W123 kunnostus
Re: W123 kunnostus
Itselläni oli tällainen vapinaongelma s123:ssa jota entisöin. vika kohdentui vetoakseleihin.
ainakin silloin sai vielä ihan paikallisesta varaosakaupasta uudet akselit muistaakseni 120€/kpl.
Myöhemmin sama ongelma ilmeni w201:ssä. siitäkin ongelma ratkesi uusilla akseleilla.
nämä näin omana kokemuksena.
ainakin silloin sai vielä ihan paikallisesta varaosakaupasta uudet akselit muistaakseni 120€/kpl.
Myöhemmin sama ongelma ilmeni w201:ssä. siitäkin ongelma ratkesi uusilla akseleilla.
nämä näin omana kokemuksena.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: W123 kunnostus
Kiitos arvokkaasta tiedosta.Eiköhän nuo vaihtoon mene,jokatapauksessa.Ehkä onnistuisi vaihto itseltäkin,mutta toisaalta tekisi mieli teettää korjaamolla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Aeromotorsilla on tällaisia tarjolla: https://aeromotors.fi/kataloog/mercedes ... 401;s10162 Tarviiko jotain muuta hilpettä tilata itse akseleitten lisäksi? Jonkin verran lukenut näitten tarvikkeiden huonosta kestävyydestä,ja tästä porukasta SKF voisi olla houkuttelevin valinta..mutta hintaakin tuplasti.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Omassa W123 on Meteli merkkiset Vetoakselit ja on ollut ihan hyvät.Ari kirjoitti: ↑Ma 17.06.2024 19:39 Aeromotorsilla on tällaisia tarjolla: https://aeromotors.fi/kataloog/mercedes ... 401;s10162 Tarviiko jotain muuta hilpettä tilata itse akseleitten lisäksi? Jonkin verran lukenut näitten tarvikkeiden huonosta kestävyydestä,ja tästä porukasta SKF voisi olla houkuttelevin valinta..mutta hintaakin tuplasti.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 kunnostus
Hauska nimi
.Motonetista näköjään saa tuon SKF:n ja paljon halvemmalla kuin Aerosta,kummaa.Aion tehdä sittenkin vaihdon itse,yksi akseli nyt aluksi.

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Akselit vaihtui viikko sitten.Ihmeellisen sujuvasti meni ensikertalaiseltakin.Pullotunkki oli verraton kun perämurikkaa nosti ja laski.Taas tuntuisi parannusta tulleen,mutta vapina on ja pysyy.Seuraavaksi jarrulevyt ja palat vaihtoon.
Irrotin ilmanputsarikotelon nokan,tarkoituksena tutkia läppäsysteemiä. En yhtään tajua,miten tämä toimii.Puuttuuko autostani jotain osia?Tämän osan jälkeen ei tunnelissa ennen ilmanputsaria ole mitään,vain pieni reikä.Tuota jousitettua tankoa painaessa läppä avautuu,mutta on sen verran jäykkä,että ei kai tuo jousi lämmön voimin voi kasaan mennä..jos se on tarkoitus?
Ainakin jäsen Ata taisi tähän olla perehtynyt paremmin.Kiinnostaa kovasti mitä tuon kanssa pitäisi tehdä.Eikös läpän pitäisi olla kokolailla auki kesäaikaan?Kiinni se oli kun tikkua työnsin nokkaan ajon jälkeen.
Irrotin ilmanputsarikotelon nokan,tarkoituksena tutkia läppäsysteemiä. En yhtään tajua,miten tämä toimii.Puuttuuko autostani jotain osia?Tämän osan jälkeen ei tunnelissa ennen ilmanputsaria ole mitään,vain pieni reikä.Tuota jousitettua tankoa painaessa läppä avautuu,mutta on sen verran jäykkä,että ei kai tuo jousi lämmön voimin voi kasaan mennä..jos se on tarkoitus?
Ainakin jäsen Ata taisi tähän olla perehtynyt paremmin.Kiinnostaa kovasti mitä tuon kanssa pitäisi tehdä.Eikös läpän pitäisi olla kokolailla auki kesäaikaan?Kiinni se oli kun tikkua työnsin nokkaan ajon jälkeen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Tuosta vasemmalta, hahlossa näkyvän tangon päästä puuttuu vaha- tms täytteinen patruuna A0000940964 joka lämmetessään laajenee ja työntää tankoa kuvassa oikealle kierrejousta vasten avaten läpän. Käytännössä läppä on aina kiinni käynnistyksessä kesäaikaankin kunnes moottorin lämpö kääntää sen.
