S123 240TD puuhastelua
S123 240TD puuhastelua
Nyt kun ei sattuneesta syystä kärsi olla kemppiä pouruuttamassa hallilla, niin joutaa tännekin aloitella jorinaa tämän hetkisestä rojektista.
Vuosimallia 1984. 4-lovinen keppiloota. Pidetty alkuperäisenä ja tarkoitus pitää jatkossakin. Mahdollisesti 5-lovinen getrag istuttaa jatkeeksi.
Laatikko jo löytyy, sopivat tangot ja keppiyksikkö tosin vielä uupuu. Semmoiset voisin ostaa, jos jollain on myydä.
Mutta, syksyllä -22 tuli haettua kyseinen peli. Sisusta tuli purettua jemmaan alkutekijöikseen ja reipas vuosi kerätty nyt osia ja tarvikkeita muiden rojektien ohella. Joulun pyhinä sain peltihommat käyntiin, ja niistä koostuukin isoin työ tämän yksilön parissa. Lattiat ja helmat kohtuu lahjakkaasti hävinneet metsässä makaamisen seurauksena. Luukut ja pintapellit suhteessa erittäin hyvät.
Samalta tontilta tuli viime keväänä myös haettua väreiltään identtinen vuoden -84 farkku, tekniikkana tosin 300d automaatti. Samalla pihalla olleet noin 17vuotta, ei viitsinyt jättää parivaljakkoa pitkäksi aikaa erilleen. Sillekin täytyisi keksiä jotain, mutta tehdään tämä 240 ensin alta pois.
Vänkärin nurkasta aloitellut jo parsimaan, akun alunenkin oli aika mallikkaasti hävinnyt, mutta siitäpä se hiljakseen.
Täytyy koittaa päivitellä tänne aina kun ehtii.
Vuosimallia 1984. 4-lovinen keppiloota. Pidetty alkuperäisenä ja tarkoitus pitää jatkossakin. Mahdollisesti 5-lovinen getrag istuttaa jatkeeksi.
Laatikko jo löytyy, sopivat tangot ja keppiyksikkö tosin vielä uupuu. Semmoiset voisin ostaa, jos jollain on myydä.
Mutta, syksyllä -22 tuli haettua kyseinen peli. Sisusta tuli purettua jemmaan alkutekijöikseen ja reipas vuosi kerätty nyt osia ja tarvikkeita muiden rojektien ohella. Joulun pyhinä sain peltihommat käyntiin, ja niistä koostuukin isoin työ tämän yksilön parissa. Lattiat ja helmat kohtuu lahjakkaasti hävinneet metsässä makaamisen seurauksena. Luukut ja pintapellit suhteessa erittäin hyvät.
Samalta tontilta tuli viime keväänä myös haettua väreiltään identtinen vuoden -84 farkku, tekniikkana tosin 300d automaatti. Samalla pihalla olleet noin 17vuotta, ei viitsinyt jättää parivaljakkoa pitkäksi aikaa erilleen. Sillekin täytyisi keksiä jotain, mutta tehdään tämä 240 ensin alta pois.
Vänkärin nurkasta aloitellut jo parsimaan, akun alunenkin oli aika mallikkaasti hävinnyt, mutta siitäpä se hiljakseen.
Täytyy koittaa päivitellä tänne aina kun ehtii.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Snellu, Ma 08.04.2024 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
Onko 240-koneisessa parempi ruostetilanne? Itse laittaisin ennemmin 300D automaatin kuntoon…
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 240TD puuhastelua
Kolmisatkussa lattia ehjä, helmojen päätyjä pitäisi parsia. Pintapelleiltään myös rujommassa kunnossa mitä tuo 240, mutta kyllä siitäkin auton tekee. Siitä löytyy harvinaisempi takatilan lämmityskin, vaikka onkin 5-paikkainen. Muistaakseni Sveitsin auto alkujaan.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
Pientä edistystä tähänkin rojektiin. Vänkärin lattian sovittelua. Pitkittäispalkki oli myös hävinnyt lattian alta aika mallikkaasti, paksu orkkis massa taas hämäsi hyvin todellista kuntoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
Vänkärin tilukset alkaa olla hyvällä mallilla. Kohtuu vähällä noitumisella sai lattiapellinkin asettumaan paikallensa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
Mistä hommasit korjauspellit, oliko kallita?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 240TD puuhastelua
Tulivat ollikaiselta. Ainoastaan vänkärin lattiapeltiä eivät saaneet toimitettua. Sen tilasin merteililtä.
