Tyhtiksen w126 280s

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Miten näitä nyt alkoi tontille näin rantautumaan??!!
Oli tuo lincoln towncar jonka laitoin tyrkylle...... Ajatuksena suoramyynti totta kai ensimmäinen ilta "kiinnostaisiko vaihtaa w126 ässä mersuun"

Siitähän se ajatus sitten lähti.
Eilen töiden jälkeen kohti Jyväskylä lincolnilla ja mersulla myrskyssä takaisin.

Ensi vaikutelma.
Sisusta nähnyt muutakin kuin kirkon menoja osapuutteita bmw etupenkit.
Vaihdekeppi huomattavan epämääräinen
Närhen munat jumii
Ratti vinossa
Moottori vetää iloisesti ja käy tasaiseen.
Voimansiirto äänetön
Kulkee myrskyssä hiljaa ja suoraa kuiten niiku ässän pitää.

Eiköhän tästäkin aleta jatko jalostamaan puoli vakavaa käyttö pirssiä.

Lincoln verrattuna pieni ruokainen vaikka marssitin silleen reippaasti yöllä tulemaan sen vajava 400km.


Ja tietoa.
Mercedes-Benz w126 280s
Ilman hökkeitä kangas sisusta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin mites tuon jalopuu listan jämät irtoaa kojetaulusta??

Joku alumiini pinta näkyy vielä repsottavan tuossa jossa vähän jalopuuta kiinni??

Ja mikähän tuossa vaihdekepissä on mahdollisesti ku oikein hervoton ja mm pakkilukko ei toimi voit pukata pakinpäälle epähuomiossa.

Tästä tämä tutustuminen alkaa autoon
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Projekteja ei ole koskaan liikaa. :) näyttää ihan siistiltä peliltä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Päältä päin ihan kopillaan oleva mitä nyt huonon lakkapinnan takia maalattu uudestaan ja vähän aplaria sielä ja täällä.

Sisusta vain vaatii extra huomiota.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja Wikke »

tyhtis kirjoitti: Pe 11.10.2024 06:03 Ja mikähän tuossa vaihdekepissä on mahdollisesti ku oikein hervoton ja mm pakkilukko ei toimi voit pukata pakinpäälle epähuomiossa.

Tästä tämä tutustuminen alkaa autoon
Vaihdetangosta lähtee vipu auton alle joka liikuttaa tankoa laatikossa. Siinä pitäisi olla nylonpuslat nivelissä. Ovat varmaan murentuneet ja tippuneet pois. Huomaat kun kurkkaat auton alle vaihdevivun kohdalta.

https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/1870474 2 kpl
1991 420 SE
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Aaa Kiitoksia pitää laitella tuommoiset heti kun ehtii toteuttaa
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1396
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja Karel »

No niin, Neukkulan lähetystön vanha miina on näköjään päätynyt kohtuullisen hyviin käsiin. Hylkäsin aikoinaan liian suurien puutteiden takia. Ei maksanut paljon mitään, mutta sen se oli näköinenkin. Kulkeutui sittemmin jonkun jobbarin ehostettavaksi.

Se on aina harmittanut niiden jobbareiden touhuissa, kun heivataan roskiin osia ja kamoja, joita sitten seuraavat usein alkavat metsästää kissojen ja koirien kanssa. Esimerkiksi ne nuhjaantuneet alkuperäispenkit olivat arvokkaammat kuin jotkut dyykatut bemun jakkarat.

Tuohon kävisi hyvin sininen kangas-sisusta, jollainen minulta löytyy ehjänä, kokonaisena ja täydellisenä. On arvokkaamman näköinen kuin se harmaa. Samoin löytyy virheetön ykkössarjan etupuskuri, ehkä myös taka-, jollaiset tuohon siis kuuluisi.

Karel / O4O-5570122
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Karel kirjoitti: Pe 11.10.2024 11:18 No niin, Neukkulan lähetystön vanha miina on näköjään päätynyt kohtuullisen hyviin käsiin. Hylkäsin aikoinaan liian suurien puutteiden takia. Ei maksanut paljon mitään, mutta sen se oli näköinenkin. Kulkeutui sittemmin jonkun jobbarin ehostettavaksi.

Se on aina harmittanut niiden jobbareiden touhuissa, kun heivataan roskiin osia ja kamoja, joita sitten seuraavat usein alkavat metsästää kissojen ja koirien kanssa. Esimerkiksi ne nuhjaantuneet alkuperäispenkit olivat arvokkaammat kuin jotkut dyykatut bemun jakkarat.

