MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Eka mersuni oli W212 E220 cdi farmari 12/2010 joka meni myyntiin 330tkm kohdalla.
Toka mesu samanlainen vm 2012 ja kolmas 2014.
Vaimon eka C204 C220 cdi vm 2013 meni myyntiin 330tkm vuomma 2021.
Vähän vikoja ja hyvät fiilikset näistä.
2021 kesällä käytiin Saksasta vaimolle ja pojalle W205 C220cdi autot. Eka talvena AdBlue ongelmia molemmissa. Korjauksiin toista tonnia. Tänä talvena sama homma. Samojakin osia rikki. Osat oli vaihdettu valtuutetussa korjaamossa ja alkuperäisosilla. Nyt nämä meni ns takuuseen. AdBlue suutin ja Nox antureita rikki. Suuttimen otin pojan autosta irti (kun vika päällä). Suutin oli kiteytyneen Adble aineen töhnässä. Reikä pakoputkeen oli lähes tukossa. Vaimon autossa suutin oli märässä adblue töhkässä. Reikä siinäkin lähes tukossa. Pojalla auto on koko ajan ulkona. Vaimon auto on yöt lämpöisessä tallissa.
Korjaukseen edelleen toista tonnia. Kun vika tulee niin voi ajaa vain 800km. Matka töihin pojalla on 80km sivu. Ei viikkoa pysty ajamaan. Eikä korjaamollekaan saa autoa välittömästi. Tämä on kypsyttänyt poikani täysin. Vaimon autossa vika on päällä juuri nyt. Autoista täytyy päästä eroon viimeistään ensi kesänä. Mieluummin maksaa vaikka enemmäm bensan kulutuksena jos se vaan on LUOTETTAVA ja toimii ja tietää että pääsee töihin.
Aiemmin olin ajatellut vaihtaa oman autoni myös W205 autoon. Tätä en enää edes harkitse.
Eli molemmat W205 C220cdi autot vaihtoon.
Mitä tilalle? Ovatko bensamersut luotettavia? Mikä niissä ns "hajoaa".
Toka mesu samanlainen vm 2012 ja kolmas 2014.
Vaimon eka C204 C220 cdi vm 2013 meni myyntiin 330tkm vuomma 2021.
Vähän vikoja ja hyvät fiilikset näistä.
2021 kesällä käytiin Saksasta vaimolle ja pojalle W205 C220cdi autot. Eka talvena AdBlue ongelmia molemmissa. Korjauksiin toista tonnia. Tänä talvena sama homma. Samojakin osia rikki. Osat oli vaihdettu valtuutetussa korjaamossa ja alkuperäisosilla. Nyt nämä meni ns takuuseen. AdBlue suutin ja Nox antureita rikki. Suuttimen otin pojan autosta irti (kun vika päällä). Suutin oli kiteytyneen Adble aineen töhnässä. Reikä pakoputkeen oli lähes tukossa. Vaimon autossa suutin oli märässä adblue töhkässä. Reikä siinäkin lähes tukossa. Pojalla auto on koko ajan ulkona. Vaimon auto on yöt lämpöisessä tallissa.
Korjaukseen edelleen toista tonnia. Kun vika tulee niin voi ajaa vain 800km. Matka töihin pojalla on 80km sivu. Ei viikkoa pysty ajamaan. Eikä korjaamollekaan saa autoa välittömästi. Tämä on kypsyttänyt poikani täysin. Vaimon autossa vika on päällä juuri nyt. Autoista täytyy päästä eroon viimeistään ensi kesänä. Mieluummin maksaa vaikka enemmäm bensan kulutuksena jos se vaan on LUOTETTAVA ja toimii ja tietää että pääsee töihin.
Aiemmin olin ajatellut vaihtaa oman autoni myös W205 autoon. Tätä en enää edes harkitse.
Eli molemmat W205 C220cdi autot vaihtoon.
Mitä tilalle? Ovatko bensamersut luotettavia? Mikä niissä ns "hajoaa".
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Bensa koneissa on noxit kanssa, eli sen verran vanhempaan sitten ainakin pitää vaihtaa
Star
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
V8 taitaa olla bensakoneista kestävin? Omalla kohdalla päivitin S205 220d:n sähkäriin, Ei tarvi murehtia noxeja eikä kusivehkeitä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Kun pelkästään nox anturi on rikki, niin silloin käsittääkseni ei tule tuota 800km rajoitusta. Silloinhan voi ajaa seuraavaan katsastukseen saakka.
