Minulla on W123 vm.1982 bensakoneella (profiilikuvassani). Kone on uudempi kuin alkuperäinen, Veholla vaihdettu. Dokumentit löytyy alusta lähtien. Hydrauliset venttiilinnostajat, mutta tarkkaa koneen tyyppiä ei ole tiedossa. M102.920 tai M102.924 lienee kuitenkin.
Nokka-akseliremppa (tietysti venttiilinvarren kumit yms. sekä kannen oikaisu) tehty muistaakseni 2018. Helmakotelon päissä jotain hapanta hitsailtu, kestävään tyyliin, niin kuin tämmöiseen kannattaa tehdä.
Auto on maalattu 2020. Muistaakseni 2021 purettiin sisältä penkit ja lattiamatto, pestiin matto ja kuivapestiin penkit. Tummansininen plyyshisisustahan tässä on. Sisältä niin siisti kuin tämmöinen voi olla.
Todettiin pohja erittäin hyväksi. Piiiitkien tallissa seisomisten jäljiltä poiki kannentiiviste viime katsastuksen jälkeen, muistaakseni 2022 (en nyt ole ihan varma, mutta äkkiäkös tuon tarkistan, jos joku haluaa tietää. Auto on ollut minulla jonkun 17 vuotta, yksi monista, niin kaikkea ei muista).
Kansi oikaistu ja kannentiiviste, imu- sekä pakosarjan tiivisteen uudet. Ajoitusmerkit kohdillaan. Sen jälkeen käy kolmella pytyllä. Vaihdettu bensat, kokeiltu kahdella eri kaasarilla (Pierburg 175 CD), toinen kasattu alkuperäinen uusilla tiivisteillä, neulalla ja suuttimella , toinen käyntikuntoisena purettu varaosa. Ei vaikutusta käyntiin. Strobolla todettu, että joka tulpalle kipinä tulee. Uudet tulpat, tietysti.
Eilen totesin, että lyhyen käyntipätkän jälkeen kakkosen rei´ästä nousee savuhäiveitä tulpan poiston jälkeen. Ei merkkejä vedestä öljyssä eikä vielä öljystä vedessä, koska termarikaan ei ehtinyt aueta.
Nyt mietityttää, purkaako vielä kannen pois, vai loppuiko motivaatio tähän niinkuin kesäkin.
Saapi huudella, jos omistaa ylimääräisen suoran kannen, hyvän koko koneen (jos on jostain syystä vena tökännyt mäntään) tai jos on ostohalukkuutta loistavaan yksilöön. Tai jos on muuta ideaa, mikä sitä nyt ahdistaa?
Tästä on tehty myös maailmalle levinnyt video youtubeen. https://www.youtube.com/watch?v=0QY25E5H0uU
W123 käyntiongelmainen
Re: W123 käyntiongelmainen
Onko puristuspaineet tasaiset?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W123 käyntiongelmainen
Moti loppui kun puristuspainemittarin sopiva adapteri ei ollut läsnä. Mutta melko varmaan ei, kyllä se kakkonen jostain puhaltaa. Pitää topakoitua ja mitata ne.
Re: W123 käyntiongelmainen
124sesta olisi 2,3 102 moottori.. nätisti toimi ennen purkua..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: W123 käyntiongelmainen
Hmmm... Pitääpä tutkia mitä eroa tuossa on. Siis miten sopii laatikkoon, minkä kokoinen paineasetelma jne.