Tuohon kävisi hyvin sininen kangas-sisusta, jollainen minulta löytyy ehjänä, kokonaisena ja täydellisenä. On arvokkaamman näköinen kuin se harmaa. Samoin löytyy virheetön ykkössarjan etupuskuri, ehkä myös taka-, jollaiset tuohon siis kuuluisi.

Karel / O4O-5570122

Tämä on kierrellyt vähän vaikka missä käynyt välillä sakallakin???

Tiedätkö tarkemmin auton historiasta???

Tekniikka tuntuisi rokkaavan ok ulkopäin menettelee (aplaria pinnoissa)
Hitsattu melko kattavasti.

Tuo sisusta on melkoisen karmea.....

Miettiny vaihtoehtoa että ovipahvit lattiamatot jne saisi samaan sävyyn uutta olisiko kohta helpoin ehostaa.

Kattoverhoolukin saatu tuhottua......

Kaikkea pientä hiplaamista.

Mutta vikoineen kaikkineen piru että on vanhassa madalletussa Ässässä silti komea kyyti ei voi moittia.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Ja ainahan osat kiinnostaa vain harraste pohjalta putjetti rajallinen ja perhe arki asettaa haasteet noutaa pika aikataululla.

Laittele vaikka yv tä???
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1396
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja Karel »

Jäljitä ja metsästä edelliset huuhaa-jobbarit läpi. Jos ne alkuperäiset jakkarat vielä löytyy, hae ne talteen, niin täältä löytyy myös sitten tarvittavat vaalean harmaat verhoilukamppeet, joilla saadaan se sisusta vielä vaikka museointikuntoon.

Puuosat saa irti koko kojelautaa purkamatta, kunhan tietää mitä ja mistä sormikoppelolta hakee taustapuolelta niitä pieniä ruuveja ja muovimuttereita.

Oviverhoilut on käytännössä pakko irrottaa kokonaan niissä olevien puiden irrottamiseksi.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Karel kirjoitti: La 12.10.2024 14:29 Jäljitä ja metsästä edelliset huuhaa-jobbarit läpi. Jos ne alkuperäiset jakkarat vielä löytyy, hae ne talteen, niin täältä löytyy myös sitten tarvittavat vaalean harmaat verhoilukamppeet, joilla saadaan se sisusta vielä vaikka museointikuntoon.

Puuosat saa irti koko kojelautaa purkamatta, kunhan tietää mitä ja mistä sormikoppelolta hakee taustapuolelta niitä pieniä ruuveja ja muovimuttereita.

Oviverhoilut on käytännössä pakko irrottaa kokonaan niissä olevien puiden irrottamiseksi.

Eli tuon kojetaulussa oleva tuhottu jalopuu
tulee vielä olemaan haaste koko systeemissä........

Pitää alkaa metsästää jakkaroita ja muitakin sisustan puutteita hiljalleen.

Ei tästä museo autoa tehä mutta haluaisin siistin vanhuksen joka miellyttää omaa silmää.

Onhan tuo w111 sitten jota ei tuunailla.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Pientä tutkimusta ja puutteita ensi hätään.

Edessä kattoverhoilun etuosa "muovi" kupruilee ja irti
Kattoverhoilun takaosa "muovi" puuttuu
Kattoverhoilu itsessään ok.
B pilarin verhous puuttuu kokonaan molemmin puolin
Ratti pilattu ja loppu
Lattiamatto pestävä ja takaovien kohilta koriste muovit uupuu.
Ovipahvit ok
Kojetaulu ehyt mutta jalopuut rikki
Lämmönsäätimien yms valot pimeänä
Etupenkit
Takapenkki ehyt likainen toivoa että peseytyy.
Hattuhyllyllä jokku 6x9 kaiuttimet------> niille ilmeisesti kairattu reiät.....

Tässäpä sitä ensi alkuun puuhaa tiedossa
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Pieni muotoinen viilistely kuvaus ku ajeli töihin aamulla.

Ja samalla huomioita.
Ilmeisesti ryyppy ei pelaa lähtee ok kylmänä käyntiin mutta käy tosi matalasti liki sammua tai ei.

Yllätys keulassa kolahtaa jossain huonolla tiellä.

Naapurin vanha isäntä tuumasi notta tätä pitää alkaa pelkään kylätiellä kun tuommoisia vanhoja mustia isoja mersuja hiljalleen lipuu ohitse ilta ja aamuhämärissä.

