Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Jahas päivää pitkästä aikaa.
Vihdoin paluu takaisin mersu kantaan viimeksi kun täällä palloilin oli w124 ja w211 ajossa.
Pitkään on tosiaan ollut kaipuu w110 tai w111 korimallin autoon. Isä aikoinaan aloittanut merkin parissa w110 200d mallilla aina puhui jotta joskus hän vielä semmoisen itselleen laittaa viimeiseksi autokseen.
No isä kuoli reipas vuosi taakse päin ja yritin kysellä saisiko tämmöistä autoa mistään kuljettajan kanssa vuokralle että voisi isän viedä viimeiselle matkalleen mersulla (uurnan vienti) No ei autoa löytynyt.
Tämän jälkeen oman yksilön hankinta kiihytti entisestään hakua ja etsimistä.
Nyt sitten löytyi puskaraadiosta Sotkamosta otsikon laite.
Yleisilmeeltään oikein siisti pientä viksailua ulkona ja sisällä tieten on.
Tähän joskus vaihdettu w123 peräisin oleva kutos pensa alkuperäisen tilalle ja samalla rattivaihteet muuttunut lattiavalitsin malliksi.
Ensimmäinen tavoite olisi saada käymään kunnolla auto eli sytkäpuoli katsella kuntoon ja nuo tupla kaasuttimet puhdistaa ja säätää.
Autosta vasta leima mennyt umpeen mutta en usko suuria olevan leimalle. Mm ikinä ei tätä ole tehtaan jäljestä hitsuuteltu ei löytynyt lahoa oikeinkin hyvässä ryhdissä kori tuntuu olevan.
Arkistoon laitoin kyselyä missä tämä yksilö aiemmin kuleksinut ja jos vielä saisi alkuperäiset kilvet takaisin??
Yritän lisäillä kuvia ja varmasti kyselen vielä apuja säädöissä yms tarkemmin kun saan kaasuttimen yms tiedot katsottua.
Myös youtubessa erittäin huonoja videoita löytyy mm tästä mersun laittelusta samalla nimimerkillä "tyhtis"
Vihdoin paluu takaisin mersu kantaan viimeksi kun täällä palloilin oli w124 ja w211 ajossa.
Pitkään on tosiaan ollut kaipuu w110 tai w111 korimallin autoon. Isä aikoinaan aloittanut merkin parissa w110 200d mallilla aina puhui jotta joskus hän vielä semmoisen itselleen laittaa viimeiseksi autokseen.
No isä kuoli reipas vuosi taakse päin ja yritin kysellä saisiko tämmöistä autoa mistään kuljettajan kanssa vuokralle että voisi isän viedä viimeiselle matkalleen mersulla (uurnan vienti) No ei autoa löytynyt.
Tämän jälkeen oman yksilön hankinta kiihytti entisestään hakua ja etsimistä.
Nyt sitten löytyi puskaraadiosta Sotkamosta otsikon laite.
Yleisilmeeltään oikein siisti pientä viksailua ulkona ja sisällä tieten on.
Tähän joskus vaihdettu w123 peräisin oleva kutos pensa alkuperäisen tilalle ja samalla rattivaihteet muuttunut lattiavalitsin malliksi.
Ensimmäinen tavoite olisi saada käymään kunnolla auto eli sytkäpuoli katsella kuntoon ja nuo tupla kaasuttimet puhdistaa ja säätää.
Autosta vasta leima mennyt umpeen mutta en usko suuria olevan leimalle. Mm ikinä ei tätä ole tehtaan jäljestä hitsuuteltu ei löytynyt lahoa oikeinkin hyvässä ryhdissä kori tuntuu olevan.
Arkistoon laitoin kyselyä missä tämä yksilö aiemmin kuleksinut ja jos vielä saisi alkuperäiset kilvet takaisin??
Yritän lisäillä kuvia ja varmasti kyselen vielä apuja säädöissä yms tarkemmin kun saan kaasuttimen yms tiedot katsottua.
Myös youtubessa erittäin huonoja videoita löytyy mm tästä mersun laittelusta samalla nimimerkillä "tyhtis"
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Ja kuvat aina on kivoja eikös vain.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
On kyllä viimesen päälle komea!