09-400 Operational description preheating of intake air
At an intake air temperature below + 13 °C flap (9) is held fully in position "warm air" by spring (7).
Starting at an intake air temperature of approx. + 13 °C and at increasing temperature, flap (9) will be continuously swivelled in direction of "fresh air" by control element (5).
At an intake air temperature above + 25 °C the control procedure is completed, flap (9) is in "fresh air" position, the warm air duct is completely closed.
By way of the compensation bore (13) of approx. 6 mm dia., air is fed to control element (5) directly from engine compartment. At low outside temperatures and with engine cold, flap (9) will be held longer in warm air position during warm-up stage and the engine will be provided with warmer air.
To prevent damage to flap (9), the control rod (6) is mounted in such a manner that its front and rear portion can telescope against force of spring (8) whenever the control element expands still further under influence of increasing temperature and flap (9) is completely open.
09-400 Operational description preheating of intake air
At an intake air temperature below + 13 °C flap (9) is held fully in position "warm air" by spring (7).
Starting at an intake air temperature of approx. + 13 °C and at increasing temperature, flap (9) will be continuously swivelled in direction of "fresh air" by control element (5).
At an intake air temperature above + 25 °C the control procedure is completed, flap (9) is in "fresh air" position, the warm air duct is completely closed.
By way of the compensation bore (13) of approx. 6 mm dia., air is fed to control element (5) directly from engine compartment. At low outside temperatures and with engine cold, flap (9) will be held longer in warm air position during warm-up stage and the engine will be provided with warmer air.
To prevent damage to flap (9), the control rod (6) is mounted in such a manner that its front and rear portion can telescope against force of spring (8) whenever the control element expands still further under influence of increasing temperature and flap (9) is completely open.
Re: W123 kunnostus
Aivan mahtavaa,suurkiitos!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Kaikki jarrulevyt tuli taannoin vaihdettua,sekä palat taakse.Eteen ei mahtunut uudet palat,oli laitettava vanhat.Pientä jumitusta oli silti,mutta sain herkisteltyä aika hyväksi.Tarkoitus oli lopettaa osien vaihto tältä kesältä tähän,mutta kohtalo päätti puolestani.Ajellessani alkoi vasemmalta edestä kuulumaan pahaenteisiä ääniä,ensin vain jarruttaessa,sitten koko ajan ajaessa.Jarrusatula oli haljennut kahtia ylemmän kiinnityspultin kohdalta.
Tilasin jarrusatulat Motonetista,mistä sai samaan hintaan kuin ulkomailta.Tällä kertaa tuli hyvää(?)tavaraa:Brembon kunnostamat satulat.
Nyt on kaikki jarruosat vaihdettu,paitsi takaletkut.Ihan hyvä sikälikin,ettei todennäköisesti tarvi seuraavana keväänä tapella noitten kanssa.
Tärinä ei ole poissa vieläkään,vaan tuntunut siltä kuin se olisi nyt jatkuvampaa..eli kaikilla nopeuksilla esiintyy jonkin verran,paitsi hiljaisessa ajossa.Tuntunut myös,että erilaisten osien vaihdon jälkeen on kyllä aina pientä muutosta tapahtunut,ja parempaan päin.Olisiko nyt jäänyt jäljelle vain renkaista/renkaasta johtuva ilmiö,minkä nyt huomaa selvemmin kun muut paikat kunnossa?Asiaa mutkistaa vielä se,että vaikuttaa kuin tämä vaiva esiintyisi hieman vaihtelevan vahvuisena.Joinain päivinä tuntuu että kulkee kokolailla normaalisti,ja taas toisinaan ei.No,täytyy ajella enemmän ja tehdä huomioita,josko tuo kyydin tasaisuus tosiaan vaihtelee,eikä ole vain hullun kuskin päässä koko ongelma.
Tänään auto kulki aika tasaisesti,päinvastoin kuin muutama päivä sitten,jolloin tuntui kaiken lisäksi oudon epämukavalta;kauhean terävästi reagoi tien epäkohtiin.Suht pienikin (+0,3)paineen lisäys renkaisiin tuntuu olevan myrkkyä,ja pitäydynkin jatkossa noissa valmistajan ilmoittamissa.
Into palautui tänään riittävästi,ja aloittanen korin työstämisen maalausta varten.Koko autoa en aio maalata.
