
Sitähän piti sitten käydä kopistelemassa ihan paikan päällä sopivan ilta-ajan löydyttyä ja olihan sitä tämmönen vannoutunut dieseleiden suurkuluttuja täysin myyty kun kaasarikutonen hörähti tulille ja bensa kärysi niin että silmiä kirveli.

Nuorempana autoilua tuli aloiteltua W124/202/210/211 merkeissä ja mese.fi puolella pyörittyä, tuli sitten syystä x hypättyä BMW leiriin harrastelemaan ja siellä on viihdytty tiiviisti. Näin 7 vuoden jälkeen edellisestä mersusta, uskaltaa varmaankin tämmöisen avulla palata merkin pariin huoletta.

Historiaa tiedossa aika laihasti toistaiseksi hankinnasta, mutta uutena on myyty Ruotsiin ja tullut sieltä Suomeen -97, autosta tehty kuvakansio 2003 ja silloinen omistaja yrittänyt museokatsastaa. Joistain ruosteenaluista ym pienestä pompannut, jonka johdosta mennyt motivaatio ja auto on seissyt siitä asti kylmässä tallissa 20v. -23 syksyllä kaivettu esille samalla vaihtaen omistajaa ja haettu 2v leima pelkällä jarruletkun vaihdolla. Ehta latolöytö?

On niin tuore hankinta ettei ole vielä kerennyt edes perehtymään itse autoon/kuntoon/puutteisiin taikka historiaan, eiköhän se tässä selviä aikanaan kun saa talliin tilaa!
Perimätiedon mukaan ylimaalattu joskus 90-luvulla ja nyt pitkän seisonnan jälkeen ns. sään armoilla kylmässä melkeimpä jokaisesta paneelista on alkanut lohkeileen pohjatyöt niin vaatisi uuden ylimaalauksen. On kuitenkin suht siisti liki 60v kamppeeksi, joten ajatus olisi laitella tekniikka/sisusta kuntoon ja katsoa maalauksia myöhemmin. Patinaa pitää olla.
Osapuutteita ei juurikaan ole, siellä täällä pientä fixattavaa kuten asiaan kuuluukin. Äkkiseltään vertailin kuvia netistä niin helmojen kromilistat näkyy puuttuvan.
Ensimmäisenä olisi ajatus tutkia hieman koria/puhdistaa/suojata, kaasareihin korjaussarjat, uudet sytkäosat ja e-spark moduuli kärkien tilalle.
Tulppiin tulikin jo vinkkiä Boschin 4-kärkisistä?
Hiljattain tapahtunut auton haku 50km päästä ajamalla, -27C pakkasessa, lämppäri mykkänä ja kuskin ikkuna raollaan rikkinäisen hissin takia loi kyllä heti tunnelmaa, loppumatkasta vielä alkoi kaasaritkin jäätymään niin oli melkoista herkuttelua perille pääsy.

Tankilla piti pikaisesti pysähtyä matkan alussa niin löytyihän sieltä heti useampi vanhempi herrasmies ihmettelemään vanhaa tuttua bensan käryä.




