kenni_ kirjoitti: ↑Ke 07.06.2023 21:03
En tiedä, mutta ite en ajais millään henkilöautolla yli 20tkm öljynvaihtovälillä.. Nykyiseen 300de:hen (sama kone) vaihdan aina puolessavälissä huoltoväliä (12500km) mottoriöljyn ja suodattimen.
H.E. von Kuusi kirjoitti: ↑Ma 24.02.2020 16:27
Saranoita noista menee, ainakin parin ensimmäisen mallivuoden autoista (myöhemmistä ei kokemuksia). Alkaa myös paukkua ikävästi. Selvästi suunnitteluvirhe.
Oikea etuovi alkoi napsumaan avatessa/kulkiessa. Aiemmin jossain oli vinkki kiristää mutteria. Alemman saranan 8mm mutteri oli 1/4 kierros löysällä. Kiristys poisti äänen.
Vulvu kirjoitti: ↑Su 21.01.2024 11:13
Onko w213 220d kuin lämmin auto kovilla pakkasilla, jos ei polttoainekäyttöistä lisälämmitintä ole? Vai onko webasto pakollinen, jos ei halua palella?
Itsellä on E200D ilman webastoa eikä kyllä koskaan ole kylmä tullut. Edellisiin OM646 ja OM651 autoihin piti viritellä pahveja maskiin, mutta tähän en ole kolmen vuoden aikana edes niitä laittanut kun ei ole ollut tarvetta. Sisätila lämpeää mielestäni hyvinkin nopeasti, ja moottori pysyy 90-asteessa heti kun saa vähänkin maantieajoa. Kaupungissa kovilla pakkasilla ei kovin herkästi nouse sinne 90:iin, mutta ei siellä sisällä silti kylmä ole.
Ei tarvitse mersussa palella vaikka webasto puuttuisikin. Lämpöä riittää sisälle liiankin kanssa ja sitä tulee nopeasti. Sama pätee w213 sekä edelliseen w212 korimalliin.
AaPoo kirjoitti: ↑Ti 23.01.2024 15:55
W212 OM642:lla on ainakin todella kylmä kovilla pakkasilla, kun sähkövastus ei toimi ja EGR on pois käytöstä.
Ainakin omassa riitti kabiiniin enemmän kuin tarpeeksi lämpöä. Myös moottori lämpesi aina käyntilämpöiseksi kovassakin pakkasessa. EGR oli pois eikä sähkövastus toiminut. Yli 30 pakkasia ei auto kyllä nähnyt minun aikana.
Onkohan mahdollista ohjelmoida adaptiivinen vakkari ottamaan nopeusasetusarvoa vain kameralla eikä karttapohjasta kun tuo karttapohjainen tieto on monesti täysin väärää eikä korjausta sillepuolelle tunnu tulevan vuosienkaan saatossa
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Onko muuten normaalia että 9G:ssä ei kylmällä kelillä (-25) aluksi pysy momentinmuunnin lukossa? Olettaisin että on, koska vähän lämmettyään toimii kyllä normaalisti. En vain ennen ole tullut huomanneeksi...
Täällä eka mese hakusessa. Katse kääntymässä e 200 d (1,6), kun noita tuntuu saavan suomeen vähän käytettynä pienellä verolla. Mikä on yleinen mielipide ko mallista? Tehot riittää omaan käyttöön, mutta onko jotain muuta mitä pitäisi tietää?
Uusi tuttavuus OM654. Olen ihmetellyt tikittävää ääntä, joka varsinkin kylmällä koneella ilman esilämmitystä esiintyy. Ääni kuulostaa, että ei tulisi venttiilikoneistosta vaan enemminkin alakerran seudulta. Lämpöisemmä moottorilla ääni on siistimpi. Onko muilla vastaavia kokemuksia tai vertaistukea?
