Kiitos etukäteen.
W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Hei! Onko teillä millaista kokemusta w212 350cdi 2010-2013vm siis ei facelift. Tiedossa on "om642 kurahaara" vaivat onko muuta huomioitavaa? Ja millaisilla kilometreillä kannattaisi ostaa .? Oma w212 220cdi on ollut kyllä murheen kryyni ostin 288tkm ja nyt ajettu 337tkm tässä välissä mennyt rahaa korjauksiin 4-5 te , kaikki mahdolliset tyyppiviat on osunut tähän yksilöön
mitä om651 voi olla.
Kiitos etukäteen.
Kiitos etukäteen.
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe 13.12.2024 13:56
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Onko c 250cdi be t 4matic 2011 201000. Mitään mistä pitäisi olla huolissaan tyyppivikoja yms?
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Itselläni on kokemusta S212 OM651:ta sekä V221 OM642:sta. 212:n korimallikohtaiset jutut ovat varmaan jo tiedossasi kun olet kerran sellaisen omistanut. Minulla S212 220 cdi vm. 2012 oli lähes viaton, myös koneen osalta välillä 125 tkm - 235 tkm, autolla tässä vaiheessa ikää 3-9 vuotta.
No sitten siihen OM642:een. Minulle osui yhteiselon alkuvaiheeseen kuluja, jotka saattaisivat jotakuta harmittaa. Hankintahetkellä kilsoja mittarissa 220 tkm. Vaihdettua osaa: turbon Y-haara, laturi, alipainepumppu (öljyvuodon takia), jakoketju+laahaimet ja kiristin. V-laaksossa ei ole öljyvuotoa. Lisäksi ostohetkellä 7G:n turbiini myyjän piikkiin. Turbaanivammat eivät ole tavattomia 7G:n tapauksessa.
Olisin varmaan voinut ajella pitkäänkin vanhalla jakoketjulla, mutta ostin auton pitkäaikaiseen käyttöön enkä halua murehtia, että joku hajoaa. Noiden korjausten jälkeen meno on ollut huoletonta ja koneeseen on jonkinlainen luotto. Mikään em. vioista ei jättänyt autoa tielle, ei edes laturi, kun ajelin suoraan korjaamolle ollessani työreissussa. Kulutus ei minusta ole kovin pieni, ottaen huomioon, että vanha OM648 meni vähemmällä. Olen tyytyväinen tähän OM642:een mutta samaan hengenvetoon totean, että OM648 on korjauskulujen kannalta parempi tapaus.
Mutta jos kulujen minimointi on tavoitteena, ei auton valinta varmaan kohdistu isoon Mersuun V6-dieselillä.
No sitten siihen OM642:een. Minulle osui yhteiselon alkuvaiheeseen kuluja, jotka saattaisivat jotakuta harmittaa. Hankintahetkellä kilsoja mittarissa 220 tkm. Vaihdettua osaa: turbon Y-haara, laturi, alipainepumppu (öljyvuodon takia), jakoketju+laahaimet ja kiristin. V-laaksossa ei ole öljyvuotoa. Lisäksi ostohetkellä 7G:n turbiini myyjän piikkiin. Turbaanivammat eivät ole tavattomia 7G:n tapauksessa.
Olisin varmaan voinut ajella pitkäänkin vanhalla jakoketjulla, mutta ostin auton pitkäaikaiseen käyttöön enkä halua murehtia, että joku hajoaa. Noiden korjausten jälkeen meno on ollut huoletonta ja koneeseen on jonkinlainen luotto. Mikään em. vioista ei jättänyt autoa tielle, ei edes laturi, kun ajelin suoraan korjaamolle ollessani työreissussa. Kulutus ei minusta ole kovin pieni, ottaen huomioon, että vanha OM648 meni vähemmällä. Olen tyytyväinen tähän OM642:een mutta samaan hengenvetoon totean, että OM648 on korjauskulujen kannalta parempi tapaus.
Mutta jos kulujen minimointi on tavoitteena, ei auton valinta varmaan kohdistu isoon Mersuun V6-dieselillä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Miten tuo turbiinivika oireilee?
Osaako joku sanoa varmaksi onko kaikki fl eli 2013 eteenpäin kusilaitteilla varustettu?
Olin siinä uskossa että nimenomaan 13-mallia löytyis ilman, mutta mb-osan mekaanikko sanoi että kaikissa on kusilaitteet..
Osaako joku sanoa varmaksi onko kaikki fl eli 2013 eteenpäin kusilaitteilla varustettu?
Olin siinä uskossa että nimenomaan 13-mallia löytyis ilman, mutta mb-osan mekaanikko sanoi että kaikissa on kusilaitteet..
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Ei ole kaikissa, blue efficiency niin voi olla ilman. Tiedän olen nähnyt, ajanut ja ohjelmoinut.
Nimenomaan 2013 malli
Nimenomaan 2013 malli
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Blue efficiency - voi olla kusiruutta, bluetec ja on varmasti.
