Aiheeseen liittyen lisään vastaavan havainnon W212 pre-faceliftistä, joka hiekkapuhaltaa kynnyksensä ja takaoviaukon taaemman alareunan Suomen olosuhteissa. Meille toissavuoden mallisena Junge Sternenä tulleessa oire oli orastavana jo näkyvissä, joten teippautin kynnykset etupyörästä perään saakka. Teippaus ja tietenkin maalipinta sen alla kesti lähelle 300.000 km siistinä vaikka teipin harmaantuminen alkoikin jo loppuajasta erottua.
Oviaukko jäi valitettavasti teippaamatta, joten maalari korjasi ja teippasi sen 250.000 km jälkeen.
En tiedä miksi joku muu ajaa käytetyllä, mutta sen tiedän, että autosta ei näe varallisuutta koska samakin auto voi omistajan taloudellisesta asemasta riippuen ilmaista vastuutonta tuhlausta, normaalihintaista perheen kuljetinta tai äärimmäistä vaatimattomuutta.
Käytetyn Mersun saa myös ostaa Saksasta aivan uuden tavoin tekniset valinnat, värit ja sisustusmateriaalit valiten. Rouvan S213 tosin haetutti hetken ja löytyi lopulta yllättäen Suomesta vaikka teknisten valintojen lisäksi hänen valittuaan Hyasintinpunaisen designovärin ja mustan sisustuksen minä lisäsin hakuehtoon omin päin Wide screen cockpitin ja tumman mattalakatun kojetaulun, koska pianolakattu naarmuuntuu helposti. Kaikkea on saatavana ja yleensä uuden tilausta nopeammin.
Keväällä 2014 autoa ostaessani minulls oli tarjous myös uudesta, mutta sain viime hetkellä järjen pois kädestä ja takaisin päähän ja ostin tämän toissavuoden mallisen käytetyn puolella uuden hinnasta:
viewtopic.php?t=218278
Vaihtaessani autoani 10 vuoden käytön jälkeen siitä hyvitettiin viime keväänä noin kymppitonni. Saman auton ostohinnasta säästynyt yhä tallessa oleva puolikas on nyt uuden EQE SUVin kokoinen. Ajattelin ostaa omani sitten kun niitä aika pian saa vähän ajettuna toissavuoden mallisina Junge Sterne takuulla puolella uuden hinnasta.