Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14229
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Macc kirjoitti: Ke 26.06.2024 14:22 https://classic.nettiauto.com/mercedes- ... 0/14394377

Perin on suomalaistyylisen varustelun omaava Irakin suurlähetystln peliksi, liekö jollekin siivoojalle hankittu.
Mutta tästä huomaa, kuinka hedelmällisiä tämänikäiset Mersut ovat harrastaa; varustelut ovat todella yksilöllisiä! Ajatelkaa tätäkin: manuaali, normaaliväri, MB-Tex (kylläkin jälkikäteen vaihdettu), ilmastointi ja lukuvalot takana 😀.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Macc »

Timo L. kirjoitti: Ke 26.06.2024 15:00
Macc kirjoitti: Ke 26.06.2024 14:22 https://classic.nettiauto.com/mercedes- ... 0/14394377

Perin on suomalaistyylisen varustelun omaava Irakin suurlähetystln peliksi, liekö jollekin siivoojalle hankittu.
Mutta tästä huomaa, kuinka hedelmällisiä tämänikäiset Mersut ovat harrastaa; varustelut ovat todella yksilöllisiä! Ajatelkaa tätäkin: manuaali, normaaliväri, MB-Tex (kylläkin jälkikäteen vaihdettu), ilmastointi ja lukuvalot takana 😀.
Ai saakuta, tuossa ollut kangassisusta alkujaan, mikähän älynväläys se on ollut vaihtaa.
Onko tuo nyt 4 vai 5 vaihteinen?
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Macc kirjoitti: Ke 26.06.2024 15:22
Timo L. kirjoitti: Ke 26.06.2024 15:00
Macc kirjoitti: Ke 26.06.2024 14:22 https://classic.nettiauto.com/mercedes- ... 0/14394377

Perin on suomalaistyylisen varustelun omaava Irakin suurlähetystln peliksi, liekö jollekin siivoojalle hankittu.
Mutta tästä huomaa, kuinka hedelmällisiä tämänikäiset Mersut ovat harrastaa; varustelut ovat todella yksilöllisiä! Ajatelkaa tätäkin: manuaali, normaaliväri, MB-Tex (kylläkin jälkikäteen vaihdettu), ilmastointi ja lukuvalot takana 😀.
Ai saakuta, tuossa ollut kangassisusta alkujaan, mikähän älynväläys se on ollut vaihtaa.
Onko tuo nyt 4 vai 5 vaihteinen?
4-lovinen 716.007 näkyy olevan. Mielenkiintoinen varuste myös 473 ENGINE W/LOW COMPRESSION RATIO, WITH CATALYST
e: vanhempi EPC antaa selitteen LOW-COMPRESSION ENGINE, liekö siis kattia kuitenkaan?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Macc kirjoitti: Ke 26.06.2024 15:22
Timo L. kirjoitti: Ke 26.06.2024 15:00
Macc kirjoitti: Ke 26.06.2024 14:22 https://classic.nettiauto.com/mercedes- ... 0/14394377

Perin on suomalaistyylisen varustelun omaava Irakin suurlähetystln peliksi, liekö jollekin siivoojalle hankittu.
Mutta tästä huomaa, kuinka hedelmällisiä tämänikäiset Mersut ovat harrastaa; varustelut ovat todella yksilöllisiä! Ajatelkaa tätäkin: manuaali, normaaliväri, MB-Tex (kylläkin jälkikäteen vaihdettu), ilmastointi ja lukuvalot takana 😀.
Ai saakuta, tuossa ollut kangassisusta alkujaan, mikähän älynväläys se on ollut vaihtaa.
Onko tuo nyt 4 vai 5 vaihteinen?
Älynväläys on tullut siinä, että alkuperäinen sisusta on ollut riekaleina. Korjaaminen olisi ylittänyt auton arvon. Ja naapuripitäjän romiksella oli sopivasti lahosta pohjoisesta jenkeistä laivatussa raadossa ehjä tex-tekonahkasisusta, joka paikoilleen istutettuna mahdollisti maagisen museorekisteröinnin.

Kuviossa ei ole mitään tavatonta tai väärää. Väärää on vain se, että (ehkä tietämätön) trokari hehkuttaa ”nahkaverhoilua” kaupittelemassaan vaunussa.

