Eläkepäiville mese
Eläkepäiville mese
Eli tarkoitus olisi hankkia se elämän viides mersu eläkepäiville. E taikka S sarjan bensapeli koska kilometrejä tulee alle 5000 km / vuosi. Eli toivottavasti ei ole näissä näitä ranskalaisia moottoreita, sitä ei hermot hyväksy. Eli E sarja 2009 lähtien, ja S kunnosta riippuen 2006 lähtien. Eli onko näissä ranskalaisia esim. 1,8 kompressorit? Googlesta kattelin niin ei ihan salettia tietoa ollut........
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Re: Eläkepäiville mese
Tuon ikäluokan mersut eivät ole niin hyviä kuin mersut olivat ennen. Suositan 123- tai 124-sarjan museokatsastetun auton ostamista. Sellaisella on mukava ajella eläkepäivillä, ja aina saa puheseuraa kun käy jossakin.
Nimimerkillä "kokemusta on"
Nimimerkillä "kokemusta on"
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ma 26.08.2024 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eläkepäiville mese
Joo totta mutta se renault jäi pois, mikä oli oleellinen. Kyllä ässään riittää massi ei se siihen kaadu. Mä olen jo omistanut 123 ja 124 meset haen uudempaa, ja nyt mun työmatkat on noin 75% mun ajoista. Eli ne tietenkin loppuu. Ja ilman ilmastointia en aja metriäkään.
Viimeksi muokannut uate, Ma 26.08.2024 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Re: Eläkepäiville mese
S-korisessa ei ole 1,8 kompressoria niin ei tarvitse miettiä onko se ranskalainen!uate kirjoitti: ↑Ma 26.08.2024 21:09 Eli tarkoitus olisi hankkia se elämän viides mersu eläkepäiville. E taikka S sarjan bensapeli koska kilometrejä tulee alle 5000 km / vuosi. Eli toivottavasti ei ole näissä näitä ranskalaisia moottoreita, sitä ei hermot hyväksy. Eli E sarja 2009 lähtien, ja S kunnosta riippuen 2006 lähtien. Eli onko näissä ranskalaisia esim. 1,8 kompressorit? Googlesta kattelin niin ei ihan salettia tietoa ollut........
Re: Eläkepäiville mese
Jos kerran on pätäkkää, niin osta uusi. Tuonikäiset on niin paljon ajettuja että niissä on monenlaisia murheita pilaamassa eläkefiilistä.
Jos välttämättä haluat kymmenen-viisitoista -kaksikymmentä vuotta vanhan mesen, niin käy merkkiliikkeessä juttelemassa jonkun vanhemman myyjän kanssa, ja pyydä pitämään silmällä, jos heille tarjotaan vaihdossa toivotunlaista vähän ajettua ja hyvin huollettua meseä.
Jos välttämättä haluat kymmenen-viisitoista -kaksikymmentä vuotta vanhan mesen, niin käy merkkiliikkeessä juttelemassa jonkun vanhemman myyjän kanssa, ja pyydä pitämään silmällä, jos heille tarjotaan vaihdossa toivotunlaista vähän ajettua ja hyvin huollettua meseä.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eläkepäiville mese
"Jos kerran on pätäkkää, niin osta uusi" Näinkö olen sanonut??? Kysyin vaan ihan helpon kysymyksen että onko näissä renaultin moottoreita? Ihan kun kysyis jotain suomi24:tä. Ennen vanhaan täältä sai järkeviä vastauksia."S-korisessa ei ole 1,8 kompressoria niin ei tarvitse miettiä onko se ranskalainen!" Ok se oli tiedossa, kiitos silti.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Re: Eläkepäiville mese
Ei ole 212-korissa (E-sarja 2009-2016) eikä S-sarjassa mitään rellusukuisia moottoreita lainkaan.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Eläkepäiville mese
Sori että kyselin, haen muualta tiedon. Sääli että tääkin mesta on mennyt säälittäväksi. Osta kettu uus










Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Re: Eläkepäiville mese
"Ei ole 212-korissa (E-sarja 2009-2016) eikä S-sarjassa mitään rellusukuisia moottoreita lainkaan." Kiitoksia racer123. Tätä hain varmistukseksi. Olihan täälä vielä fiksujakin.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Re: Eläkepäiville mese
Kiitos racer123, olisin ilman sua lähtenyt helvettiin tältä saitilta.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Re: Eläkepäiville mese
Ei onneksi uudemmissakaan E tai S sarjoissa tarvitse pelätä rellun koneita kun niitä ei ole niillä tehty. Henkilöautoissa ainoastaan etuvetomalleissa ja pienikoneisissa C-malleissa oli relluja.