Toi ilmapuntari tyylinen mittaristo on kyllä hieno.
Mukava nähdä hienosti säilynyt orkkis yksilö.
Toi ilmapuntari tyylinen mittaristo on kyllä hieno.
Mukava nähdä hienosti säilynyt orkkis yksilö.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3083
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Hieno yksilö. Museorekisteriin jos aiot, niin voisi olla paikallaan vaihtaa moottori alkuperäisen kaltaiseen.
Itse palauttaisin myös rattivaihteen, kun tuo kerrassaan upea kolmen istuttava etupenkki menee hukkaan lattiavaihteella..
Itse palauttaisin myös rattivaihteen, kun tuo kerrassaan upea kolmen istuttava etupenkki menee hukkaan lattiavaihteella..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Kyllä itsekin haaveillut jos joskus löytäisi alkuperäis moottorin ja saisi rattivaihteet käyttöön.
Talvella jos vähän ehtisi tutkia että mikä laatikko nyt on paikoillaan ja mitä kaikkea on tuhottu kun poistettu rattivaihteet.
Vaikka ei välttämättä museoon laittaisi mutta aina haluaisi alkuperäis kuntoiseksi ja onhan se ihan eri fiilis rattivaihteissa.
Talvella jos vähän ehtisi tutkia että mikä laatikko nyt on paikoillaan ja mitä kaikkea on tuhottu kun poistettu rattivaihteet.
Vaikka ei välttämättä museoon laittaisi mutta aina haluaisi alkuperäis kuntoiseksi ja onhan se ihan eri fiilis rattivaihteissa.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Ensimmäisenä listalla olisi kunnostaa nuo puuosat sisustasta talvella.
Onkohan nuo järkevin hioa ja sitten vaha/lakka vai jotain muuta päälle???
Ja vaihdekeppi on melkoisen suurpiirteinen se pitää tutkia jotta löytyisi vaihteet paremmin.
Onkohan nuo järkevin hioa ja sitten vaha/lakka vai jotain muuta päälle???
Ja vaihdekeppi on melkoisen suurpiirteinen se pitää tutkia jotta löytyisi vaihteet paremmin.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Siistin näköinen, onnea projektiin 
Siirtyikö tämä peräkärryllä viime sunnuntaina? Yksi saman näköinen tuli Hämeenlinnanväylällä vastaan

Siirtyikö tämä peräkärryllä viime sunnuntaina? Yksi saman näköinen tuli Hämeenlinnanväylällä vastaan

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Kiitoksia.
Tätä tullaan rojektoimaan silleen, että saapi nautiskella ja ajella kuiten.
Ei ihan noin etelästä tätä haettu, Sotkamosta lauantaina kävin tänne Keminmaahan hakemassa.
Kyllä tuntui transporter melkoisen verkkaiselta kun tämä oli painavan trailan päällä.
Samalla kävästiin kattoon onko Metsolan Antti hakemassa postia.
Tätä tullaan rojektoimaan silleen, että saapi nautiskella ja ajella kuiten.
Ei ihan noin etelästä tätä haettu, Sotkamosta lauantaina kävin tänne Keminmaahan hakemassa.
Kyllä tuntui transporter melkoisen verkkaiselta kun tämä oli painavan trailan päällä.
Samalla kävästiin kattoon onko Metsolan Antti hakemassa postia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
No nyt olisi ensimmäinen virallinen tie siirtymä tehty mersulla.
Moottori tuntuisi pelaavan hyvin vetää mukavasti jne.
Ei savuta lämmöt pysyy kurissa yms eli tämä oli positiivinen yllätys.
Jarrut tuntui oikein hyvälle ei puoĺla tai täristä.
Eli mahdollisuus leimalle ensi viikolla jos pääsee.
Sitte miinusta
Nopeusmittari takertelee ja viiveellä loikkii ylöspäin.
Kilometrit kertyy kuiten
Kardaani juristaa
Perä vähän ääntää (taitaa kuulua vuosimalliin)
Ja pyöränkulmat pitää säädättää vaeltelee kokoajan ja näkyy olee rattaat kulunut sisäsyrjältä.
