Airmatic Malfunction - 212
Airmatic Malfunction - 212
Aihe vaikuttaa melko loppuun kalutulta tällä foorumilla ja joitakin vinkkejä oman ongelman paikallistamiseen saanutkin vanhoista topikeista, mutta nyt alkaa itellä loppumaan pelimerkit.
Eli löytyisikö täältä aiheesta paremmin perillä olevia?
Ongelma:
Takapää laskee maahan kun auto seisoo jokusen tunnin, karkeesti 3-4h aikana. Pystyisin vielä tuon kanssa elämään, kun selkeästi ei vuoda paljoa, eli jos kompura käy kerran pari ylimääräistä päivässä, niin tuskin isokaan ongelma.
Mutta, kompura ei lähde käyntii kun perse on kentässä. Malfuntion lukee mittarissa. Tunkilla kun nostaa peräkoukusta autoa jokusen sentin alkuun, ja laittaa uudelleen auton käyntiin, niin kompura lähtee käyntiin ja nousee ajokorkeuteen.
Korjaavat toimenpiteet tähän mennessä:
Vaihdettu on 3-tie- ja takaiskuventtiili kompuran kylkeen. Ei mitään apua. Sama ongelma.
Olisiko minua viisaammilla ideoita?
EDIT: Vielä huomiona, että airmatic toimi ihan ok kun oli jokapäivä ajossa, mutta oli kevät talvella pari kk pois ajosta, jonka aikana meni "itestään" rikki. Nyt pitäisi taas päästä liikkeelle, mutta kun airmatic....
EDIT2: 3-tieventtiilin "vuototesti": Epätoivoisena liikkeenä viskasin koko paketin vesikippoon ja tuijotin silmäkovana vartin kuplia, mutta ei senkään liitokset tunnun vuotavan.
Eli löytyisikö täältä aiheesta paremmin perillä olevia?
Ongelma:
Takapää laskee maahan kun auto seisoo jokusen tunnin, karkeesti 3-4h aikana. Pystyisin vielä tuon kanssa elämään, kun selkeästi ei vuoda paljoa, eli jos kompura käy kerran pari ylimääräistä päivässä, niin tuskin isokaan ongelma.
Mutta, kompura ei lähde käyntii kun perse on kentässä. Malfuntion lukee mittarissa. Tunkilla kun nostaa peräkoukusta autoa jokusen sentin alkuun, ja laittaa uudelleen auton käyntiin, niin kompura lähtee käyntiin ja nousee ajokorkeuteen.
Korjaavat toimenpiteet tähän mennessä:
Vaihdettu on 3-tie- ja takaiskuventtiili kompuran kylkeen. Ei mitään apua. Sama ongelma.
Olisiko minua viisaammilla ideoita?
EDIT: Vielä huomiona, että airmatic toimi ihan ok kun oli jokapäivä ajossa, mutta oli kevät talvella pari kk pois ajosta, jonka aikana meni "itestään" rikki. Nyt pitäisi taas päästä liikkeelle, mutta kun airmatic....
EDIT2: 3-tieventtiilin "vuototesti": Epätoivoisena liikkeenä viskasin koko paketin vesikippoon ja tuijotin silmäkovana vartin kuplia, mutta ei senkään liitokset tunnun vuotavan.
Re: Airmatic Malfunction - 212
Kompuran ryynejä saa vaihtaa tai kuivailla vähän väliä jos se kerran pari päivässä joutuu nostamaan perän "maasta".
wiimax.fi
Re: Airmatic Malfunction - 212
Siinäpä se onkin kun ei se ole aiemmin joutunut nosteleen perää. Ja vaikka nyt joutuisikin, niin ei nosta kun ei kompura lähde käyntiin, kun perä on lähes peräkoukku maassa.... Pikkusen kun tunkilla ensin antaa apuja niin sitten taas toimii.
Melko ärsyttävä kun vikaa ei ole olevinaan missään, mutta jostain se nyt vaan vuotaa. Ja erikoinen kun alkoi vuotamaan kun oli parkissa 2 kk.
