Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Kuulin asentajalta, että MB Glc hybridin starttimoottori saattaa suurella todennäköisyydella hajota jossain 100-120 000 km paikkeilla. Ja että moottori laukeaa jossain vaiheessa myös, koska aina polttomoottorin startatessa lirahtaa öljyn sekaan vähän bensaa, joka johtaa moottorin kiinni leikkaamiseen. Onko kokemuksia? Itsellä 93000 ajettu vm -16 hybridi, joka on nyt korjaamolla jonkun korkeajännitejärjestekmän auton puoleisen eristevian vuoksi. Onko moisesta kokemuksia? Eli kannattaako laittaa äkkiä vaihtoon? Ihana auto kyllä..
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Kaikki hybridit jonka polttomoottoria ei käytetä oikein, eli kerralla kuumaksi, tulevat kokemaan ennenaikaisen kuoleman. Tämä on vähän sama asia kuin 30tkm öljynvaihtovälit.
Autuas tietämättömyys on tämänpäivän keskiluokkaisen siunaus.
Autuas tietämättömyys on tämänpäivän keskiluokkaisen siunaus.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Starttimoottorista en tiedä, mutta öljyn sekaan menee bensaa kaikissa hybrideissä ja start stop vehkeissä.
Yksi ylimääräinen öljynvaihto suositusten välissä on halpa henkivakuutus moottorille eikä edes maksa paljoa.
Itse vaihdan 10tkm välein öljyt autoihin ja prätkiin puolet tuosta. Öljy ja suodatin on halpaa verrattuna moottoriin.
Yksi ylimääräinen öljynvaihto suositusten välissä on halpa henkivakuutus moottorille eikä edes maksa paljoa.
Itse vaihdan 10tkm välein öljyt autoihin ja prätkiin puolet tuosta. Öljy ja suodatin on halpaa verrattuna moottoriin.
-
- Mersumies
- Viestit: 3112
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Koko hypridi on turha välivaihe, ennakkoluulottomasti vain suoraan sähköön.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Unohtaa molemmat ja ostaa jotain kivaa, kohta on talvi ja sähkikset pyörii lähinnä jaloissa kun range on olematon pakkasessa.
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Kiitos vastauksista, eritoten asiallisista. Pahoittelen myös, että näin autoista tietämättömänä häiritsin tyhmällä kysymyksellä. Kuvittelin tämän olevan foorumi, jossa voi oikeasti kysellä ja keskustella, mutta taisin hieman erehtyä.
Vaihdatan öljyt siis useammin ja pyrin mahdollisuuksien mukaan ajamaan polttomoottorin lämpimäksi. Ostin tuon lataushybridin lähinnä siksi, että mulla on paljon nurkka-ajoa, jolloin säästän pplttoaoneessa kun ajelen niitä sähköllä.
Vaihdatan öljyt siis useammin ja pyrin mahdollisuuksien mukaan ajamaan polttomoottorin lämpimäksi. Ostin tuon lataushybridin lähinnä siksi, että mulla on paljon nurkka-ajoa, jolloin säästän pplttoaoneessa kun ajelen niitä sähköllä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2609
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Älä nyt suutu, nuo ominaisuudet mitä vastaukset käsittelevät, perustuvat mitä ilmeisemmin omakohtaisiin karvaisiin kokemuksiin.Sanna kirjoitti: ↑Ti 16.07.2024 17:55 Kiitos vastauksista, eritoten asiallisista. Pahoittelen myös, että näin autoista tietämättömänä häiritsin tyhmällä kysymyksellä. Kuvittelin tämän olevan foorumi, jossa voi oikeasti kysellä ja keskustella, mutta taisin hieman erehtyä.
Vaihdatan öljyt siis useammin ja pyrin mahdollisuuksien mukaan ajamaan polttomoottorin lämpimäksi. Ostin tuon lataushybridin lähinnä siksi, että mulla on paljon nurkka-ajoa, jolloin säästän pplttoaoneessa kun ajelen niitä sähköllä.
Lähipiirissä on parhaillaan takuunalainen hybridi joka temppuilee vikavaloilla eikä ratkaisua ole vielä näkynyt.