Kaikkinensa helmat ja lattiapellit oli noin 300e.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Snellu, Ti 28.05.2024 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
Mikä on näiden sisälokareiden korikiinnikkeiden saatavuus? Saako vielä tilailtua, ja mistä?
Oliko näitä käytössä vielä 124 korissa? Niitä raatoja löytyisi pihalta..
Mitenkäs oli w123 jarruputkien ja tasonsäätöputkien kiinnitys pohjassa? Oliko ne vain raakapelinä ruuvilla suoraan lattiapellissä kiinni?
Oliko näitä käytössä vielä 124 korissa? Niitä raatoja löytyisi pihalta..
Mitenkäs oli w123 jarruputkien ja tasonsäätöputkien kiinnitys pohjassa? Oliko ne vain raakapelinä ruuvilla suoraan lattiapellissä kiinni?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
124 on erilainen sisälokarien kiinnitys, voi niitä muovinappeja vielä saadakkin. Putkien kiinnikkeet on suoraan pohjaan ruuvattu.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240TD puuhastelua
Selvä peli
Muovinappejakin koitin netistä kalastella, huonolla menestyksellä. Niemöllerin katalogistakaan ei löytynyt, muuta kuin kuvasta.
Taitaa vielä yhden varaosa raadon ostattaa tuohon pihaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
Montako olisit tarvinnut noita sisälokarin kiinnikkeitä?
Löytynee muutamia käyttettyjä. Ainakin itse laittaisin tuonne pyöräkotelon puolelle ruuvaamalla ilman tuota muovista kiinnikettä. Konehuoneeseen voisin laittaa noilla muovisilla, kun jäävät näkyviin.
Löytynee muutamia käyttettyjä. Ainakin itse laittaisin tuonne pyöräkotelon puolelle ruuvaamalla ilman tuota muovista kiinnikettä. Konehuoneeseen voisin laittaa noilla muovisilla, kun jäävät näkyviin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: S123 240TD puuhastelua
Tuokin on kyllä aivan totta, taitaa alkujaankin olla tuo takaosa kiinni juurikin pelkillä ruuveilla.. No, kerkesin siihen väkertää jo neliskanttiset reiät nuille kiinnikkeille. Niin ja niitä varaosa-autoja taisi sinulta löytyäkin. Täytyy kerätä tässä pientä listaa mitä kaikkea pientä puuttuu..
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
S123 240TD puuhastelua
Mitäpä sitä muuta pyhien seutuun kun orkkismassan käryä
Sehän olisi vänkärin helma ja lattia kohtalaisella mallilla. Vielä penkinkiinnikkeet entrailla ja hitsata omille paikoilleen..
Sehän olisi vänkärin helma ja lattia kohtalaisella mallilla. Vielä penkinkiinnikkeet entrailla ja hitsata omille paikoilleen..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
Melko haprakkaat oli jakkarankiinnikkeet, mutta vielä niistä sai hiekkapuhaltamalla ihan ok kuntoiset.
Kiskon nappasin penkistä irti ja koitin sihtailla sillä kiinnikkeet suurin piirtein kohdalleen.
Kuskin puolella toinen kiinnike ruostunut aivan olemattomaksi.. Joihinkin automalleihin nähnyt myytävän uusia, mutta miten on 123, saako jostain?
Kiskon nappasin penkistä irti ja koitin sihtailla sillä kiinnikkeet suurin piirtein kohdalleen.
Kuskin puolella toinen kiinnike ruostunut aivan olemattomaksi.. Joihinkin automalleihin nähnyt myytävän uusia, mutta miten on 123, saako jostain?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
Re: S123 240TD puuhastelua
En ole ainakaan löytänyt mistään myynnissä penkin kiinnikkeitä. Minulta löytyy käytettynä semmoinen. Täytyy tarkistaa kunto vaikka huomenna.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: S123 240TD puuhastelua
Ei ole enää saatavilla kiinnikkeitä. Purkuautosta käy leikkaamassa, mallin mukaan naputtelee kyllä uudenkin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240TD puuhastelua
Kylläpä vain.. ja helman puoleiselle kiinnikkeelle tarvis, jos slsl löytyy semmoinen.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Taksimersu"