Sähkäriin kun tulee vika niin ajo pysähtyy välittömästi. Korjaus voi kestää kuukausia. Mersun sähköautoa ei ole varaa ostaa (en toki ole hintoja katsonut). Käytetty Tesla model 3 olisi talodellisesti mahdollista. Että auto on 3 vuotta koko ajan käyttökunnossa. Joka päivä pääsee töihin ja töistä kotiin. Varaosien huonosta saatavuudesta ja korjauksien pitkistä kestoajoista on juttuja. Ei oikein luottamusta ole.
Sähkäriin kun tulee vika niin ajo pysähtyy välittömästi. Korjaus voi kestää kuukausia. Mersun sähköautoa ei ole varaa ostaa (en toki ole hintoja katsonut). Käytetty Tesla model 3 olisi talodellisesti mahdollista. Että auto on 3 vuotta koko ajan käyttökunnossa. Joka päivä pääsee töihin ja töistä kotiin. Varaosien huonosta saatavuudesta ja korjauksien pitkistä kestoajoista on juttuja. Ei oikein luottamusta ole.
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Pitää olla V8.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Riippuu vähän että millä tavalla rikki. Kyllä se rajotus tulee niillä anturivioillakin.Mesetti kirjoitti: ↑Ke 17.01.2024 12:50 Kun pelkästään nox anturi on rikki, niin silloin käsittääkseni ei tule tuota 800km rajoitusta. Silloinhan voi ajaa seuraavaan katsastukseen saakka.
Sähkäriin kun tulee vika niin ajo pysähtyy välittömästi. Korjaus voi kestää kuukausia. Mersun sähköautoa ei ole varaa ostaa (en toki ole hintoja katsonut). Käytetty Tesla model 3 olisi talodellisesti mahdollista. Että auto on 3 vuotta koko ajan käyttökunnossa. Joka päivä pääsee töihin ja töistä kotiin. Varaosien huonosta saatavuudesta ja korjauksien pitkistä kestoajoista on juttuja. Ei oikein luottamusta ole.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Edellisten mersujen vikoja.
1 Mersu W212 polttoaineen suodattimen jalka (jäähdysneste vuoto) ja vesipumppu. Ilmapussit eivät ehtineet viottua kun tuli kilsoja kovaan tahtiin.
2 Mersu ilmapussit vaihdoin halpis pusseihin
3 Mersu W212 ilmapussit vaihdoin halpispusseihin (vika oli kuitenkin jakoventtiilissä). Nyt talvella hajosi reilun 3v käytön jälkeen halpis ilmapussi (näiden vaihto onneksi on helppo homma). Kompuran ryynit kuivatan loppukesäisin.
W204 220cdi vesipumppu hajosi n 320tkm kohdalla. Itse vaihdoin. Pushlia meni 320tkm kohdalla (kolinaa) nämä vaihdettiin korjaamolla.
Joihinkin laitoin jarrulevyt & palat. Hyvin pienillä murheilla selvisin.
1 Mersu W212 polttoaineen suodattimen jalka (jäähdysneste vuoto) ja vesipumppu. Ilmapussit eivät ehtineet viottua kun tuli kilsoja kovaan tahtiin.
2 Mersu ilmapussit vaihdoin halpis pusseihin
3 Mersu W212 ilmapussit vaihdoin halpispusseihin (vika oli kuitenkin jakoventtiilissä). Nyt talvella hajosi reilun 3v käytön jälkeen halpis ilmapussi (näiden vaihto onneksi on helppo homma). Kompuran ryynit kuivatan loppukesäisin.
W204 220cdi vesipumppu hajosi n 320tkm kohdalla. Itse vaihdoin. Pushlia meni 320tkm kohdalla (kolinaa) nämä vaihdettiin korjaamolla.
Joihinkin laitoin jarrulevyt & palat. Hyvin pienillä murheilla selvisin.
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Tästä ollaan pian viisaampia, kunhan aikaa kuluu. Raportoin kyllä tänne foorumille miten tämän kanssa sujuu.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Kävin mersuliikkeessä katselemassa ja keskustelemassa sähkö ja lataushybridi autoista. Yhteen EQE mersuun oli jouduttu vaihtamaan akku. Hinta oli aivan posketon. Ei kertonut tarkkaa hintaa. Pelkän akun hinnalla saisi todella hyvän auton.
Lataushybrideihin on jouduttu vaihtamaan paljon akkuja. Liikkeessä monta muutakin automerkkiä myytävänä kuin mersuja. Nämä koskivat käsittääkseni muita autoja kuin mersuja. Hepun ohje oli että osta auto missä akun takuu on voimassa ja vaihda auto ennen kuin akun takuu on loppu.
Lataushybrideihin on jouduttu vaihtamaan paljon akkuja. Liikkeessä monta muutakin automerkkiä myytävänä kuin mersuja. Nämä koskivat käsittääkseni muita autoja kuin mersuja. Hepun ohje oli että osta auto missä akun takuu on voimassa ja vaihda auto ennen kuin akun takuu on loppu.
