S203 Thermo top C webasto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 50
- Liittynyt: La 30.10.2021 09:59
- Paikkakunta: Nummela
S203 Thermo top C webasto
Ilmeisesti autostani on webaston ohjain kortti kärähtänyt kun sulakkeet on ehjät mutta webastoon ei saa yhteyttä edes testerillä. Niin jos sen haluaa toimintaan niin ilmeisestikkin vaihdettava koko webasto. Onko muut mersujen webastot yhteensopivia tuohon. Jos ovoko myy esin W168 tai w211 webastoa joka on myos Thermo top C mallia ja mersun leimoilla niin onko tuo yhteensopiva autoni kanssa suoraan?
Re: S203 Thermo top C webasto
Sen kortin saattaa pystyä korjaamaan. Mutta jos esim. Virtaliitin on sulanut, siihen on jokin syy, kuten viallinen palo ilma puhallin.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 50
- Liittynyt: La 30.10.2021 09:59
- Paikkakunta: Nummela
Re: S203 Thermo top C webasto
Se vissiin pimeni kun se webaston nappi oli jumahti ittensä ala asentoon muutamaksi kuukaudeksi. Täytyy vissiin purkaa ja kattoa miltä se näyttää.
Re: S203 Thermo top C webasto
Korjaa se nappi ekana. Se voi estää yhteyden muodostamisen lämmittimeen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 50
- Liittynyt: La 30.10.2021 09:59
- Paikkakunta: Nummela
Re: S203 Thermo top C webasto
Se nappi on kyllä korjattu
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 222
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: S203 Thermo top C webasto
M-B Webastot ovat pääsääntöisesti mallikohtaisia. Joten vanhat TTC Webastot kannattaa yleensä korjata, jos ohjainkortti ei ole palanut. Näissä kuluvat osat ovat höyrystin ja paloilmapuhaltimen laakeri. Pätevä tee se itse -mies korjaa nämä viat alle 50 €. Ohjainkortin korjaukset maksaa yleensä noin 150 €. Näissä TTC malleissa kannattaa myös höyrystimen ja lämmönvaihtimen välissä oleva paperitiiviste vaihtaa noin 4-5 vuoden välein.
W203 malliin on tarjolla useampia eri vaihtoehtoja riippuen vuosimallista ja ilmastoinnin tyypistä. Lisäksi usein lämmittimen visuaalisen numeron ja varaosanumeron erot tekevät haastavaksi löytää oikea malli. Käytettyä lisälämmitintä ostaessa olisi syytä tietää myös lämmittimen käyntitunnit. Jos lämmitin on testattu tai koekäytetty, silloin voi hyvällä tuurilla selvitä höyrystimen puhdistuksella ja tiivisteiden vaihdoilla. Yleensä 15-20 vuotta vanha käytetty lämmitin alkaa olemaan jo entinen, jos sitä ei ole huollettu.
W203 malliin on tarjolla useampia eri vaihtoehtoja riippuen vuosimallista ja ilmastoinnin tyypistä. Lisäksi usein lämmittimen visuaalisen numeron ja varaosanumeron erot tekevät haastavaksi löytää oikea malli. Käytettyä lisälämmitintä ostaessa olisi syytä tietää myös lämmittimen käyntitunnit. Jos lämmitin on testattu tai koekäytetty, silloin voi hyvällä tuurilla selvitä höyrystimen puhdistuksella ja tiivisteiden vaihdoilla. Yleensä 15-20 vuotta vanha käytetty lämmitin alkaa olemaan jo entinen, jos sitä ei ole huollettu.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J