseleissä on myös OM642 jota on käytetty 2016-2018 malleissaDBFI kirjoitti: ↑Ke 16.10.2024 12:15Tarkoitat OM654 moottoria. Vaihtoehtona OM656 joka on aika lailla sama kuin nelonen, pari pyttyä lisää. Silläkö kolmosen kiertokangen laakeriongelma korjaantuu?xxxjanixxx kirjoitti: ↑Ke 16.10.2024 09:50 Älä ainakaan 4 sylinteristä dieseliä osta. Koneet täysiä susia. Pettää kolmosen kiertokangen laakeri ilmeisesti aina herkästi
2018 kesäkuussa venttiilikoneistoon on tullut parannuksia. Toisessa ketjussa kyselin onko näitä tarvinnut remontoida. Vastausten määrästä (0) ilmeisesti kestävät paremmin.
Kampiakselista on tullut myös parannettu revisio. Mahtaako poistaa/vähentää riskiä kampilaakerivaurioille. Ainakin mersu uskaltaa laittaa näitä myös Sprintereihin, joissa pitkään mentiin OM651:llä
Re: W213 osto
Enpä muistanutkaan että 624:n sai myös 213-koriseen. Eikös nelonen ollut heti alusta 654? Hyvää tietoa myös nuo mainitsemasi parannukset.
Tuntuvat tosiaan luottavan nimenomaan neloseen, sehän korvasi jokin aika sitten saman teholuokan OM642:n Sprinterissä. Kaikista malleista tuntuu huonolla tuurilla poksahtavan alakerta tai joku muu osa, kai ne kaikki on täysiä susia sitten vai mitä xjani suosittelisi?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 29.12.2005 19:37
Re: W213 osto
No jos kysyt niin 642, ja siitä tullaan kysymykseen mikä nyt mielessä. Kenelläkään tietoa mitä vaatii jos 654:n tilalle laittaa 642:n nimim. 654:n Kolmosen kiertokanki lohkosta ulkona
Noita 642 löytää vaan paljon järkevämpään hintaa ja moottorina ainakin omien kokemusten perusteella paljon parempi
Noita 642 löytää vaan paljon järkevämpään hintaa ja moottorina ainakin omien kokemusten perusteella paljon parempi
Re: W213 osto
Voi olla melkoisen iso urakka vaihtaa 654->642:een, ja mahtaako saada laillisesti liikenteeseen?
Eikä se 642:kaan välttämättä onnea ja autuutta tuo, nimimerkillä kyseinen moottori rikki S212:ssa ja kilometrejä vajaa 400tkm.
Viime viikolla jututin yhtä kollegaa (taksi) ja hänellä W213 E200d (150hp OM654) ja mittarissa 770tkm. Yläkerta oli remontoitu, muutama nox-anturi ja laturi noille metreille moottoriin, en pitäisi ihan huonona suorituksena.
Eikä se 642:kaan välttämättä onnea ja autuutta tuo, nimimerkillä kyseinen moottori rikki S212:ssa ja kilometrejä vajaa 400tkm.
Viime viikolla jututin yhtä kollegaa (taksi) ja hänellä W213 E200d (150hp OM654) ja mittarissa 770tkm. Yläkerta oli remontoitu, muutama nox-anturi ja laturi noille metreille moottoriin, en pitäisi ihan huonona suorituksena.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Re: W213 osto
Se on jännä juttu miten toisilla kestää kaikki moottorit ja sitten toisilla ei kestä mikään moottori.
En kenellekkään suoranaisesti tätä osoita, lähinnä muutaman tapauksen tiedän keillä mikään ei kestä.
En kenellekkään suoranaisesti tätä osoita, lähinnä muutaman tapauksen tiedän keillä mikään ei kestä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 29.12.2005 19:37
Re: W213 osto
carbon kirjoitti: ↑To 17.10.2024 07:58 Voi olla melkoisen iso urakka vaihtaa 654->642:een, ja mahtaako saada laillisesti liikenteeseen?
