270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rare
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 03.07.2014 09:02

270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja Rare »

Mitä tulee huomioida näitä osia vaihtaessa että nämä saa turvallisesti vaihdettua? Molemmathan siis samassa putkessa kiinni ja helposti pois otettavissa. Olen ymmärtänyt että paine järjestelmässä on melkoinen, joten kun osat vaihdan, miten saan paineen pois? Jostakin luin että jos autoa seisottaa 24h niin painetta ei pitäisi olla. Pitääkö paikkaansa?
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja zukka »

Paine laskee kyllä kun lähdet noita avaamaan, mutta jos haluat varmistua ettei ole painetta niin ota yksi suutinputki pois aluksi.
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Riittää kuin avaa suutin putken liitin putki liitintä rail putkesta .. itse vaihtanut yön yli seisonnan jälkeen ko. Osia mitään sen kummemmin ylimääräisiä availematta
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Rare
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 03.07.2014 09:02

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja Rare »

Kiitos vastauksista.
jjm95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 14.09.2021 13:22

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja jjm95 »

Ei ainakaan näihin vanhoihin cdi-moottoreihin jää mitään painetta polttoainejärjestelmään sammutettuna. Kyllähän ne linjat on täynnä polttoainetta mutta ei ne sieltä suihkua paineella minnekään
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Rare
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 03.07.2014 09:02

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja Rare »

Lähteekö auto miten herkästi käyntiin näiden vaihtamisen jälkeen vai meneekö sahaamiseksi ja niin hankalaksi että akun saa tyhjäksi?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18098
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Riippuu aivan autosta ja moottorista, "270cdi" ei riitä kertomaan.
wiimax.fi
Rare
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 03.07.2014 09:02

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja Rare »

dealer kirjoitti: Ti 13.08.2024 15:42 Riippuu aivan autosta ja moottorista, "270cdi" ei riitä kertomaan.
OM 612.967 tarkempi malli ja W163.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18098
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siirtopumpun ylempi putki irti ja starttausta kunnes tulee polttoainetta, sitten painaa liittimen paikoilleen lopettamatta starttaamista - > lähtee
wiimax.fi
Rare
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 03.07.2014 09:02

Re: 270 CDI paineensäätimen ja railpaineanturin vaihto

Viesti Kirjoittaja Rare »

dealer kirjoitti: Ti 13.08.2024 17:44 Siirtopumpun ylempi putki irti ja starttausta kunnes tulee polttoainetta, sitten painaa liittimen paikoilleen lopettamatta starttaamista - > lähtee
Kiitän.
Vastaa Viestiin