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Toyota. Ainakin varalle jotta pääsee töihin. Niin minäkin olen tehnyt ja niin teki myös juha1 W211 kanssa jota erehtyi pelastamaan. Tuossa mallissa ei ole Adblueta mutta kusessa on silti.
Ostaisin nyt kuitenkin Lexuksen koska niissä varustelu ja laatu ovat vielä paremmat.juha1
Re: W211 pelastus koivun alta
Viesti Kirjoittaja juha1 » Ke 17.01.2024 15:54
Lomaviikko. Hiluxilla on kuljettu töissä, aikaa odotella autoa. Tuossa mietin että kuinka moni pitää mersun kontissa pari kannua öljyä mukana koko ajan, jos noin kovaa vuotoa voi alkaa aivan yllättäen. Vai onko tuo nyt jotenkin epätyypillinen tapa alkaa vuotaa, että sitä tulee kerralla litroja ulos kun ajaa? Olin aina ajatellut, että se vuoto ilmenee hiljalleen ja merkkaa auto paikkaansa. En ajatellut että kerralla tulee sellainen 30cm lätäkkö..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Ylös
Esimerkiksi
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 2e3&vc=Car
https://img.classistatic.de/api/v1/mo-p ... o-1024.jpg
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Komia on tuo Lexus.
Kävin myös Toyotaliikkeessä. Myyjä kehui kovasti Toyota/Lexus autojen bensahybridejä. Akut kestävät tosi pitkään. Hybridiakun vaihto on reilusti alle 1000€. Kertoi myös lataushybridi akun hinnan, se ei tallentunut kovalevylle. (Nämä olivat myyntimiehen puheita).
Kävin myös Toyotaliikkeessä. Myyjä kehui kovasti Toyota/Lexus autojen bensahybridejä. Akut kestävät tosi pitkään. Hybridiakun vaihto on reilusti alle 1000€. Kertoi myös lataushybridi akun hinnan, se ei tallentunut kovalevylle. (Nämä olivat myyntimiehen puheita).
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Täällä myös pysytään adbluesta erossa niin pitkään kuin kohtuudella onnistuu.
Ongelmaksi alkaa jossain vaiheessa muodostumaan entistä enemmän ruoste. Mutta taistellaan!
Ei perse kestä tuota kusilaitteiden ylläpitoa. Toisaalta vaikka kestäisi niin kiinnostus ei niin pitkälle että (käyttö)autoiluun tuollaisia rahoja olisi valmis upottamaan.
Siis ruoste vanhempien autojen kanssa joissa ei adblueta ole. No toistaiseksi ei vielä paha ongelma.
Ongelmaksi alkaa jossain vaiheessa muodostumaan entistä enemmän ruoste. Mutta taistellaan!
Ei perse kestä tuota kusilaitteiden ylläpitoa. Toisaalta vaikka kestäisi niin kiinnostus ei niin pitkälle että (käyttö)autoiluun tuollaisia rahoja olisi valmis upottamaan.
Siis ruoste vanhempien autojen kanssa joissa ei adblueta ole. No toistaiseksi ei vielä paha ongelma.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Jos noin kovat vaatimukset, kannattaa katella jotain ihan muita autoja kuin mersuja.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Eikös yksi vaihtoehto olisi sen verran vanhempi dieselmese, jossa ei ole näitä adblue vehkeitä? Itsellä -12 mallin E-sarjalainen ilman adblueta ja kun olen lueskellut näitä topicceja missä kerrotaan niiden ongelmista, olen ollut onnellinen ettei sellaista ole. Eikös se ole muidenkin merkkien ongelmana sama asia? Kyllä tuolla nettiautossa näkyy olevan myynnissä mersuja ilman adblueta, joilla ei ole ajettu vielä mahdottomia kilometrejä. Jos haluaa pitkään pitää, niin käyttää ruostesuojauksessa. Toki tätä valtion sähköistämiskiimaa seuratessa ei tiedä mihin ollaan menossa. Itse olen ajellut dieseleillä yli 40 vuotta, enkä uskalla edes ajatella, miten paljon dieselveroa on tullut jo maksettua...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Lexus varmaan toimiva auto, fiilis vaan kun ämpärissä istuisi. Muovinen nitisevä ja rämisevä sisusta . Miten uudempi w205 C300 e hypridi? Edellinen GLC samalla tekniikalla toimi 100 00km moitteetta. Latausluukun takia kaksi ylimääräistä korjaamo käyntiä. Hypridi akku oli täydessä tikissä auton mennessä vaihtoon.
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Joka autossa on amat heikot kohtansa, siis millä haluat ajaa.
