Moro!
Nyt olis loppukesän pikku avoauto kuume ja saisi suht halvalla 230 kompura slk ostettua.
Ensiviikolla menossa katsomaan/koeajamaan, ja kiinnostaisi vähän mitä ottaa huomioon näin uutena mersumiehenä.
Autolla ajettu se 230tkm
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
SLK 230K -00 KOKEMUKSIA
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: SLK 230K -00 KOKEMUKSIA
Täällä löytyy aika hyvät osto-ohjeet kun laittaa hakukenttään SLK. Terveisin nimimerkki juuri itse sen tehnyt.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: SLK 230K -00 KOKEMUKSIA
Hyvä puoli noissa on se, että tekniikka on samaa kuin perusmalleissa mutta SLK:t yleensä paljon vähemmän ajettuja, niitä kun ei talvikäytössä juuri pidetä eikä kesälläkään viitsi ajaa jos on mitään muuta vaihtoehtoa eikä sää anna periksi ajella katto alhaalla, sen verran on meteliä ja kaikenlaisia tärinöitä. Toki tehokkaammat versiot eri juttu, kun voi nauttia voimasta.
Joka tapauksessa tosi kiva avoauto hintaluokassaan (mielipide)
Joka tapauksessa tosi kiva avoauto hintaluokassaan (mielipide)
wiimax.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: SLK 230K -00 KOKEMUKSIA
R170 on nyt todella halpa harrasteauto, ja kun valitsee runsaasta tarjonnasta itselleen sopivan ja kuntoisen, niin ainoa asia onkin sitten filosofinen.
Pelticabriossa ei ole iso tavaratila, jos haluaa ajaa avona. Se ei siis ole oikea auto, kun mukaan tarvitaan paljon tavaraa. Sama koskee sisätilaa, kun ei ole takapenkkiä roinalle. Toki sisälle on tehty omat lisukkeet, eli verkkotaskut (kolme) penkkien takana, hanskalokero (lukittava) ja keskikonsolin lokero (keskuslukituksessa). Mutta esim takki on laitettava joko päälle, tai tavaratilaan. Metelin ja tärinän kohdalla puhutaan kanssa filosofiasta: minulle 25 vuotias harrasteauto saakin olla muuta kuin se mukava arkikäyttis. Ja itse asiassa pitääkin olla pieni hyppäys menneisyyteen.
Pelticabriossa ei ole iso tavaratila, jos haluaa ajaa avona. Se ei siis ole oikea auto, kun mukaan tarvitaan paljon tavaraa. Sama koskee sisätilaa, kun ei ole takapenkkiä roinalle. Toki sisälle on tehty omat lisukkeet, eli verkkotaskut (kolme) penkkien takana, hanskalokero (lukittava) ja keskikonsolin lokero (keskuslukituksessa). Mutta esim takki on laitettava joko päälle, tai tavaratilaan. Metelin ja tärinän kohdalla puhutaan kanssa filosofiasta: minulle 25 vuotias harrasteauto saakin olla muuta kuin se mukava arkikäyttis. Ja itse asiassa pitääkin olla pieni hyppäys menneisyyteen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: SLK 230K -00 KOKEMUKSIA
Mulla oli SLK, tosin 171 ja mörkökoneella, ja oli ehdottomasti paras Mersu mitä mulla näitä ollut. Jälkeenpäin harmittanut vähän että myin. Ajoin autolla neljän kesän aikana melkein 80tkm 22 eri valtion alueella. Ainoat asiat jotka autossa häiritsi oli katon natinat ylhäällä ollessaan ja alusta oli omaan makuun aivan liian epämukava.
Auton myynti harmitti jopa niin paljon että keväällä kävin Tampereen SCC:llä valkoista 172:sta mörkökoneista katsomassa mutta välirahassa ei päästy sopimukseen.
Tämä nyt oli tällaista yleistä SLK-jargonia. 170:sta en osaa sanoa mitään.
Auton myynti harmitti jopa niin paljon että keväällä kävin Tampereen SCC:llä valkoista 172:sta mörkökoneista katsomassa mutta välirahassa ei päästy sopimukseen.
Tämä nyt oli tällaista yleistä SLK-jargonia. 170:sta en osaa sanoa mitään.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 629
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: SLK 230K -00 KOKEMUKSIA
Suosittelen kovasti. Mielestäni ei sen meluisempi kuin saman ikäinen C. 2 ihmisen viikonloppu tarpeet mahtuu kyytiin ihan hyvin.
Kuluttaa sekalaisessa ajossa 8-9l/100km.
