m103 tyhjäkäynti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
m103 tyhjäkäynti
voiko ajaa ilman tyhjäkäynti moottoria?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m103 tyhjäkäynti
Voi ajaa
tosin käynistäminen voi olla hankalla
ja sittenkun ajaa kierokset pitää olla tarpeeksi korkealla
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
eli ei vaikuta seokseen tai nosta kulutusta tmsFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 17:36Voi ajaa
tosin käynistäminen voi olla hankalla
ja sittenkun ajaa kierokset pitää olla tarpeeksi korkealla
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m103 tyhjäkäynti
Varmasti vaikuttaa kulutukseen = kierokset tarpeetomasti korkeallamarsumestari kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 18:30eli ei vaikuta seokseen tai nosta kulutusta tmsFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 17:36Voi ajaa
tosin käynistäminen voi olla hankalla
ja sittenkun ajaa kierokset pitää olla tarpeeksi korkealla
Kaasuläpän ohitava malli jos niin ei vaikutusta tyhjäkäyntialueen ulkopuolella
miksi se pitäis poistaa ?
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
omassa pelissä huutaa tyhjäkäynti jtn 2k rpm, tyhjäkäyntimoottorin liittimen ku otti auki ni toimii normaalisti, uusi moottori vissiin kilon merteilillä..FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 19:20Varmasti vaikuttaa kulutukseen = kierokset tarpeetomasti korkeallamarsumestari kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 18:30eli ei vaikuta seokseen tai nosta kulutusta tmsFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 17:36Voi ajaa
tosin käynistäminen voi olla hankalla
ja sittenkun ajaa kierokset pitää olla tarpeeksi korkealla
Kaasuläpän ohitava malli jos niin ei vaikutusta tyhjäkäyntialueen ulkopuolella
miksi se pitäis poistaa ?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m103 tyhjäkäynti
Jos muutenkin toimii norm niin ei muuta kuin ajoamarsumestari kirjoitti: ↑To 28.12.2023 07:16omassa pelissä huutaa tyhjäkäynti jtn 2k rpm, tyhjäkäyntimoottorin liittimen ku otti auki ni toimii normaalisti, uusi moottori vissiin kilon merteilillä..FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 19:20Varmasti vaikuttaa kulutukseen = kierokset tarpeetomasti korkeallamarsumestari kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 18:30eli ei vaikuta seokseen tai nosta kulutusta tmsFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 27.12.2023 17:36Voi ajaa
tosin käynistäminen voi olla hankalla
ja sittenkun ajaa kierokset pitää olla tarpeeksi korkealla
Kaasuläpän ohitava malli jos niin ei vaikutusta tyhjäkäyntialueen ulkopuolella
miksi se pitäis poistaa ?
Mökkillä
'
'
Re: m103 tyhjäkäynti
Onko todettu, että lisäilmaluisti (=tyhjäkäyntimoottori) on oikeasti rikki? Kun usein sen ohjauksessa on vikaa, ei itse luistissa. Tökkeli irti se jää n. 20% auki ja varmaankin tästä syystä käynti tasoittuu.
Ilmamäärämittarin potentiometri ohjaa tuota, se on yleisempi vikaantuja.
Ilmamäärämittarin potentiometri ohjaa tuota, se on yleisempi vikaantuja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
moi, liitin menee kyllä kunnolla kiinni!JanneW124 kirjoitti: ↑To 28.12.2023 15:40 Onko todettu, että lisäilmaluisti (=tyhjäkäyntimoottori) on oikeasti rikki? Kun usein sen ohjauksessa on vikaa, ei itse luistissa. Tökkeli irti se jää n. 20% auki ja varmaankin tästä syystä käynti tasoittuu.
Ilmamäärämittarin potentiometri ohjaa tuota, se on yleisempi vikaantuja.