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Oireena tässä autossa oli väkivaltainen alasvaihto maantievauhdissa. Auto-Suni diagnosoi turbiinivian ja sanoi että havaitsivat myös tärinää. Se vaihto-ongelma johtui kuitenkin lopulta huonosta softasta, ja korjaantui tuikun softalla. Mutta turbiini vaihdettiin ennen sitä. Tietäjät sanoo, että 125 tkm öljynvaihtoväli on turhan pitkä. Varmaan vaikuttaa auton iso omamassa, pitkässä ässässä yli 2 tonnia.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Ok, ei onneksi vastaavia oireita. Ehkä aavistuksen hidas reagointi liikkeellelähdöissä omassani,täytyy kyb vaihtaa seuraavassa öljynvaihdossa. Nykyisillä menty vasta pikkusen reilu 30tkmjusi kirjoitti: ↑La 14.12.2024 16:29Oireena tässä autossa oli väkivaltainen alasvaihto maantievauhdissa. Auto-Suni diagnosoi turbiinivian ja sanoi että havaitsivat myös tärinää. Se vaihto-ongelma johtui kuitenkin lopulta huonosta softasta, ja korjaantui tuikun softalla. Mutta turbiini vaihdettiin ennen sitä. Tietäjät sanoo, että 125 tkm öljynvaihtoväli on turhan pitkä. Varmaan vaikuttaa auton iso omamassa, pitkässä ässässä yli 2 tonnia.
Kiitos tietäjille että fl-löytyy kusettomanakin, jotain on siis mb-huollollakin vielä näkemättä..onneksi. Valmistauduin jo siirtymään veteraani osastolle

Mulle 6-diesel on ainut vaihtoehto, iso hyvä sano kalajokinen

Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Jos kyse 350 ja 212 kopasta, ei ole vielä sattunut yhtään faceliftiä ilman kusivehkeitä vastaan. Kerran oli lähellä, mutta automyyjä oli valehdellut asiakkaalle päin naamaa ja asiakkaan ilme oli harmillisen surullinen kun autosta löytyikin ADBlue- säiliö parin vuoden käytön jälkeen.. oli siis otettu pois käytöstä.
Mutta 651:lla sai ilman kusiruutia myös faceliftiä, johonkin heinäkuun tietämille kait? FL 350 olis makee peli mutta niissä tuntuu kusivehkeet pelaavan huonommin kuin 651…
Mutta 651:lla sai ilman kusiruutia myös faceliftiä, johonkin heinäkuun tietämille kait? FL 350 olis makee peli mutta niissä tuntuu kusivehkeet pelaavan huonommin kuin 651…
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Vielä selvyyden vuoksi, eli puhutaanhan me samasta asiasta https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/14613057 tätä tarkoitan faceliftillä ja tuo oli ainut chättiautossa joka tehojen puolesta vaikuttais kusettomalta en tarkistanut onko se sitä todella. Huom.tämä siis vain esimerkkinä kyseinen auto ei liity mihinkään eikä aiheuta omistushaluja(ettei pervoksi luulla)
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Faceliftiä tässä mallissa hankala sekoittaa. Keula on niin erinäköinen vanhassa. Nuo kusivehkeet nopeesti löytää vin-decoderillä. Tuossa yksilössä oli exhaust gas cleaning euro 6 technology ja vielä lisäksi bluetec scr.
On aika harvinainen tapaus löytää facelifti isolla moottorilla ilman kusivehkeitä. 651 löytää helpommin niihin tuli vasta vm15.
Nyt tulee mutua, mutta ihan kun jostain trafin tekstistä olisi voinut vetää johtopäätöksen että jos automallia on saanut euro6 ja euro5 mallina niin muutoskatsastus olisi mahdollinen kumminkin päin. Voi olla täysin väärä tietokin. Veron määräähän se vaikuttaisi mutta luulen että olisi halvempi silti pitää pitkässä juoksussa.
On aika harvinainen tapaus löytää facelifti isolla moottorilla ilman kusivehkeitä. 651 löytää helpommin niihin tuli vasta vm15.
Nyt tulee mutua, mutta ihan kun jostain trafin tekstistä olisi voinut vetää johtopäätöksen että jos automallia on saanut euro6 ja euro5 mallina niin muutoskatsastus olisi mahdollinen kumminkin päin. Voi olla täysin väärä tietokin. Veron määräähän se vaikuttaisi mutta luulen että olisi halvempi silti pitää pitkässä juoksussa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
Niin no..osa puhuu 2011-2012 viimeisenä faceliftinä ja kun otsikko oli 2010-2013 niin pieni varmistus vaan.
Palataan alkuperäiseen aiheeseen.
Palataan alkuperäiseen aiheeseen.
Re: W212 350cdi ostamassa. 2010-2013
OM651 neloskoneet:
diesel (200/220/250) Euro 6-päivitys on 2015-mallin alusta loppukesästä 2014
hybridi (300) Euro 6-päivitys 2016-mallin alusta loppukesästä 2015
viewtopic.php?p=1394911&hilit=w212+euro#p1394911