Väitti että sumuistena aamuna meinasi kylmätväreet kulkia niskassa ku tuommoinen ässä hiljaa ajoi kohti 🤣🤣🤣
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Nonyt on tutkittu merssua vähän lisää.
Kuvia myös sisältä tällä kertaa.
Oikeastaan aika pieni puuhailu niin ok kunnossa vanhus jos noin niiku käyttö biilinä ajattelee.
Ekan kerran avasin konepellinkin ja yllättävän siisti näyttää olevan eikä juuri sähkövirityksiäkää ole!!??

Kaikki vähäinen mitä on tuntuu pelaavan niiku pitää.

On se vain leppoisa auto ajella vaikka rajusti madallettu semmoinen kovahko mutta tanusti kulkee tiellä ja hiljainen.

Ainoa ärsyttävä piirre nyt jostain kojetaulun tms takaa kuuluu 80km h ja ylemmäs ärsyttävä suhina joku läpivienti valskaa......
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Ja loput kuvat framille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Hei mites käykö w126 mitenkään w124 farkun vanteet??? Olisi yhdet vanteet ylimääräiset jos hiekkapuhaltaisi ja maalaisi talvi renkaiksi mutta passaako ne tuohon alle huonostikkaa???
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja karra »

Ei ne sovi ulkonäöllisesti, jää ihan liikaa sisälle jos ET49. Isot jarrut saattaa aiheuttaa myös ongelmaa, ainakin kakkossarjassa mutta ykkössarjan pikkukone ei sitä aiheuta.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3141
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Orkkis barokit löytyisi tuohon.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

karra kirjoitti: Ke 16.10.2024 08:30 Ei ne sovi ulkonäöllisesti, jää ihan liikaa sisälle jos ET49. Isot jarrut saattaa aiheuttaa myös ongelmaa, ainakin kakkossarjassa mutta ykkössarjan pikkukone ei sitä aiheuta.
Ensi alkuun ajatus jos saisi edes alle ja pääsisi liikkeelle kattoa sitten mistä ja mitkä löytää talveksi alle.

Noille vanteille kehtaa alkaa jumppaan myöntääsä eri kumeksia
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1396
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja Karel »

tyhtis kirjoitti: Ke 16.10.2024 09:18
karra kirjoitti: Ke 16.10.2024 08:30 Ei ne sovi ulkonäöllisesti, jää ihan liikaa sisälle jos ET49. Isot jarrut saattaa aiheuttaa myös ongelmaa, ainakin kakkossarjassa mutta ykkössarjan pikkukone ei sitä aiheuta.
Ensi alkuun ajatus jos saisi edes alle ja pääsisi liikkeelle kattoa sitten mistä ja mitkä löytää talveksi alle.

Noille vanteille kehtaa alkaa jumppaan myöntääsä eri kumeksia
Ottaa kiinni raidetangon päihin.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 442
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

tyhtis kirjoitti: Ke 16.10.2024 06:18 Hei mites käykö w126 mitenkään w124 farkun vanteet??? Olisi yhdet vanteet ylimääräiset jos hiekkapuhaltaisi ja maalaisi talvi renkaiksi mutta passaako ne tuohon alle huonostikkaa???
Spacereiden kanssa saattaa sopia. Mulla ois joutilaana 17" Oz Superleggerat jotka tuli liian ulos W201:ssä. Mutta onkohan liian isot talvivanteiksi :lol:
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Karel kirjoitti: Ke 16.10.2024 09:27
tyhtis kirjoitti: Ke 16.10.2024 09:18
karra kirjoitti: Ke 16.10.2024 08:30 Ei ne sovi ulkonäöllisesti, jää ihan liikaa sisälle jos ET49. Isot jarrut saattaa aiheuttaa myös ongelmaa, ainakin kakkossarjassa mutta ykkössarjan pikkukone ei sitä aiheuta.
Ensi alkuun ajatus jos saisi edes alle ja pääsisi liikkeelle kattoa sitten mistä ja mitkä löytää talveksi alle.

Noille vanteille kehtaa alkaa jumppaan myöntääsä eri kumeksia
Ottaa kiinni raidetangon päihin.

