ML W164 -05 EGR
ML W164 -05 EGR
ML W164 -05 320 CDI EGR temppuilee eli moottori meni myös joskus vikatilaan. Puhdistin EGR:n mutta ei vaikutusta. Paikallaan kun polkaisee kaasua niin kuuluu turbosta rykiminen, joku sanoi, että hukkaportti pitää ääntä. Normaalisti ei tuollaista ääntä kuulu. Tehot saattoi pudota kun moottroi lämpesi. Vaihteetkaan ei toimi oikein vaan nykii. Auto meni kuitenkin katastuksesta läpi. Turbon ohjain on jo vaihsdettu aikaisemmin. Viallinen ohjain aiheutti myös tehon puuttumisen. Vika ohjaimessa oli katkennut lanka sisällä. Kokeilen miten toimii kun otan EGR liittimen irti, silloin EGR pysyy suljettuna. Pitäisikö vaihtaa uusi EGR ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
.
Auttaisin, mutta en ymmärrä tekstiä nyt ollenkaan.
Auttaisin, mutta en ymmärrä tekstiä nyt ollenkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: ML W164 -05 EGR
Miten vioittunut EGR näkyy moottorin toiminnassa ? Olen huomannut tehon puuttumisen lämpimällä moottorilla ja tuon rykimisen kun paikallaan ryntäyttää mottooria. Kun otin EGR liittimen pois niin tuota rykimistä ei enää kuulunut eli se johtui tosiaan EGR:stä.
Rykiminen ei johdu turbon hukkaportista vaan EGR venttiilin nopeasta avautumisesta ja sulkeutumisesta. Mutta mistä tämä oire johtuu.?
Rykiminen ei johdu turbon hukkaportista vaan EGR venttiilin nopeasta avautumisesta ja sulkeutumisesta. Mutta mistä tämä oire johtuu.?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: To 26.10.2023 16:20
Re: ML W164 -05 EGR
Mulla ML W164 vm.2008 EGR venttiilin kara jumittaa ajoittain. Kun vika ilmaantuu niin auto ei kulje kunnolla eikä kiihdy. Menee kuin rättisitikka, hädintuskin saa kelattua 80 mittariin ja ylämäessä ei mennä sitäkään vauhtia. Vian voi todeta staarilla, sinne tulee vikailmoituksia EGR venttiiliin liittyen. Venttiilin karan voitelu spreiöljyllä on toistaiseksi auttanut aina jonkinaikaa.
Sama vika oli mun edellisessä BMW 318D autossa. Siinä vaan erona että moottori sammui välillä hitaassa nopeudessa, esimerkiksi liikenneympyrässä tms.
Sama vika oli mun edellisessä BMW 318D autossa. Siinä vaan erona että moottori sammui välillä hitaassa nopeudessa, esimerkiksi liikenneympyrässä tms.