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Toyotalta ja Lexukselta ei löydy kuin yksi riittävän urheilullinen malli, jota voisi edes ajatella E-farkun tilalle. Meillä auton urheilullisuus mitataan sen kyvyllä kuljettaa urheiluvälineet pelipaikalle, joten Land Cruiser jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Olisi muutenkin varmaan ihan toimiva vehje. Valitettavasti vain hinta ja kulutus tuplaantuvat, joten on vielä ostamatta.
Maastopyöränsä Eemelin peräkontista kokonaisena nostanut on jo kaukana menossa reitillä silloin kun Lexuksen tavaratilaan pakattu pyörä on koottu ajokuntoon.
Läskäriä ostaessa kysyin pyörän kokoa ja myyjä kertoi sen mahtuvan Saab 9-5 farkun peräkonttiin etupyörä irtotettuna. Tämän tiedon nojalla en ottanut pyörätelinettä hakumatkalle vaan nostin koeajon jälkeen pyörän kokonaisena S213:n kyytiin. Vanhan pyöräni ostaja yllätti ja aikansa sovitettuaan sai kuin saikin plussakoon maasturin sopimaan C5 farkun kyytiin. C5 on kohtuullisen tilava, vaan ei ainoa, johon tuokin mahtui kyytiin.
Ehkä joskus vanhempana voisi harkita pikkuautoakin. Sitä ennen vaihtoehdot ovat EU5 diesel ja sähkö. Näiden juttujen jälkeen en uskalla ostaa Rouvan S213:n kaveriksi toista EU6 dieseliä vaikka meillä on toistaiseksi selvittykin hyvin.
Yksi syy saattaa tosin olla systemaattisesti joka ad blue tankilliseen kaadettava ad blue cleaner (Tec4) ja talvisin vain puolillaan oleva säiliö, sekä toistaiseksi hyvä tuuri NOx anturien kanssa?
Maastopyöränsä Eemelin peräkontista kokonaisena nostanut on jo kaukana menossa reitillä silloin kun Lexuksen tavaratilaan pakattu pyörä on koottu ajokuntoon.
Läskäriä ostaessa kysyin pyörän kokoa ja myyjä kertoi sen mahtuvan Saab 9-5 farkun peräkonttiin etupyörä irtotettuna. Tämän tiedon nojalla en ottanut pyörätelinettä hakumatkalle vaan nostin koeajon jälkeen pyörän kokonaisena S213:n kyytiin. Vanhan pyöräni ostaja yllätti ja aikansa sovitettuaan sai kuin saikin plussakoon maasturin sopimaan C5 farkun kyytiin. C5 on kohtuullisen tilava, vaan ei ainoa, johon tuokin mahtui kyytiin.
Ehkä joskus vanhempana voisi harkita pikkuautoakin. Sitä ennen vaihtoehdot ovat EU5 diesel ja sähkö. Näiden juttujen jälkeen en uskalla ostaa Rouvan S213:n kaveriksi toista EU6 dieseliä vaikka meillä on toistaiseksi selvittykin hyvin.
Yksi syy saattaa tosin olla systemaattisesti joka ad blue tankilliseen kaadettava ad blue cleaner (Tec4) ja talvisin vain puolillaan oleva säiliö, sekä toistaiseksi hyvä tuuri NOx anturien kanssa?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Mielenkiintoisia näkökulmia.
Itte myös hiukan miettinyt mikä voisi olla seuraava kulkupeli jos sellaiselle tarvetta tulisi ja pitkälti olen samoilla linjoilla eli jyrkkä ei Ad Blue:lle. Sellaistakin olen itte miettiny et ei mersu eikä mikään vag konserin tuote tai bemmi tai italiaano tai
Dieseli sais olla mutta sellainen jossa veroa ei olis joka kait käytännössä melki tarkoittaa kuorma-autoa? Tekniikka mielellään jotain sellaista mikä on todettu kestäväksi ja jota ei olla radikaalisti päivitetty siten että sen kestävyydestä ei ole vielä kokemuksia.
Tyylliin Kubotan tai Marinerin pikku Dieselit jotka kait edelleen ovat laajasti eri sovelluksissa käytössä ja ovat erittäin luotettavia. Ajattelen lähtökohtaisesti niin että tekniikanpäivityksiin liittyy aina riski. Tollanen tietty syö polttoainetta paljon enenmmän mutta jos sitä ei tartte alvariin kiikuttaa tonnin hintaisissa huolloissa ni halvemmaksi se silti tulee ja ennenkaikkea jos se on luotettava niin sille annan painoarvoa paljon.
En sit tiä mikä sellainen voisi olla?
