AdBlue deactvointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Hinaus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 23.03.2021 19:57

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Hinaus »

Mersu 220d 2017 lähti hinurilla korjaamolle, ensimmäinen auto joka minulta hinataan, autoja ollut yli 35v, moottori häiriövalo, herjaa ettei voi lukea adblue säiliön määrää, ja kohta, plim , 800km voi ajaa, toki voi ajaa mitempääkin mut ei voi sammuttaa,. Nox anturi oli rikki, meni onneksi takuuseen, hinurikuski kerto et talven aikana hinattu adbluen vuoksi paljon Volvoa ja Mersua
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei ole vielä omaa kokemusta urealaitteiden vikaantumisista mutta eikö niissä tule ruutuun ilmoitus rajatusta käynnistyskertojen määrästä ja/tai ajomatkasta jolloin korjaamolle pitäisi pystyä ajamaan jos käyttää järkeä. Tietenkin noiden antureiden kuuluisi kestää käyttöä ettei tarvii miettiä vieläkö korjaamolle ehtii ajamalla.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Maailman pelastamisesta on maksettava hinta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

Siis tuon kuvassa olevan hälyn jälkeen voit käynnistellä autoa just niin monta kertaa kun tulee tuo km-määrä täyteen. Oli jo aiemmin diagnosoitu tuo vika ja pari kertaa resetoitu poiskin, kunnes ei enää vikavalo lähtenyt Starilla. Merkkihuollosta soittivat, menee siihen 24 kk varaosan takuuseen. Auto oli siis ajettavissa tuon hälyn jälkeen.

Kaskoon kuuluu onneksi sijaisauto, joten kovin suurta harmia tästä ei koitunut.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Uitettupeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 17.03.2011 19:33

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Uitettupeli »

Mitenkäs muilla?

Itsellä on Vito 2016 116cdi 4x4 ja kun adblue saavuttaa puolivälin (mittarinsa mukaan) tulee herja että pitäisi täyttää.
Tästä noin 100km ja ponnahtaa ilmoitus, että voi ajaa enää 800km.
Ajoin tuon ilmoituksen niin, että oli kuulemma 39km jäljellä.

Ureaa meni noin 8 litraa ja adblue mittari näytti taas täyttä.

Eli mittaus ja mittari näyttäisi toimivan, mutta ei anna ajaa kovin tyhjäksi adblue tankkia.
W447 116 4x4 Tourer 2016
ex W212 facelift E 220 CDI 2013
ex W212 E 350 CDI 4 matic (OM 642.856, 722.962)
ex W211 E280 CDI
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja nautseri »

RBaggio#10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 04.05.2019 15:19

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja RBaggio#10 »

Olen suunnittelemassa adblue ohitusta v. 2017 c sarjan autoon. Onko näiden osalta riskejä, että katsastuksessa tulee myöhemmin ongelmia?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3898
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On, jos katsuri huomaa niin hylätty ja ajokielto.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2318
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

RBaggio#10 kirjoitti: Ti 22.02.2022 09:59 Olen suunnittelemassa adblue ohitusta v. 2017 c sarjan autoon. Onko näiden osalta riskejä, että katsastuksessa tulee myöhemmin ongelmia?
Ne ongelmat voivat realisoitua myös auton myynnin jälkeen kun käy ilmi, että rakennetta on muutettu niin ettei se enää vastaa luokituksia. Tuolloin voi tulla lasku perästä kun autoon asennetaan alkuperäinen toimiva järjestelmä.

Varmin tapa välttyä häiriöalttiilta Adbluelta on tarkistaa ettei autossa ole sellaista vakiona. Hiukkassuodatin on toinen ongelmanlähde joka on myöskin vältettävissä. Samalla välttyy myös kalliilta ja usein hajoavilta NOx-antureilta.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Ke 23.02.2022 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2318
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

.
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

MJPfin kirjoitti: Ti 22.02.2022 14:31 On, jos katsuri huomaa niin hylätty ja ajokielto.
Muistelen että Tuikku on asiaan ottanut kantaa tällä foorumilla ja todennut kutakuinkin, että 2016 on se rajapyykki, jolloin lainsäädäntö vaatii nuo AdBlue-lirut näihin. Eli mm tuo oma 2015 Eemeli olisi vielä sen verran vanha, että siitä voisi riisua sen järjestelmän pois. Tosin nyt on kulkenut 100 tkm ilman mitään ongelmia ja toistaiseksi saa AdBlue olla paikallaan.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