Ja vaihdekeppi on melkoisen suurpiirteinen.
Mutta tehdaspäälikkö nauroi aamulla että son uusi tehtaanjohtaja tullut paikalle ku s mersu pihassa.
Ja on mieluisaa kyytiä tienpäällä tästä hyvä jatkaa. Vähän hiplailla ja loppu kesä nautiskella.
Ja tällähän tuntuu melkoisen kivuttomasti ajelevan muun liikenteen matkassa ei jää jalkoihin 100km alueellakaan jos ei halua sitten kössyytellä.
Moottori tuntuisi pelaavan hyvin vetää mukavasti jne.
Ei savuta lämmöt pysyy kurissa yms eli tämä oli positiivinen yllätys.
Jarrut tuntui oikein hyvälle ei puoĺla tai täristä.
Eli mahdollisuus leimalle ensi viikolla jos pääsee.
Sitte miinusta
Nopeusmittari takertelee ja viiveellä loikkii ylöspäin.
Kilometrit kertyy kuiten
Kardaani juristaa
Perä vähän ääntää (taitaa kuulua vuosimalliin)
Ja pyöränkulmat pitää säädättää vaeltelee kokoajan ja näkyy olee rattaat kulunut sisäsyrjältä.
Ja vaihdekeppi on melkoisen suurpiirteinen.
Mutta tehdaspäälikkö nauroi aamulla että son uusi tehtaanjohtaja tullut paikalle ku s mersu pihassa.

Ja on mieluisaa kyytiä tienpäällä tästä hyvä jatkaa. Vähän hiplailla ja loppu kesä nautiskella.
Ja tällähän tuntuu melkoisen kivuttomasti ajelevan muun liikenteen matkassa ei jää jalkoihin 100km alueellakaan jos ei halua sitten kössyytellä.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Kuvat tieten hauskoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Jahas huomenta.
Huomenna leima päivä ja aloin rasvailemaan niveliä.
Huomasin että ohjauksen välivarren nivelessä löysää jonnin verran häiritsee itseä mistä kannattaa tilata uusi??
Ja takajarruja aloin säätäämään tapahtuuko tuosta 19mm kannasta säätö ja pitäisikö pyöriä ihan kohtuudella nimittäin nuot yllätyyys yhtä "puuta"
Huomenna leima päivä ja aloin rasvailemaan niveliä.
Huomasin että ohjauksen välivarren nivelessä löysää jonnin verran häiritsee itseä mistä kannattaa tilata uusi??
Ja takajarruja aloin säätäämään tapahtuuko tuosta 19mm kannasta säätö ja pitäisikö pyöriä ihan kohtuudella nimittäin nuot yllätyyys yhtä "puuta"
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Taisit eilen kääntyä ruottalan risteyksestä 4tielle tällä? Komea w111!
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Joo tarrakilvillä nyt ajellut ja herkistellyt leimalle ku seisonut 2v.
Ehti kuun alussa mennä vanhaksi leima edellisellä siksi puuhakilvillä ajanut ku tuntuu ettei aikoja saa enää ilta leimalle millään......
Ehti kuun alussa mennä vanhaksi leima edellisellä siksi puuhakilvillä ajanut ku tuntuu ettei aikoja saa enää ilta leimalle millään......
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Hei meillähän on keminmaassa kuun viimeinen lauantai harrasteajoneuvot kokoontuminen kunnan talolla näyttäisi sullakin olevan "allekirjoituksen" mukaan sopivaa kalustoa näytille teretulemast!!!
Naamakirjassa yrittäny mainostaa myös
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3083
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Missäs noista onkaan väljyyttä kyseessä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
En tuosta kuvasta hoksaa yhtäkkiä sanoa oikeaa osaa.
Se jäykkä "välivarsi?" Siinä ei ollunna säätöä ollenkaan ja samalla linjalla kiinni ohjaus iskunvaimennin.
Laitoin mbclassics.de tilaukseen oem varren ja iskarin
Samalla sitten samalla tuohon lattiavaihteeseen tompetta jos saisi keppiin jotakin tolkkua toimintaan.
