MB Sprinter talliautoksi.
MB Sprinter talliautoksi.
Eli harkinnassa on tuollainen ykköskopan MB Sprinter CDI moottorilla harrastetallin kuljetusautoksi. Eli vuosimallit 2000-2006
Mulle nämä mersun pakut ei ole niin tuttuja. Joten miten kestäviä nämä ovat olleet? Miten nuo moottori koodit oikein menevät. Esim 2xx tai 3xx?
Ja onko näitä saanut automaattivaihteistolla vai ovatko automaatit vain näitä sprintshift laatikkoja?
Mulle nämä mersun pakut ei ole niin tuttuja. Joten miten kestäviä nämä ovat olleet? Miten nuo moottori koodit oikein menevät. Esim 2xx tai 3xx?
Ja onko näitä saanut automaattivaihteistolla vai ovatko automaatit vain näitä sprintshift laatikkoja?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: MB Sprinter talliautoksi.
xx on se moottori ja eka numero kopan koko, automaatteja kyllä on.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter jne...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter jne...
wiimax.fi
Re: MB Sprinter talliautoksi.
Nuo x14, sekä x08 CDI kannattaa unohtaa... Ovat sitten pirun laiskoja...
Riippuu tietenkin koon tarpeesta, jos keskipitkä niin X11 CDI menee vielä mutta pitkälle kyllä x16 CDI.
Manuaalina löytyy varmasti enemmänkin vaihtoehtoja joka on ihan ok ajaa.
Ruoste vauriota vaan noissa on pirusti.
Jos tarttee olla kunnolla kokoa Vario...
Riippuu tietenkin koon tarpeesta, jos keskipitkä niin X11 CDI menee vielä mutta pitkälle kyllä x16 CDI.
Manuaalina löytyy varmasti enemmänkin vaihtoehtoja joka on ihan ok ajaa.
Ruoste vauriota vaan noissa on pirusti.
Jos tarttee olla kunnolla kokoa Vario...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5460
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB Sprinter talliautoksi.
Nuo xx vaikuttaa myös siihen onkoPontus kirjoitti: ↑Ma 01.04.2024 16:47 Eli harkinnassa on tuollainen ykköskopan MB Sprinter CDI moottorilla harrastetallin kuljetusautoksi. Eli vuosimallit 2000-2006
Mulle nämä mersun pakut ei ole niin tuttuja. Joten miten kestäviä nämä ovat olleet? Miten nuo moottori koodit oikein menevät. Esim 2xx tai 3xx?
Ja onko näitä saanut automaattivaihteistolla vai ovatko automaatit vain näitä sprintshift laatikkoja?
4 vai 5 syl kone (eli 5syl vaikapa 316 löytyy helpomin oikealla automattilla kuin 4syl 311)
mutta tehon vähyyden takia ei ei kantta jättää pois laskuista edes sitä 08 lopuuista
(vaikka siitä jääkin muutama hv hiukan väamistus ajnkohdasta riippuen vähemälle)
4syl x08, x11, x13 loppuiset on käytänössä sama teknikka keskenään konehuonessa
tehoero tule ohjlmasta mikä on helppo muttaa, xo8 lopuisest tulle vedoiltan yli vakio x13 loppuinen ja muutenkin 4syl + ohjelma on x16 loppuinen
kone tyypit niisä on om 611cdi ja 612cdi,
pelkästään siitä että toinen on vaikkapa x11 ja toinen x13 loppuinen ei kanttaa montaa sataa enpää maksaa, kaikkien noiden ajo/käyttö mukavuus parnaneen kunnon ohjelmalla,
mielleen tulevia yleisiaä vika paikkoja ruosteen lisäksi,
abs, ajonesto, suutimein pohjatiivisteet, jos manuaali niin
kaksoismassa vauhtipyörä/kytkin viat,
takavaloihin menevä johtosaraja,lämitys laiteen säätelyn alipainen vuodot, hehku/sen rele viat(hehkun valo samuu ja sytty uudelleen) vuotavat tuulilasit(ruostuu sieltä välistä)
kone huoeen läpivieneistä johtosarajat tuppaa hinkaantuman puhki,samon akku telineen alta
km lukema on vain mittarissa ja helposti muutelvaissa,
löysällä olevat sulakeet varsinkin kuskin penkissä olevat
Mökkillä
'
'
Re: MB Sprinter talliautoksi.
Nostetaan aihetta taas ylös. Vielä ei ole löytynyt pakua, mutta nyt on alkanut myös kiinnostaa W906 mallisarjan Sprinter.
Miten paljon parempia nämä W906 on verrattuna W903??
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/14352699
https://www.lastvin.com/vin/MjxRadXVomv ... e_vignette
Miten paljon parempia nämä W906 on verrattuna W903??
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/14352699
https://www.lastvin.com/vin/MjxRadXVomv ... e_vignette
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 368
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: MB Sprinter talliautoksi.
Mistä noita Varioita saa ostettua? Tiedätkö jonkun tietyn maan ja heidän nettisivuston? Ei noita ainakaan Suomesta löydy, ja tietenkin om602 koneella.Berglund kirjoitti: ↑Ti 02.04.2024 15:21 Nuo x14, sekä x08 CDI kannattaa unohtaa... Ovat sitten pirun laiskoja...
Riippuu tietenkin koon tarpeesta, jos keskipitkä niin X11 CDI menee vielä mutta pitkälle kyllä x16 CDI.
Manuaalina löytyy varmasti enemmänkin vaihtoehtoja joka on ihan ok ajaa.
Ruoste vauriota vaan noissa on pirusti.
Jos tarttee olla kunnolla kokoa Vario...
Re: MB Sprinter talliautoksi.
Suomesta varmaan myös löytyy mutta vähemmin, mutta enemmänkin ammattipuolen / kuorma auto myynti sivustoilta. Moni on nykyään C1 kevyt kuorma autoja.
Tietenkin myynti määrät on vähäistä, mutta liikenteessä näitä näkee vielä. Sprinteri on helpompi löytää...
Tietenkin myynti määrät on vähäistä, mutta liikenteessä näitä näkee vielä. Sprinteri on helpompi löytää...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 368
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: MB Sprinter talliautoksi.
Hyvin olis tilaa tuollaises Varios
Reimo taisin ymmärtää tuosta kielestä.
https://www.youtube.com/watch?v=CuRlVNlmaBg
Reimo taisin ymmärtää tuosta kielestä.
https://www.youtube.com/watch?v=CuRlVNlmaBg