2016 saattaa hyvin olla lainsäädännöllinen rajapyykki kusiruutalle, mutta itse ainakin varmistaisin katsomalla VIN-numerolla mitä sinne on tehtaalla merkattu. Jos nimittäin sattuu, että katsuri huomaa poistetun ja selvittää oliko se asennettu niin hudaa tulee. JOS siis huomaa. Se riski siinä on.
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tilator »

S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.

Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
MB E240 -98
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tilator kirjoitti: To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.

Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Mikäs muu merkki olisi ottanut kulut hoitaakseen? Joku Kia 7 vuoden takuulla, mikäs kilometriraja niillä mahtaa olla?

Onhan tuo sinänsä harmillinen tilanne, se vuoto tuntuu olevan yleinen vika. Hankala vaihtaa ja taisi olla varaosien saatavuudessakin ongelmia mutta jos takuun varaan laskee niin pitäisi ostaa auto josta takuu ei ole jo rauennut aikoja sitten.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

DBFI kirjoitti: To 07.04.2022 21:50 Mikäs muu merkki olisi ottanut kulut hoitaakseen? Joku Kia 7 vuoden takuulla, mikäs kilometriraja niillä mahtaa olla?
150 tkm
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tilator »

DBFI kirjoitti: To 07.04.2022 21:50
tilator kirjoitti: To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.

Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Mikäs muu merkki olisi ottanut kulut hoitaakseen? Joku Kia 7 vuoden takuulla, mikäs kilometriraja niillä mahtaa olla?

Onhan tuo sinänsä harmillinen tilanne, se vuoto tuntuu olevan yleinen vika. Hankala vaihtaa ja taisi olla varaosien saatavuudessakin ongelmia mutta jos takuun varaan laskee niin pitäisi ostaa auto josta takuu ei ole jo rauennut aikoja sitten.
Autoa ei voi oikein ostaa uudempana kuin täysin uusi, joten siltä osin argumenttisi ei oikein ole validi.

Toisaalta ensimmäisellä mersullani ajoin yli 600.000 km ilman tämän luokan murheita ja siihen tätä 130.000 kilometriä vertaan. N. 50k€ uutena maksavalta autolta pitää voida odottaa enemmän. Lisäksi nämä erilaiset adblue-ongelmat ovat varsin yleisiä ja varsinkin tuo letkun vuotaminen on yksi tyypillisimmistä sekä selkeästi valmistusvika. Ilmeisesti letkun vuotaminen on useamman vian summa. Ensin tyhjenee säiliö, mutta letkun lämmitys ei kytkeydy pois ja letkun sisällä oleva lämmitys sulattaa siihen reiän.

Vaan onneksi tulevat sähköautot, niin ei tarvitse näitä murehtia.

Vehosta kysyttiin sähköpostilla palautetta tämän ongelman hoitamiseen ja laitoin siihen, että rajansa pitäisi olla ahneudellakin.
MB E240 -98
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja MouTine »

tilator kirjoitti: To 07.04.2022 21:29Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Bensa-V8 Mersu on huolettomin Mersu. 8)
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tilator »

tilator kirjoitti: To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.

Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Tähän vielä lisäyksenä, että soittivat. Ruotsin suuntanumerosta näytti puhelu tulevan, mutta ihan suomeksi keskustelu käytiin.

Viralliseksi selitykseksi vastaantulon epäämiseen tuli nyt se, että kaikkia huoltoja ei ole tehty virallisen toimijan kautta.

Vähän sitä ihmettelin, että miten moottoriöljyn ja suodattimen vaihto liittyy adblue-letkun vioittumiseen, mutta mitäpä näistä. Näyttää valmistaja tehneen saman ratkaisun pienemmilläkin kilometreillä ja vähemmällä iällä. Lieneekö selitys sitten sama.