IMG_6282.mov
Puhelin vähän buustaa tikitysääntä, mutta vanha OM651 kävi kyllä siistimmin, mutta oli siinäkin omat sivuäänet kylmällä koneella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
puunakki kirjoitti: ↑Su 18.02.2024 09:22
Henkisesti kannattaa valmistautua kalliisiin adblue remontteihin. Muutoin en omalta osalta löydä sen suurempaa moitittavaa.
No näin olen myös kuullut. Eli niihin pitää joku tonni laittaa sivuun.
puunakki kirjoitti: ↑Su 18.02.2024 09:22
Henkisesti kannattaa valmistautua kalliisiin adblue remontteihin. Muutoin en omalta osalta löydä sen suurempaa moitittavaa.
No näin olen myös kuullut. Eli niihin pitää joku tonni laittaa sivuun.
Mielummin kaksi, sekään ei ihan riitä adblue tankin uusimiseen, joka sekin on suhteellisen yleinen vikapaikka.
Kuinka tavallista on, että W213:n 220d -moottori syö ajossa öljyä? Ostin itselleni uuden auton tammikuussa, joka oli tuossa kohtaa huollettu. Nyt olen ajanut autolla n. 10 tkm ja öljyn määrä (näytöltä mitattuna) on laskunut ylärajalta yhden pykälän yli minimirajan. Aikaisemmilla kulkupeleillä (2,1l) olen aina selvinnyt öljyä lisäämättä huoltovälit. Täytyykö tässä alkaa kuskaamaan litran öljypänikkää kyydissä volkkarin malliin?
Auto on vm 2017, jolla ajettu 170 tkm. Ja lammikoita ei auton alla ole näkynyt tai vuotoja motin yläpuolelta tarkasteltuna.
Öljyn määrä ei ole välttämättä ollut ylärajassa huollon jälkeen. Nuo on aika herkkiä ylimääräisestä öljystä, joten öljyä ei täytetä ihan maksimiin. Omissa om651 moottoreissa ei ole esiintynyt öljynsyöntiä, eikä se oikein suotavaa dpf:n vuoksi olekaan.
Öljynvaihtovälinä kannattaa pitää 15tkm.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
No joo empäs nyt tiedä. Öljy oli kyllä ylärajassa autoa ostaessa. Eilen katselin öljymäärää motarilla ajaessani ja oli tosiaan pykälän yli alarajan. Nyt aamulla pihassa muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen näytti öljymäärän maksimiin. Näkikös jostain valikosta tarkaa määrää ja mikä sen kuuluisi olla?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Se mittaristossa oleva öljymäärä ainakin itsellä seilaa. Joskus lähes maksimissa, joskus lähes minimissä. En pidä vaarallisena, kyllä se sitten ilmoittelee jos haluaa lisää.
puunakki kirjoitti: ↑Su 12.05.2024 20:20
Se mittaristossa oleva öljymäärä ainakin itsellä seilaa. Joskus lähes maksimissa, joskus lähes minimissä. En pidä vaarallisena, kyllä se sitten ilmoittelee jos haluaa lisää.
Näin näyttää tosiaankin tekevän, kun tarkemmin tarkkailee. Minulla auto pyytää käynnistämään, kun öljymäärää tarkistaa.
Jälkimmäinen nox taisi lopettaa järkevän toiminnan. Löytyisikö joltakin positiivisia kokemuksia kunnostetuista tai varaosina saatavista antureista ja mistä niitä saisi? Toimimattomista löytynee paljonkin kirjoituksia. Merkkiliikkeestä saa varmasti osia ja palvelua tietyllä korvauksella. Potilas on S213 220d 2017. Kohtalaisen pitkälle sillä on jo päästy tn. alkuperäisellä anturilla.
Tuossa noita on. Alkuperäinen taitaa olla Continental valmistama.
Tosin joitakin antureita olen onnistuneesti "kunnostanut" jarrukliinerillä. En tosin NOX:ia