Re: m103 tyhjäkäynti
Varmasti.marsumestari kirjoitti: ↑To 28.12.2023 17:04moi, liitin menee kyllä kunnolla kiinni!JanneW124 kirjoitti: ↑To 28.12.2023 15:40 Onko todettu, että lisäilmaluisti (=tyhjäkäyntimoottori) on oikeasti rikki? Kun usein sen ohjauksessa on vikaa, ei itse luistissa. Tökkeli irti se jää n. 20% auki ja varmaankin tästä syystä käynti tasoittuu.
Ilmamäärämittarin potentiometri ohjaa tuota, se on yleisempi vikaantuja.
Ymmärsin kirjoituksestasi, että tyhjäkäynti liian korkea, n. 2000rpm, mutta tyhjäkäyntimoottorin liitin irti toimii normaalisti. Liittimen irroitamisesta johtuva käynnin normalisoituminen ei kuitenkaan välttämättä kerro rikkinäisestä tyhjäkäyntimoottorista. Vika voi olla myös esim. potentiometrissä, joka ohjaa luistin asemaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
aa siis joo, mutta tuleeko autoon mitään ongelmia jos tyhjäkäyntimoottori ei ole kytkettynäJanneW124 kirjoitti: ↑To 28.12.2023 17:20Varmasti.marsumestari kirjoitti: ↑To 28.12.2023 17:04moi, liitin menee kyllä kunnolla kiinni!JanneW124 kirjoitti: ↑To 28.12.2023 15:40 Onko todettu, että lisäilmaluisti (=tyhjäkäyntimoottori) on oikeasti rikki? Kun usein sen ohjauksessa on vikaa, ei itse luistissa. Tökkeli irti se jää n. 20% auki ja varmaankin tästä syystä käynti tasoittuu.
Ilmamäärämittarin potentiometri ohjaa tuota, se on yleisempi vikaantuja.
Ymmärsin kirjoituksestasi, että tyhjäkäynti liian korkea, n. 2000rpm, mutta tyhjäkäyntimoottorin liitin irti toimii normaalisti. Liittimen irroitamisesta johtuva käynnin normalisoituminen ei kuitenkaan välttämättä kerro rikkinäisestä tyhjäkäyntimoottorista. Vika voi olla myös esim. potentiometrissä, joka ohjaa luistin asemaa.
Re: m103 tyhjäkäynti
Jaa-a. Ruiskun ohjaus voi olla pois pelistä ja kulutus tavallista korkeampi.marsumestari kirjoitti: ↑To 28.12.2023 19:53 aa siis joo, mutta tuleeko autoon mitään ongelmia jos tyhjäkäyntimoottori ei ole kytkettynä
Mites, jos sen tyhjäkäyntihäiriön selvittäisi ja pistäisi kuntoon?
M103 koneen erilaisista käyntihäiriöistä on tälläkin foorumilla useita keskusteluja valmiiksi ja toki aina joku auttaa vaikka kysyisi uudelleekin neuvoja.
Vikakuvaus olisi hyvä olla aina mahdollisimman tarkka.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
joo siis kyllä on tarkotus selvittää kuhan joutaa, tässäku tekee jokapäivä töitä 15 tuntia ni ei oikein taho joutaa...JanneW124 kirjoitti: ↑Pe 29.12.2023 17:11Jaa-a. Ruiskun ohjaus voi olla pois pelistä ja kulutus tavallista korkeampi.marsumestari kirjoitti: ↑To 28.12.2023 19:53 aa siis joo, mutta tuleeko autoon mitään ongelmia jos tyhjäkäyntimoottori ei ole kytkettynä
Mites, jos sen tyhjäkäyntihäiriön selvittäisi ja pistäisi kuntoon?
M103 koneen erilaisista käyntihäiriöistä on tälläkin foorumilla useita keskusteluja valmiiksi ja toki aina joku auttaa vaikka kysyisi uudelleekin neuvoja.