Niin tai näin - merkki vaihtuu seuraavaksi, kun mersulla laatu menee alamäkeä ja selitykset ovat tällaista luokkaa.
Viimeksi muokannut tilator, La 09.04.2022 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E240 -98
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tilator kirjoitti: To 07.04.2022 22:13
DBFI kirjoitti: To 07.04.2022 21:50
tilator kirjoitti: To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.

Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Mikäs muu merkki olisi ottanut kulut hoitaakseen? Joku Kia 7 vuoden takuulla, mikäs kilometriraja niillä mahtaa olla?

Onhan tuo sinänsä harmillinen tilanne, se vuoto tuntuu olevan yleinen vika. Hankala vaihtaa ja taisi olla varaosien saatavuudessakin ongelmia mutta jos takuun varaan laskee niin pitäisi ostaa auto josta takuu ei ole jo rauennut aikoja sitten.


Vaan onneksi tulevat sähköautot, niin ei tarvitse näitä murehtia.

Tulee muut murheet tilalle
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kullä Mersun sähköautot on tulevaisuutta.

Miksi itkeä jostakin viasta.
Niitä on joka merkissä.
Korjataan ja matka jatkuu.
Minäkin aikanaan ostin kalliin Mersun ja pelon sekaisin mielin ajelin jos tulee kallis vika , ei onneksi meni 6 vuotta kuin tämä sama vika iski , itkin kusilaitetts korjaamolla.
Sanoivat että kusi on myös sinun päässä.
No korjasivat vian ja sanoivat lähtiessäni.
Mersun ostajat ostaa bviimesil rahoillaan Mersun ja sitten itku alkaa kun on perseauki ja vikoja ei saisi olla
Onneksi kaikki on korjattavissa mitä yllätyksiä mersu tuo tullessaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17193
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onpa ollut mukavasti sanottu korjaamolta :D
Korjataan ja matka jatkuu.
Nimenomaan. Joskus saattaa muutaman kuukauden joutua odottamaan että saa osia, mutta äkkiäkös se aika kuluu. NOX-anturien osalta saatetaan muuten joutua siihen tilanteeseen että vain kunnostettuja osia saa, joitain versioita.
oulaistenliikenne.fi
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tilator »

nautseri kirjoitti: La 09.04.2022 13:58 Kullä Mersun sähköautot on tulevaisuutta.
Toki.

Jos riisselillä voi ajaa vain 800km.

Hevonen on toki toinen vaihtoehto.
MB E240 -98
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2259
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja cuuno »

[quote=tilator post_id=1352176 time=1649356143 user_id=4313]
S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.

Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
[/quote]

Ehkä tuossa eivät tulleet mutta noilla kilometreillä GW:ssä vielä hyvin voimaa jäljellä moneen muuhun tulevaan 😉
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Voiko mikään taho vaatia AdBlue järjestelmän uudelleen laitettavaksi toiminta kuntoon kun auto on 2013 vm.
Nyt pakkasilla tuli tuo km määrä mittarin ja ajoaikaa ei ole kuin 500 km.
Voiko tuota km määrää ohjelmoida ?
Kova pakkanen teki tuhojaan
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 508
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Sähköautojen tulemiseen tulee jarrua https://www.kauppalehti.fi/uutiset/merc ... d6d317d365
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Harkinnassa GLC mersu. Onko niitä ilman adblue järjestelmää valmistettuja, vain 2.1 diesel kiinnostaa?
Saako niistä missä on adblue järjestelmä ohjelmoitua pois niin että menee katsastuksesta läpi?

Niin on surkeat kokemukset kahdesta muusta merkistä, tai oikeastaan vain niiden adblue systeemeistä että enää en yhtään semmoista järjestelmää hanki.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3067
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja jysi »

Se on otettava pykälää vanhempi eli GLK ja ilman BlueTEC-merkintää niin onnistuu.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 768
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Voinenä kirjoitti: La 24.02.2024 19:24 GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.
Hetki, siis volvon diiseleitä saa ilman ureaa vuosimalliin 2018 asti? Kuulostaa hurjalle kun euro6 tuli pakolliseksi 2014 loppuvuodesta.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja aroline »

S/V90 alkuvuoteen 2018 ilman ureaa
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Vastaa Viestiin