Nissan Titania kattelin mutta mutta. Sille kun ei ole virallista maahantuontia Suomeen niin kulutus/varaosien saanti voi olla hankalaa. Tuossa kait on Gumminsin Diesel ja Aisinin voimalinja. Yhtään en ole sen enempi perehtynyt siihen että onko nuista legendaarisista voimalinjanosista enää jäljellä mitään muuta kuin vain nimet Gummins ja Aisin
Itte myös hiukan miettinyt mikä voisi olla seuraava kulkupeli jos sellaiselle tarvetta tulisi ja pitkälti olen samoilla linjoilla eli jyrkkä ei Ad Blue:lle. Sellaistakin olen itte miettiny et ei mersu eikä mikään vag konserin tuote tai bemmi tai italiaano tai
Dieseli sais olla mutta sellainen jossa veroa ei olis joka kait käytännössä melki tarkoittaa kuorma-autoa? Tekniikka mielellään jotain sellaista mikä on todettu kestäväksi ja jota ei olla radikaalisti päivitetty siten että sen kestävyydestä ei ole vielä kokemuksia.
Tyylliin Kubotan tai Marinerin pikku Dieselit jotka kait edelleen ovat laajasti eri sovelluksissa käytössä ja ovat erittäin luotettavia. Ajattelen lähtökohtaisesti niin että tekniikanpäivityksiin liittyy aina riski. Tollanen tietty syö polttoainetta paljon enenmmän mutta jos sitä ei tartte alvariin kiikuttaa tonnin hintaisissa huolloissa ni halvemmaksi se silti tulee ja ennenkaikkea jos se on luotettava niin sille annan painoarvoa paljon.
En sit tiä mikä sellainen voisi olla?
Nissan Titania kattelin mutta mutta. Sille kun ei ole virallista maahantuontia Suomeen niin kulutus/varaosien saanti voi olla hankalaa. Tuossa kait on Gumminsin Diesel ja Aisinin voimalinja. Yhtään en ole sen enempi perehtynyt siihen että onko nuista legendaarisista voimalinjanosista enää jäljellä mitään muuta kuin vain nimet Gummins ja Aisin
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Mistä tiedät lexuksessa on muovinen ja rämisevä sisustus? No ei mullakaan ole lexuksesta kokemusta mutta -06 land cruiserista on, se oli harvinaisen äänetön sisustukselta vaikka 15v vanha ja melkein puoli miljoonaa ajettu. Oli siinäkin nyt jotain, ja densons suuttimien vaihtoon saa aina varautua mutta kokonaisuutena pirun hyvä auto.ennentauti kirjoitti: ↑Pe 19.01.2024 10:40 Lexus varmaan toimiva auto, fiilis vaan kun ämpärissä istuisi. Muovinen nitisevä ja rämisevä sisusta . Miten uudempi w205 C300 e hypridi? Edellinen GLC samalla tekniikalla toimi 100 00km moitteetta. Latausluukun takia kaksi ylimääräistä korjaamo käyntiä. Hypridi akku oli täydessä tikissä auton mennessä vaihtoon.
Viime kesänä ostin halvan w211 ja oikeasti tykästyin malliin, kun en ennemmin oo niistä piitannut. Mahdottoman hyvä ajaa(airmatic), tilava ja autohan on tosi hyvän näköinen edelleenkin. Mutta kyllä se karu totuus selvisi kun vähän pohjamuovia raotteli, lattiassa isoja reikiä sielä täälä ja takaosassakin melkoisen rapsakkaa. Selvisi miksi autossa vetää kummallisesti Takakaaret myös aika finaalissa. Että se niistä muutaman tonnin 211 joita on nettiautot ja huutokaupat pullollaan, tuurillaan voi löytää ruostesuojatun yksilön tai sellaisen joista on pohjamuovia irroteltu ja pesty kurat pois mutta eipä noita monikaan ymmärrä tehdä. Tietysti noi on muovien alla piilossa mutta harmittaahan se jos löytää hyvin varustellun auton ja tietää että se on lopun edellä koko romu.
w212 malleista ihan hyvät kokemukset mutta nyt kun oli vähän kylmempää niin pakko se on uskoa että se 651 saattaa kämähtää koska vaan, ei viitti odotella koska autoon pitää vaihtaa auton hintainen moottori. Näitä uudempia kusivehkeitä ei tule, ei minkään merkkisenä. Sähköautoa sitten renaultin tilalle kun sen aika on, mersut kyllä kiinnostaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Hyvin noita W204 autoja on vielä tarjolla (saksa ruotsi) ihan kohtalaisilla kilometreillä, ei ole adblue ongelmia. Eivät ole halpoja, joku muukin on huomannut nuo adblue ongelmat. Tuo OM651 kyllä menee kun muistaa ( on muistettu huoltaa aikaisemmin) vaihtaa öljyjä ( suodatin myös) ja tarkistaa että se öljynpaineen alennus solenoidi on vaihdettu kiinteäksi .