Hybrideissä on korostetusti talviaikana niinkin lapsellinen ominaisuus uhkana kuin pakoputken äänenvaimentajan jäätyminen jonka jälkeen moottori ei vaan toimi. Syynä harva ja lyhytaikainen käyttö jonka seurauksena kosteutta kertyy mutta se ei lämmön puutteessa pääse poistumaan vaan kertyy jääksi tukkien sopivissa olosuhteissa äänenvaimentimen.
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Hybridillä on paikkansa, on se täyssähköä mielestäni parempi, ainakin matkaa voi jatkaa heti kun akku tyhjä eikä odotella jossain marketin pihalla latauksessa.Sanna kirjoitti: ↑Ti 16.07.2024 17:55 Kiitos vastauksista, eritoten asiallisista. Pahoittelen myös, että näin autoista tietämättömänä häiritsin tyhmällä kysymyksellä. Kuvittelin tämän olevan foorumi, jossa voi oikeasti kysellä ja keskustella, mutta taisin hieman erehtyä.
Vaihdatan öljyt siis useammin ja pyrin mahdollisuuksien mukaan ajamaan polttomoottorin lämpimäksi. Ostin tuon lataushybridin lähinnä siksi, että mulla on paljon nurkka-ajoa, jolloin säästän pplttoaoneessa kun ajelen niitä sähköllä.
Nurkissa se oli kiva, pidemmällä matkalla vähemmän.
Kannattaa varsinkin talvella välillä pyrkiä ajamaan se moottori kunnolla kuumaksi, se haihduttaa kosteutta eikä paikat jäädy niin herkästi.
Työmatkalla uusi lataushybridi käytössä ja se oli kaupungissa ok.
Sitten kun paljon tuli kilometrejä niin vähemmän ok naurettavan pienen akun ja pienen tankkinsa ansiosta.
Kyllä yleisesti saa asiallisia vastauksia, ne vain joutuu joskus hieman suodattamaan välillä.
Ei kannata säikähtää kyllä silti apua saa yleisesti joka ongelmaan.
Tyhmiä kysymyksiä ei ole, mutta tyhmiä vastauksia saattaa olla.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1475
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Aivan kuten DPF dieselit, ei plugarikaan sovi pelkkään nurkka-ajoon. Ne tarvii parin viikon välein sen pidemmän ajon, jotta tekniikka pysyy kunnossa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Riippuu hypridistä, oma GLC menee jopa 125km sähköllä. Ei ole viimeisen huollon jälkeen moottori käynnistynyt kertaakaan. Vaikea keksiä miten siitä nyt moottori kauheasti kärsisi kun ei käynnisty ollenkaan. Talvella pari pidempää reissua yleensä tehdään mikä polttiksen voimin. MB uudet plugarit on ihan omassa sarjassaan. Latausnopeudet, toimintasätteet. Auto on 13kk vanha, vikoja ei ole ollut.
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Jos on pitkään käynnistämättä niin sylinterit saattaa ruostua, näin on minulle väitetty. Siellähän on vain ihan ohut öljykalvo ja jos se vuoden pitäisi suojella sylinteriä niin saattaa pettää jossaion sylinterissä.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Naulan kantaan. Plug-in-hybrid on mainio peli, jopa ihan kestäväkin jos sitä osaa käyttää asiaan perehtyneesti juuri oikealla tavalla ja käyttöprofiili on oikea. Usein käyttö on kuitenkin on niitä ääripäitä, eli joko ajetaan kaikki ajot sähköllä tai sitten ei ladata ollenkaan. Sitten tulee ongelmia. Oma mielipide on, että auto ei saa määräillä käyttäjää. Siksi esimerkiksi vaihdoin DPF-dieselin pois. Mukava kesähelteillä kurvata ruokakassit kyydissä kotiin, kun poltto on juuri käynnistynyt yms.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ke 17.07.2024 10:18 Aivan kuten DPF dieselit, ei plugarikaan sovi pelkkään nurkka-ajoon. Ne tarvii parin viikon välein sen pidemmän ajon, jotta tekniikka pysyy kunnossa.
Kuullut ihan faktana, että esim uudenkorisia dieselhybrid GLE:itä on tuotu 2-3 vuotiaana vaihtoon ja automyyjä tulotarkastusta tehdessään on löytänyt latauskaapelin koskemattomana tehtaan suojamuoveissa olevasta paketista.. Toinen ääripää sitten se kokoaikainen sähköllä ajo ja onhan noista löytynyt auton moottorin öljypohjasta ihan isoja jääpaakkujakin, sen tietää kaikki miten käy kun tuollaisella yksilöllä polkaisee kaasun pohjaan ja moottorilta otetaan heti 100% tehopyyntö.