”Ilmastointi vaatii täytön”, eli se vuotaa kuin seula, hyvässä lykyssä. Luultavasti koko systeemi pitäisi purkaa ja kunnostaa jos sille ei koskaan ole mitään tehty.

Kaivonkannet sinänsä menettelevät ykkössarjaan, mutta nuo keskiöt eivät todellakaan. Tämä on ihan subjektiivinen näkemys. Eikä itse asiassa edes subjektiivinen, koska kyseessä on ”museoauto”.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13652
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Karel kirjoitti: To 27.06.2024 00:03
Kaivonkannet sinänsä menettelevät ykkössarjaan, mutta nuo keskiöt eivät todellakaan. Tämä on ihan subjektiivinen näkemys. Eikä itse asiassa edes subjektiivinen, koska kyseessä on ”museoauto”.
Etenkin niita kromitähdellisiä keskimerkkejä näkee vanhoissa vanteissa, ne nyt ei sovi ollenkaan. Lisäksi jotenkin ovat saaneet sovitettua niitä myös barokkivanteisiin :sick:
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Daaz »

karra kirjoitti: To 27.06.2024 08:05
Karel kirjoitti: To 27.06.2024 00:03
Kaivonkannet sinänsä menettelevät ykkössarjaan, mutta nuo keskiöt eivät todellakaan. Tämä on ihan subjektiivinen näkemys. Eikä itse asiassa edes subjektiivinen, koska kyseessä on ”museoauto”.
Etenkin niita kromitähdellisiä keskimerkkejä näkee vanhoissa vanteissa, ne nyt ei sovi ollenkaan. Lisäksi jotenkin ovat saaneet sovitettua niitä myös barokkivanteisiin :sick:
Joo, nyt joku roti. Alan kulkea kadulla imukupin kanssa, että voin kiskoa tuollaiset uudenmalliset keskiöt pois kaivonkansivanteista ja vastaavista. Toivottavasti tästä on joku direktiivi valmisteilla.

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

https://www.ferrain.fi/autot/mercedes-benz-se-1989-725/ Oliko tätä jo ruodittu? Värimaailma hieno, kilometrejä ehkä vähän liikaa. Kuskinpenkin verhoilun alaosa näkyy olevan irronnut urastaan. Ainakin auton ikkunasta katsoen hieno, myyjät palloili pihalla niin en viittinyt mennä lähemmin tutkimaan.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1488
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Minua häiritsee näissä liikkeen ylipuunaamissa autoissa se, jos niissä kaiken mahdollisen kikkafiksaamisenkin jälkeen on nuhjaisuutta & likaisuutta.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1488
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Daaz kirjoitti: To 27.06.2024 09:04
karra kirjoitti: To 27.06.2024 08:05
Karel kirjoitti: To 27.06.2024 00:03 Kaivonkannet sinänsä menettelevät ykkössarjaan, mutta nuo keskiöt eivät todellakaan. Tämä on ihan subjektiivinen näkemys. Eikä itse asiassa edes subjektiivinen, koska kyseessä on ”museoauto”.
Etenkin niita kromitähdellisiä keskimerkkejä näkee vanhoissa vanteissa, ne nyt ei sovi ollenkaan. Lisäksi jotenkin ovat saaneet sovitettua niitä myös barokkivanteisiin :sick:
Joo, nyt joku roti. Alan kulkea kadulla imukupin kanssa, että voin kiskoa tuollaiset uudenmalliset keskiöt pois kaivonkansivanteista ja vastaavista. Toivottavasti tästä on joku direktiivi valmisteilla.
-D
Taidanpa ostaa muovikassillisen noita keskiöitä Mustamäen autotorilta ja laittaa tänne myyntiin kun noin kiinnostavia :D
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tuossa Ferrainin 126ssa tulee vanteet ihan kaaarelle nykyajan malliin. En oikein usko, että ajanmukaisena lisävarusteena on silloin saanut vanteita, jotka tulee noin kaarelle. Sen vuoksi tarkastaisin ettei autossa ole levikepaloja vanteen ja navan välissä.

Vaatimustaso museoautoille on tässä säikeessä hyvin korkealla, mielestäni ehkä turhankin korkealla. Kyse on sentään vanhoista autoista, ei uusista.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13652
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Sharedoc kirjoitti: Ti 02.07.2024 18:21 Vaatimustaso museoautoille on tässä säikeessä hyvin korkealla, mielestäni ehkä turhankin korkealla. Kyse on sentään vanhoista autoista, ei uusista.
Museoautossa on kyse ilmiasusta, että se näyttää vanhalta jos se kerran on vanha; sellaiselta joka se on aikakautenaan voinut olla. Siihen ei saa laittaa liian uusia osia, siis liian uudennäköisiä. Tämä on aika yksinkertainen sääntö.

Kulumaa ja patinaa saa olla jos auto on ilmiasultaan harmoninen; joko tasaisesti kulunut, entisöity tai osittain korjattu/uudistettu ilmiasu säilyttäen.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1488
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Juuri noin. Ja esim tuo viimeisin 126 ja ratin nahka; museo autoon paras korjaus olisi ehjä käytetty ratti. Mutta tuo nykyinen ei missään nimessä kelpaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18186
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sharedoc kirjoitti: Ti 02.07.2024 18:21 Vaatimustaso museoautoille on tässä säikeessä hyvin korkealla, mielestäni ehkä turhankin korkealla. Kyse on sentään vanhoista autoista, ei uusista.
Kyllä, mutta nyt ollaan jo nousemassa uusiin ulottuvuuksiin kun tuota Ferrainissa tarjolla olevaa ässää on lähdetty arvioimaan tässä viestiketjussa, ei puutu kuin sitä kenties joskus tulevaisuudessa arvioivan museotarkastajan lyttääminen jo ennen kuin auto on edes museorekisterissä :D
"Kukahan typerys tuonkin aikoo museorekisteriin kelpuuttaa tuollaisella ohjauspyörällä, joutaisi ottaa oikeudet pois"
protoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: La 07.02.2004 18:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja protoni »

Tyhmä kymysys, mutta saako vaikka 80-luvun museoautossa olla mitään jälkiasennettua tuninkia, jos ne osat ja asennuksetkin ovat 80-luvulta? Vai pitääkö auton näyttää about samalta kuin rullatessaan tehtaalta?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Saa. Aikakauden mukaisia.
minilex.fi kirjoitti:
Museoajoneuvon varusteiden on oltava kulloisenkin ajoneuvon valmistumisaikakauden mukaisia. Tämä koskee myös ajoneuvoon tarjolla olleita lisävarusteita. Kuitenkin silloin kun poikkeuksellisen vanhaan tai harvinaiseen ajoneuvoon ei jotain tiettyä siihen kuuluvaa osaa ole saatavilla, eikä sitä pystytä valmistamaan, voidaan osa korvata tarvittaessa vastaavanlaisella aikakauden mukaisella osalla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
protoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: La 07.02.2004 18:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja protoni »

Kai tuossakin jotain rajoituksia on? Vai voiko olla vaikka 80-luvun made in China takalasin ritilä ja vauhtiraidat kyljessä?
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1488
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Kasarina ei vielä tarvinnut ilmoittaa, missä se osa oli tehty, samaan tapaan kuin nyt. Takalasin ulkopuoliset ritilät oli muotia kasarina, ja yleisin merkki Auto-plas on britti, ja vaikka ovatkin nykyisin Brexit, niin ei sentään Kiinaa. Näyttävät tehneen 116- ja 126-korimalleihinkin, olisi melkoinen wow-efekti...
En muista Mersuissa nähneeni "vauhtiraitoja", mutta kyllä automaahantuojat moneenkin merkkiin niitä laittoivat teippeinä, siis myös uusiin autoihin. Eli voi olla.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18186
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/220/14359435

220CE -93 hintaan 15990£ ja "voidaan sovittaessa rekisteröidä museoautoksi myyjän toimesta"

