PMS boxien erot
PMS boxien erot
Onko kellään tietoa mitä eroa on noilla eri bokseilla, kun niitä tuntuu olevan niin paljon?
Mulla on C180 W202 vuodelta 1995 M111.920 koneella ja manuaali laatikolla.
Tässä on boksina 0185454132 ja kokeilin 0155457332 boksilla, joka ei meinaa mitenkään lähteä käyntiin.
Jos saa käyntiin, niin sitten toimii suht ok.
Jotain tekemistä kampiakselin asentotunnistimen kanssa?
Toi jälkimmäinen boksi voi olla automaatista (C180 W202) tai E180, joten jos siinä on erilainen vauhtipyörä (jossa siis ne magneetit mitä toi asentotunnistin lukee), niin siksi ei toimi.
Voi olla myös että on E200 (W124) jossa M111.940 moottori, varmaa tieto ei ole, siksi kyselen ja ihmettelen.
Mulla on C180 W202 vuodelta 1995 M111.920 koneella ja manuaali laatikolla.
Tässä on boksina 0185454132 ja kokeilin 0155457332 boksilla, joka ei meinaa mitenkään lähteä käyntiin.
Jos saa käyntiin, niin sitten toimii suht ok.
Jotain tekemistä kampiakselin asentotunnistimen kanssa?
Toi jälkimmäinen boksi voi olla automaatista (C180 W202) tai E180, joten jos siinä on erilainen vauhtipyörä (jossa siis ne magneetit mitä toi asentotunnistin lukee), niin siksi ei toimi.
Voi olla myös että on E200 (W124) jossa M111.940 moottori, varmaa tieto ei ole, siksi kyselen ja ihmettelen.
Re: PMS boxien erot
Kumpikin on kyllä C180 boksi, mutta tuo A0155457332 on johonkin valmistenumeroon asti eli käytännössä vuosimalliin -94, ja A0185454132 on sitten -95 eteenpäin. Sitä en heti hoksaa mistä tuo ero tulee, asentotunnistin ja vauhtipyörä segmentteineen pitäisi mielestäni olla sama
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: PMS boxien erot
M111 on erilaisia versioita, puolat joko imusarjan päällä tai tulppien yhteydessä, ja ilmamassamittarilla tai ilman sitä jne... mutta ei muistikuvaa minä vuonna mitäkin muuttuu.
wiimax.fi
Re: PMS boxien erot
Itsellä oli aikoinaan -96 C200 jossa ei vielä ollut ilmamassamittaria. Se taisi tulla 180&200 -malleihin ehkä mallivuodelle 1997, oma oli käyttöönotettu 5/-96 ja oli kai viimeisiä ilman sitä.
Mullahan meni siitä autosta kyseinen boxi rikki vuonna 2010, ja oli jo silloin hankala löytää oikealla numerolla oleva.
Silloin mulle joku antoi C180 boksin numeron, jonka piti olla käypänen myös kakssataseen, mutta tallessahan se numero ei tietenkään ole, ja lopulta löysin sitten oikean boksin, ennen kuin ehdin kokeilemaan sitä 180:n versiota.
Mullahan meni siitä autosta kyseinen boxi rikki vuonna 2010, ja oli jo silloin hankala löytää oikealla numerolla oleva.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Re: PMS boxien erot
On kyllä tosi mystistä mitä eroa tuolla välin voi olla. Onko manuaalin ja automaatin vauhtipyörä sama?racer123 kirjoitti: ↑Ke 31.07.2024 22:50 Kumpikin on kyllä C180 boksi, mutta tuo A0155457332 on johonkin valmistenumeroon asti eli käytännössä vuosimalliin -94, ja A0185454132 on sitten -95 eteenpäin. Sitä en heti hoksaa mistä tuo ero tulee, asentotunnistin ja vauhtipyörä segmentteineen pitäisi mielestäni olla sama
Pystyykö näistä bokseista lukea / kirjoittaa firmistä mitenkään?
Re: PMS boxien erot
Ei käsittääkseni pysty lukemaan/kirjoittamaan
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: PMS boxien erot
Eilen sain taas auton käyntiin tuolla 0155457332 boksilla. Kunhan käynnistyy, niin toimii ok. Jokin ajoitusongelma tuossa käynnistäessä on.
Molemmilla bokseilla MAP paine sammuksissa noin 1000mbar ja tyhjäkäynnillä noin 400mBar. Onko normaali arvo M111.920 1,8l moottorille?
