transpot kirjoitti: ↑To 04.04.2024 20:43
Vähän kyllä nyt mietityttää tosiaan toi öljyn lämpötila mitatessa 50 km ajoin tänään kaupunki olosuhteissa yhteen putkeen eli paljon pysähdyksiä ja lähtöjä liikennevaloista. Luulisi olevan sen 80 öljyt. Näytti mittatikussa noin 3mm alle 80c alarajan..Ennen remonttia kun mittailin niin näytti ihan ok mittatikussa 80 rajojen sisällä. Turbiinin propun ja öljypohjan kautta tuli 7,5 l ulos kaikkineen. Varmaan jotain tippoja pahvin päälöä ja käsissä. Oli iso astia alla, valuteltiin venttilipöydästäkin astiaan. Eli olisiko siellä ollut alun alkaen liian vähän öljyä kuitenkin. 8 litraa ostin öljyä
Ja nyt tämän illan lisäyksen jälkeen laitettu 7,9l. Toisessa pytyssä siis noin desi jäljellä enää. Katsotaan miten huomenna loota käyttäytyy
Ei siis huhtelua,
muistin mukaan sitä menee jotain päällee 8L jos turbini,
ventilikoneisto laatikon kanavat valuu tyhjäksi,
nuo uudet oireet että ei lähde liikkelle
(pois lukien se pakkia d päällä meno)
sopii öljyn vähyyteen,
jos ei testeriä ole niin nyt kun auto liikuu ajelee jonnekin missä on,
(jos laatiko öljy on ajossa ~80c niin näillä ilmoilla "nyt -3c" se jäähtyy yllätävän nopeasti)
pieni liika täytö ei 722.6xx kohdalla ole niin paha(kunhan ei niin paljoa että alkaa sotkemaan ilmaa joukkoon) kuin liian vähän lämpimän ylä ja alamerkin väli taisi olla 2d mutta se ei päde muilla korkeuksilla tikussa, tilan muodon takia
missä kunnosa vanhat öljyt oli ?
oliko johdin levyn mangnettit kunka likaiset ?