Auto ei kiinnosta ostomielessä yhtään, mutta maininta Classic Data - tarkastuksesta kiinnitti huomioni ja tarkastuspöytäkirjaa kävin vilkaisemassa, siitä muutama huomio.
- Gearbox number : N/A
Miksi ? Vaihdettu jokin muu vaihteisto kuin auton tiedoissa oleva 722428 03 329211 jonka numeron kuka tahansa näkee netistä parissa sekunnissa ?
Vai eikö Classic Data tarkastuksessa huomioida muita tietoja kuin ne, mitkä rekisteriotteesta ja autoa tutkien voi selvittää.
5.1. Equipment
-> kerrotaan vain muutama asia, esimerkiksi se että autossa on
original mirror both side on the vehicle
Okei.
no fog lights
Eikö ne siis toimineet ? Ei tuossa ainakaan kuvissa mitään 500E ajovaloja ole. Kai henkilö joka tällaisia tarkastuksia / arvioita tekee osaa käyttää arvioitavan ajoneuvon katkaisijoita.
Lockable glove compartment
Tämä onkin hauska, kun tuossa ei nimenomaan ole ollenkaan sitä perinteistä hansikaslokeroa vaan airbag sillä paikalla, mutta toki keskikonsolissa lukittava tavaralokero josta tämä maininta.
headlights with separated parking lights
Jaahas.

Kattoluukku ? Ilmastointi ? Automaatti-antenni ? Sammutin ? Ei maininnan arvoisia. Testataankohan varusteiden toimintaa koskaan noissa tarkastuksissa ?
No ei ainakaan sammuttimen.

Kaikista muista auton valoista on kuvat ja maininta, että ovat hyvässä alkuperäisessä kunnossa, paitsi päin p*rsettä asennetuista väärän värisistä sivuvilkuista. En sillä huomauta, että niistä tarvitsisi rankaista mitenkään.


Sitten on autolle annettu kuntoluokka ja arvioitu se 19900 euron arvoiseksi. Näinkö nämä yleensä menee ?

(pyyntihintaa en kritisoi enkä väitä autoa huonoksi hankinnaksi sille joka hakee tuollaista)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14229
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvää pohdintaa. Vastaan yleisellä tasolla, koska en ole autoa nähnyt ja kollega on sen tarkastanut. Tuossa on tehty lyhyt tarkastus. Lyhyessä tarkastuksessa määritetty arvo ei voi olla pohja kaupanteolle, koska siinä todetaan lähinnä auton identiteetti ja se katsotaan päällisin puolin. Auton pohjaa ei tarkasteta, varusteiden toimivuutta ei yksityiskohtaisesti selvitetä, maalinpaksuutta ei mitata jne. - nämä asiat kuuluvat laajaan tarkastukseen, jota tuossa ei siis ole tehty. Itse en kirjaa moottori- tai vaihteistonumeroa, jos en sitä pysty lukemaan, vaikka sen kantakortista näkisikin. Lisäksi se ei kuulu lyhyen tarkastuksen sisältöön, jos auto ei nyt satu asiakkaalla olemaan sattumalta nosturin päällä. Varusteluettelo ei tähtää täydellisyyteen, mutta kieltämättä nimekkäimmät ovat jääneet mainitsematta.

Olen aiemminkin nähnyt autoliikkeiden ilmoituksissa mainintaa CD-tarkastuksesta, ja kappas, sieltä löytyy edellisen omistajan teettämä lyhyt vakuutusarvonmääritys, jonka arvoa käytetään kauppahinnan perusteena. Ei näin! Jos auto aiotaan myydä, 300 euron lisäkustannus siitä, että sille saadaan puolueeeton, kolmannen osapuolen tekemä tarkka arvio auton kunnosta, ei liene mahdoton ajatus.
En malta olla mainitsematta, että taannoin kauppaamani jenkkimersu meni kaupaksi ostajan näkemättä, laajan Classic Data -raportin perusteella :-) .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 648
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja juusmo »

dealer kirjoitti: To 18.07.2024 08:49
- Gearbox number : N/A
Miksi ? Vaihdettu jokin muu vaihteisto kuin auton tiedoissa oleva 722428 03 329211 jonka numeron kuka tahansa näkee netistä parissa sekunnissa ?
Vai eikö Classic Data tarkastuksessa huomioida muita tietoja kuin ne, mitkä rekisteriotteesta ja autoa tutkien voi selvittää.
Suppeassa tarkastuksessa tarkastaja ei sukella auton alle. Tai en tiedä, ehkä sukeltaakin jos auto sattuu olemaan paikassa jossa on nosturi, mutta se ei ole vaatimus.

