Mercedes me Charge -palvelu / lataaminen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla SOLVED
Mercedes me Charge -palvelu / lataaminen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla SOLVED
EDIT 26.6.2024
Tätä on nyt pyöritelty tuen kanssa, ja nyt näyttäisi siltä, että kysymys oli siitä, että auton latauskaapelia ei voinut yhdistää Motorwerkin laturiin, vaan Motorwerkin kaapeli tuli kytkeä suoraan autoon.
Auton kaapelia käytettiin ensimmäisen kerran laturiin yhdistettynä samaan aikaan kun Mercedes me Charge -palvelu aktivoitui, jolloin ajallinen yhteys vaikutti ensisijaiselta syyltä, samoin kuin tuen antama vastaus siitä, että lataus ei olisi mahdollista kuin QR-koodilla.
Voi olla, että tuen henkilö kuvitteli koko ajan latausta yritettävän me Charge palvelulla, eikä ulkopuolisella laturilla, vaikka asian selitin kohtuullisesti artikuloiden ja useampaan otteeseen.
ilmeisesti Motorwerkin Type2 3-vaihe laturia ei siis voi käyttää kuten seinäasennettua latausasemaa, johon voi kytkeä auton kaapelin, vaan laturin kaapeli tulee kytkeä suoraan autoon.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Tulipa nyt kokeilumielessä aktivoitua Mercedes me Charge -palvelu.
Ei olisi pitänyt.
Nyt ei nimittäin onnistu enää lataaminen kotona olevalla 3-vaihelaturilla, se kun ei ole Mercedeksen Wallbox.
Olin yhteydessä palvelun kansainväliseen tukeen, ja totesivat, että näinhän se on. Jos ei laturista löydy Mercedes me Charge -palvelun tunnistamaa QR-koodia, ei latausta ole mahdollista käynnistää, eli auto ei suostu ottamaan vastaan 3-vaihevirtaa.
2,2 kW töpselilaturi toimii vielä, mutta sen kanssa ei kiirettä pidetä. Eikä niitä löydy tien päältä.
Nyt näyttäisi todellakin olevan niin, että me Charge -palvelu blokkaa kaikki muut kuin verkoston latauspisteet. Kuten esimerkiksi ABC:t ja Prismat. Ainakaan niitä ei näy me Charge palvelun kartoilla.
Täytyy sanoa, että vaikuttaisi olevan kohtalaisen tökeröä toimintaa Mersulta, jopa siinä määrin, että tuohon voisi KKV puuttua. Kilpailun rajoittamisen tunnusmerkit vaikuttaisivat olevan selvät.
No, me Charge -sopimus on irtisanottu, katsotaan kauanko kestää auton ja sovelluksen tietojen päivittyminen, jotta pääsee taas lataamaan missä haluaa, tai yleensäkään 3-vaiheella.
Vai tietäisikö joku asiasta jotakin, jota Mersun tuki ei osannut kertoa?
Onkohan muita yllätyksiä tulossa. Se ainakin oli yllätys, että Android -yhteyden aktivoiminen maksaisi 560€.
Tätä on nyt pyöritelty tuen kanssa, ja nyt näyttäisi siltä, että kysymys oli siitä, että auton latauskaapelia ei voinut yhdistää Motorwerkin laturiin, vaan Motorwerkin kaapeli tuli kytkeä suoraan autoon.
Auton kaapelia käytettiin ensimmäisen kerran laturiin yhdistettynä samaan aikaan kun Mercedes me Charge -palvelu aktivoitui, jolloin ajallinen yhteys vaikutti ensisijaiselta syyltä, samoin kuin tuen antama vastaus siitä, että lataus ei olisi mahdollista kuin QR-koodilla.
Voi olla, että tuen henkilö kuvitteli koko ajan latausta yritettävän me Charge palvelulla, eikä ulkopuolisella laturilla, vaikka asian selitin kohtuullisesti artikuloiden ja useampaan otteeseen.
ilmeisesti Motorwerkin Type2 3-vaihe laturia ei siis voi käyttää kuten seinäasennettua latausasemaa, johon voi kytkeä auton kaapelin, vaan laturin kaapeli tulee kytkeä suoraan autoon.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Tulipa nyt kokeilumielessä aktivoitua Mercedes me Charge -palvelu.
Ei olisi pitänyt.
Nyt ei nimittäin onnistu enää lataaminen kotona olevalla 3-vaihelaturilla, se kun ei ole Mercedeksen Wallbox.
