Tuosta KLn sivusta ei oikeastaan saa mitään tietoa tuosta maalista irti.
Itse olen käynyt kaupungissa ammattiliikkeessä teettämässä koodilla tai itse autoa liikkeen pihalla käyttämässä mittauttamassa pintavärin. Sitten pohjamaalin tai yhdistetyn pakkelipohjamaalin olen ostanut kysymällä myyjältä suositusta kertoen käyttötarpeen ja mikä on maalattava kohde ja mikä on pintamaali. Samoin pintalakan, joka tulee maalin päälle, jos pinta maali on metallikuultoväri. Näin olen saanut yhteensopivat tuotteet ja samalla kyselen vinkkejä työtavoista, kuivumisajoista, työkaluista ja tarvikkeista.
Listojen ja paneeleiden kiinnitysklipsejä ei kannata irrottaessa säästellä, niitä voi ostaa tarpeen mukaan uusia. Täytyy katsoa varaosakuvastosta (
http://catcar.info) osanumero ja tilata marmorilta, KL tai ebay.de kautta.
Jos pelti on ruostunut, niin ruoste mahdollisimman tarkkaan pois hiomalla ja teräsharjalla, hapotus Annitrolilla (saa Motonetistä, huom. hengityssuojaus+tuuletus), ruosteenestopohjamaali (tästä on monta koulukuntaa, itse käytän ihan Bilteman halpaa harmaata pensselimaalia litran purkista, se on öljyinen ja jää vähän elastiseksi kuivuttuaankin), anna ruosteenestopohjamaalin kuivua 24h, sitten yhdistetty pakkelipohjamaali, kevyt tasohionta (jos tarpeen n kertaa), pintaväri, anna kuivua 24h, kirkaslakka (anna kuivua 24h). Jos pinta jää paneelin alle, ei tarvitse välttämättä kaikkia em. viimeistelyvaiheista. Hengityssuojain täytyy olla 3M tai vastaava aktiivihiilisuodattimella, tuuletus oltava tai ulkona. 2komponetti-epoksimaalit ja liimat ovat erittäin vahvasti allergisoivia, itse vältän niitä niin pitkälle kuin mahdollista.