Kolahdus
Re: Kolahdus
Alatukivarsi mahdollisesti.
Kannattaa vaihtaa kerralla kaikki uutta että ei tarvii vähän väliä olla vaihtamassa.
Kannattaa vaihtaa kerralla kaikki uutta että ei tarvii vähän väliä olla vaihtamassa.
Re: Kolahdus
Kannattaa myös tarkastaa kertalleen iskareiden joustintuen yläpuolinen mutteri, kun ovat vaihdettu vähän aikaa sitten. Itselläni oli samanlaiset oireet, kun olin vaihtanut iskarit ja jouset, niin mutteri oli jäänyt "puoli kierrosta" löysään syystä tai toisesta. Piti kolinaa pienessäkin montussa ja vikaa haettiin jonkin aikaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Kolahdus
Ääni tuolle. Puolison autoon vaihdoin kaikki iskarit ja etupään McPhersonien yläpäät päräytin pulttikoneella kiinni jonka jälkeen koeajolla kauhea naputus ja kolina. Tarkistuksen jälkeen reilumpi päräytys pulttikoneella ja kaikki äänet katosivat.JAFI kirjoitti: ↑Su 04.02.2024 13:43 Kannattaa myös tarkastaa kertalleen iskareiden joustintuen yläpuolinen mutteri, kun ovat vaihdettu vähän aikaa sitten. Itselläni oli samanlaiset oireet, kun olin vaihtanut iskarit ja jouset, niin mutteri oli jäänyt "puoli kierrosta" löysään syystä tai toisesta. Piti kolinaa pienessäkin montussa ja vikaa haettiin jonkin aikaa.
Alapallonivelkin tekee tuollaista ääntä mutta alkaa ensin hiljalleen ja vasta viikkojen/kuukausien jälkeen kovenee.
Re: Kolahdus
Kiitos hyvistä vinkeistä ei muutako auto työn alle.
Re: Kolahdus
Iskarin yläpäätä kiristettäessä tuleeko auton etupään olla kevitettynä vai normaalisti pyörillään?
Re: Kolahdus
Jos auto on pyörillään niin iskarin yläpää on tiukasti koria vasten.
Re: Kolahdus
Tuon CDI:n vastaus ei vastaa ainakaan Mese japan kysymykseen, jos siihen oli tarkoitettu. Todennäköisesti ei ole merkitystä mutta varmempi on kun auto on pyörillään.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Kolahdus
Ei kiristynyt iskarin yläpää. Jumppa jatkuu
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Kolahdus
Ollut samanlainen koko ajan ja kolahtaa ainoastaan monttuun ajettaessa. Sinänsä outoa kun katsastuksessa sanoin asiasta niin inssi ei löytänyt mistään väljää.
-
- Mersumies
- Viestit: 538
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: Kolahdus
Minulla oli kallistuksen vaimentimen kumipuslat loppu. Sain vaihdettua pelkät puslat. Ääni loppu.
Naputti siis kun molemmat pyörät meni jonkin asfaltti sauman yli yhtäaikaa.
Alapallot kannattaa tarkistaa myös. Sen tosin katsuri löytää.
Naputti siis kun molemmat pyörät meni jonkin asfaltti sauman yli yhtäaikaa.
Alapallot kannattaa tarkistaa myös. Sen tosin katsuri löytää.
Re: Kolahdus
Hienoa että tulee uusia vinkkejä. Kiitti
Re: Kolahdus
Kun viime elokuussa vaihdettiin iskarit ja muut rojut, niin oliko ääni olemassa jo ennen sitä vai ilmaantunut sen jälkeen? Tämä ei itselleni ihan täysin selvinnyt.
Re: Kolahdus
Toinen iskareista oli vuotanut öljyt pihalle ja kolisi siksi iskarit vaihdettiin. Emännän auto enkä pahemmin aja sillä. Nyt huomasin kolinan kun tiet ovat jäästä kuoppaiset.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Kolahdus
Onhan iskarit ja jouset keskenään sopivan pituiset
ettei iskari "pohjaa" kumpaankaan suuntaan
ettei iskari "pohjaa" kumpaankaan suuntaan
Mökkillä
'
'
Re: Kolahdus
Uskoisin olevan sopivat keskenään ei ainakaan mitään hankaluuksia ollut asennuksessa. Miten sen pystyy toteamaan ilman purkamista jos ei ole sopivat keskenään?
Re: Kolahdus
Kolahdus johtui alatukivarresta jonka vulkanisointi oli irronnut metallista. Peilillä katsoen havaitsin ongelman. Uudet tukivarret asennettu ja nyt on hyvä.
Kiitos vinkeistä.
Kiitos vinkeistä.