Sellaista harmitonta pikkuvaivaa ollut,että tuulilasin pyyhin toimii joskus itsekseen.Näissä kuulema rele mittariston takana.Kuskin puolen ala(potku)levyn taannoin irrottaessani huomasin,että siellä roikkui rele.Kuuluukohan olla?Vai onko joku näppärästi vetänyt sinne johdot mittarin takaa,jotta on releelle helpompi paikka.Tarvii katsoa mitä lukee releen kyljessä.
Tilasin jarrusatulat Motonetista,mistä sai samaan hintaan kuin ulkomailta.Tällä kertaa tuli hyvää(?)tavaraa:Brembon kunnostamat satulat.
Nyt on kaikki jarruosat vaihdettu,paitsi takaletkut.Ihan hyvä sikälikin,ettei todennäköisesti tarvi seuraavana keväänä tapella noitten kanssa.
Tärinä ei ole poissa vieläkään,vaan tuntunut siltä kuin se olisi nyt jatkuvampaa..eli kaikilla nopeuksilla esiintyy jonkin verran,paitsi hiljaisessa ajossa.Tuntunut myös,että erilaisten osien vaihdon jälkeen on kyllä aina pientä muutosta tapahtunut,ja parempaan päin.Olisiko nyt jäänyt jäljelle vain renkaista/renkaasta johtuva ilmiö,minkä nyt huomaa selvemmin kun muut paikat kunnossa?Asiaa mutkistaa vielä se,että vaikuttaa kuin tämä vaiva esiintyisi hieman vaihtelevan vahvuisena.Joinain päivinä tuntuu että kulkee kokolailla normaalisti,ja taas toisinaan ei.No,täytyy ajella enemmän ja tehdä huomioita,josko tuo kyydin tasaisuus tosiaan vaihtelee,eikä ole vain hullun kuskin päässä koko ongelma.
Tänään auto kulki aika tasaisesti,päinvastoin kuin muutama päivä sitten,jolloin tuntui kaiken lisäksi oudon epämukavalta;kauhean terävästi reagoi tien epäkohtiin.Suht pienikin (+0,3)paineen lisäys renkaisiin tuntuu olevan myrkkyä,ja pitäydynkin jatkossa noissa valmistajan ilmoittamissa.
Into palautui tänään riittävästi,ja aloittanen korin työstämisen maalausta varten.Koko autoa en aio maalata.
Sellaista harmitonta pikkuvaivaa ollut,että tuulilasin pyyhin toimii joskus itsekseen.Näissä kuulema rele mittariston takana.Kuskin puolen ala(potku)levyn taannoin irrottaessani huomasin,että siellä roikkui rele.Kuuluukohan olla?Vai onko joku näppärästi vetänyt sinne johdot mittarin takaa,jotta on releelle helpompi paikka.Tarvii katsoa mitä lukee releen kyljessä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Tsiisus. Laitakko kuva rikkoontuneesta jarrusatulasta niin voi taivastella lisää

C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 kunnostus
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Voisiko olla maahantuojan(?) viritys jolla estetään pitkien ja sumuvalojen palaminen samaan aikaan? Itsellä on kotitekoisen oloinen, abikoilla tehty tekele. Rele on peltiruuvilla kiinni pellissä potkupahvin takana konepellin avauskahvan yläpuolella. Tuo on/oli lain vaatima muutos, ymmärtäisin.Ari kirjoitti: ↑Su 14.07.2024 19:03 Sellaista harmitonta pikkuvaivaa ollut,että tuulilasin pyyhin toimii joskus itsekseen.Näissä kuulema rele mittariston takana.Kuskin puolen ala(potku)levyn taannoin irrottaessani huomasin,että siellä roikkui rele.Kuuluukohan olla?Vai onko joku näppärästi vetänyt sinne johdot mittarin takaa,jotta on releelle helpompi paikka.Tarvii katsoa mitä lukee releen kyljessä.
Re: W123 kunnostus
Mitäs tälle projekti W123 kuuluu? 

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 kunnostus
Kiitos kysymästä
,hyvää kuuluu.Tai oikeastaan ei mitään tällä hetkellä,sillä laitoin auton talvilepoon loppusyksystä.Pihalla on katoksen alla.Muutaman kerran olen käynnistänyt ja liikutellut.Kauhea polte olisi päästä ajamaan,ja saatankin ottaa käyttöön joksikin aikaa vielä talven aikana.Täytyy vaan ajoittaa ilmojen puolesta niin,ettei joudu suolamoskan kanssa tekemisiin.