Varsinkin nämä isommat ja kalliimmat hybridit ovat täysin veronkiertoautoja, kun niistä tehty olemattoman kantaman hybridjärjestelmä lisäämällä hybridiautoja. Ostohinnasta kymppitonneja pois kun vertaa täyspolttisversioon. Uuden ostaja hyötyy, mutta käytetyn ostaja on pulassa useinmiten..
Sähköauton ja polttomoottoriauton tekniikka yksissä kuorissa on kuitenkin melko kestämätön yhtälö pidemmän päälle. Tekniikkaa on ahtaasti ja tuplamäärä vikamahdollisuuksia. Jos patteriautoista on innostunut niin ehdottomasti suoraan sähköauton pariin.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1475
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Käytän itse plugarissakin moottorinlämmitintä talvella, ja kun lähden motarille, pakkokäytän esilämmitettyä bensamoottoria jo ennen sitä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Joo tiedän ja kaverin joka ajelee hypridillä pelkästään sähköllä ja ottaa öljypohjasta viskilasiinsa jäät kesät talvet....
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Viikko sitten entinen pomoni teki taas yllätyshyökkäyksen meille, vaikka viimeksi sanoin , soita ennen kuin tuut! Semmonen hybridimersu on hänellä. Siinä sitten juttua tuli kun huomasin hänen auton sivussa jonkin sähköön viittaavan merkin! Onks sullakin joku sähköpeli, utelin!? Juu, on! Oikein innostui mulle esittelemään Applen puhelimesta kuin halvalla pääsee!ennentauti kirjoitti: ↑To 18.07.2024 12:41 Joo tiedän ja kaverin joka ajelee hypridillä pelkästään sähköllä ja ottaa öljypohjasta viskilasiinsa jäät kesät talvet....

Oli kulutukset, niin sähkön kuin dieselinkin osalta. Kai se diisselihybridi oli? 3,4 litraa sataselle ja 600 euroa vuodessa sähköön, kerrostalossa asuu. Noin 40 km kuulemma pääsee sähköllä! Totesin sitten, kyllä sitten kauppareissut hyvin tekee, juu!

Pikkasen kyllä nauratti miljonääriin nuukuus! Ja entinen pomoni ei ole ainoa rikas ja nuuka! Yksi miljonäärinainen kun innokkaana kiertelee kirpputoreja kalliilla uudella Audillaan harrasteena!

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1475
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Ehkä se, että rahaa kertyy vaatii juuri nuukuutta. Ja tuhlaamalla saa isonkin omaisuuden hukattua.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Varmasti useissa tapauksissa näin.Sähköauton ja polttomoottoriauton tekniikka yksissä kuorissa on kuitenkin melko kestämätön yhtälö pidemmän päälle
Yksi ilmeisesti toimivammasta päästä laite on Opel Ampera, kahdella tutulla on moinen keksintö ja ilman mainittavia vikoja ajettu jo aika paljon.
Sähköllä pääsee 30-60 kilometriä, bensankulutushan riippuu tietysti millaista ajoa on, mutta sopivaan tarpeeseen jos auto hankittu niin 1-2 litraa sadalle.
Bensakoneet noissa kai vielä sen verran yksinkertaisia etteivät ole erittäin vähäisestä käytöstä millänsäkään
(ei kehtaa mersuforumilla kirjoittaa että "hyviä", ooppelin moottorista, siksi "yksinkertaisia"

Käytettyjen hinnat oli 8 vuotta sitten 17000-25000 euroa ja nyt 8000-14000. Uutena kai aikoinaan maksanut yli 50000 eli kallistahan ajo on ollut uuden ostaneelle, kuten millä tahansa autolla verraten fiksusti valittuun riittävän halpaan käytettyyn.