-13 C250 CDI S204
-18 Volle V40 D2
-18 Volle V40 D2
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Sivukuva ihan jees, mutta jättimaski aiheuttaa oksennusreaktion, niin kuin monissa muissakin jättimaskisissa nykyautoissa, mm. BMW aivan hirveä, aivan kauhian kamala! Ton yhden BMW:n maski tuo mieleen muhkean neekerinaisen pyllyn! Mutta jotkut tykkää tuuppaa sinnekin! Mersu ei toistaiseksi ole sortunut jättimaskeihin, vaan perinteisellä linjalla menee, joka minun makuuni!Mesetti kirjoitti: ↑To 18.01.2024 20:47 Komia on tuo Lexus.
Kävin myös Toyotaliikkeessä. Myyjä kehui kovasti Toyota/Lexus autojen bensahybridejä. Akut kestävät tosi pitkään. Hybridiakun vaihto on reilusti alle 1000€. Kertoi myös lataushybridi akun hinnan, se ei tallentunut kovalevylle. (Nämä olivat myyntimiehen puheita).
Sitten sileämaskiset sähkärit ovat oma lukunsa myös minulle, ei ole tyyliä, ei sitten niin millään ei! Mersu ovelasti piilottanut sileän sähkärin maskin perinteiseen muotoon, joka vanhoillisen gubben silmään vielä sopii!
NOH! Mielipide!
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
W206 lataushybridi jossa akku 25kWh (ajomatka sähköllä 100km) on yksi tarkastelun kohde. Sillä ajelis talviaikaan sähköllä lähes kaikki ajot, kun pääsee lämpöisestä tallista lähtemään. Kevät -syksy tulee paljon mökkimatkoja ym.jossa 300km / sivu. Saksasta saa vähän ajettuja alle 40.000€. Näissä akkutakuu on 6v tai 100.000km. Akun vaihto maksaa ilmeisesti PALJON jos sen joutuu vaihtamaan. Näissä jos tulee joku vika esim PTC-lämmitin hajoaa tai akku / latausongelma. Loppuuko ajo, eli auto ei käynnisty??? Näissä kun pystyisi "kytkemään" hybrid jutun pois päältä ja ajamaan polttomoottorilla kun jotain ongelmaa tulee hybrid systeemiin.
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Se 25 kWh on akun bruttokapasiteetti, W206:ssa nettokapasiteetti kylläkin tavallista lähempänä bruttoa (jotain 23,8 kWh).Mesetti kirjoitti: ↑Ma 29.01.2024 11:35 W206 lataushybridi jossa akku 25kWh (ajomatka sähköllä 100km) on yksi tarkastelun kohde. Sillä ajelis talviaikaan sähköllä lähes kaikki ajot, kun pääsee lämpöisestä tallista lähtemään. Kevät -syksy tulee paljon mökkimatkoja ym.jossa 300km / sivu. Saksasta saa vähän ajettuja alle 40.000€. Näissä akkutakuu on 6v tai 100.000km. Akun vaihto maksaa ilmeisesti PALJON jos sen joutuu vaihtamaan. Näissä jos tulee joku vika esim PTC-lämmitin hajoaa tai akku / latausongelma. Loppuuko ajo, eli auto ei käynnisty??? Näissä kun pystyisi "kytkemään" hybrid jutun pois päältä ja ajamaan polttomoottorilla kun jotain ongelmaa tulee hybrid systeemiin.
Sähköä kuluu talvella enemmän kuin kesällä vaikka lähtisi lämpimästä tallista mutta joku voi hyvinkin päästä suurimman osan sähköllä myös talvella. Kesälläkin se 100 km tarkoittaa käytännössä ajoa yhteen putkeen.
Jos oikein muistan niin webastoguru sanoi auton halvaantuvan jos PTC-lämmitin menee rikki (tarkista hänen viesteistään jos satun muistamaan väärin). Minusta huonoa suunnittelua koska auton pitäisi kyllä tunnistaa onko viassa kyse eristysvastuksesta vai pelkästään lämmitysvastus rikki. ICE moottorista saa kyllä lämpöä jos turvallinen ajo sitä edellyttää. Normaalia ajo ei saa olla eli omistaja pitää pakottaa korjaamolle jos sähköajo ei toimi normaalisti eli päästöluokitus ei täyty. USA:ssa muuten monet valitteli että EQS:n lämmitys ei toimi, ajaminen menettelee Teksasissa mutta kyselevät mistä kyse. Eli miksi EV liikkuu normaalisti vaikka lämmitys ei toimi jos plugari ei saa liikkua vaikka lämmitys ICE:llä toimii?
Osaakohan joku kommentoida miten auto käyttäytyy risalla suurjänniteakulla. Kaikissa ei ole 12 voltin starttimoottoria lainkaan, toisissa on ja silloin joku limp home mode saisi toimia.