Loppukesällä sattui niin,että loppui virta ajossa.Kävi hieno tuuri,sillä Biltema oli kävelymatkan päässä ja hain sieltä uuden akun.Kotona sitten paljastui että lataussäädin oli viallinen.Sen vaihdon jälkeen ei ole murheita ollut.
Ensi kevään ja kesän ohjelmistossa olisi selvitellä,mistä ylimääräinen ääni moottorissa johtuu.Voisiko olla vaan esim.ohjaustehostimen pylpyrä?Lisäksi vaihdattanen jakoketjun,kun ei tietoa onko koska tehty.Mitähän työ maksaa,suunnilleen?
Kaikenlaista pientä askaretta toki riittää myös,ja ennenkaikkea odotan että pääsee taas tekemään kivoja ajoretkiä.Kevät on jo lähellä

Loppukesällä sattui niin,että loppui virta ajossa.Kävi hieno tuuri,sillä Biltema oli kävelymatkan päässä ja hain sieltä uuden akun.Kotona sitten paljastui että lataussäädin oli viallinen.Sen vaihdon jälkeen ei ole murheita ollut.
Ensi kevään ja kesän ohjelmistossa olisi selvitellä,mistä ylimääräinen ääni moottorissa johtuu.Voisiko olla vaan esim.ohjaustehostimen pylpyrä?Lisäksi vaihdattanen jakoketjun,kun ei tietoa onko koska tehty.Mitähän työ maksaa,suunnilleen?
Kaikenlaista pientä askaretta toki riittää myös,ja ennenkaikkea odotan että pääsee taas tekemään kivoja ajoretkiä.Kevät on jo lähellä

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Tällaista kivaa sattui loppukesällä: Ystävällinen henkilö oli laittanut Toriin ilmoituksen,että lahjoittaa vanhoja MB moottorin/alustan suojalevyjä.Näitä oli 6-7kpl ja hain ne kiitollisena 20km päästä.Yksi levy oli Audista(moottorin alle)ja siitä,sekä W211 levystä sain minimaalisella muokkauksella kattavan suojan auton alle.Minulla taitaa nyt olla suomen alasuojatuin W123,heh.
Kukaan alkuperäisyyttä arvostava ei varmasti tällaista tekisi,mutta itse olen todella mielissäni että sai paikat suojaan.Oikein hyvältäkin näyttävät.
Kukaan alkuperäisyyttä arvostava ei varmasti tällaista tekisi,mutta itse olen todella mielissäni että sai paikat suojaan.Oikein hyvältäkin näyttävät.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Talvilomapäivänä siirtelin syylärin ym.pois,jotta pääsi irrottamaan kiilahihnat.Tarkoituksena oli tutkia pitääkö pylpyrät ääntä(ei pitänyt).Samalla tuli opittua kuinka saa ohjaustehostimen hihnan vaihdettua,ja vaihdoin.Moottorissa on mielestäni asiaankuulumaton taustajurina,vaikkei tuo sana ehkä paras ole sitä kuvailemaan..mutta paremman puutteessa.Jakoketjuasioita opiskellessani pääsin käsitykseen,että tästä pitäisi löytyä alimman kuvan kaltainen kiristin,moottorin vasemmalta puolelta.Sen sijaan löytyi tuollainen iso mötikkä.Onko tämä nyt jonkun tekemä luova ratkaisu,öljyvuodon takia liimattu tulppa ehkä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Auton mukana tullutta vihkoa tutkin ja ketju näyttää vaihdetun kauan sitten,200tkm kohdalla.Kumma kyllä,venttiilien säädöistä ei ole yhtään merkintää koko ajalta 1988-2015,vaikka vähintäänkin tunnollisesti muutoin huollettu.Tuo on tämän kesän tehtävälistalla.
Aikoinaan pikkumersusta(190)meni yksirivinen ketju poikki,ja korjauksen jälkeen piti ylimääräistä tasaista taustaääntä.Paikallinen mersukorjaaja Helenius löysi syyksi liian kireällä olevan jakoketjun.
Aikoinaan pikkumersusta(190)meni yksirivinen ketju poikki,ja korjauksen jälkeen piti ylimääräistä tasaista taustaääntä.Paikallinen mersukorjaaja Helenius löysi syyksi liian kireällä olevan jakoketjun.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Kyllä tuo mötikkä kuuluu tuossa olla, kiristin on sen alla. Kiristimen irroittamiseen tarvitset muistaakseli 17mm kuusiokolon, mutta esim pitkä mutteri toimii myös.