Pitää konttorilla katella loovan numeroita että onko alkuperäinen vai vaihdettu samalla kun moottorikin?
Se jäykkä "välivarsi?" Siinä ei ollunna säätöä ollenkaan ja samalla linjalla kiinni ohjaus iskunvaimennin.
Laitoin mbclassics.de tilaukseen oem varren ja iskarin
Samalla sitten samalla tuohon lattiavaihteeseen tompetta jos saisi keppiin jotakin tolkkua toimintaan.
Pitää konttorilla katella loovan numeroita että onko alkuperäinen vai vaihdettu samalla kun moottorikin?
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Dodii tänään käyty tankilla pääsi räknää mitä tämmöinen napistelee pensiiniä.
Tämmöistä maalaisteitä noin 80km h vauhdilla muutaman kerran moottoritiellä piipahtanut.
Maltilliset 15,8 litraa Pär 100km voisihan tuo vähemmänkin viedä???
Ryyppyä ei tämä vanha herra tarvihe vielä näillä ilmoilla aamullakaan.
Mitenhän noita kaasuttimia säädetään tuntuisi että vähän rikkaalla taitaa käyä??
Tämmöistä maalaisteitä noin 80km h vauhdilla muutaman kerran moottoritiellä piipahtanut.
Maltilliset 15,8 litraa Pär 100km voisihan tuo vähemmänkin viedä???
Ryyppyä ei tämä vanha herra tarvihe vielä näillä ilmoilla aamullakaan.
Mitenhän noita kaasuttimia säädetään tuntuisi että vähän rikkaalla taitaa käyä??
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3083
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
^ Zenitheissä (ne sulla varmaan on?) on kahdenlaista säätöä: kaasarit irti ja kaasarit paikallaan. Ja "kaikki säädöt vaikuttaa kaikkeen". Laitatko yyveenä sähköpostiosoittees, niin pistän dokumentaatiota tulemaan.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Joo minusta nuot on alkuperäiset kaasarit kuiten tuossa vaikka vaihdettu w123 moottori.
Minä yritän laittaa yyveetä Kiitoksia paljon jo etukäteen.
Minä yritän laittaa yyveetä Kiitoksia paljon jo etukäteen.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3083
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Jaa, nyt vasta kun tarkemmin syynäsin postaamiasi kuvia, niin eipä ole kaasuttimesi Zenith-Inatit, vaan lienevät Solexit. En ole varma onko minulla niistä dokumentaatiota, tsekkaan!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Minun pitää varmistaa vielä tuo malli ja merkki noista kaasuttimista helpottaa paljon avun pyyntöä.
Kiitoksia kuiten!
Kiitoksia kuiten!
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Nonniiii nyt olisi merssu käytetty leimalla.
Ja löytyihän sieltä vaikka ja mitä pikku hiplaamista.
Miten onkos tuo olkavarsi kiristettävissä vai meneekö laakerien vaihteluksi???
Kuskin etujarrua kattoa ku näky jäävän jälkeen
Ja käsijarru ei topannu riittävästi
Takana jalkajarru niinkin hyvä.
Tuo jarruputki ihmetyttää se kyllä oli alkuperäisissä kannakkeissaan kiinni????
Ja renkaissa oli kulutus pinnassa pientä pykimää mutta ei näkkyy kelvannut
Ja löytyihän sieltä vaikka ja mitä pikku hiplaamista.
Miten onkos tuo olkavarsi kiristettävissä vai meneekö laakerien vaihteluksi???
Kuskin etujarrua kattoa ku näky jäävän jälkeen
Ja käsijarru ei topannu riittävästi
Takana jalkajarru niinkin hyvä.
Tuo jarruputki ihmetyttää se kyllä oli alkuperäisissä kannakkeissaan kiinni????
Ja renkaissa oli kulutus pinnassa pientä pykimää mutta ei näkkyy kelvannut
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
https://www.mbclassics.de/repair-kit-st ... W113-early
Onkos tämänyt oikea korjaus satsi tuohon olkavarteen???
Näitä kaksi eli ylä ja alapäähän niin pitäisi kelvata???
Tieten toivoa ettei ole runko kulunut piloille....
