Nyt mitä näitä uutisointeja on lukenut niin, tuo saastelaitteiden manipulointi tulisi mahdollisesti kovinkin kalliiksi, joten sitä silmälläpitäen ajattelin tiedustella olisiko täällä porukalla kokemusta tai tietoa onko olemassa paremmin virtaavia dpf suodattimia? Tykkään myös ajatuksesta, että auto ei jätä savumerkkejä tai käryä ja haise kuin vanha Sisu.
Olen ymmärtänyt, että esim OM642 koneen tapauksessa dpf:n ollessa mukana on mahdollista päästä sinne +350hp tehoihin. Tätä ylittäessä dpf alkaa rajoittamaan ja se pitäisi poistaa, olettaen että muuten paukut riittää.
Olen googlaillut ja maailmalla on tarjolla joitain virityskäyttöön tehtyjä yleismallin "dpf" suodattimia, jotka kai oikeasti ovat lähempänä äänenvaimenninta kuin partikkelisuodatinta.
Kuitenkin eri valmistajat mm BMW ovat tehneet dieseleitä (M550d), joilla on kovin miehekkäitä lukemia jo tehtaalta asti, joten mieleen tuli, että onko joku tutkinut miten ja/tai voisiko ylipäätään näiden dpf:iä hyödyntää, mikäli haluaa ottaa tehoa ulos om642 tapauksessa? Tai miten näistä on otettu tehoa ulos virittäessä ylipäätään?
Näitä dpf:iä hyödyntämällä ainakin teoriassa pienhiukkaset ja käryt pysyisi kurissa ja päästönormit ennallaan..

Ajatuksia, kommentteja ja kokemuksia kaivataan!