Re: W123 kunnostus
Tuplat vahingossa, mutta laitan vielä että kiristin asennetaan osissa paikalleen, ensin runko, sitten mäntä ja jousi ja lopuksi tuo mötikkä. Jos asentaa kasattuna niin menee ketju kireälle
Re: W123 kunnostus
Suurkiitos!
Tiedä vaikka olisi väärin asennettu.

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Mitä ihmettä,onko Nokia tehnyt autosoittimiakin?Ja näin hurjan näköisiä.Kuva löytyi Mobile.de:sta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Ketjunkiristimestä kysyisin vielä,että työnnetäänkö mäntä vain kevyesti sisään? Olettaisin näin,koska ohjelapussa ei mainita mitään tyyliin "kunnes kuulet klik"tms. Hyppysissä kun sitä kasailee,niin mäntähän lukittuu sisään kun hiukan enemmän painaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Se jousi kyllä painaa sen männän sisään niin että klikkaa kun asentaa sen mötikän siihen.
Re: W123 kunnostus
Niin arvelin.Iso kiitos taas.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Kevättä kaikille.Kirjoittelen piakkoin mitä pientä on tullut autolle tehtyä sitten viime postauksen.Ainoa suuri ongelma on edelleen vapina jota esiintyy pääasiassa kolmosella ajettaessa 40-50km/t.Renkaita on tullut vaihdettua yksitellen(varapyörää käyttäen),ja ainoa varma asia on että takavasemmalla se pelaa paljon paremmin kuin uudehko kitkarengas-sarjan edustaja.Johtuuko sitten siitä,että on jäykempi..ikäänkuin tunnottomampi vapinalle?
En usko että tässä pelkästään,jos ollenkaan,on kysymys renkaista.Kardaanin kanssa ei ole tarvinnut koskaan pelata,joten ankarasti olen opiskellut sitä.Viime kesänä totesin,että iso kiristysmutteri etu-ja takapätkän liitoksessa oli löysällä.Ilmeisesti se ei ole kuitenkaan kriittinen asia.Voi sensijaan kieliä siitä,että joku on putken parissa touhunnut,ja mahdollisesti asentanut väärin booreille?
Löysin nyt vihdoin etupätkästä merkin,joka ilmeisesti löytyy ainakin viimeisistä vuosimalleista.Liitteenä kuvat noista merkeistä,ja toivoisin jonkun vahvistavan että ne ovat ne,joiden kuuluisi olla kohdakkain.Nämä ovat aika tarkkaan 1/4 kierroksen päästä toisistaan.
Polttava kysymys kuuluupitäisikö näiden merkkien olla kohdakkan,huolimatta siitä mitä kardaanille on ehkä myöhemmin tehty?
En usko että tässä pelkästään,jos ollenkaan,on kysymys renkaista.Kardaanin kanssa ei ole tarvinnut koskaan pelata,joten ankarasti olen opiskellut sitä.Viime kesänä totesin,että iso kiristysmutteri etu-ja takapätkän liitoksessa oli löysällä.Ilmeisesti se ei ole kuitenkaan kriittinen asia.Voi sensijaan kieliä siitä,että joku on putken parissa touhunnut,ja mahdollisesti asentanut väärin booreille?
Löysin nyt vihdoin etupätkästä merkin,joka ilmeisesti löytyy ainakin viimeisistä vuosimalleista.Liitteenä kuvat noista merkeistä,ja toivoisin jonkun vahvistavan että ne ovat ne,joiden kuuluisi olla kohdakkain.Nämä ovat aika tarkkaan 1/4 kierroksen päästä toisistaan.
Polttava kysymys kuuluupitäisikö näiden merkkien olla kohdakkan,huolimatta siitä mitä kardaanille on ehkä myöhemmin tehty?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Tussimerkintä on omani.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Kyllä nuo on kaikissa ainakin olleet kohdakkain eli eiköhän niiden niin kuulukin olla 

Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W123 kunnostus
Hienoa,kiitos.Toivoa on siis.Voi asetella putkia niiden mukaisesti ja sittenhän sen näkee/tuntee.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 kunnostus
Tuo nivel on vaihdettu jälkikäteen ja varmaan silloin jäänyt mutteri löysälle. Etummaisen merkin pitäisi olla noiden kahden viivan välissä alunperin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot