ei tietoa miten korjaamo on sen tarkistanut. Nyt menossa turbiinin vaihtoon. Raporttia luvassa sitten myöhemmin. Sitten alkaa olla jo vaihtoehdot vähissä kun lähes kaikki on laatikkoon laitettu uutta.
722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
-
- Mersumies
- Viestit: 553
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ei liene turbiinivika. Laatikko on ”sähköaivolla” ohjattu. Jos turbiini olisi rikki, vika olisi aina samanlainenJukeka kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 14:28 Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Omat laatikot ovat ”korjautuneet” resetoinilla tai viimekädessä opettamalla, adaptoimalla.
Öljyt pitää olla varmasti MB luokiteltua tavaraa, ja sitä tarvitaan oikea määrä.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Itsellä kylmänmä joskus randomisti täksäyttää lievästi. ja sitten taas lämpösenä ei mitää ongelmaa.. mutta tuntuu olevan ominaisuus kaikilla enempi ja vähempi. Tosin tämä saattaa johtua likasista lootan solenoideista. Tai se kyb. Itsellä aiheuttu rikkinäine EGR semmosen että ei vaihtanu aina isommalle, ja muita sekoiluja. Loota siis 722.9.
Tästä iltalukemista
https://www.atsg.us/atsg/skin/frontend/ ... 0722-9.pdf
Hemmetin solenoidit !
https://www.youtube.com/watch?v=IG9OZACdx3c
Kannattaako putsata johdinley ja näin sinne tuskin paska kertyy kun ne paska juuttuu solenoideihin?
https://www.youtube.com/watch?v=FVRk83RJn4I
Entä mistä ostaa upgrade äljypohja ja suodatin? marmori?
Ja mistä sais ton 722.9 kybin suomesta? marmori?
Itse tein öljyt viimeks, + turbiini. Onnistu hyvin ja ölliä meni se oikea määrä ja jäi sisää. Ei sinällään hirveetä vaikutusta noihin töksäyttelyihin.. nyt vois samalla sitten noi solenoidit putsaa ja vaihtaa se Kyb.
Tästä iltalukemista

https://www.atsg.us/atsg/skin/frontend/ ... 0722-9.pdf
Hemmetin solenoidit !

https://www.youtube.com/watch?v=IG9OZACdx3c
Kannattaako putsata johdinley ja näin sinne tuskin paska kertyy kun ne paska juuttuu solenoideihin?
https://www.youtube.com/watch?v=FVRk83RJn4I
Entä mistä ostaa upgrade äljypohja ja suodatin? marmori?
Ja mistä sais ton 722.9 kybin suomesta? marmori?
Itse tein öljyt viimeks, + turbiini. Onnistu hyvin ja ölliä meni se oikea määrä ja jäi sisää. Ei sinällään hirveetä vaikutusta noihin töksäyttelyihin.. nyt vois samalla sitten noi solenoidit putsaa ja vaihtaa se Kyb.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mulla tollanen W212 eemeli ja kävin Öljypisteessä vaihdattamassa 7g-tronic öljyt...nyt vaihteisto sekoilee silleen et nenä kiinni tuulilasissa kun sekoilee 2 ja 3 vaihteen kanssa ihan huolella kiihdyttäessä. Nätisti kun kiihdyttää niin nätisti vaihtaa mutta kun roisimmin painaa kaasua niin ihan kun tukehtuis ja kun kaasua höllentää niin suostuu vaihtamaan. Motarilla ajettaessa eli suuremmilla nopeuksilla kaikki pelaa normaalisti. Vikakoodit 2kpl. Vaihde on epäuskottava tai vaihteisto luistaa ja Momenttimuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri. Mitäköhän tässä on nyt käynyt kun öljynvaihdon jälkeen nämä alkoivat. 3 päivää nyt jatkunut eikä mitään muutosta tapahtunut. Tuntuu että pahenee vaan. Auttakee miestä mäessä. Soitan tietty sinne Öljypisteeseen missä hommat tekivät ja saavat kyllä selvittää asian.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitähän oljyä sinne on laitettu?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitähän öljyä sinne meni? Otapa nyt pikimmiten selvää, ettei vaan commaa.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
No eilen sitten illalla olin lähdössä liikenteeseen ja huomasin että punasta öljyä ihan huolella auton alla. Kurkkasin auton alle niin tiputteli siinä nätisti sitten muovien välistä öljyä. En tiedä mitä on sählänny, mutta ei taida nyt ihan putkeen menny hommat...huomenna saan vasta yhteyden pajaan missä homma tehtiin. Oiskohan joku lauhduttimen putki jääny hönölleen tai jotain pragannu ku sai uudet litkut...
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Jos start stop vehje tai yhtään tuoreempi 212 sinne ei sitten todellakaan kuulu punaiset öljyt!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tarkista tuolta https://operatingfluids.mercedes-benz.c ... y/gear-oil mitkä öljyt sinne kuuluu, se on hyvä tietää
ennen kun otat yhteyttä sinne pajaan.
ennen kun otat yhteyttä sinne pajaan.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Luultavasti öljypohjan tiiviste huonosti paikoillaan, inhimillinen erehdys jollaista ei saisi sattua.
Mikä öljy kuitissa merkittynä ?
Momentinmuuntimen lukituskytkimen vikakoodista, onko testattu ennen öljynvaihtoa, tarkistettiinko nyt milloin tullut ensimmäisen kerran ? Sitä vaan että olisi hyvä vaihtaa se kyb-venttiili seuraavalla kerralla kun öljyt ulos lasketaan.
Hydrauliikkayksikön (alumiiniset) kiinnityspultit ON muuten vaihdettava joka kerta kun ne avataan, eli kannattaa miettiä missä vaihdattaa osan jos siihen mennään. Takavuosina oli luotettavinakin mersupajoina pidettyjä korjaamoita jotka ei tuota ymmärtäneet vaikka ohjeistus on selvä ja vahinkoja sattunut.
Mikä öljy kuitissa merkittynä ?
Momentinmuuntimen lukituskytkimen vikakoodista, onko testattu ennen öljynvaihtoa, tarkistettiinko nyt milloin tullut ensimmäisen kerran ? Sitä vaan että olisi hyvä vaihtaa se kyb-venttiili seuraavalla kerralla kun öljyt ulos lasketaan.
Hydrauliikkayksikön (alumiiniset) kiinnityspultit ON muuten vaihdettava joka kerta kun ne avataan, eli kannattaa miettiä missä vaihdattaa osan jos siihen mennään. Takavuosina oli luotettavinakin mersupajoina pidettyjä korjaamoita jotka ei tuota ymmärtäneet vaikka ohjeistus on selvä ja vahinkoja sattunut.
wiimax.fi
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Se on sitte 100% varma et ne kusi hommat! lopeta heti ajaminen, sormet ristiin ettei pysyvää damagea tullu.Tommi77 kirjoitti: ↑La 27.04.2024 18:35 Mulla tollanen W212 eemeli ja kävin Öljypisteessä vaihdattamassa 7g-tronic öljyt...nyt vaihteisto sekoilee silleen et nenä kiinni tuulilasissa kun sekoilee 2 ja 3 vaihteen kanssa ihan huolella kiihdyttäessä. Nätisti kun kiihdyttää niin nätisti vaihtaa mutta kun roisimmin painaa kaasua niin ihan kun tukehtuis ja kun kaasua höllentää niin suostuu vaihtamaan. Motarilla ajettaessa eli suuremmilla nopeuksilla kaikki pelaa normaalisti. Vikakoodit 2kpl. Vaihde on epäuskottava tai vaihteisto luistaa ja Momenttimuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri. Mitäköhän tässä on nyt käynyt kun öljynvaihdon jälkeen nämä alkoivat. 3 päivää nyt jatkunut eikä mitään muutosta tapahtunut. Tuntuu että pahenee vaan. Auttakee miestä mäessä. Soitan tietty sinne Öljypisteeseen missä hommat tekivät ja saavat kyllä selvittää asian.

Sinuna en myöskään veis autoa sinne takasin vaan veisin ammattilaiselle ja lähettäsin tolle paska firmalle vaan laskun > tappelu tulee mutta mitä sitten.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei, onko mahdollista, että vaihteiston (W211) resetointi kotikonstein aiheuttaisi ongelmia laatikon toiminnassa? Eli jos vaikkapa vain koemielessä tehty nollaus, niin mitä tästä voisi pahimmillaan olla seurauksena? (...pitäisikö aina suorittaa ns. "sopeutusajo" tms.?)
Ongelmana on se, että vaihteiden vaihdon yhteydessä moottorin kierrokset nousevat turhan korkealle. Taustalla vaihteiston öljyjen vaihto. Öljyn määrä tarkistettu ja lämpötilakin oikea.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Ongelmana on se, että vaihteiden vaihdon yhteydessä moottorin kierrokset nousevat turhan korkealle. Taustalla vaihteiston öljyjen vaihto. Öljyn määrä tarkistettu ja lämpötilakin oikea.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei olisiko jollain tietoa sopiiko moottorityyppi W 203 autoon jossaon ollut moottorityypin W209 moottori. Molemmathan ovat 1.8 bensamoottoreita? Meneekö paikalleen ilman joitain lisäasennuksia tai sovitepaloja? 20Kersu04 ukko.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitä tarkoitat kotikonstein, löytyykö sinult Stari? Testerillä jos tekee laatikon adaptaation nollauksen 7g laatikkoon, on sen jälkeen syytä suorittaa adaptaatiot uudestaan. Muuten on vaihdot huonoja.Sandtu72 kirjoitti: ↑To 23.05.2024 12:32 Hei, onko mahdollista, että vaihteiston (W211) resetointi kotikonstein aiheuttaisi ongelmia laatikon toiminnassa? Eli jos vaikkapa vain koemielessä tehty nollaus, niin mitä tästä voisi pahimmillaan olla seurauksena? (...pitäisikö aina suorittaa ns. "sopeutusajo" tms.?)
Ongelmana on se, että vaihteiden vaihdon yhteydessä moottorin kierrokset nousevat turhan korkealle. Taustalla vaihteiston öljyjen vaihto. Öljyn määrä tarkistettu ja lämpötilakin oikea.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei, ei ole ollut Staria käytössä.
Mihin laatikon ongelmiin muuten adaptaatio voisi ylipäänsä auttaa? Ja onko mitään keinoa/tapaa varmistaa, että adaptaatiot on nollattu tai nollaantunu?
Ja vielä, vaikuttaa siltä, että ongelmat tässä kyseisessä vaihteistossa liittyy aina enemmän tai vähemmän alkupään (2-3) vaihtoihin, kuten itsellänikin, niin onko mahdollista, että kyseessä olisi jonkinlainen tyyppivika (tai jopa ominaisuus)?
Kiitos!
Mihin laatikon ongelmiin muuten adaptaatio voisi ylipäänsä auttaa? Ja onko mitään keinoa/tapaa varmistaa, että adaptaatiot on nollattu tai nollaantunu?
Ja vielä, vaikuttaa siltä, että ongelmat tässä kyseisessä vaihteistossa liittyy aina enemmän tai vähemmän alkupään (2-3) vaihtoihin, kuten itsellänikin, niin onko mahdollista, että kyseessä olisi jonkinlainen tyyppivika (tai jopa ominaisuus)?
Kiitos!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ne ei nollaannu millään vippaskonstilla vaan nollataan starilla, ja sopeutus ajetaan jokainen vaihde.
Jos vain nollataan niin vaihdot on todella tökeröitä kun koneisto ei yhtään kompensoi vaihdoissa venttiilien ja pakkojen kulumaa ym.
Jos vain nollataan niin vaihdot on todella tökeröitä kun koneisto ei yhtään kompensoi vaihdoissa venttiilien ja pakkojen kulumaa ym.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei, pystyykö kukaan kertomaan, että millä kierrosluvuilla 280 cdi "normaalisti" (pintakaasulla) kiihdyttäessä vaihtaa vaihdetta? Itsellä nostaa kierrokset 1800 rpm pintaan. Jos on vähänkään mäkeä, niin saattaa mennä jopa yli 2000 rpm. Eli jos kone on kunnossa ja väännöt kohdallaan, niin eikö vaihtojen pitäisi tapahtua kierroslukujen 1400-1600 välillä, jos siis kaikki on kunnossa? Ymmärrän toki, että kierrokset nousee reilustikin, jos autoa oikein "polkee".
Valmistajan mukaan autossa pitäisi kuitenkin olla 190 heppaa ja vääntöäkin 440 Nm, niin luulisi sen nyt jaksavan mennä ainakin tasamaalla sikäli, että vaihto tapahtuisi hieman aiemmin.
Valmistajan mukaan autossa pitäisi kuitenkin olla 190 heppaa ja vääntöäkin 440 Nm, niin luulisi sen nyt jaksavan mennä ainakin tasamaalla sikäli, että vaihto tapahtuisi hieman aiemmin.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ja minkäköhän siinä nyt on väärin jos vaihtaa vaihdetta 2k nurkilla?
En huolestuisi yhtään tuosta, sitten kun vaihdot tulee 3500-4000 nurkilla niin miettii uudestaan.
En huolestuisi yhtään tuosta, sitten kun vaihdot tulee 3500-4000 nurkilla niin miettii uudestaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 553
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Oma 7G vaihtaa nätisti about 1500-1600k vaiheilla isompaa. Pienempää tarjoaa välillä n. 1100k tienoilla. Nämä tasasella rauhallisessa ajossa (om642).Sandtu72 kirjoitti: ↑Ti 25.06.2024 13:16 Hei, pystyykö kukaan kertomaan, että millä kierrosluvuilla 280 cdi "normaalisti" (pintakaasulla) kiihdyttäessä vaihtaa vaihdetta? Itsellä nostaa kierrokset 1800 rpm pintaan. Jos on vähänkään mäkeä, niin saattaa mennä jopa yli 2000 rpm. Eli jos kone on kunnossa ja väännöt kohdallaan, niin eikö vaihtojen pitäisi tapahtua kierroslukujen 1400-1600 välillä, jos siis kaikki on kunnossa? Ymmärrän toki, että kierrokset nousee reilustikin, jos autoa oikein "polkee".
Valmistajan mukaan autossa pitäisi kuitenkin olla 190 heppaa ja vääntöäkin 440 Nm, niin luulisi sen nyt jaksavan mennä ainakin tasamaalla sikäli, että vaihto tapahtuisi hieman aiemmin.
Resetointi tai adaptointi saattaa auttaa, jos tuota haluaa fixata. Ja voihan olla, että jokin anturi tieto antaa väärää signaalia, että laatikko ei sitten osaa vaihtaa ”normaalisti” rauhallisessa ajossa.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ok! Onhan kyseessä varmasti "kuristettu" malli, eli 280cdi, eikä esim. 320cdi? Jälkimmäisessä on kuitenkin huomattavasti enemmän vääntöä...
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
En ole mikään ekspertti, mutta päättelen, että kyse on väännön puuteesta, josta sitten seuraa tämä kierrosten nousu. On myös esitetty väite, että turbon toimintaa ohjaava (tarvike)säädin aiheuttaisi kyseisen ongelman. Ongelman ilmaantuminen sopii jokatapauksessa yhteen säätimen asennuksen kanssa.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
No se on täysin mahdollista jos ahdin ei toimi oikein.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Pitäs taas vaihtaa vaihteiston öljyt, ajattelin samalla putsata johdinlevyn ja solenoidit. Kl varaosasssa myyvät tätä >
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 371-41?c=1
Eikös tää ole tän 722.9 KYB? > turbiinilukon ohjaaja. Kuvassa 3Y/8y8, https://maktrans.net/MBZ7229-USED
Varmistelen teiltä etten turhaa osta
Itsellä nyt 325tkm. lootalla ja tämä olis nyt kolmas tai neljäs kerta öljyn vaihdolle lootaan. Itselläni ei ole ongelmia muita kuin joskus kylmänä töksäyttää miedosti aivan randomisti 1-2-1 yleensä alas päin, ei edes toistu aina.. ihan vaan sillon tälllön miten sattuu. Lämpimänä ei koskaan ongelmaa
haha.. Kumma loota, taitaa olla ominaisuus mitä kuunnellu kommentteja täälä. Tää oire oli kun auton ostin 140tkm sitte ja samanlaine aina ollu viiminen öllin vaihto 70tkm sitten ja ei vaikuttanu mitenkään. Nyt sitten ajattelin johdin levyn putsaa ja ne solenoidit ja se kyb uus. Milenkiintosta nähdä onko tällä mitään vaikutusta.
Kannattaako mitään muuta vaihtaa samalla kun johdinlevy auki? Solenoidien tiivisteet? Pistorasian läpiviennin tiiviste ainakin?
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 371-41?c=1
Eikös tää ole tän 722.9 KYB? > turbiinilukon ohjaaja. Kuvassa 3Y/8y8, https://maktrans.net/MBZ7229-USED
Varmistelen teiltä etten turhaa osta


Kannattaako mitään muuta vaihtaa samalla kun johdinlevy auki? Solenoidien tiivisteet? Pistorasian läpiviennin tiiviste ainakin?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kerrothan sitten oliko johdinlevyn putsauksella yms vaikutusta vaihteiston toimintaan. Vähän samoja oireita kylmänä.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
No ei varmasti käytä "vaa orkkis osia ja litkuja".alotteleva kirjoitti: ↑La 27.07.2024 20:38öljypiste käyttää vaa orkkis osia ja litkuja että siitä ei kannata murehtia, eivät edes tee asiakkaan osilla tai litkuilla mitää hommia.
wiimax.fi
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tässä oli kyse 7g lootasta mihin menee aivan oma öljynsä.
Kaksi täysin eri lootaa 5g ja 7g
Kaksi täysin eri lootaa 5g ja 7g
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mikähän se on tuo "orkkis pesuaine". Ei sinne kuulu mitään pesuaineita laittaa vaan mersun hyväksymää vaihteistoöljyä.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Sitä en epäile etteikö Öljypiste osaisi öljyjä vaihtaa, vaikka henkilökohtaista kokemusta ei ole.
KL-Varaosien myymät öljyt ja varaosat eivät ole alkuperäisosia, vaikka niitäkin heiltä saa.
Jos asiakas kysyy mitä öljyä käyttävät ja vastaus on että samaa kuin KL niin se on huono vastaus. Kuulostaa siltä ettei uskalleta kertoa öljyn merkkiä, vaikka ei siihen ole mitään syytä. Ehkä Fuchs / Titan ei ole riittävän tunnettu niin pelottaa, sitä varmaankin sitten käyttävät. Itse en näe eroa eri öljymerkkien välillä, kunhan luokitukset täyttyy.
(luokitusten täyttymistä ei sitten ole esimerkiksi se kun motonet myy commanp*skaa melkein joka paikkaan)
KL-Varaosien myymät öljyt ja varaosat eivät ole alkuperäisosia, vaikka niitäkin heiltä saa.
Jos asiakas kysyy mitä öljyä käyttävät ja vastaus on että samaa kuin KL niin se on huono vastaus. Kuulostaa siltä ettei uskalleta kertoa öljyn merkkiä, vaikka ei siihen ole mitään syytä. Ehkä Fuchs / Titan ei ole riittävän tunnettu niin pelottaa, sitä varmaankin sitten käyttävät. Itse en näe eroa eri öljymerkkien välillä, kunhan luokitukset täyttyy.
(luokitusten täyttymistä ei sitten ole esimerkiksi se kun motonet myy commanp*skaa melkein joka paikkaan)
wiimax.fi
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hey
Osaatteko auttaa näissä valvebodyn pulttien kiristysmomenteissa? Mikä on Nm ?
Pultit: 1 - 5?
Valvebodyn 6 kpl kinnityspulttien Nm on 4nm ja 90 astetta (alumiinipultti ja on ostettava uudet) Mutta mites nämä muut. esim jotkut ohjee sanoo esim. että solenoid pultit on 8nm tai 5nm.. Tosin pitää muistaa että märkien pulttien kiristysmomentti voi olla puolet Nominaalisesta, esim speksi 8nm. > mutta märkänä 5nm.
Tarkotus on siis vaihtaa öljyt ja purkaa palasiksi koko johdinlevy putsata kunnolla. Muistan myös > solenoidit oikeisiin paikkoihin ja johdinlevyn kuulat oikeisiin paikkoihin. Mulla on kasa ohjeista netistä ja jaan ne kunhan saan tän tehtyä. Mietin myös KYB vaihtoa uuteen mutta tuskin tarvitsee vaihtaa kun ei vikakoodeja. Jos vaihdan KYB uuteen Bocsh > tarviiko adaptoida? laatikko jossakin sanotaan että kyllä mutta loota kuitenkin adaptoi itse.?
"Ohje" sanoo näin, mutta ei tästä ota selvää kunnolla > Tässä pultit mitä pitäs tietää >
Osaatteko auttaa näissä valvebodyn pulttien kiristysmomenteissa? Mikä on Nm ?
Pultit: 1 - 5?
Valvebodyn 6 kpl kinnityspulttien Nm on 4nm ja 90 astetta (alumiinipultti ja on ostettava uudet) Mutta mites nämä muut. esim jotkut ohjee sanoo esim. että solenoid pultit on 8nm tai 5nm.. Tosin pitää muistaa että märkien pulttien kiristysmomentti voi olla puolet Nominaalisesta, esim speksi 8nm. > mutta märkänä 5nm.
Tarkotus on siis vaihtaa öljyt ja purkaa palasiksi koko johdinlevy putsata kunnolla. Muistan myös > solenoidit oikeisiin paikkoihin ja johdinlevyn kuulat oikeisiin paikkoihin. Mulla on kasa ohjeista netistä ja jaan ne kunhan saan tän tehtyä. Mietin myös KYB vaihtoa uuteen mutta tuskin tarvitsee vaihtaa kun ei vikakoodeja. Jos vaihdan KYB uuteen Bocsh > tarviiko adaptoida? laatikko jossakin sanotaan että kyllä mutta loota kuitenkin adaptoi itse.?
"Ohje" sanoo näin, mutta ei tästä ota selvää kunnolla > Tässä pultit mitä pitäs tietää >
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.