Edit: Timo näköjään ehti ensin :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18186
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paljon kiitoksia vastauksista ! Niillä selveni moni asia mikä edellä ihmetytti.
Classic Data voisi ehkä pitää hyvää mainettaan paremmin yllä jos pyrkisi siihen, että tarkastuksia tekee henkilö joka on perehtynyt merkkiin / malliin tai perehtyisi ennen tarkastuksen tekemistä, vaikka kyseessä onkin vain lyhyt tarkastus arvon määrittämiseksi.
Classic Datan sivuilla kuitenkin mainitaan että lyhyessä tarkastuksessa määritetään arvio auton markkinahinnasta.
wiimax.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13652
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Luin myös tuon rapsan; aika huonoa eglantia oli. Autohan oli nosturilla tarkastuksessa. Ja arvon määritys kyseessä.

Laseissa on jotain de-laminointia, niistä olisi ollut hyvä selvittää tarkemmin tekstissä ja/tai tarkalla kuvalla.

Autossa oli tarkastuksessa tarvikevanteet, eikö niistä tulisi mainita?

Jotenkin tuosta paistaa ei-mersutietoisuus vahvasti läpi. Jos lukisin vastaavaa vaikka Ford Zephyristä tehtynä niin varmaan en löytäisi mitään puutteita.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Macc »

Macc kirjoitti: Ke 26.06.2024 14:22 https://classic.nettiauto.com/mercedes- ... 0/14394377

Perin on suomalaistyylisen varustelun omaava Irakin suurlähetystln peliksi, liekö jollekin siivoojalle hankittu.
Taas tehty remonttia sen verran laadukaasti, että kehdannut tuon puolitoista tonnia pistää lisää hintaa :roll:

https://classic.nettiauto.com/mercedes- ... 0/14440888


Tuommoinen erillistakapenkillinen selli olisi kyllä komea

https://classic.nettiauto.com/mercedes- ... 0/14440149
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18186
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

karra kirjoitti: To 18.07.2024 17:31 Luin myös tuon rapsan; aika huonoa eglantia oli. Autohan oli nosturilla tarkastuksessa. Ja arvon määritys kyseessä.

Laseissa on jotain de-laminointia, niistä olisi ollut hyvä selvittää tarkemmin tekstissä ja/tai tarkalla kuvalla.

Autossa oli tarkastuksessa tarvikevanteet, eikö niistä tulisi mainita?

Jotenkin tuosta paistaa ei-mersutietoisuus vahvasti läpi. Jos lukisin vastaavaa vaikka Ford Zephyristä tehtynä niin varmaan en löytäisi mitään puutteita.
Aivan, auton alapuoleltahan on kuvia, esimerkiksi vaihteisto näkyy kuvissa.
Maalinpaksuus on mitattu ja auto koeajettu. No, se on tehty tuo tarkastus noin ja se siitä.
wiimax.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13652
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä pitäisi rekisterin ja VIN numeron mukaan olla sedan? Vaikka onkin coupe.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/14445655

MERCEDES-BENZ S-SARJA (W126) (1979 - 1991) 380 SE, SEL (126.032)
Rekisterinumero: AMX-380 Moottorikoodi: Teho: kW / hv Iskutilavuus cm3: 3810 Sylinterit: 0 VIN: WDB12603212001393 Käyttöönotto: 00.00.1980
Rengaskoot

Tuo vuosimalli vaan pisti silmään, korinvaihto? Xentry ei annan 1980 mallille Data Cardia, tsekkasin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Lastvin antaa ja kertoohan tosiaan jo tuo 126.032 että neliovisen valmistenumero on, eiköhän ole korinvaihdosta kyse
https://www.lastvin.com/vin/rogOm27nYavE8DNRl
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Daaz »

racer123 kirjoitti: Su 21.07.2024 16:27 Lastvin antaa ja kertoohan tosiaan jo tuo 126.032 että neliovisen valmistenumero on, eiköhän ole korinvaihdosta kyse
https://www.lastvin.com/vin/rogOm27nYavE8DNRl
Ei voi olla korinvaihto. Olisi liian hienostelevaa käyttää W126-korinvaihdon kanta-autona toista W126-mallia. W126-korin korinvaihdoissa hyväksyn kanta-autoksi ainoastaan vanhan W123-ambulanssin. Ja vaadin, että W126:n maskin takana on W123:n maski, jotta prosenttiosia saadaan mukaan enemmän. Niin kuin ennen oli tapana. Ja niin oli hyvä.