Re: ML W164 -05 EGR
Nimimerkki Tuikun vihjeen perusteella tutkin pakokaasun painesensorin kanavan tukoksen. Se oli kokonaan karstan tukkima, ei mennyt rautalankakaan läpi. Puhdistin sen 3.5 mm:n poranterällä. Kuulemma 5 mm terä pitäisi mennä läpi mutta tuntui olevan tiukassa. Katsotaan toimiiko moottori paremmin nyt. Vikakoodit mitä on tullut:
1. 2511-1 ( Left EGR positioner signals fault
2. 2355-2 (Exhaust gas recirculation control, The air mass too large )
3. 2069-8 ( Monitoring of exhaust gas temperature sensor when engine is cold )
4. 2070-8 ( Monitoring of exhaust gas temperature sensor when engine is cold )
5. 2616-2 ( Exhaust backpressure sensor, Control variation-The exhaust back pressure is too low )
1. 2511-1 ( Left EGR positioner signals fault
2. 2355-2 (Exhaust gas recirculation control, The air mass too large )
3. 2069-8 ( Monitoring of exhaust gas temperature sensor when engine is cold )
4. 2070-8 ( Monitoring of exhaust gas temperature sensor when engine is cold )
5. 2616-2 ( Exhaust backpressure sensor, Control variation-The exhaust back pressure is too low )
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
EGR venttiilin irrotus on vaikea operaatio kun on karstoittunut kiinni. Itse sain temmillä laipan rakoon lyömällä irti. Youtubessa muita konsteja on lyömällä laippaan sivusuunnassa jolloin venttiili hieman pyörähtää ja irtoaa. Eräs konsti on irrottaa kiinnityspultit löysälle ja ajaa muutama viikko, niin voi nousta ylös. Paras konsti olisi tehdä 8 mm kierteet EGR:n laippaan ja ruuvata pidäkeruuvit pultin reikään pohjalle ja sitten 8mm:n pultilla hiljalleen nostaa EGR ylös.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
EGR:n suunasta tullut rykiminen kaasun polkaisun jälkeen ei korjautunut vaikka vaihdoiin uuden EGR:n. Edelleen ääni häviää, jos ottaa EGR-liittimen irti. Kyseessä oleva ääni on kuultavissa oheisessa Facebook videolla. https://www.facebook.com/reel/994075768917714
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
EGR vika selvisi Motonet korjaamolla Kuopiossa. Uusi EGR pitää sopeuttaa. Nyt toimii hyvin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
Ei toiminut pitkään kun tuli vikavalo ja sama vikakoodi 2355-2. The airmass is too large. Ihan kuin EGR sopeutus olisi hävinnyt. .
Seuraavaksi tutkin imupuolen Y-haaran ja sen ilmamassa-anturit. Sitten hiukkasuodatin.
Toinen uusi probleema.
Motonetillä korjattiin käsijarru mutta tuli uuudelleen hylky eli yhteisjarruvoima alle 4.4 kN. Korjauksessa uusittiin mm levy. Onko ML:ssä alimitoitettu käsijarru. jos ei saada korjaamollakaan kuntoon ? Käsijarruhylky tuli jo toiseen ML:ään. Ei tuo hyväksyttykään käsijarru mitään pidä.
Seuraavaksi tutkin imupuolen Y-haaran ja sen ilmamassa-anturit. Sitten hiukkasuodatin.
Toinen uusi probleema.
Motonetillä korjattiin käsijarru mutta tuli uuudelleen hylky eli yhteisjarruvoima alle 4.4 kN. Korjauksessa uusittiin mm levy. Onko ML:ssä alimitoitettu käsijarru. jos ei saada korjaamollakaan kuntoon ? Käsijarruhylky tuli jo toiseen ML:ään. Ei tuo hyväksyttykään käsijarru mitään pidä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
Korjaamohan sen takuuseen laittaa leimakuntoon seisontajarrun osalta ja käyttää heidän kustannuksellaan jälkinäytöllä, kustannuksia tulee korkeintaan jonkin sellaisen osan hinnan verran jonka vielä joutuu vaihtamaan, ei ole hoksattu ensimmäisellä korjauskerralla vaihtaa.
Sikäli ei probleemaa auton omistajalle.
Sikäli ei probleemaa auton omistajalle.
wiimax.fi
Re: ML W164 -05 EGR
Tarkistin imupuolen y-haaran ja sen liitoksen turbon. Liitos oli riekaleina. Tästä voi tulla nuo EGR vikakoodit. Pitää ostaa uusi. Kuulin, että olisi versio, joka oli kumia eikä kovaa muovia. En sitä vielä löytänyt.
Jarruja katsotaan uudelleen 25.7. Jotenkin tuntuu, etteivät osaa kehiä siitä pienestä reiästä.
Jarruja katsotaan uudelleen 25.7. Jotenkin tuntuu, etteivät osaa kehiä siitä pienestä reiästä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W164 -05 EGR
Kaikki ilma vuodot vaikutta myös egrän toimintaankttopar kirjoitti: ↑La 13.07.2024 20:17 Tarkistin imupuolen y-haaran ja sen liitoksen turbon. Liitos oli riekaleina. Tästä voi tulla nuo EGR vikakoodit. Pitää ostaa uusi. Kuulin, että olisi versio, joka oli kumia eikä kovaa muovia. En sitä vielä löytänyt.
Jarruja katsotaan uudelleen 25.7. Jotenkin tuntuu, etteivät osaa kehiä siitä pienestä reiästä.
(muistin mukaan sille ei ole testerissä sopeutusta)
pysäköinti jarru pitää kyllä oikeilla uusilla osilla/oikeen säädettynä
Mökkillä
'
'
Re: ML W164 -05 EGR
Meneekö seisontajarrun poljin ihan pohjaan ja silti ei pidä? Voi olla vaijeri venynyt ja sekun on aika omalaatuinen ratkaisu W164:ssä ilman mitään säätöä. Kokemusta on, vaikka sääti kengät niin, että melkein laahasi, poljin painui pohjaan asti ilman että piti tarpeeksi. Tosin Motonet myi aikaisemmin yhdet jarrukengät 164:seen joita ei edes saanut säädettyä riittävästi. Tätä autoa ei tosin kukaan katsastusmies uskaltanut rullilla testata, joten arvoja ei paperille koskaan tullut (ja sitä kautta hylkyä).
Jos se on se vaijeri vaihtokunnossa, siinä onkin hommaa ja saatavuus heikkoa/kallista.
Jos se on se vaijeri vaihtokunnossa, siinä onkin hommaa ja saatavuus heikkoa/kallista.
Re: ML W164 -05 EGR
Jarru ei mene pohjaan vaan puoleenväliin. Testasin toisesta ML:stä, joka meni läpi, pysyykö loivassa ylämäessä paikallaan mutta ei pysynyt, ei mitään vaikutusta. ML:n käsijarrulla ei tee mitään.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
EGR viasta kertova koodi 2355-2. Exhaust recirculation control, The Air Mass is too large. Tarkoittaako tämä MAF:in mittaaman ilmamäärän suuruutta. Sehän riippuu pelkästään siitä miten turbo imee ilmaa ja miten suodattimet laskee ilmaa läpi.OBD lukija näytti livemoodissa tyhjäkäynnillä 400 mg/HUB ja kierroksilla noin 1000 mg/HUB. HUB tarkoittaa dieselin tahtikiertoa ( 2rpm )
Esim. Jos Ilmamäärä on 112 g/s > 112000 mg/s > 6720 000 mg / min
Kierrosluku on 4360 rpm ja kone 6 syl, niin täysiä tahteja tulee 4360 * 6 / 2 = 13080 HUB /min
Ilmamäärä/min jaetaan 13080 : 6720000 / 13080 = 513mg/HUB
Tyhjäkäynnin lukema 400 mg/HUB voisi olla oikea mutta kierroksilla mulla näytti 1000 mg/HUB , joka tuntuu suurelta. Vrt laskelma.
EGR sekoittaa jo palanutta ilmaa moottorille ja kun siinä on vähemmän happea niin lämpötila putoaa ja saasteet vähenee.
Onko tuo OBD:llä luettu Air Mass jotenkin korjattu laskennallisesti MAF:in antamasta tiedosta eli joka vastaa todellista ilma-määrää moottorille ? Onko tässä laskennassa mukana vielä MAP sensori, joka mittaa imusarjan painetta.
Esim. Jos Ilmamäärä on 112 g/s > 112000 mg/s > 6720 000 mg / min
Kierrosluku on 4360 rpm ja kone 6 syl, niin täysiä tahteja tulee 4360 * 6 / 2 = 13080 HUB /min
Ilmamäärä/min jaetaan 13080 : 6720000 / 13080 = 513mg/HUB
Tyhjäkäynnin lukema 400 mg/HUB voisi olla oikea mutta kierroksilla mulla näytti 1000 mg/HUB , joka tuntuu suurelta. Vrt laskelma.
EGR sekoittaa jo palanutta ilmaa moottorille ja kun siinä on vähemmän happea niin lämpötila putoaa ja saasteet vähenee.
Onko tuo OBD:llä luettu Air Mass jotenkin korjattu laskennallisesti MAF:in antamasta tiedosta eli joka vastaa todellista ilma-määrää moottorille ? Onko tässä laskennassa mukana vielä MAP sensori, joka mittaa imusarjan painetta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W164 -05 EGR
Jos antaa koodia että ilmamassa on liian iso niin
Egr jumissa/muulatavoin rikki/tulpattu/tukossa/
muuten vaan ei paska tule sieltä tarpeeksi,
Ilmamassa mittari rikki,
Muutuuko lukema nopella polkaisulla/hetki kierosten pallamisen tyhjäkäynnille jälkeen näyttää lukemaa
Ja tuo koodi tarkoitta että lukema on liian iso
Egr jumissa/muulatavoin rikki/tulpattu/tukossa/
muuten vaan ei paska tule sieltä tarpeeksi,
Ilmamassa mittari rikki,
Muutuuko lukema nopella polkaisulla/hetki kierosten pallamisen tyhjäkäynnille jälkeen näyttää lukemaa
Ja tuo koodi tarkoitta että lukema on liian iso
Mökkillä
'
'
Re: ML W164 -05 EGR
Asennettu uusi EGR ja siihen Motonetissä tehtiin sopeutus, jonka jälkeen tuntui toimivan ja kuulemma EGR ohjautui hyvin. Myös MAF sensorit puhdistettu sprayllä. Paokoputken painesensorin kanaali aukaistu kun oli tukossa. Voisiko sopeutus päivittyä itsekseen ?
Kun polkaisee kaasua niin palautuksen jälkeen kuuluu EGR:stä korahtelua. Ohessa video tuosta äänestä. Ilmeisesti EGR yrittää laimentaa ilmamäärää kun aukeaa ja antaa tuon äänen kun aukeaa ja menee kiinni tiuhaan tahtiin..
Juuri näin, että polkaisun jälkeen Air Mass nousee ylös ja palautuu tyhjäkäynnillä noin 400 mG/HUB lukemiin. Tämän näkee livemoodissa kun käytössä on Maxi Diag Elite.
https://www.facebook.com/reel/994075768917714
Kun polkaisee kaasua niin palautuksen jälkeen kuuluu EGR:stä korahtelua. Ohessa video tuosta äänestä. Ilmeisesti EGR yrittää laimentaa ilmamäärää kun aukeaa ja antaa tuon äänen kun aukeaa ja menee kiinni tiuhaan tahtiin..
Juuri näin, että polkaisun jälkeen Air Mass nousee ylös ja palautuu tyhjäkäynnillä noin 400 mG/HUB lukemiin. Tämän näkee livemoodissa kun käytössä on Maxi Diag Elite.
https://www.facebook.com/reel/994075768917714
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W164 -05 EGR
Tuo hypää silmille
Sopetus egrälle ?
Muistin mukaan sille ei ole erikseen soputusta,
Toki muisti voi oola väärässä,
Puhdistus ei takaa että
ilmamassamassa mittari olisi ehjä,
Jotain se kyllä mittaa jos arvot muuttuu noin
Myös tuo että egr korhtaa kuulosta äkiseltään oudolta
Videnon linkistä kunnklikka niin avautuu vain joku kirjautumis sivu
Sopetus egrälle ?