Ajoituslampulla selvisi, että 0185454132 purkki ampuu kipinää noin 10 astetta yk:n jälkeen. Ja tällä siis toimi.
0155457332 purkki taas tuntui ensin ampuvan samassa kohdassa, mutta hetken päästä alkoi ampumaan noin 10 astetta ennen yk:ta.
Jos mittaa pms purkin kampiakselin sensorin liittimen maasta maihin, näyttää noin 16 ohmia ja kun kääntelee johtoa, niin näyttää noin 7 ohmia. Jotain häikkää siis maadoituksessa myös.
Eli ilmeisesti uusi purkki ampuu kipinän oikeassa kohdassa ja vanha väärässä. Silti toimii vanhalla, mutta ei uudella. Voisikohan jako olla sitten pielessä, jos tähän on esim. joskus vaihdettu kansipahvi. Pitää varmaan ottaa venttiilikoppa pois ja tarkistaa.
Molemmilla bokseilla MAP paine sammuksissa noin 1000mbar ja tyhjäkäynnillä noin 400mBar. Onko normaali arvo M111.920 1,8l moottorille?
Ajoituslampulla selvisi, että 0185454132 purkki ampuu kipinää noin 10 astetta yk:n jälkeen. Ja tällä siis toimi.
0155457332 purkki taas tuntui ensin ampuvan samassa kohdassa, mutta hetken päästä alkoi ampumaan noin 10 astetta ennen yk:ta.
Jos mittaa pms purkin kampiakselin sensorin liittimen maasta maihin, näyttää noin 16 ohmia ja kun kääntelee johtoa, niin näyttää noin 7 ohmia. Jotain häikkää siis maadoituksessa myös.
Eli ilmeisesti uusi purkki ampuu kipinän oikeassa kohdassa ja vanha väärässä. Silti toimii vanhalla, mutta ei uudella. Voisikohan jako olla sitten pielessä, jos tähän on esim. joskus vaihdettu kansipahvi. Pitää varmaan ottaa venttiilikoppa pois ja tarkistaa.
Re: PMS boxien erot
No tämä selvisi nyt. Oli ongelmia tuon ajoituslampun kanssa ja kun sain toimimaan, niin vaikutti, että kun tulpat oli koneen ulkopuolella, niin antoi kipinän oikein ja samassa kohdassa molemmilla bokseilla. Tilanne muuttui kuitenkin, kun laittoi tulpat takaisin sylintereihin, niin uudella boksilla antoi kipinän ihan väärään aikaan ja jopa pelkällä starttisuihkeella ampui naamalle liekit kaasuläppäkotelosta.
Tässä kohtaa ajattelin, että mitäköhän tapahtuisi, jos laittaisi tulpanjohdot eri järjestykseen. Laitoin siis 1 <-> 3 ja 2 <-> 4 eli käänsin ne tavallaan juuri päinvastoin ja johan alkoi toimia!
Jostain syystä siis uudella boksilla puolat ohjataan toisinpäin tai sitten triggeri signaali käsitellään toisinpäin.
No pääasia on, että nyt toimii. Jos jollain on ongelmia myös eri boksien kanssa, niin kannattaa kokeilla tätä.
Tässä kohtaa ajattelin, että mitäköhän tapahtuisi, jos laittaisi tulpanjohdot eri järjestykseen. Laitoin siis 1 <-> 3 ja 2 <-> 4 eli käänsin ne tavallaan juuri päinvastoin ja johan alkoi toimia!
Jostain syystä siis uudella boksilla puolat ohjataan toisinpäin tai sitten triggeri signaali käsitellään toisinpäin.
No pääasia on, että nyt toimii. Jos jollain on ongelmia myös eri boksien kanssa, niin kannattaa kokeilla tätä.

W202 C180 vm. 1995 ajettu 141tkm
Re: PMS boxien erot
No johan on kivasti tehty taas mersulla heittää johdot ristiin.
Hyvä että selvisi, saattaa olla paljon apua seuraavalle kun painii saman ongelman kanssa.
Hyvä että selvisi, saattaa olla paljon apua seuraavalle kun painii saman ongelman kanssa.
Re: PMS boxien erot
Jep. Ilmeisesti ilman ajonestoa ja missä on ajonestolle liitäntä (Pms) on puolat vaihtaneet paikkaa.
W202 C180 vm. 1995 ajettu 141tkm