Olin yhteydessä palvelun kansainväliseen tukeen, ja totesivat, että näinhän se on. Jos ei laturista löydy Mercedes me Charge -palvelun tunnistamaa QR-koodia, ei latausta ole mahdollista käynnistää, eli auto ei suostu ottamaan vastaan 3-vaihevirtaa.
2,2 kW töpselilaturi toimii vielä, mutta sen kanssa ei kiirettä pidetä. Eikä niitä löydy tien päältä.
Nyt näyttäisi todellakin olevan niin, että me Charge -palvelu blokkaa kaikki muut kuin verkoston latauspisteet. Kuten esimerkiksi ABC:t ja Prismat. Ainakaan niitä ei näy me Charge palvelun kartoilla.
Täytyy sanoa, että vaikuttaisi olevan kohtalaisen tökeröä toimintaa Mersulta, jopa siinä määrin, että tuohon voisi KKV puuttua. Kilpailun rajoittamisen tunnusmerkit vaikuttaisivat olevan selvät.
No, me Charge -sopimus on irtisanottu, katsotaan kauanko kestää auton ja sovelluksen tietojen päivittyminen, jotta pääsee taas lataamaan missä haluaa, tai yleensäkään 3-vaiheella.
Vai tietäisikö joku asiasta jotakin, jota Mersun tuki ei osannut kertoa?
Onkohan muita yllätyksiä tulossa. Se ainakin oli yllätys, että Android -yhteyden aktivoiminen maksaisi 560€.
Viimeksi muokannut pceder, Ke 26.06.2024 15:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Ihmettelen vaan miten auto tunnistaa yksivaihelaturin kolmivaiheisesta. Pitää oikeasti latauksen ohjainlaitteelta tulla tieto jännitteellisistä piikeistä kun ne varsinaiset kontrollilinjat on samoja. Oletko kokeillut lataako kolmella vaiheella jos pudottaa latausvirran 8 ampeeriin?
Käsittämätöntä jos kyse ei ole bugista vaan oikeasti rakennettu estämään vieraat latauspaikat.
Käsittämätöntä jos kyse ei ole bugista vaan oikeasti rakennettu estämään vieraat latauspaikat.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 629
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Voisiko tällä olla osuutta asiaan https://www.mercedes-benz.fi/our-brands ... me-charge/ ?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Ei vaikuta mitenkään, vaikka pudottaisi 8 ampeeriin. Auto ei suostu lataamaan ilman, että lataus käynnistetään Mercedes Me-sovelluksesta, joka taas "lataa"-painiketta täpätessä pyytää lukemaan latausaseman QR-koodin.DBFI kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 08:40 Ihmettelen vaan miten auto tunnistaa yksivaihelaturin kolmivaiheisesta. Pitää oikeasti latauksen ohjainlaitteelta tulla tieto jännitteellisistä piikeistä kun ne varsinaiset kontrollilinjat on samoja. Oletko kokeillut lataako kolmella vaiheella jos pudottaa latausvirran 8 ampeeriin?
Käsittämätöntä jos kyse ei ole bugista vaan oikeasti rakennettu estämään vieraat latauspaikat.
Eli auto on tällä hetkellä latauskelvoton poislukien tuo shuko kotilaturi.
Alkaa vähän sylettämään tämä touhu.
S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Mercedes me Charge -palvelun sopimuksen päättämisilmoitus:
Hei Herra Ced***,
Onpa valitettavaa, että et halua enää käyttää Mercedes me Charge palveluita.
Täten vahvistamme sopimuksesi purkamisen alkaen 16.7.2024. Pyydämme hävittämään Mercedes me Charge latauskorttisi sopimuksen päätyttyä.
Tarkoittanee siis, että muiden kuin verkoston latausasemien hyödyntäminen on estetty 16.7. asti. Näppärää.
Hei Herra Ced***,
Onpa valitettavaa, että et halua enää käyttää Mercedes me Charge palveluita.
Täten vahvistamme sopimuksesi purkamisen alkaen 16.7.2024. Pyydämme hävittämään Mercedes me Charge latauskorttisi sopimuksen päätyttyä.
Tarkoittanee siis, että muiden kuin verkoston latausasemien hyödyntäminen on estetty 16.7. asti. Näppärää.
S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Tuossa, kuten ei palvelun tilausprosessisa muuallakaan ei mainita missään selvästi esilletuotuna, että muiden kuin verkoston omien latausasemien käyttö on estetty.Pikku Mersu kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 09:39 Voisiko tällä olla osuutta asiaan https://www.mercedes-benz.fi/our-brands ... me-charge/ ?
