W220 muutama vikakoodi
W220 muutama vikakoodi
Vaihtelin tuossa laturin jännitteensäätimen ja apulaitehihnan. Akunkenkä oli tietysti irti sen aikana. Sain laturin lataamaan, mutta nyt herjaa bas:ia, esp:tä ja airmaticcia johtuuko tuo nyt vaan akun irroituksesta ja saako nuo jollain pois vai häviääkö ajastaan?
W220 s500 -99. Almandine black
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 muutama vikakoodi
Kannattaa kokeilla abs vaivaan auto käyntiin ja ratti tapista tappiin,S-mies kirjoitti: ↑Ke 27.03.2024 17:13 Vaihtelin tuossa laturin jännitteensäätimen ja apulaitehihnan. Akunkenkä oli tietysti irti sen aikana. Sain laturin lataamaan, mutta nyt herjaa bas:ia, esp:tä ja airmaticcia johtuuko tuo nyt vaan akun irroituksesta ja saako nuo jollain pois vai häviääkö ajastaan?
Mökkillä
'
'
Re: W220 muutama vikakoodi
Ne pitäis sammua kun ajaa muutaman sata metriä. Johtuu juuri siitä kun akku on ollut irti.
Re: W220 muutama vikakoodi
Useamman kilometrin vaati ennekuin poistuivat.
W220 s500 -99. Almandine black
Re: W220 muutama vikakoodi
Ainiin. Kysytääs vielä tässä että onko normaalia tuolle koneelle että nostaa lämpöjä paikallaan ollessaan? Eli ajon jälkeen jos jätät auton tyhjäkäynnille, niin kohta mittaristossa herjaa jo nesteen lämpöjä ja kehoittaa jälleen käymään korjaamolla. Ajossa kestää lämpö siinä 80c. Tyhjäkäynnillä nostaa n. 100c tietämille.
Ja toimiiko flekti oikeasti sillä erillisellä moottorilla joka hihnan avustuksella kiinni flektissä? ehkäpä tyhmin juttu mitä olen nähnyt
Ja toimiiko flekti oikeasti sillä erillisellä moottorilla joka hihnan avustuksella kiinni flektissä? ehkäpä tyhmin juttu mitä olen nähnyt
W220 s500 -99. Almandine black
Re: W220 muutama vikakoodi
Kuva olisi kiva, mutta kyllä siellä nyt on joku tehnyt omia virityksiä. Prefacelift 500:ssa on 850W sähköflekti (320 ja 400CDI , sekä ainakin 600 on erilainen).S-mies kirjoitti: ↑To 28.03.2024 21:43 Ainiin. Kysytääs vielä tässä että onko normaalia tuolle koneelle että nostaa lämpöjä paikallaan ollessaan? Eli ajon jälkeen jos jätät auton tyhjäkäynnille, niin kohta mittaristossa herjaa jo nesteen lämpöjä ja kehoittaa jälleen käymään korjaamolla. Ajossa kestää lämpö siinä 80c. Tyhjäkäynnillä nostaa n. 100c tietämille.
Ja toimiiko flekti oikeasti sillä erillisellä moottorilla joka hihnan avustuksella kiinni flektissä? ehkäpä tyhmin juttu mitä olen nähnyt
Eli luonnollisesti ei ole normaalia lämpöjen nousu paikallaan tuonne asti (vieläpä varotusten saattelemana).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W220 muutama vikakoodi
Kyllä se tehtaan tekele on. Moottori on kiinni pelkääjän puolen ylälaidassa syyläriä ja hihna menee flektin rungon ja syylärin välissä. Ihan ohut hihna, joka ei näy päällepäin. Tuon huomasin kun moottori piti irroittaa että saan laturin pois.
Pitää tutkia pyöriikö se edes.
Pitää tutkia pyöriikö se edes.
W220 s500 -99. Almandine black
Re: W220 muutama vikakoodi
Näytti siitä googlettamalla tuollainenkin versio olevan olemassa. Olen törmännyt omissa vain tälläiseen kuin tässä kuvissa: https://w220.wiki/Engine_fanS-mies kirjoitti: ↑To 28.03.2024 22:24 Kyllä se tehtaan tekele on. Moottori on kiinni pelkääjän puolen ylälaidassa syyläriä ja hihna menee flektin rungon ja syylärin välissä. Ihan ohut hihna, joka ei näy päällepäin. Tuon huomasin kun moottori piti irroittaa että saan laturin pois.
Pitää tutkia pyöriikö se edes.
Siinä on linkki videoon myös jossa hihnavetoinen versio.
Omissa kahdessa 500:ssa oli se ero muihin malleihini (2x 320 CDI, 320 ja 600), että se flektin ohjain/rele oli erikseen johdon päässä ja muissa se oli integroitu tuulettimen runkoon. Näissä ei varmaan johdotukset käy päikseen. Eli käsittääkseni prefacelift 430/500 mallissa on omanlainen systeemi.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W220 muutama vikakoodi
Minä en ymmärrä miksi tuollaista hihnavetoista mallia edes on ja vielä niin tyhmällä systeemillä että toveri toppahousukin keksisi paremman systeemin vaikka olisi ase ohimolla. Luulisi näin edistyksellisen auton kohdalla olisi jo tuulettimen hihnat unohdettu.
W220 s500 -99. Almandine black