Muistin mukaan sille ei ole erikseen soputusta,
Toki muisti voi oola väärässä,
Puhdistus ei takaa että
ilmamassamassa mittari olisi ehjä,
Jotain se kyllä mittaa jos arvot muuttuu noin
Myös tuo että egr korhtaa kuulosta äkiseltään oudolta
Videnon linkistä kunnklikka niin avautuu vain joku kirjautumis sivu
Mökkillä
'
'
Re: ML W164 -05 EGR
Tutkin seuraavaksi obd tiedot kunnossa olevasta ML:stä. Noita on kolme autoa. Toivon mukaan erot saan näkyville. Motonetin kaveri sanoi tehneensä EGR sopeutuksen. Tuohon uusittiin jo aiemmin ja turbon aktuaattori. Tuo MAF on uusimatta vielä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
Miitasin kunnossa olevasta moottorista Air Mass lukeman niin oli 1800 rpm_llä maksimissaan 590 ja tyhjäkäynilla 275. Tilasin uuden MAF ilmaputken Ebaystä 128 € kuluineen ja katsotaan korjautuuko.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
Tuossa autossa on EGR jäähdytin, jonka putket voi mennä tukkoon. Näyttää, että jäähdyttimiä on kahta mallia, kevyt ja tehokkaampi malli. Moottorin etuoasta lähtevä EGR putki on monessa viestissä ollut karstainen ja tukossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
Tässä YOU tube videolla on esitelty OM642 EGR systeemi ja kaveri kertoo, että koko systeemi EGR-venttiilistä turbon ilmaputkeen asti voi karstoittua pahastikin. Tuossa välissä on EGR jäähdytin.
https://www.youtube.com/watch?v=KYy--GOnpuo
https://www.youtube.com/watch?v=KYy--GOnpuo
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: To 26.10.2023 16:20
Re: ML W164 -05 EGR
Mistä olette tilanneet uusia EGR-venttileitä ja mihinkä hintaan. Mikä olisi hyvä ja toimiva merkki.
Mun auto on W164 320CDI vm 2008, moottorikoodi:OM 642.940.
Mun auto on W164 320CDI vm 2008, moottorikoodi:OM 642.940.
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: ML W164 -05 EGR
Wahler taitaa olla alkuperäisenä ja semmoisen hommaisin. Tilaus aeromotorsilta.
Star C3 @LPR
Re: ML W164 -05 EGR
Rintteriin om642 myllyyn vaihettiin ensin tarvike ja ei pelannut. alkuperäinen tilalle ja nyt 2v ongelmitta
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: ML W164 -05 EGR
Tilasin EGR venttiilin täältä:
https://www.ebay.de/itm/265474741026
Imuputki turbolle:
https://www.ebay.de/itm/355872373836
Asensin tuon uuden imuputken mutta ei auttanut edelleen antaa virheen: Airmass too large.
Vikaa on yritetty korjata Wetterillä ja Motonet korjaamolla mutta tuloksetta. Seuraavaksi vien Toivalan Autoon.
Vikapaikkoja voisi olla tuo em mainittu EGR jäähdytin putki tai sitten DPF suodin tukossa.
ML:n käsijarrun korjaus ja katsastus aiheuttaa ongelmia. Nyt Motonet korjaamo kävi itse katsastamassa auton ja onnistui jo toisella kerralla ja toisella asemalla. Katsurit eivät kuulemma osaa tehdä testiä oikein vaan jauhattavat rumpuja niin, että kengät menee jauhoksi. Antoivat palautetta yhteen paikkaan. Paras ja osaava paikka on PRO-katsastus kuulemma.
ML on aikapainava auto ja käsijarrun lukkiutumisvoima on aika suuri ja sitä on vaikea saada toteutettua kun jarrut on alimitoitettu.
Pitää laittaa auto seisontaan kun emme saa sitä ajokuntoon.
https://www.ebay.de/itm/265474741026
Imuputki turbolle:
https://www.ebay.de/itm/355872373836
Asensin tuon uuden imuputken mutta ei auttanut edelleen antaa virheen: Airmass too large.
Vikaa on yritetty korjata Wetterillä ja Motonet korjaamolla mutta tuloksetta. Seuraavaksi vien Toivalan Autoon.
Vikapaikkoja voisi olla tuo em mainittu EGR jäähdytin putki tai sitten DPF suodin tukossa.