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Harri Salo -niminen tubettaja teki jakson sähköautojen tyyppivioista joista alan asiantuntija ja alueensa markkinajohtaja Kokkolan Autohuolto kertoi videolla.DBFI kirjoitti: ↑Ma 29.01.2024 12:44
Jos oikein muistan niin webastoguru sanoi auton halvaantuvan jos PTC-lämmitin menee rikki (tarkista hänen viesteistään jos satun muistamaan väärin). Minusta huonoa suunnittelua koska auton pitäisi kyllä tunnistaa onko viassa kyse eristysvastuksesta vai pelkästään lämmitysvastus rikki. ICE moottorista saa kyllä lämpöä jos turvallinen ajo sitä edellyttää. Normaalia ajo ei saa olla eli omistaja pitää pakottaa korjaamolle jos sähköajo ei toimi normaalisti eli päästöluokitus ei täyty. USA:ssa muuten monet valitteli että EQS:n lämmitys ei toimi, ajaminen menettelee Teksasissa mutta kyselevät mistä kyse. Eli miksi EV liikkuu normaalisti vaikka lämmitys ei toimi jos plugari ei saa liikkua vaikka lämmitys ICE:llä toimii?
Osaakohan joku kommentoida miten auto käyttäytyy risalla suurjänniteakulla. Kaikissa ei ole 12 voltin starttimoottoria lainkaan, toisissa on ja silloin joku limp home mode saisi toimia.
Todellakin, pelkkä viallinen lämmityslaite voi estää autolla ajamisen. Esimerkkinä vääränlaisen öljyn käyttäminen hybridi-MB:n ilmastointikompressorissa halvaannuttaa koko auton.
Kohdasta 4:05 -> eteenpäin
https://youtu.be/d_pXMm3Pi9c?t=249
376. Teslan ja muiden sähköautojen tyyppiviat: Väärä öljy voi pysäyttää sähköauton
https://www.youtube.com/watch?v=d_pXMm3Pi9c
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Tätä aihetta olen itse aika paljon funtsinu. Sähköautoissa tuo akku tosiaan on aikalailla samalla se käyttöiän määrittittäjä, joskaan ei se viallinen akku vielä autosta arvotonta tee, miten sitten 10 vuoden päästä, sen aika näyttää. Epäilen että vielä 10 vuoden päästäkin asia on näin, akkuvikaisista saa edelleen rahaa. Samaan aikaan tarjolle on tullut purkuautojen kennoja vaihdettavaksi.Mesetti kirjoitti: ↑Ke 17.01.2024 20:20 Kävin mersuliikkeessä katselemassa ja keskustelemassa sähkö ja lataushybridi autoista. Yhteen EQE mersuun oli jouduttu vaihtamaan akku. Hinta oli aivan posketon. Ei kertonut tarkkaa hintaa. Pelkän akun hinnalla saisi todella hyvän auton.
Lataushybrideihin on jouduttu vaihtamaan paljon akkuja. Liikkeessä monta muutakin automerkkiä myytävänä kuin mersuja. Nämä koskivat käsittääkseni muita autoja kuin mersuja. Hepun ohje oli että osta auto missä akun takuu on voimassa ja vaihda auto ennen kuin akun takuu on loppu.
Tärkein pointti siis on takuu. Eqe:ssä se on 10 vuotta / 250 000 km. Se on jo melko pitkä aika, 250tkm ajettu E-mersu 10 vuotiaana on jo tiputtanu hintaansa reilusti ja jos vielä katsellaan jotain adblue yms hommien aiheuttamia huoltoja, niihin menneitä rahoja, niin ei se täyssähkö nyt niin arvokkaalta enää vaikuttakaan. Kun takuuaika on ohi, niin kyllä näillä täyssähköillä vielä tulee olemaan sitä markkinahintaa ja veikkaan ettei arvon aleneminen sitten lopulta ole paljoakaan isompi kuin sillä 10 vuotta vanhalla E-mersullakaan.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Paljonko arvelet tuolloin 10v Mersun akuston maksavan?amatoori kirjoitti: ↑Ma 29.01.2024 14:08 Samaan aikaan tarjolle on tullut purkuautojen kennoja vaihdettavaksi.
Tärkein pointti siis on takuu. Eqe:ssä se on 10 vuotta / 250 000 km. Se on jo melko pitkä aika, 250tkm ajettu E-mersu 10 vuotiaana on jo tiputtanu hintaansa reilusti ja jos vielä katsellaan jotain adblue yms hommien aiheuttamia huoltoja, niihin menneitä rahoja, niin ei se täyssähkö nyt niin arvokkaalta enää vaikuttakaan. Kun takuuaika on ohi, niin kyllä näillä täyssähköillä vielä tulee olemaan sitä markkinahintaa ja veikkaan ettei arvon aleneminen sitten lopulta ole paljoakaan isompi kuin sillä 10 vuotta vanhalla E-mersullakaan.