Tieto saattaisi löytyä jostain, jos lukisi sopimusehdot tarkasti läpi (montakohan kymmentä sivua?).
Yhtä kaikki, Mercedes-me-charge M-paketin AC-lataus 0,39 €/kWh.
- ABC:n lataus 0,25 €/kWh.
- kotilataus edullisimmillaan 0,7-0,10 €/kWh veroineen ja siirtoineen.
Kuudes Mersu tähän mennessä, mutta jos tämä politiikka ja toimintakulttuuri alkaa näkymään laajemmin MB:n toiminnassa, niin saattaapi jäädä viimeiseksi.
S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Vaikuttaa siltä että Mersu haluaa luopua koko verkosta ja sähköautoista.
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
En kyllä ehkä ihan purematta niele tätä että menee kuten tässä threadissa kuvailtu. Sen verran uskomattomalta kuulostaa.
En kyllä tätä palvelua omistakaan itse ja tästä threadista säikähtäneenä en sitä hankikaan. En näe mitä järkeä tommoisessa palvelussa edes on, kun ilman tuota palvelua on niin saumaton integraatio eri latausfirmojen laturitiedoista auton omaan karttaan, navigointi laturiin esilämmityksellä toimii ja varsinainen lataus on ainakin ABC:lla (Kempower) ja Rechargella mennyt todella saumattomasti/ongelmitta.
En kyllä tätä palvelua omistakaan itse ja tästä threadista säikähtäneenä en sitä hankikaan. En näe mitä järkeä tommoisessa palvelussa edes on, kun ilman tuota palvelua on niin saumaton integraatio eri latausfirmojen laturitiedoista auton omaan karttaan, navigointi laturiin esilämmityksellä toimii ja varsinainen lataus on ainakin ABC:lla (Kempower) ja Rechargella mennyt todella saumattomasti/ongelmitta.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Mercedes Me charge- palvelun tuen numero on 0248 097 122, asian voi tarkistaa sieltä.Juha_M117 kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 12:39 En kyllä ehkä ihan purematta niele tätä että menee kuten tässä threadissa kuvailtu. Sen verran uskomattomalta kuulostaa.
En kyllä tätä palvelua omistakaan itse ja tästä threadista säikähtäneenä en sitä hankikaan. En näe mitä järkeä tommoisessa palvelussa edes on, kun ilman tuota palvelua on niin saumaton integraatio eri latausfirmojen laturitiedoista auton omaan karttaan, navigointi laturiin esilämmityksellä toimii ja varsinainen lataus on ainakin ABC:lla (Kempower) ja Rechargella mennyt todella saumattomasti/ongelmitta.
Tuen puhelimessa kertoma viesti oli yksiselitteinen. Heillä on puhelusta myöskin tallenne.
Uskomatonta, kyllä. Ihan pureskeltunakin.
Odotan nyt kommentteja maahantuojan asiakaspalvelusta cs.fin@cac.mercedes-benz.com sekä latauspalveluiden tuesta: fi@charge.mercedes.me
S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Tätä on nyt pyöritelty tuen kanssa, ja nyt näyttäisi siltä, että kysymys oli siitä, että auton latauskaapelia ei voinut yhdistää Motorwerkin laturiin, vaan Motorwerkin kaapeli tuli yhdistää suoraan autoon.
Auton kaapelia käytettiin ensimmäisen kerran samaan aikaan kun Mercedes me Charge -palvelu aktivoitui, jolloin ajallinen yhteys vaikutti ensisijaiselta syyltä, samoin kuin tuen antama vastaus.
Motorwerkin 3- vaihe laturia ei siis voi käyttää kuten seinäasennettua latausasemaa, johon voi kytkeä auton kaapelin, vaan laturin kaapeli tulee kytkeä suoraan autoon.
Ellei sitten joku säätänyt etänä asetuksia sopivasti matkan varrella
Auton kaapelia käytettiin ensimmäisen kerran samaan aikaan kun Mercedes me Charge -palvelu aktivoitui, jolloin ajallinen yhteys vaikutti ensisijaiselta syyltä, samoin kuin tuen antama vastaus.
Motorwerkin 3- vaihe laturia ei siis voi käyttää kuten seinäasennettua latausasemaa, johon voi kytkeä auton kaapelin, vaan laturin kaapeli tulee kytkeä suoraan autoon.