Onkos tämänyt oikea korjaus satsi tuohon olkavarteen???
Näitä kaksi eli ylä ja alapäähän niin pitäisi kelvata???
Tieten toivoa ettei ole runko kulunut piloille....
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Tuo linkkaamasi on kai apusimpukan korjaussarja.
Riippuen missä tarkalleen välys on, niin tarttet jonkun/kaikki noista:
https://spareto.fi/tuotteet/febi-bilste ... appi/01124
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111/ ... ontrol-arm
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111/ ... ontrol-arm
Noita kaikkia sai muutama vuosi sitten Febinä sangen edulliseen hintaan, mutta pikaisesti googlattuna ainakin itse olkatapin saatavuus harmillisesti huonontunut
Riippuen missä tarkalleen välys on, niin tarttet jonkun/kaikki noista:
https://spareto.fi/tuotteet/febi-bilste ... appi/01124
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111/ ... ontrol-arm
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111/ ... ontrol-arm
Noita kaikkia sai muutama vuosi sitten Febinä sangen edulliseen hintaan, mutta pikaisesti googlattuna ainakin itse olkatapin saatavuus harmillisesti huonontunut
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Kiitoksia tätä vähän mietin että onkohan tuo kuitenkaan oikea satsi mitä katsoin.
Pitää purkaa tuo kulma, että mimmoinen rakennelma tuo on
Ja ilmeisesti tuota ei voi kiriäkkään.
Ylä ja alapäässä oli löysää eli puslat ainakin menee uusiksi.
Osa noista linkin kamppeita näyttää sen verran eksoottisilta että vaatii purkamisen ennen tilausta tiennyt että noinkin monimutkainen rakennelma tuo. (Vertaan mm raskaan kaluston olkavarteen)
Pitää purkaa tuo kulma, että mimmoinen rakennelma tuo on
Ja ilmeisesti tuota ei voi kiriäkkään.
Ylä ja alapäässä oli löysää eli puslat ainakin menee uusiksi.
Osa noista linkin kamppeita näyttää sen verran eksoottisilta että vaatii purkamisen ennen tilausta tiennyt että noinkin monimutkainen rakennelma tuo. (Vertaan mm raskaan kaluston olkavarteen)
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Muuten onkos näihin saanu takavaloja keltaisella vilkulla??? Tästä tuli kanssa maininta kun kokopunaiset takavalot.....
Ja sitten millä minä todistan että tuo "pissapoika" on alkuperäinen eikä minun itse tekemä kötöstys kun kuulemma pesu teho riittämätön......
Onneksi ei kirjoittanut lapulle noita.......
Ja sitten millä minä todistan että tuo "pissapoika" on alkuperäinen eikä minun itse tekemä kötöstys kun kuulemma pesu teho riittämätön......
Onneksi ei kirjoittanut lapulle noita.......
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Hmm onkos noissa nyt samat puslat kaikissa kun jos laitan tuonne sivulle tuon 220sb ehdottaa vain kokosarjaa ei saatavilla.
Ja noista linkin kuvista saan nuo puslat kuiten valittua??
Suomesta halvin tarjous 710e originaali viikon toimituksella täydellinen korjaus sarja sis olkatapin.
Ja noista linkin kuvista saan nuo puslat kuiten valittua??
Suomesta halvin tarjous 710e originaali viikon toimituksella täydellinen korjaus sarja sis olkatapin.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Suomeen alkuperäisesti tuotuna näissä oli punaiset takavilkut. Siitä ei pitäisi sikäli mitään valitusta tullatyhtis kirjoitti: ↑To 22.08.2024 07:27 Muuten onkos näihin saanu takavaloja keltaisella vilkulla??? Tästä tuli kanssa maininta kun kokopunaiset takavalot.....
Ja sitten millä minä todistan että tuo "pissapoika" on alkuperäinen eikä minun itse tekemä kötöstys kun kuulemma pesu teho riittämätön......
Onneksi ei kirjoittanut lapulle noita.......

Esim. Australiaan ja jopa johonkin Euroopan maihin on tehty myös oranssilla vilkulla, Suomessa en muista nähneeni tuollaisia koskaan.