Toiseksi purkuautojen kennojen käyttö on kustannustehotonta koska se vaatii korkeajännitepätevyyden omaavan mekaanikon ja akuston joka voidaan korjata. Omatoimikorjaaminen ei ole enää mahdollista korkeajännitepiireissä.
Lopputulema vanhan akuston korjauksessa on hokkuspokkus -konsteilla parsittu sähköauto jolla ei ole mitään takeita jatkosta.
Tällä hetkellä esim. Tesla S:n akuston korjaus käytetyillä osilla maksaa luokkaa 3000€ - 5000€.
Kun ottaa huomioon nykyteknologialla tuotettujen komponenttien tasaisen laadun niin yksittäisten komponenttien rikkoutuminen on punainen vaate kaikille muillekin samanlaisille komponenteille autossa.
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Näiden EQE, EQS:n akusto on tehty moduleista, 10kpl EQE:ssä ja 12kpl EQS:ssä. Modulin vaihto pitäisi onnistua "tavallisilla" sähköauto "oikeuksiksilla" jotka saa käynännössä suoritamalla suht kevyen kurssin. Toisaalta näiden modulien vaihto ei ainakaan viime tietämällä ole mahdollista Mersun omien työohjeiden perusteella, mutta sekin asia varmasti tulee muuttumaan. (teknisestihän tähän ei pitäisi olla esteitä)E200kompressor kirjoitti: ↑Ma 29.01.2024 16:35Paljonko arvelet tuolloin 10v Mersun akuston maksavan?Kun takuuaika on ohi, niin kyllä näillä täyssähköillä vielä tulee olemaan sitä markkinahintaa ja veikkaan ettei arvon aleneminen sitten lopulta ole paljoakaan isompi kuin sillä 10 vuotta vanhalla E-mersullakaan.
Toiseksi purkuautojen kennojen käyttö on kustannustehotonta koska se vaatii korkeajännitepätevyyden omaavan mekaanikon ja akuston joka voidaan korjata. Omatoimikorjaaminen ei ole enää mahdollista korkeajännitepiireissä.
Lopputulema vanhan akuston korjauksessa on hokkuspokkus -konsteilla parsittu sähköauto jolla ei ole mitään takeita jatkosta.
Tällä hetkellä esim. Tesla S:n akuston korjaus käytetyillä osilla maksaa luokkaa 3000€ - 5000€.
Kun ottaa huomioon nykyteknologialla tuotettujen komponenttien tasaisen laadun niin yksittäisten komponenttien rikkoutuminen on punainen vaate kaikille muillekin samanlaisille komponenteille autossa.
Kun tilalle laitetaan käytetty moduli, hinta varmaan tosiaan samaa luokkaa kuin nykyää vanhoilla Tesloilla, joitakin tonneja siis. Hinta siis varmaan karvan yli sen mitä kusisäiliön ja syöttöletkun vaihtaminen siihen E-mersuun kun se liikkeessä tehdään.
Mikä sitten on se käyttöikä perusautolle, harrastelijathan nyt tekohengittelevät tällä hetkellä jotain W211:iä vielä joskin todellisuudessa niistä alkaa olemaan jo suuri osa poistunut liikenteestä, nämäkin enemmän EURO 4, W213 EURO 6:ssa saas sitten nähdä... Sähköautoilla varmasti tulee olemaan hieman lyhyempi keskimääräinen ikä kuin EURO 4:lla dieseleillä, mutta tuskin kovin montaa vuotta. Ja kyllähän harrastelijat sitten lopulta niitäkin tekohengittelevät.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
niin, miten mahtaa olla noitten uudempien kanssa kun ovat paljon mentyjä ja vanhoja, jaksaako sitä ees harrastelija joka helvetin toimilaitetta yms joka nurkasta ronkkia, listä on pitkä ja kallis mitä vrt nykyisiin 211 ja vastaavat ? : adbluet, noxit, kaikki valaistuslaitteet ulkoa, puoli moottoria on muovia josta johtuen vaihdat bout kaikki lohkon ympäriltä jollei mosa ole jo ennen leiponut, isot infonäytöt, kaikki tutkalaitteet, nämä siis muiden murheiden lisäksi , no aika näyttää.
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????
Tähän on ihan simppeli ratkaisu: liisari alle, vaikka kolmen vuoden sopparilla, ei huolia, ei murheita kestävyydestä eikä arvonalenemasta. Kolmen vuoden päästä taas uusi peli alle ja hermo lepää
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99