Ellei sitten joku säätänyt etänä asetuksia sopivasti matkan varrella

S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu / lataaminen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla SOLVED
Noniin eli pureskelu kannatti, Charge ei siis blokkaa mitään. Kävitkö edes kokeilemassa ABC, K-lataus tms. ennen kuin postasit foorumille?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Mercedes me Charge -palvelu / lataaminen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla SOLVED
Itsellä ainakin toimii ihan millä operaattorilla tahansa lataus vaikka on / oli Charge. Plugarin lataaminen tulee mielestäni kalliimmaksi Chargella kuin esim .ABC latauksessa. Vaikka GLC ottaa max 60kw vastaan , taitaa olla liian hidas silti minuutti hinnoittelulle. Sähkikikset on varmaan asia erikseen.
Re: Mercedes me Charge -palvelu / lataaminen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla SOLVED
Täytyy myöntää, että en käynyt. Lähimmälle kun on 30km matkaa. Luotin siihen mitä tuki sanoi, ja että ongelma ilmeni samaan aikaan kun charge sopimus aktivoitui.
Tuon kansainvälisen Mercedes me Charge -tuen henkilö oli yksiselitteisesti sitä mieltä, että autoa voi ladata vain me-charge verkoston latausaasemilla ja QR koodilla sopimuksen voimassa ollessa, eikä hän ilmeisesti useammasta artikuloidusta selitysyrityksestä huolimatta ymmärtänyt, että kyseessä ei ollut me-charge lataustapahtuma, vaan kolmannen osapuolen latausasema ilman charge -yhteyttä. Oletettavasti hänen vastauspankissaan oli vain vastauksia QR-koodilla tapahtuvista lataamisista yleensä.
Edelleen, auto kun ei käynnistänyt latausta itse, ja Me-apin latauksen aktivointitoiminto avasi ainoastaan suoraan tuon QR-koodin lukudialogin, looginen johtopäätös oli se, minkä tuki oli jo kertonut.
Olen englannin kielen osalta natiivi, eli tässä päässä ei väärinymmärryksen riskiä ollut.
Homma ratkesi, kun otin auton talliin, ja tökkäsin laturin kaapelin suoraan autoon, enkä auton kaapelia laturiin.
No, nyt myös Suomen Charge- tuki tietää tapauksen, ja saa sen mukaan ratkaisupankkiinsa. Valunee sieltä myös KV tukeen.
Koko episodin aikana ei kenellekään tullut mieleenkään, että syy oli auton kaapelin ja latausaseman yhteiskäytöstä.
K-lataus on muuten osa Charge -verkostoa. Miten heillä ladatessa veloitus tapahtuisi jos on molemmat sopparit käytössä, en tiedä.
S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Ei tämä ihan täysin auennut. Ymmärsin että yritit käyttää auton Mennekes-kaapelia vähän kuin jatkojohtona kiinalaisten latausaseman johdon kanssa. Entä sitä shuko-laturia, toimiiko se vaikka laittaisit auton oman kaapelin sille jatkoksi?pceder kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 15:37 Tätä on nyt pyöritelty tuen kanssa, ja nyt näyttäisi siltä, että kysymys oli siitä, että auton latauskaapelia ei voinut yhdistää Motorwerkin laturiin, vaan Motorwerkin kaapeli tuli yhdistää suoraan autoon.
Auton kaapelia käytettiin ensimmäisen kerran samaan aikaan kun Mercedes me Charge -palvelu aktivoitui, jolloin ajallinen yhteys vaikutti ensisijaiselta syyltä, samoin kuin tuen antama vastaus.
Motorwerkin 3- vaihe laturia ei siis voi käyttää kuten seinäasennettua latausasemaa, johon voi kytkeä auton kaapelin, vaan laturin kaapeli tulee kytkeä suoraan autoon.
Ellei sitten joku säätänyt etänä asetuksia sopivasti matkan varrella![]()
Etkö käyttänyt sitä Motorwerkiä lainkaan ennen Mercedes me Charge palvelun aktivointia vai tarkoitatko että se toimi aiemmin auton oma kaapeli jatkona mutta Mercedes me Charge palvelun aktivoinnin jälkeen vain "suoraan"?
Kaikenlaisten jatkojohtojen käyttö ennen ja jälkeen latausaseman on ohjeissa kielletty eikä itselle tullut mieleenkään kokeilla toimiiko oma latausasema jos sen kaapelin perään laittaa auton oman latauskaapelin. Tekisi mieli kokeilla mutta en taida uskaltaa.