No perskele sitten ei onnistu tuo ajatus
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

kerosiini kirjoitti: Ke 16.10.2024 10:46
tyhtis kirjoitti: Ke 16.10.2024 06:18 Hei mites käykö w126 mitenkään w124 farkun vanteet??? Olisi yhdet vanteet ylimääräiset jos hiekkapuhaltaisi ja maalaisi talvi renkaiksi mutta passaako ne tuohon alle huonostikkaa???
Spacereiden kanssa saattaa sopia. Mulla ois joutilaana 17" Oz Superleggerat jotka tuli liian ulos W201:ssä. Mutta onkohan liian isot talvivanteiksi :lol:

Eihän nuo 17 tuumaset nytkään liian isot ole. Mutta talvikäyttö hyvin satunnaista niin ei haluta oikein investoida rahaa isosti aiheeseen :mrgreen: :oops:
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja karra »

tyhtis kirjoitti: Ke 16.10.2024 11:25 Mutta talvikäyttö hyvin satunnaista niin ei haluta oikein investoida rahaa isosti aiheeseen :mrgreen: :oops:
Katsohan täältä halpoja vanteita. Luulen että just ja just menisivät vaikka ei nyt kauniisti istukaan. Orggis ykkössarjan ET oli 30 mielestäni.

viewtopic.php?t=222786

Kaverilla oli W116:ssa 8x16 ET 34, siinä raidetangon pää taisi mennä vähän vanteen sisälle kun oli 16".
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

tahtoomersun kirjoitti: Ke 16.10.2024 09:17 Orkkis barokit löytyisi tuohon.
Tervehdys missähän päin suomineitoa ovat ja tieten ku originellit niin hintaakin niillä on?
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

karra kirjoitti: Ke 16.10.2024 22:28
tyhtis kirjoitti: Ke 16.10.2024 11:25 Mutta talvikäyttö hyvin satunnaista niin ei haluta oikein investoida rahaa isosti aiheeseen :mrgreen: :oops:
Katsohan täältä halpoja vanteita. Luulen että just ja just menisivät vaikka ei nyt kauniisti istukaan. Orggis ykkössarjan ET oli 30 mielestäni.

viewtopic.php?t=222786

Kaverilla oli W116:ssa 8x16 ET 34, siinä raidetangon pää taisi mennä vähän vanteen sisälle kun oli 16".
No niin vain harmi ku kovin syrjässä näkkyy ovatten sarjat
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3141
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tyhtis kirjoitti: To 17.10.2024 05:17
tahtoomersun kirjoitti: Ke 16.10.2024 09:17 Orkkis barokit löytyisi tuohon.
Tervehdys missähän päin suomineitoa ovat ja tieten ku originellit niin hintaakin niillä on?
Tampereella. Maalauksen tarvitsee ja 300€ hinta.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja karra »

tyhtis kirjoitti: To 17.10.2024 05:18
karra kirjoitti: Ke 16.10.2024 22:28
tyhtis kirjoitti: Ke 16.10.2024 11:25 Mutta talvikäyttö hyvin satunnaista niin ei haluta oikein investoida rahaa isosti aiheeseen :mrgreen: :oops:
Katsohan täältä halpoja vanteita. Luulen että just ja just menisivät vaikka ei nyt kauniisti istukaan. Orggis ykkössarjan ET oli 30 mielestäni.

viewtopic.php?t=222786

Kaverilla oli W116:ssa 8x16 ET 34, siinä raidetangon pää taisi mennä vähän vanteen sisälle kun oli 16".
No niin vain harmi ku kovin syrjässä näkkyy ovatten sarjat
Niin en osaa sanoa missä päin vaikutat mutta kyllähän matkahuolto esim nämä kuskaa: https://www.nettivaraosa.com/vanteet/3140643

Noihin löytyis varmaan budjettihinnalla kumeksiakin... luulisin että nuo sopii heittämällä alle.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3141
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w126 280s

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Rähmä ku tuo matkahuolto nykyään niin arvokas kyyti tutkitaan tilanteen kehittymistä.

Keminmaassa vaikutan.

Tuleehan tässä vielä etelässäkin käyntiä sattuu sopivasti niin voi ottaa matkaakin väliltä.

Tuo linkin virma mielenkiintoinen pitää laittaa talteen jos innostuu hommaan vaikka w111 sopivat tunninkin vanteet tuolta!!!

Mistähän osaisi alkaa kyselee noita puuttuvia sisustan osia ensi hätään.
Penkit löytyneet katsoa milloin kulkeutuvat pohjoiseen.

Mutta nuo kaikki muut kilkkeet.

Mm hankalokeron alta puuttuu muovi kanssa ja a pilarin juuren palanen
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Vastaa Viestiin