ML:n käsijarrun korjaus ja katsastus aiheuttaa ongelmia. Nyt Motonet korjaamo kävi itse katsastamassa auton ja onnistui jo toisella kerralla ja toisella asemalla. Katsurit eivät kuulemma osaa tehdä testiä oikein vaan jauhattavat rumpuja niin, että kengät menee jauhoksi. Antoivat palautetta yhteen paikkaan. Paras ja osaava paikka on PRO-katsastus kuulemma.
ML on aikapainava auto ja käsijarrun lukkiutumisvoima on aika suuri ja sitä on vaikea saada toteutettua kun jarrut on alimitoitettu.
Pitää laittaa auto seisontaan kun emme saa sitä ajokuntoon.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: ML W164 -05 EGR
Toisessa ML:ssä oli vikakoodi 2648-8 eli TWC lämpötilasensori. Aika hankala oli löytää oikea sensori Autodoc sivustolta. Apuna oli
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=26047&q=
ja EGR systeemin kuvaus
https://startekinfo.com/service/downloa ... system.htm
T'assa TWC sensori
https://www.topautoosat.fi/ridex-18965031.html
ML ssa pakoputkistossa kolme lampotilasensoria, kaksi NOX sensoria, lambda sensori, painesensoreita ja happisensori.
EGR vian korjauksen seuraava vaihe on, etta vien auton Kajaaniin asiantuntijalle.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=26047&q=
ja EGR systeemin kuvaus
https://startekinfo.com/service/downloa ... system.htm
T'assa TWC sensori
https://www.topautoosat.fi/ridex-18965031.html
ML ssa pakoputkistossa kolme lampotilasensoria, kaksi NOX sensoria, lambda sensori, painesensoreita ja happisensori.
EGR vian korjauksen seuraava vaihe on, etta vien auton Kajaaniin asiantuntijalle.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: To 26.10.2023 16:20
Re: ML W164 -05 EGR
Mulla ML W164 vm.2008 EGR venttiilin kara jumitti ajoittain. Hoidin sitä öljyämällä venttiilin karan, mutta se auttoi vain vähän aikaa. Nyt vaihdoin uuden venttiilin, KL-varaosasta Pierburg merkkinen.
Minullakin kuuluu tuota korahtelun ääntä joka on kuvattu edellä videossa. Tuntuu että venttiilinvaihdon jälkeen ääni jopa lisääntyi. Auto myös nykii pikkusen korahtelun yhteydessä mutta ei aina. Korahtelua kuuluu kun kiihdytetään rauhallisesti hitaalla nopeudella.
Selvisiköhän mistä tuo korahtelu aiheutui?
Onko venttiilin ohjauksessa jotenkin liian vähä hystereesiä jolloin siinä toiminnan rajalla se ajaa venttiiliä edestakaisin?
Minullakin kuuluu tuota korahtelun ääntä joka on kuvattu edellä videossa. Tuntuu että venttiilinvaihdon jälkeen ääni jopa lisääntyi. Auto myös nykii pikkusen korahtelun yhteydessä mutta ei aina. Korahtelua kuuluu kun kiihdytetään rauhallisesti hitaalla nopeudella.
Selvisiköhän mistä tuo korahtelu aiheutui?
Onko venttiilin ohjauksessa jotenkin liian vähä hystereesiä jolloin siinä toiminnan rajalla se ajaa venttiiliä edestakaisin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: To 26.10.2023 16:20
Re: ML W164 -05 EGR
EGR venttiilin korahteluun liittyen vaihdoin pakopaineanturin, se ei poistanut vikaa. Vika häviää jos ottaa EGR venttiilin tai pakopaineanturin pistokkeen irti. Ilmeisesti pakokaasujen kierrätyksen ohjaus muuttuu tällöin ja venttiiliä ei sitten ohjata holtittomasti edestakaisin.
Pitää jatkaa tutkimuksia.
Pitää jatkaa tutkimuksia.
Re: ML W164 -05 EGR
Olisko taas tukossa se pieni kanava pakopaineanturille, kannattaa tarkistaa.