Omassa vanhassa latausasemassa sen kaapelin toteutuksessa oli vähän oiottu, pilottisignaali oli aina päällä eikä vasta sitten kun auton liittimestä tulee tieto että kaapeli on kytketty. Vaikka Motorwerk olisi samanlainen niin ei sen auton oman kaapelin käyttö jatkojohtona pitäisi muuttaa tilannetta toiminnallisesti, siinähän kaikki karvat on kytketty päästä päähän.
Sinänsä sama miten nuo eri kombinaatiot oli käytössä/testattu kun lataus kuitenkin nyt toimii.
PS. mikä sähköliittymä sinulla on kun 0,7 €/kWh on aika kallista, jopa mainitsemasi "edullisen alaraja" 0,1 on aika kallista jos se on sitä edullisimmillaan. Paikallisesta marketistakin lataa 0,16 Eurolla ja aika harvoin se on edullisempaa kuin kotona.
Re: Mercedes me Charge -palvelu estää lataamisen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla
Tässä taitaa alkaa häröilylimiittini pikkuhiljaa täyttyäDBFI kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 21:24Ei tämä ihan täysin auennut. Ymmärsin että yritit käyttää auton Mennekes-kaapelia vähän kuin jatkojohtona kiinalaisten latausaseman johdon kanssa. Entä sitä shuko-laturia, toimiiko se vaikka laittaisit auton oman kaapelin sille jatkoksi?pceder kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 15:37 Tätä on nyt pyöritelty tuen kanssa, ja nyt näyttäisi siltä, että kysymys oli siitä, että auton latauskaapelia ei voinut yhdistää Motorwerkin laturiin, vaan Motorwerkin kaapeli tuli yhdistää suoraan autoon.
Auton kaapelia käytettiin ensimmäisen kerran samaan aikaan kun Mercedes me Charge -palvelu aktivoitui, jolloin ajallinen yhteys vaikutti ensisijaiselta syyltä, samoin kuin tuen antama vastaus.
Motorwerkin 3- vaihe laturia ei siis voi käyttää kuten seinäasennettua latausasemaa, johon voi kytkeä auton kaapelin, vaan laturin kaapeli tulee kytkeä suoraan autoon.
Ellei sitten joku säätänyt etänä asetuksia sopivasti matkan varrella![]()
Etkö käyttänyt sitä Motorwerkiä lainkaan ennen Mercedes me Charge palvelun aktivointia vai tarkoitatko että se toimi aiemmin auton oma kaapeli jatkona mutta Mercedes me Charge palvelun aktivoinnin jälkeen vain "suoraan"?
PS. mikä sähköliittymä sinulla on kun 0,7 €/kWh on aika kallista, jopa mainitsemasi "edullisen alaraja" 0,1 on aika kallista jos se on sitä edullisimmillaan. Paikallisesta marketistakin lataa 0,16 Eurolla ja aika harvoin se on edullisempaa kuin kotona.

Juurikin näin, eli typeryyttäni / tietämättömyyttäni käytin auton Mennekes-kaapelia "jatkojohtona", ja siis tällä tavalla ensimmäistä kertaa juurikin Charge -palvelun aktivoitumisen jälkeen. Laturia olin toki käyttänyt toimivasti aikaisemmin, mutta suoraan autoon kytkettynä.
Tuossa sähkön hinnassa oli tietysti typo, tarkoitin siis kotilatauksen hinnan olevan 0,07 -0,10 €/kWh.
Shuko-laturin jatkona en ole Mennekes-kaapelia kokeillut, ja tästä sotkusta toivottavasti jotain oppineena en kokeilekaan.
Mutta ehkäpä tästä ketjusta on ollut edes se hyöty, että säästää jonkun samoilta virheiltä.
S213 300de TA 4Matic -21, EX S213 300de TA -20, EX S212 250 CDI TA 2012, EX S211 320 CDI TA -05, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Re: Mercedes me Charge -palvelu / lataaminen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla SOLVED
Kattava selvennys, kiitos. Tietenkin kertomukset kaikenlaisista kokemuksista on hyödyllisiä.
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Mercedes me Charge -palvelu / lataaminen muilla kuin verkoston omilla latausasemilla SOLVED
Me:stä pystyy valitsemaan näyttääkö kaikki laturit, vai ainoastaan Me yhteensopivat., sekä myös näyttääkö vain teholaturit. Toki eihän se laturi kartta koskaan ole ihan 100% ajan tasalla.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99