Pienillä vuosikilometreillä katselisin kyllä myös V6 koneita kun se hieman suurempi bensankulutus ei euroissa isoa eroa tee. Kuutoskone olisi käytössä miellyttävämpi.
Toki tuon ikäiset autot alkaa olla jo yksilöitä. Pitäisi vaan löytää jostain kiven alta mahdollisimman siisti ja hyvällä pidolla ollut yksilö.
Pienillä vuosikilometreillä katselisin kyllä myös V6 koneita kun se hieman suurempi bensankulutus ei euroissa isoa eroa tee. Kuutoskone olisi käytössä miellyttävämpi.
Toki tuon ikäiset autot alkaa olla jo yksilöitä. Pitäisi vaan löytää jostain kiven alta mahdollisimman siisti ja hyvällä pidolla ollut yksilö.
w213, w124
Re: Eläkepäiville mese
"Vallgren" Tästä just on kysymys. Mun kriteerit on lohkolämmitin ja vetokuokku, niitä vähemmän s sarjassa mutta e sarjassa löytyy, mutta se pääasia tuli esiin että rellua en ota. Ja kiitoksia fiksuista vastauksista.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Re: Eläkepäiville mese
Vähän kilometrejä niin tosiaan se V6 tai jopa V8 kannattaa harkita jos lompakko kestää.
On aivan eri fiilis ajella kun V kone hyrisee pellin alla.
Viehän se enempi mutta onko sillä väliä jos ajelee vähän ja on siihen varaa.
Kannattaa katsella tarjontaa aika laajalla otannalla eikä sitten sortua siihen suomalaisten perisyntiin et eka kivan oloinen heti ostetaan vaikka voisi paria kolmea koeajaa.
Tietty jos oikeen timantti löytyy heti niin sitten on eri tilanne.
On aivan eri fiilis ajella kun V kone hyrisee pellin alla.
Viehän se enempi mutta onko sillä väliä jos ajelee vähän ja on siihen varaa.
Kannattaa katsella tarjontaa aika laajalla otannalla eikä sitten sortua siihen suomalaisten perisyntiin et eka kivan oloinen heti ostetaan vaikka voisi paria kolmea koeajaa.
Tietty jos oikeen timantti löytyy heti niin sitten on eri tilanne.
Re: Eläkepäiville mese
V221:ssä on "webasto" vakiona (löytyy monesta E-korisestakin), onko joku syy miksi pitää olla lohkolämmitin? Eikö vetokoukun voisi asennuttaa jos löytyy muuten mieleinen auto?
Re: Eläkepäiville mese
Ässän hiljaisuus ja mukavuus on omaa luokkaansa, joten kannattaa miettiä, mitä haluaa. Kummatkin hyviä valintoja.
Ainakaan minun Saksaan uutena myydyssä facelift-V221:ssa ei ole tullut Webastoa tehtaalta, Asensin TT-Thermon, jonka kanssa pärjää ja jonka asennus on nopea homma. Itsellä on kokemusta sekä S212:sta että V221:sta ja molemmat ovat olleet kelpo autoja kestävyydeltään. Ensin mainittu lähes viaton. 221 on parempi kuin vanhempi ässä W220 siinä mielessä, että siinä ei ole sähkövikoja (lue ohjainlaitevikoja ym) samalla tavalla kuin vanhemmassa kopassa ja myös alustan osat kestävät paremmin. Myös ilma-alusta on osoittautunut kestäväksi.