Vikakuvaus olisi hyvä olla aina mahdollisimman tarkka.
vikakuvaus
korkea, leijuva tyhjäkäynti --> tyhjäkäynti yli 2000 rpm
pesin jarrukliinerillä tyhjäkäyntimoottorin --> ei vaikutusta
vaihdoin lambdan --> ei vaikutusta
kokeilin "Ruiskua" mekaanisena --> ei vaikutusta
yj-rele on OK
ei pitäis olla imuvuotoja
tulpat, jakaja yms vasta vaihettu ja on iha ok
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
Missäköhän päin pannua tämä potentiometri sijaitsee ja miten se puhdistetaan?
Re: m103 tyhjäkäynti
Onko auto toiminut aiemmin oikein ja vika alkoi yhtäkkiä?
Palautuuko kaasuvaijeri kokonaan, kun poljin on ylhäällä, ettei jää siitä kantamaan? Kaasuvivun pitäisi lepoasennossa painaa mikrokytkintä (kuvassa ei paina). https://www.youtube.com/watch?v=Lz6zNssn088
Kulunut potikka aiheuttaa ainakin käynnin seilaamista.
Tuossa videolla näkee sijainnin ja videon lopussa säätää lämpimällä moottorilla potikan 0,7V arvoon tyhjäkäynnillä. Tuon arvo ehkä kannattaisi tarkastaa ja säätää tarvittaessa...
Palautuuko kaasuvaijeri kokonaan, kun poljin on ylhäällä, ettei jää siitä kantamaan? Kaasuvivun pitäisi lepoasennossa painaa mikrokytkintä (kuvassa ei paina). https://www.youtube.com/watch?v=Lz6zNssn088
Kulunut potikka aiheuttaa ainakin käynnin seilaamista.
Tuossa videolla näkee sijainnin ja videon lopussa säätää lämpimällä moottorilla potikan 0,7V arvoon tyhjäkäynnillä. Tuon arvo ehkä kannattaisi tarkastaa ja säätää tarvittaessa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
kyllähän tuossa on tyhjäkäynti vähän heilunu aina, nyt vaan pahempi, joo kaasupoljin / kaasuvivusto on ok!JanneW124 kirjoitti: ↑La 30.12.2023 10:13 Onko auto toiminut aiemmin oikein ja vika alkoi yhtäkkiä?
Palautuuko kaasuvaijeri kokonaan, kun poljin on ylhäällä, ettei jää siitä kantamaan? Kaasuvivun pitäisi lepoasennossa painaa mikrokytkintä (kuvassa ei paina).
kaasuvaijeri.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Lz6zNssn088
Kulunut potikka aiheuttaa ainakin käynnin seilaamista.
Tuossa videolla näkee sijainnin ja videon lopussa säätää lämpimällä moottorilla potikan 0,7V arvoon tyhjäkäynnillä. Tuon arvo ehkä kannattaisi tarkastaa ja säätää tarvittaessa...
pitää tsekata potikka, Kiitos
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
joo, tuossa säätelin ja putsasin potikanJanneW124 kirjoitti: ↑La 30.12.2023 10:13 Onko auto toiminut aiemmin oikein ja vika alkoi yhtäkkiä?
Palautuuko kaasuvaijeri kokonaan, kun poljin on ylhäällä, ettei jää siitä kantamaan? Kaasuvivun pitäisi lepoasennossa painaa mikrokytkintä (kuvassa ei paina).
kaasuvaijeri.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Lz6zNssn088
Kulunut potikka aiheuttaa ainakin käynnin seilaamista.
Tuossa videolla näkee sijainnin ja videon lopussa säätää lämpimällä moottorilla potikan 0,7V arvoon tyhjäkäynnillä. Tuon arvo ehkä kannattaisi tarkastaa ja säätää tarvittaessa...
ei antanut oikein mitään tasaista volttimäärää missään vaiheessa ja tietyn pisteen yli kun nosti potikkaa niin kierrokset nousivat hirmuisesti ja kaasuläppä liikahti auki
miksi?