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18186
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joutilas sunnuntai, plarasin nettiauton "museoajoneuvot" listaa mersujen osalta.

Diesel-124-201 museorekisteröitynä pyyntihinta tällä hetkellä keskimäärin hieman yli 10000 euroa, halvimpana peltihelma 200D ja W201 2,5D 5200 euroa / pirssi, kalleimpana 17900€ 200D joka pitänee seuraavankin vuoden kalleimman 124 museo-dieselin titteliä.

Listassa oli joitain "kappas"-huomioita, jotka kuitenkin latistuivat nopeasti kun ilmoituksen avasi - esimerkkinä vaikka nyt tämä joka on myyjän mukaan ostettu museoautoprojektiksi mutta "eihän mun aika riitä".
Eipä tuota museoajoneuvona kaupatakaan, eikä väitetä että olisi helppo projekti, ei voi moittia myyjää:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/14471940

Tässä on varsin kaunis 250D päältä ja sisältä, erityisesti hämmästyttää sisustan siisteys ja puhtaus.
Jäin miettimään, että onkohan akun takana räjähtänyt pommi (?) aiheuttanut muuta tuhoa kuin mitä kuvassa näkyy. Tai itse asiassa en ihan saa edes tolkkua, mikä tuossa repsottaa. BTW ei oikeasti yhtään mitään merkityksellistä, hieno auto !

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/14286947

Tässä toinen 250D, vasta katsastettukin eikä hintahaitarin yläpäässä. Jotenkin murheellisen näköinen mustin puskurein ja kirkkain etuvilkuin, etulokari ärvöttämässä etupäästä koholla, uudemman mallin ovenkahvat, korin väriset peilit, likaiset penkit, peilikolmio kaatuneena pois paikoiltaan.
Osaan kuvitella miten takapenkillä kyydillä olleen kuljettajan kaverin kenkä tarttuu lähes lattiaan saakka venyvään istuimen verkkopussiin hänen noustessaan takapenkiltä, ja miten hän rähmälleen kurakkoon mätkähdettyään kiroaa sekä auton että omistajan alimpaan h****ettiin.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/14390630

Tuosta katsoin, että onpa W201 2,0D museoajoneuvolla hintaa kun yli kymppitonni, mutta sehän olikin Merzedes joka on mm. valmis museoitavaksi. Jostain syystä myyjän mielestä "erittäin harvinainen", en saanut ajatuksesta kiinni. No onhan nuo dieselit aika vähissä kai jo tänä päivänä.
Vaan mitä tuossa takaluukun kahvan seutuvilla on ?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/14417949
wiimax.fi
Kirahvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

Minkälaisen arvion tämä auto saa tarkassa tarkastelussa? Amatöörin silmin erittäin siistin oloinen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/14477603
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Kirahvi kirjoitti: Ti 06.08.2024 09:16 Minkälaisen arvion tämä auto saa tarkassa tarkastelussa? Amatöörin silmin erittäin siistin oloinen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/14477603
Onhan tuo ainakin nopealla vilkaisulla kaikin puolin ihan perkeleen hieno auto ja hyvällä historialla. Ei luulisi olevan vaikeaa löytää ostaja tuossakin hintaluokassa tuommoiselle autolle mutta niin vaan on myyntikuvista osa lumien aikaan otettu kun elokuuta eletään. Ei liiku Suomen markkinoilla vanhat mersut tällä hetkellä muuta kuin pilkkahintaan :(

Harmi että tuossa on alkuperäinen AMG-alusta purettu pois, lienee hajonnut. Eikös niitä alkuperäisiä iskareita korjata jossain, olisi tuommoiseen autoon ihan mahdollisesti hintansa väärtiä korjata ne vaikka epäilemättä olisi kallista lystiä. Toki tuossa ei ole AMG:n korisarjaa niin ei pistä niin pahasti silmään tuo vakioalustan korkea ajokorkeus.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Vastaa Viestiin