Melko ärsyttävä kun vikaa ei ole olevinaan missään, mutta jostain se nyt vaan vuotaa. Ja erikoinen kun alkoi vuotamaan kun oli parkissa 2 kk.
Re: Airmatic Malfunction - 212
Kai se tallentaa jonkin vikakoodin?
Re: Airmatic Malfunction - 212
Kyllä vuotaa aika paljon jos neljässä tunnissa putoaa perä maahan. Kompura käy ylimääräistä enemmän kuin kerran päivässä.
Jos venttiiliblokki ei vuoda niin pakkohan sen on vuotaa pusseista tai putkista pussien ja venttiilien välillä.
Jos venttiiliblokki ei vuoda niin pakkohan sen on vuotaa pusseista tai putkista pussien ja venttiilien välillä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 491
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: Airmatic Malfunction - 212
Onko kaikissa 4 pyörässä Ilmajousi ?
Takana peräkontin ulkopuolella, puskurin vieressä (vasen puoli) on jakotukki siis magneettiventtiilit, josta lähtee 4 jouselle muovi putket. Sen kyljessä on liitin. Kun auto on normi korkeudessa, irroita sen liitin.
Mittaile metrimitalla sitten vanteen reunasta lokasuojan reunaan. Kirjoita lukemat ylös. Ja sitten muutaman tunnin päästä sama. Mikä kulma vuotaa?
Helpottaa vian paikallistamista. Jos liitin on kiinni, auto yrittää tasata ilmanpaineet.
Kun laitat liittimen takaisin, olisi hyvä suihkuttaa Contact sprayllä liittimet. Tarkista, että liitin menee kunnolla pohjaan.
Takana peräkontin ulkopuolella, puskurin vieressä (vasen puoli) on jakotukki siis magneettiventtiilit, josta lähtee 4 jouselle muovi putket. Sen kyljessä on liitin. Kun auto on normi korkeudessa, irroita sen liitin.
Mittaile metrimitalla sitten vanteen reunasta lokasuojan reunaan. Kirjoita lukemat ylös. Ja sitten muutaman tunnin päästä sama. Mikä kulma vuotaa?
Helpottaa vian paikallistamista. Jos liitin on kiinni, auto yrittää tasata ilmanpaineet.
Kun laitat liittimen takaisin, olisi hyvä suihkuttaa Contact sprayllä liittimet. Tarkista, että liitin menee kunnolla pohjaan.
Re: Airmatic Malfunction - 212
Tähän johtopäätökseen minäkin olen tullut, mutta mikä prkl sen on rikkonut kun auto seissyt 2kk. Ei tajua.
Re: Airmatic Malfunction - 212
Ei ole kuin takana pussit, johon lähtee letkut em. mainittu 3-tieventtiilistä. Lienee väärä termi, kun en muutakaan nimeä sille äkkipäissäni keksinyt.Jakotukki on kyllä parempi nimi.EemeliErkki kirjoitti: ↑La 18.05.2024 14:52 Onko kaikissa 4 pyörässä Ilmajousi ?
Takana peräkontin ulkopuolella, puskurin vieressä (vasen puoli) on jakotukki siis magneettiventtiilit, josta lähtee 4 jouselle muovi putket. Sen kyljessä on liitin. Kun auto on normi korkeudessa, irroita sen liitin.
Mittaile metrimitalla sitten vanteen reunasta lokasuojan reunaan. Kirjoita lukemat ylös. Ja sitten muutaman tunnin päästä sama. Mikä kulma vuotaa?
Helpottaa vian paikallistamista. Jos liitin on kiinni, auto yrittää tasata ilmanpaineet.
Kun laitat liittimen takaisin, olisi hyvä suihkuttaa Contact sprayllä liittimet. Tarkista, että liitin menee kunnolla pohjaan.
Tarkoititko "liittimellä" sähköpistoketta?
Jos näin, niin on ollut irti ja kiinni, mutta molemmat kyljet laskee samaa tahtia. Oli pistoke kiinni tai irti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 491
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: Airmatic Malfunction - 212
Voisiko jakotukki olla halki? Ainut yhteinen osa.