Re: m103 tyhjäkäynti
Mahdollisesti ne potikan liukupinnat liian kuluneet.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
kuuluuko kaasuvivuston painaa mikrokytkin pohjaan niib että kuuluu klik?JanneW124 kirjoitti: ↑La 30.12.2023 10:13 Onko auto toiminut aiemmin oikein ja vika alkoi yhtäkkiä?
Palautuuko kaasuvaijeri kokonaan, kun poljin on ylhäällä, ettei jää siitä kantamaan? Kaasuvivun pitäisi lepoasennossa painaa mikrokytkintä (kuvassa ei paina).
kaasuvaijeri.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Lz6zNssn088
Kulunut potikka aiheuttaa ainakin käynnin seilaamista.
Tuossa videolla näkee sijainnin ja videon lopussa säätää lämpimällä moottorilla potikan 0,7V arvoon tyhjäkäynnillä. Tuon arvo ehkä kannattaisi tarkastaa ja säätää tarvittaessa...
Re: m103 tyhjäkäynti
Tyhjäkäynnillä kuuluumarsumestari kirjoitti: ↑Ti 09.01.2024 18:11kuuluuko kaasuvivuston painaa mikrokytkin pohjaan niib että kuuluu klik?JanneW124 kirjoitti: ↑La 30.12.2023 10:13 Onko auto toiminut aiemmin oikein ja vika alkoi yhtäkkiä?
Palautuuko kaasuvaijeri kokonaan, kun poljin on ylhäällä, ettei jää siitä kantamaan? Kaasuvivun pitäisi lepoasennossa painaa mikrokytkintä (kuvassa ei paina).
kaasuvaijeri.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Lz6zNssn088
Kulunut potikka aiheuttaa ainakin käynnin seilaamista.
Tuossa videolla näkee sijainnin ja videon lopussa säätää lämpimällä moottorilla potikan 0,7V arvoon tyhjäkäynnillä. Tuon arvo ehkä kannattaisi tarkastaa ja säätää tarvittaessa...
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
itsellä ei vivusto paina mikrokytkintä niin paljoa että menisi täysin pohjaan ja kuuluisi "klik"racer123 kirjoitti: ↑Ti 09.01.2024 19:08Tyhjäkäynnillä kuuluumarsumestari kirjoitti: ↑Ti 09.01.2024 18:11kuuluuko kaasuvivuston painaa mikrokytkin pohjaan niib että kuuluu klik?JanneW124 kirjoitti: ↑La 30.12.2023 10:13 Onko auto toiminut aiemmin oikein ja vika alkoi yhtäkkiä?
Palautuuko kaasuvaijeri kokonaan, kun poljin on ylhäällä, ettei jää siitä kantamaan? Kaasuvivun pitäisi lepoasennossa painaa mikrokytkintä (kuvassa ei paina).
kaasuvaijeri.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Lz6zNssn088
Kulunut potikka aiheuttaa ainakin käynnin seilaamista.
Tuossa videolla näkee sijainnin ja videon lopussa säätää lämpimällä moottorilla potikan 0,7V arvoon tyhjäkäynnillä. Tuon arvo ehkä kannattaisi tarkastaa ja säätää tarvittaessa...
kuuluuko mikrokytkimen rullamekanismin siis painaa se valkoinen painin täysin pohjaan tyhjäkäynnillä?
eli pääsen vivuston säätö hommiin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
säädin potikan samaan asentoon missä oli ennenkin ollut ja laitoin vivustoon nippusiteen niin että mikrokytkin painuu pohjaan, muuten toimii mutta tyhjäkäynti on liian matala ja kierrosherkkyyttä uupuu?
Re: m103 tyhjäkäynti
Okei... Aika paljon vaihtelee ongelmat, koitetaampas koostaa. Menikö näin:
-tyhjäkäynti liian korkea (n.2000rpm), heijaa
-tk-moottorin liitin irroittamalla käynti tasaantuu
-potikkaa koitettu säätää, mutta säätö ei onnistu
-nyt kuitenkin potikka samassa kohdassa kuin aiemmin ja käynti liian matala xxx rpm
-kaasuvivusto palautuu ja painaa mikrokytkintä
-vastaa huonosti kaasuun
-vaihdettu lambda, YJrele ok, tk-moottori pesty, imuvuodot tarkastettu
Potikan säätöhän on todella herkkä. Pienikin kääntö asennossa muuttaa mitattua jännitettä. "Sama" asento voi olla kuitenkin hieman eri, kokeilisin vielä mitata jännitteen nykyisessä asennossa.
