Huomenna olisi moottori kilahtanut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Huomenna olisi moottori kilahtanut

Viesti Kirjoittaja jarski »

Asensin w123:een kaasuvivuston iskarin ja siinä yhtä jousta paikoilleen säätäessä huomasin, että öljynsuodattimen ja lohkon välinen liitos on vuotanut. voi v...u! Kurkistin sitten öljytikkuun ja pinta oli vähän yli minimin, eilen oli melkein maximissa. Tarkistin tilanteen auton altakäsin ja pohja oli öljyssä taakse asti. :shock: :shock: :evil:

Pyyhin liitoksen puhtaaksi ja auto käyntiin. Liitoksesta alkoi heti valumaan öljyä.

Onneksi huomasin tuon, huomenna olisi varmasti "haukannut kuivaa" ja se sitten siitä keväällä kunnostetusta koneesta..

Kokeilin kotelon ruuveja, olivat kiinni. Irrotin sitten suodattimen kotelon levitin tiivisteeseen ja koteloon tiivisteliimaa. Takaisin paikoilleen ja ei vuotanut enää. Eli vuoti siis tiivisteen ja suodattimen kotelon välistä.

Mutta minkä ihmeen takia alkoi vuotamaan yhtäkkiä ja noin runsaasti? En tajua. Piti reilu 15000km ja sitten alkoi vuotamaan?..


Juuri kun viikonloppuna hykertelin tyytyväisenä, että eipä vuoda suodatinkotelon tiiviste yhtään.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Menee OT:ksi, mutta aihetta sivutaan kumminkin.
Lähdin aamulla W123:lla töihin, ja meidän pihalta kun tullaan keskustaan päin, noin 400m päässä pihasta on kohta jossa tiessä on ylämäki ja samalla kaarros oikealle. Keskellä kurvaa vilkaisin öljynpainemittaria ja mitähelvettiä: kierroksilla kylmän koneen kanssa neula oli tipahtanut alle kahteen.
Kyllä se siitä nousi taas ihan parissa sekunnissa, mutta säikäytti. :shock: Loppumatkan mittari pelasi ihan kunnolla, että olisiko vaan osa yöllistä rankkasadetta vaan pesiynyt väärään paikkaan...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14215
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

OHO! Siis minuakin on säikäyttänyt samanlainen tapaus. Kotipihalta noustaan 200 m ylämäkeen, josta sivistyksen pariin pääsee kääntymällä samoin oikealle. Juuri samaisessa kohdin joskus öp-mittari näyttää joskus "tipahtavan" kesken kiihdytyksen.

Nyt en ole kuukauteen edes kiinnittänyt asiaan huomiota.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hmm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Onkos noissa bensa w123:ssa sähköinen vai "mekaaninen" ÖP- mittari?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Olisi muuten hauska tietää itsekin. Ei ole tullu purettua koskaan, mutta 300 D :n kanssa meinas käydä hassusti kun irrotin mittaristoa koneen vielä käydessä (ei enää sammunut avaimesta, enkä jaksanut nousta sammuttamaan :lol: ). Letkuhan sitten ruiski melkein kaikki oelit ulos ja kuskin jalkatilaan... :oops: Sinäkin päivänä siis oppi jotain uutta!
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Re: hmm..

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

jarski kirjoitti:Onkos noissa bensa w123:ssa sähköinen vai "mekaaninen" ÖP- mittari?
Ainakin W123 250:ssa on samanlainen mekaaninen kuin dieseleissä.
Koneella on koneen tahti
Vastaa Viestiin