Re: Airmatic Malfunction - 212
Miksi molemmat pussit ei voisi vuotaa? Seisonnassa hapertunut ilmapussin taitteesta. Kallistuksenvakaaja siirtää paineen vähemmän vuotavalle puolelle ja laskee likimain tasatahtia. Varmaan monta muutakin mahdollisuutta sen jakotukkivian lisäksi.
Re: Airmatic Malfunction - 212
Vaihdettu uuteen. Tod näk sekin turhaa, kun mikään ei muuttunut vaihdon jälkeen.
Ja pidin ½-h vesikipossa. Ei kuplan kuplaa noussut sinä aikana.
Re: Airmatic Malfunction - 212
Onko siis takajouset jo vaihdettu? Ne kun kestää maksimissaan sen 6 vuotta. Vuoto alkaa ensin näkymään useamman päivän seisonnassa. Sit kun perä laskee jo yhdessä yössä ovat selkeästi vaihtokunnossa. Jos kolmessa tunnissa tippuu, niin ovat kyllä täysin loppu.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: Airmatic Malfunction - 212
Ei ole. Pusseihin en ole vielä koskenut.
Jos veikata pitäisi niin ovat alkuperäiset... Eli 10v+
Re: Airmatic Malfunction - 212
Jos autolla ikää yli kymmenen vuotta, niin silloin on jo toiset pussit melko varmasti menossa. Mutta äkkiä nyt nekin jousipussit vaihtoon ennen kuin menee kompressorikin kun joutuu jatkuvasti töihin.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: Airmatic Malfunction - 212
Pussit vaihdettu molemmin puolin. Ja kaikki paineletkut uusittu. Eli KAIKKI muut osat vaihdettu paitsi itte kompura.
Auto nousi ajokorkeuteen, toinen nurkka vähän alempana, mutta tämä ilmiö ilmeisesti pitäisi poistua ekalla ajolenkillä.
==> Mutta nyt tulee mittaritauluun HETI kun auto liikkuu metrinkin niin "Malfunction" herja. Käynnistäessä ja paikalla ollessa ei mitään, mutta heti kun liikkuu niin tulee herja.
Olispa rautajouset....
Auto nousi ajokorkeuteen, toinen nurkka vähän alempana, mutta tämä ilmiö ilmeisesti pitäisi poistua ekalla ajolenkillä.
==> Mutta nyt tulee mittaritauluun HETI kun auto liikkuu metrinkin niin "Malfunction" herja. Käynnistäessä ja paikalla ollessa ei mitään, mutta heti kun liikkuu niin tulee herja.
Olispa rautajouset....
Re: Airmatic Malfunction - 212
Onko jo starilla luettu ne koodit? Jos on sähkösäätöiset iskarit niin niistäkin saattaa johtua tuo alustan malfunction.karnie kirjoitti: ↑To 23.05.2024 18:07 Pussit vaihdettu molemmin puolin. Ja kaikki paineletkut uusittu. Eli KAIKKI muut osat vaihdettu paitsi itte kompura.
Auto nousi ajokorkeuteen, toinen nurkka vähän alempana, mutta tämä ilmiö ilmeisesti pitäisi poistua ekalla ajolenkillä.
==> Mutta nyt tulee mittaritauluun HETI kun auto liikkuu metrinkin niin "Malfunction" herja. Käynnistäessä ja paikalla ollessa ei mitään, mutta heti kun liikkuu niin tulee herja.
Olispa rautajouset....
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Airmatic Malfunction - 212
Ja perse kentässä yön jälkeen! Aika raskas laite.....
Seuraavaksi omalla listalla on polttaa 100€ seteleitä teknisille jumalille ja kumarrella eri ilmansuuntiin... Mutta ennen tuota niin pitää viedä auto jollekin minuakin viisaammalle tutkintaan/stariin, kun alkaa oleen itellä pelimerkit loppu aiheen suhteen.
Seuraavaksi omalla listalla on polttaa 100€ seteleitä teknisille jumalille ja kumarrella eri ilmansuuntiin... Mutta ennen tuota niin pitää viedä auto jollekin minuakin viisaammalle tutkintaan/stariin, kun alkaa oleen itellä pelimerkit loppu aiheen suhteen.