Alkoiko tuo kierrosherkkyyden puuttuminen nyt roplailujen jälkeen?
-tyhjäkäynti liian korkea (n.2000rpm), heijaa
-tk-moottorin liitin irroittamalla käynti tasaantuu
-potikkaa koitettu säätää, mutta säätö ei onnistu
-nyt kuitenkin potikka samassa kohdassa kuin aiemmin ja käynti liian matala xxx rpm
-kaasuvivusto palautuu ja painaa mikrokytkintä
-vastaa huonosti kaasuun
-vaihdettu lambda, YJrele ok, tk-moottori pesty, imuvuodot tarkastettu
Potikan säätöhän on todella herkkä. Pienikin kääntö asennossa muuttaa mitattua jännitettä. "Sama" asento voi olla kuitenkin hieman eri, kokeilisin vielä mitata jännitteen nykyisessä asennossa.
Alkoiko tuo kierrosherkkyyden puuttuminen nyt roplailujen jälkeen?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
moro, äsken töiden jälkeen sain säädettyä potikan 0.7v ja laitoin kaasuvivustoon nippusiteen painamaan mikrokytkimen pohjaanJanneW124 kirjoitti: ↑To 11.01.2024 17:27 Okei... Aika paljon vaihtelee ongelmat, koitetaampas koostaa. Menikö näin:
-tyhjäkäynti liian korkea (n.2000rpm), heijaa
-tk-moottorin liitin irroittamalla käynti tasaantuu
-potikkaa koitettu säätää, mutta säätö ei onnistu
-nyt kuitenkin potikka samassa kohdassa kuin aiemmin ja käynti liian matala xxx rpm
-kaasuvivusto palautuu ja painaa mikrokytkintä
-vastaa huonosti kaasuun
-vaihdettu lambda, YJrele ok, tk-moottori pesty, imuvuodot tarkastettu
Potikan säätöhän on todella herkkä. Pienikin kääntö asennossa muuttaa mitattua jännitettä. "Sama" asento voi olla kuitenkin hieman eri, kokeilisin vielä mitata jännitteen nykyisessä asennossa.
Alkoiko tuo kierrosherkkyyden puuttuminen nyt roplailujen jälkeen?
tyhjäkäynti vähän veivaa vieläkin kuumana, vaihde päällä noin 1000rpm ja vapaalla noin 500-750rpm
tuntuu sille että vetoja tuli niin maan mahottomasti lisää..
muita suurempia huomioita en huomannut kuin sen että ei pauku enää putkessa moottorijarruttaessa, ennen lotskasi oikein kunnolla --> autossa 2.5 tuumanen putkisto kahdella vapaastivirtaavammalla vaimentimella ja katti otettu pois..
mutta joo tosiaan remontteja
- yj-rele on vuoden vanha, vaihdoin sulakkeet vasta, pitäisi olla ok
- rasvasin kaasuvivuston, ei takertele
- boschilainen lambda vaihdettu juuri äsken
- tulpat ja jakaja ok, tulppien kärkivälit kahottu tulkilla 0.8mm, jos sillä mtn merkitystä on
- tk-moottori pesty ja rasvattu
- suihkuteltu kliineriä sinne sun tänne, ei pitäisi olla imuvuotoja
- suuttimet x tiivisteet vaihdettu viime syksynä ja pa-suodatin juuri äsken..