Eikä se 642:kaan välttämättä onnea ja autuutta tuo, nimimerkillä kyseinen moottori rikki S212:ssa ja kilometrejä vajaa 400tkm.
Viime viikolla jututin yhtä kollegaa (taksi) ja hänellä W213 E200d (150hp OM654) ja mittarissa 770tkm. Yläkerta oli remontoitu, muutama nox-anturi ja laturi noille metreille moottoriin, en pitäisi ihan huonona suorituksena.
Meinasin tässä nyt lähiaikana selvitellä konttorilla onnistuuko tuo vaihdos määräysten puitteissa. Meillä meni aika tarkkaan 200tkm kohdalla tuo 654:nen. Poika töissä paikassa mikä pääasiassa korjaa mersuja niin siellä noita 654 konevammaisia kuulemma on aika usein.
Nyt pitää vaan selvittää miten 642 ecu suostuu keskustelemaan muun auton kanssa. Vaihteisto yms pitäisi kyllä fyysisesti käydä yhteen
Re: W213 osto
Tuo on jäänytkin itseltä huomaatta, että noita on jokusia myytävänä 6-sylinterisenä.Amerikkalaiset on aikanaan todenneet sen että mitä enemmän kuutiotuumia niin sitä parempi.
Kuutosdieselissä riittää hönkää vetää isompaakin peräkärryä. Minkähänlainen lie ajaa takavetoisena liukkaalla kelillä, Kun vääntö ja tehopolitiikka on kohdallaan. Onhan niissä kyllä hyvät ja toimivat luistonestot jne. Kitkarenkaita lienee turha sovitella takavetoiseen ja 6 mukiseen autoon. Vaikeaa on W212 220:n kanssakin kitkarenkailla.
Re: W213 osto
Ei kai se OM642 W213-korisessa niin vaarallisen tehokas ole, taisi olla 258 heppaa kun nykyisessä kuutosessa 367+23 heppaa ja sitäkin tehokkaammalla takatuupparimersulla pärjää ihan hyvin talvella.Petri212 kirjoitti: ↑To 17.10.2024 16:47 Tuo on jäänytkin itseltä huomaatta, että noita on jokusia myytävänä 6-sylinterisenä.Amerikkalaiset on aikanaan todenneet sen että mitä enemmän kuutiotuumia niin sitä parempi.Kuutosdieselissä riittää hönkää vetää isompaakin peräkärryä. Minkähänlainen lie ajaa takavetoisena liukkaalla kelillä, Kun vääntö ja tehopolitiikka on kohdallaan. Onhan niissä kyllä hyvät ja toimivat luistonestot jne. Kitkarenkaita lienee turha sovitella takavetoiseen ja 6 mukiseen autoon. Vaikeaa on W212 220:n kanssakin kitkarenkailla.
Re: W213 osto
Kun pitää ajonhallintajärjestelmät päällä, niin kokemattomampikin kuski pärjää kitkoilla takavetoisella mainiosti. Itsellä kitkarengaskokemusta M119, OM642 ja sitten noilla neloskoneilla. Tekisi mieli melkein sanoa, että isokoneisilla pärjää paremmin, kun ne ovat yleensä painavampia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 29.12.2005 19:37
Re: W213 osto
Ihan hyvä se ajaa. Pojalle ostettiin juuri w212 195kw dieselillä. Mitä ajanut sillä niin todella mukava.Petri212 kirjoitti: ↑To 17.10.2024 16:47 Tuo on jäänytkin itseltä huomaatta, että noita on jokusia myytävänä 6-sylinterisenä.Amerikkalaiset on aikanaan todenneet sen että mitä enemmän kuutiotuumia niin sitä parempi.Kuutosdieselissä riittää hönkää vetää isompaakin peräkärryä. Minkähänlainen lie ajaa takavetoisena liukkaalla kelillä, Kun vääntö ja tehopolitiikka on kohdallaan. Onhan niissä kyllä hyvät ja toimivat luistonestot jne. Kitkarenkaita lienee turha sovitella takavetoiseen ja 6 mukiseen autoon. Vaikeaa on W212 220:n kanssakin kitkarenkailla.