Järkeviä konevaihtoehtoja ovat mielestäni 320/350 CDI tai bensa-500. Vaikka olenkin omistanut viattoman OM651-dieselin, saattaisin jättää nyt väliin kyseisen koneen, kun on niin paljon lukenut täystuhoista. Ässänhän sai jostain vuodesta 2011-2012 lähtien myös nelosdieselillä. Vaikka olen hieman pettynyt V6-dieselin tyyppivikoihin, on kone miellyttävä eikä perillä pääsemistä tarvitse jännittää.
Ässän voi löytää vähemmillä kilometreillä kun E-sarjalaisen. Nuo mallit on joka tapauksessa niin vanhoja, että kunnolla ja huolenpidolla on merkitystä. 7-vaihteisen turbiini ei pidä pitkistä öljynvaihtoväleistä näissä painavissa malleissa.
Ässä on vaikea löytää valmiiksi vetokoukulla. Vetokoukun asennus on hyvin helppo, ei tarvitse tehdä yhtään reikää ja takapuskurit lähtee Mersuissa irti hetkessä. Niinpä en jättäisi vaihtoehdoista pois koukuttomia yksilöitä.
Ainakaan minun Saksaan uutena myydyssä facelift-V221:ssa ei ole tullut Webastoa tehtaalta, Asensin TT-Thermon, jonka kanssa pärjää ja jonka asennus on nopea homma. Itsellä on kokemusta sekä S212:sta että V221:sta ja molemmat ovat olleet kelpo autoja kestävyydeltään. Ensin mainittu lähes viaton. 221 on parempi kuin vanhempi ässä W220 siinä mielessä, että siinä ei ole sähkövikoja (lue ohjainlaitevikoja ym) samalla tavalla kuin vanhemmassa kopassa ja myös alustan osat kestävät paremmin. Myös ilma-alusta on osoittautunut kestäväksi.
Järkeviä konevaihtoehtoja ovat mielestäni 320/350 CDI tai bensa-500. Vaikka olenkin omistanut viattoman OM651-dieselin, saattaisin jättää nyt väliin kyseisen koneen, kun on niin paljon lukenut täystuhoista. Ässänhän sai jostain vuodesta 2011-2012 lähtien myös nelosdieselillä. Vaikka olen hieman pettynyt V6-dieselin tyyppivikoihin, on kone miellyttävä eikä perillä pääsemistä tarvitse jännittää.
Ässän voi löytää vähemmillä kilometreillä kun E-sarjalaisen. Nuo mallit on joka tapauksessa niin vanhoja, että kunnolla ja huolenpidolla on merkitystä. 7-vaihteisen turbiini ei pidä pitkistä öljynvaihtoväleistä näissä painavissa malleissa.
Ässä on vaikea löytää valmiiksi vetokoukulla. Vetokoukun asennus on hyvin helppo, ei tarvitse tehdä yhtään reikää ja takapuskurit lähtee Mersuissa irti hetkessä. Niinpä en jättäisi vaihtoehdoista pois koukuttomia yksilöitä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Eläkepäiville mese
Koukuton ainakin takaa sen että ei ole kelkottu jotain kaksion kokoista kiimaliiteriä ympäri maailmaa tai hevoskärryjä pitkin peltoteitä.
Re: Eläkepäiville mese
Onko Ässässä aina joko ilma/abc alusta? Jos auton käyttö vähäistä ja joutuu säilyttäämään ulkona niin uskoisin että toimintavarmuus ei ainakaan parane. Tosin monessa E-mallissakin on ilma-alusta jos on V6/V8.
CLS kannattaa harkita myös.
CLS kannattaa harkita myös.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Eläkepäiville mese
Miksi renaultin moottoria pitäisi erityisesti pelätä kun mersunkin nelosbensa on ollut täys paska yli 20 vuotta?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D