-tein myös kansiremontin 1kk sitten, jako ja nokka ok, samalla läpätty venttiilit jne
tilasin vielä tarvikemallin potikan autodocilta, jos kokeilis mitä tuo vehe sillä sanoo...
elikkä "teknisesti" koneen pitäisi olla suht ok..
tosiaan on tullu vähä unisena kirjoteltuu noita viestejä ni voi olla vähän sekava tuo kirjotusasu, on tullu tehtyy semmosta 14-16 tunnin työpäiviä pariviikkoa ni ei oikei meinaa nuppi pysyy enää perässä
VIAN ILMENEMINEN
Kierrokset olivat 2000-2500rpm tyhjäkäynnillä jatkuvasti, ilmeisesti mikrokytkin katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa ja vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin --> ei tietoa onko mikrokytkin ennen tätä hetkeä minun omistuksen aikana ikinä painunut pohjaan kokonaan, ex-omistaja laittanut jonkun DIY-vakkarin ja en tiiä miten kaasuvivustoa on kopeloitu...
- vian ilmettyä ajelin tosiaan tk-moottorin liitin irti jolloin tyhjäkäynti oli noin 500rpm
- sitten koitin pitkän työpäivän jälkeen säädellä potikkaa joka ei oikein onnistunut, --> potikkaa kun sääti niin imulautanen aukesi muutaman sentin ja kierrokset nousivat heti
- potikan puhdistus ja kaasuvivuston säätäminen niin että mikrokytkin painuu pohjaan
nyt tyhjäkäynti tosiaan on suht ok, vähän hakee vieläkin lämpimänä, saa nähdä aamulla kun lähtee röihin että miten kylmänä lähtee tulille..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
ja tosiaan tuntuu sille että tehoja tuli lisää, kerää vauhtia 100-140kmh samallalailla ku 60-80kmh, ihan kun kävisi "puhtaammin" eikä röpötä niin raskaan kuuloisesti enään..
onhan tuo miun 3.0 m103 pikkusen kutiteltu muutenkin mutta entiseen verrattuna tuntuu "tehokkaammalta"
onhan tuo miun 3.0 m103 pikkusen kutiteltu muutenkin mutta entiseen verrattuna tuntuu "tehokkaammalta"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
mistä lienee johtuu että ei enää pauku putkessa, jos ei muuta ni oli se ainaki komeen kuulonen ja bmw pojat kahto ihmeissään ku vanha lankku rähis ja paukku
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
ja joo potikka on tosiaan todella herkkä säätää..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
noniin reilu parinkympin pakkasilla lähin tunti sitten töihin.. hyvin lähti tulille ja taas tuli huomioituu että ihan selkeesti paremmin vääntää alhaalta auto ja muutenkin naukuu "kirkkaammin" taikka "puhtaammin" miten sitä haluaa kukin kutsuakkaan.. en tiedä onko KE-jetti ollut sitten mekaanisena kokoajan? polttoaineen kulutuskin on ollut aika runsasta
ainut "ongelma" minkä keksin on vähän leijuva tyhjäkäynti
- auton jos kierrättää vaikka 4000rpm ni siitä kierrokset laskevat leijuen, elikkä hitaasti noin 2000rpm asti ja sitten romahtavat normaalin "nopeasti" tyhjäkäynnille, joka ilmeisesti pykälä silmässä on 1000rpm ja vapaalla 600rpm
ainut "ongelma" minkä keksin on vähän leijuva tyhjäkäynti
- auton jos kierrättää vaikka 4000rpm ni siitä kierrokset laskevat leijuen, elikkä hitaasti noin 2000rpm asti ja sitten romahtavat normaalin "nopeasti" tyhjäkäynnille, joka ilmeisesti pykälä silmässä on 1000rpm ja vapaalla 600rpm
Re: m103 tyhjäkäynti
Eikös se oo loppupelissä parempi että auto hiljaisempi,marsumestari kirjoitti: ↑To 11.01.2024 21:54 mistä lienee johtuu että ei enää pauku putkessa, jos ei muuta ni oli se ainaki komeen kuulonen ja bmw pojat kahto ihmeissään ku vanha lankku rähis ja paukku