Sellainen rikkaimurihan se on ulkoapäin, sisällä en ole edes koeistunut.
wiimax.fi
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 629
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
onko sulla lohkolämmitin=auto kahdella piuhalla seinässä vai webastolla moottori lämpimäksi?Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑To 18.07.2024 10:20 Käytän itse plugarissakin moottorinlämmitintä talvella, ja kun lähden motarille, pakkokäytän esilämmitettyä bensamoottoria jo ennen sitä.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1475
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Lohkis.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Täällä omassa käytössä olevien GLC 300de -21 ja GLE 350de -21 plugarien moottorien esilämmitykset on aina tehty polttoainekäyttöisillä lisälämmittimillä. Molemmilla autoilla ajettu nyt liki 100 tkm ilman mitään ongelmia. Näistä sähköllä ajettu noin 70% matkoista. Lataukset tehty lähes aina yön aikana kotona, jolloin kustannukset ovat ollet talvella keskimäärin 0,14 €/kW. Kesällä lataukset on tehty pörssisähköllä, jolloin kustannukset ovat jääneet alle 0,10 €/kW
GLC on asennettu orkkis Eberi ja GLE asennettiin heti uutena orkkis Webasto. Näissä molemmissa voi valita autosta tai Mercedes me sovelluksesta käsin, käyttääkö moottorin ja sisätilan esilämmitykseen sähkö- vai polttoainekäyttöistä lisälämmitintä tai molempia yhtäaikaa.
Yleensä olemme käyttäneet talvella yksistään Eberiä tai Webastoa esilämmitykseen sekä usein myös ajonaikaiseen lämmitykseen. Tällöin sähköiset ajomatkat voivat olla jopa lähellä kesän 50 km ja 90 km lukemia. Samalla moottorit pysyvät koko ajan optimaali lämmöissä. Tällä vältetään ne äkilliset moottorin kylmäkäynnistykset, mikäli tarvitaan avuksi polttomoottoria kiihdytyksissä tai motarilla.
Tärkeintä näissä plugareissa on suorittaa ylimääräinen öljynvaihto huoltojen välillä. Tämä on halvin ja helpoin tapa välttää ongelmat kaikissa uusissa automalleissa. Nuo ylipitkät 25-30 tkm öljynvaihtovälit on tehty lähinnä Etelä-ja Keski- Euroopan leasingfirmoja varten. Mitä pitempi öljynvaihtoväli sen pienempi on kuukausittainen huoltolesing maksu. Meidän haastavissa olosuhteissa järkevin öljynvaihtoväli on normaali käytössä 10-15 tkm.
GLC on asennettu orkkis Eberi ja GLE asennettiin heti uutena orkkis Webasto. Näissä molemmissa voi valita autosta tai Mercedes me sovelluksesta käsin, käyttääkö moottorin ja sisätilan esilämmitykseen sähkö- vai polttoainekäyttöistä lisälämmitintä tai molempia yhtäaikaa.
Yleensä olemme käyttäneet talvella yksistään Eberiä tai Webastoa esilämmitykseen sekä usein myös ajonaikaiseen lämmitykseen. Tällöin sähköiset ajomatkat voivat olla jopa lähellä kesän 50 km ja 90 km lukemia. Samalla moottorit pysyvät koko ajan optimaali lämmöissä. Tällä vältetään ne äkilliset moottorin kylmäkäynnistykset, mikäli tarvitaan avuksi polttomoottoria kiihdytyksissä tai motarilla.
Tärkeintä näissä plugareissa on suorittaa ylimääräinen öljynvaihto huoltojen välillä. Tämä on halvin ja helpoin tapa välttää ongelmat kaikissa uusissa automalleissa. Nuo ylipitkät 25-30 tkm öljynvaihtovälit on tehty lähinnä Etelä-ja Keski- Euroopan leasingfirmoja varten. Mitä pitempi öljynvaihtoväli sen pienempi on kuukausittainen huoltolesing maksu. Meidän haastavissa olosuhteissa järkevin öljynvaihtoväli on normaali käytössä 10-15 tkm.
Re: Glc hybridi tyyppiviat, onko totta?
Juuri näin asiaa. Kun ne vielä sais kehitettyä ajoakun kennojen liityntä pisteiden kytkennät sellaisiksi että ei tarviis
kärsiä huonosta kontaktista. Samalla voisivat parantaa pääkontaktorin kärjet paremman laatuisiin, auttais aika ppaljon.
kärsiä huonosta kontaktista. Samalla voisivat parantaa pääkontaktorin kärjet paremman laatuisiin, auttais aika ppaljon.