Alkuperäisessä pissapojassa on se litteä pullo akun telineessä roikkumassa, ja sitten sen perässä jalkakäyttöinen pumppu.
Kyllä siitä toimiessaan tulee "riittävästi" nestessä, olisiko sulla vaan se suutin tukossa? Aukaise varoen koska sen suuttimen saa helposti myös tärvättyä liian isoksi.
Vielä pari vuotta sitten kun näitä osia enempi omaan hankin, sai tuota uutta olkatappia reilulla satkulla.
Kolusitko myös saksalaiset verkkokaupat ym.? Voi toki olla että nämä lopussa ja siten hinnatkin ampuvat...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Tämä olikin hauska juttu kun katsuri tosiaan oli sitä mieltä että onko tämä joku ameeriikan vienti malli yms
notta ei ole......
Noo varmaan helpottaa kun vaihdan konttuuria.
Samalla inssi tuumasi ettei voi olla alkuperäinen tuo pissapoika ikinä nähnyt tommoista
Kyllä tuo minusta pelaa niiku pittää ja vielä ku polkaisee niin kerran automatiikka aina pyyhkäisee pyyhkijätkin.
Veholta tuli viestiä jossa ohjekirjasta kuva
Pissapoika alkuperäinen tämmöinen ja miten käytetään.
Ja myös tuli samassa viestissä että suomeen rekisteröidyt ovat punaisilla takavaloilla varaosa num ........
Kolusin noita mm sinun rojehti kertomuksessa mainitut kaupat läpi ja ei tappia saa.
No onneksi pelkät puslat sai niin tilasin ne kuiten varalta.
Mutta minusta nuo ei ole väljät normaali pikku löysä molemmissa että saa rasvattua....
Mietin kyllä että kävisi puslien ja vanhan tapin kanssa sorvarilla että alkaako tekeen moisia kohtuu hintaan tekisi varastoon ainakin puslia jos joku muukin tarvitsee??

Noo varmaan helpottaa kun vaihdan konttuuria.
Samalla inssi tuumasi ettei voi olla alkuperäinen tuo pissapoika ikinä nähnyt tommoista

Kyllä tuo minusta pelaa niiku pittää ja vielä ku polkaisee niin kerran automatiikka aina pyyhkäisee pyyhkijätkin.
Veholta tuli viestiä jossa ohjekirjasta kuva
Pissapoika alkuperäinen tämmöinen ja miten käytetään.
Ja myös tuli samassa viestissä että suomeen rekisteröidyt ovat punaisilla takavaloilla varaosa num ........
Kolusin noita mm sinun rojehti kertomuksessa mainitut kaupat läpi ja ei tappia saa.
No onneksi pelkät puslat sai niin tilasin ne kuiten varalta.
Mutta minusta nuo ei ole väljät normaali pikku löysä molemmissa että saa rasvattua....
Mietin kyllä että kävisi puslien ja vanhan tapin kanssa sorvarilla että alkaako tekeen moisia kohtuu hintaan tekisi varastoon ainakin puslia jos joku muukin tarvitsee??
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Hyvä että sait dokumentaatiota joka tukee tarinaa (punaisista vilkuista ym.) konttorilla.
Vielä oudompaa on nillitys tuosta pissapojasta, jos se tosiaan on orggis niin minkäs sen tyypille mahtaa... Eikä näillä juurikaan syyssateessa taikka rapakeleissä talvella ajella
En vielä suostu luovuttamaan tuon olkatapin suhteen... voi ne kiven alla olla mutta aina jostain 1 kpl saattaa löytyä.
Koitan myös vilkaista kun on hyvä hetki vähän "surffata" noita mahdollisia paikkoja
Vielä oudompaa on nillitys tuosta pissapojasta, jos se tosiaan on orggis niin minkäs sen tyypille mahtaa... Eikä näillä juurikaan syyssateessa taikka rapakeleissä talvella ajella

En vielä suostu luovuttamaan tuon olkatapin suhteen... voi ne kiven alla olla mutta aina jostain 1 kpl saattaa löytyä.
Koitan myös vilkaista kun on hyvä hetki vähän "surffata" noita mahdollisia paikkoja

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...