Kuluttaa sekalaisessa ajossa 8-9l/100km.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: SLK 230K -00 KOKEMUKSIA
Minulla on ollut 99-mallinen SLK 230 K ympärivuotisena käyttöautona vuoden 2007 kesästä lähtien, jolloin ostin auton juuri Saksasta tuotuna n. 100 000 kilometriä ajettuna - oikein hienokuntoisena. Mittariin 300 000 juuri muutama viikko sitten ja voi vaan todeta että kiva ja luotettava käyttis tuo on kaikkiaan ollut. Suurin tehty remotti oli lievästi vuotavan kannentiivisteen vaihto muutama vuosi sitten, samassa yhteydessä uusittiin mm. jakoketju ja rattaita, sekä startti kun siihen pääsi hyvin käsiksi. Pahin varsinainen vika autossa oli käyntihäriöongelma n. 150 000 ajettuna - joka lopulta ratkesi kun vaihdoin ilmamassamittarin - KLvaraosasta Bosch 250 euroa - jota merkkihuolto ei suostunut vaihtamaan kun Startesteri ei mitenkään viitannut siihen. Vaihtoivat kyllä tulppia ja puolia ym. Niillä vaan ei käynti parantunut.
Muuten tuo M111 moottori on ollut käyttöominaisuuksiltaan todella mainio, vääntöä on mukavasti - no, polttoaine toki maistuu, mutta kompressoriahdetut ei yleisesti ottaen ole mitään talouskoneita...
Yksi takajousi huomattiin katkenneeksi jossain reilussa sadassatuhannessa ja siinä yhteydessä alle vaihtui Eibachin jousisetti ja Bilstainin vaimentimet, näihin ei ole tarvinnut tuon jälkeen puuttua. Muuten kovasti tarkka tuo on rengastuksestaan, rengaspaineista ja ohjauskulmista, jos tuolla ei ole kaikki kohdallaan voi kulku olla varsinkin uraisilla teillämme jossain määrin levotonta.
Tuo ympärivuotinen käyttö nyt on aiheuttanut sen että ruosteenalkuja on lokasuojan kaarissa ja lieviä maalivikoja siellä täällä, myönnän heti että olisin voinut koria hoitaa vähän innokkaammin. Mutta tekniikka toimii edelleen hyvin, koneessa on tehoa kivasti, automaatti vaihtaa hienosti - tähän on öljyt vaihdettu vajaan sadantuhannen välein, eikä ongelmia ole ollut. Katto on pari kertaa hieman jumittanut avatessa ja sulkiessa, jonkinlainen huolto olisi sillekin varmaan tarpeen jo.
Mikään mukavuusihmehän SLK ei varsinaisesti ole, onhan se jossain määrin melusampi kuin normaalit perhesedanit - siis myös katto kiinni, mutta ehkä se on sitä urheilullisuutta. Toisaalta talvikäytössä se huomio että lämpenee tosi nopeasti ja lämpöä todella riittää kabiiniin - sen runsaahkon polttoaineenkulutuksen toinen puoli tämä. Ja sellainenkin juttu että ainakin omalle reilu 180 pituisella raamilleni ajoasento on todella hyvä ja mukava, pitkiäkin matkoja ajaa mielellään.
Noista SLKn eri malleista on kuulunut sanottavan että 170/171 mallien erona on: 170 ruostuu mutta tekniikka vaan toimii, 171 ei ruostu mutta tekniikka poikii... lienee jotain perää...
Muuten tuo M111 moottori on ollut käyttöominaisuuksiltaan todella mainio, vääntöä on mukavasti - no, polttoaine toki maistuu, mutta kompressoriahdetut ei yleisesti ottaen ole mitään talouskoneita...
Yksi takajousi huomattiin katkenneeksi jossain reilussa sadassatuhannessa ja siinä yhteydessä alle vaihtui Eibachin jousisetti ja Bilstainin vaimentimet, näihin ei ole tarvinnut tuon jälkeen puuttua. Muuten kovasti tarkka tuo on rengastuksestaan, rengaspaineista ja ohjauskulmista, jos tuolla ei ole kaikki kohdallaan voi kulku olla varsinkin uraisilla teillämme jossain määrin levotonta.
Tuo ympärivuotinen käyttö nyt on aiheuttanut sen että ruosteenalkuja on lokasuojan kaarissa ja lieviä maalivikoja siellä täällä, myönnän heti että olisin voinut koria hoitaa vähän innokkaammin. Mutta tekniikka toimii edelleen hyvin, koneessa on tehoa kivasti, automaatti vaihtaa hienosti - tähän on öljyt vaihdettu vajaan sadantuhannen välein, eikä ongelmia ole ollut. Katto on pari kertaa hieman jumittanut avatessa ja sulkiessa, jonkinlainen huolto olisi sillekin varmaan tarpeen jo.
Mikään mukavuusihmehän SLK ei varsinaisesti ole, onhan se jossain määrin melusampi kuin normaalit perhesedanit - siis myös katto kiinni, mutta ehkä se on sitä urheilullisuutta. Toisaalta talvikäytössä se huomio että lämpenee tosi nopeasti ja lämpöä todella riittää kabiiniin - sen runsaahkon polttoaineenkulutuksen toinen puoli tämä. Ja sellainenkin juttu että ainakin omalle reilu 180 pituisella raamilleni ajoasento on todella hyvä ja mukava, pitkiäkin matkoja ajaa mielellään.
Noista SLKn eri malleista on kuulunut sanottavan että 170/171 mallien erona on: 170 ruostuu mutta tekniikka vaan toimii, 171 ei ruostu mutta tekniikka poikii... lienee jotain perää...