W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 27.06.2012 18:37
W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
Morjens eli seuraavanlainen ongelma olis että öljynpaineen viisari
Ei näytä mitään öljynpaineet ok tsekattu ja kun laittaa virrat päälle öljyvalo palaa
Normaalisti ja sammuu kun käynnistää auton niinkuin pitääkin
Kysymys kuuluu onko ketään kuka pystyisi ongelman korjata
Käsittääkseni siihen saa sen näytön erikseen vaihdettua missä on ton lisäksi polttoaine ja veden lämpö niin ei tarvis koko mittaristoa vaihtaa Miten on
Onko suosituksia
Ei näytä mitään öljynpaineet ok tsekattu ja kun laittaa virrat päälle öljyvalo palaa
Normaalisti ja sammuu kun käynnistää auton niinkuin pitääkin
Kysymys kuuluu onko ketään kuka pystyisi ongelman korjata
Käsittääkseni siihen saa sen näytön erikseen vaihdettua missä on ton lisäksi polttoaine ja veden lämpö niin ei tarvis koko mittaristoa vaihtaa Miten on
Onko suosituksia
Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
Eikös näissä ole anturi vikoja? Omassa m103 moottorilla olevassa mittari käyttäytyy myös omituisesti, menee melkeen nollaan tyhjäkäynnillä ja nousee heti 1,5 kun kaasua vähänkin painaa vaikkei kierrokset nouse juuri yhtään. Nyt kun moottori on irti niin olis hyvä tietää onko se anturivika vai laitanko koneen pukkiin ja katton laakerit ja pumpun.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
On anturivikoja ja mittaristovikoja.
Öljynpaineanturin johto tulee mittariston taakse nelinapaisen liittimeen (himmentimen vieressä) nastaan 4. Liitimestä voisi saada mitattua, onko anturi elossa. En ole koskaan kokeillut, mutta maan ja paineanturin nastan väliltä kokeilisin. Linkin takaa löytyy vastusarvot eri paineille.
https://www.w124performance.com/service ... 8-0075.pdf
Mittariston paineviisariosion saa vaihdettua erikseen.
Öljyvalo mittariston alarivissä on öljymäärän tunnistinmen valo. Syttyy siis jos öljymäärä on liian alhainen ja sammuu jos ok. Paine ei vaikuta valoon.
Öljynpaineanturin johto tulee mittariston taakse nelinapaisen liittimeen (himmentimen vieressä) nastaan 4. Liitimestä voisi saada mitattua, onko anturi elossa. En ole koskaan kokeillut, mutta maan ja paineanturin nastan väliltä kokeilisin. Linkin takaa löytyy vastusarvot eri paineille.
https://www.w124performance.com/service ... 8-0075.pdf
Mittariston paineviisariosion saa vaihdettua erikseen.
Öljyvalo mittariston alarivissä on öljymäärän tunnistinmen valo. Syttyy siis jos öljymäärä on liian alhainen ja sammuu jos ok. Paine ei vaikuta valoon.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 27.06.2012 18:37
Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
Ok olisiko pääkaupunkiseudun lähettyvillä mitään mestaa missä ton pystyisi
Tarkistamaan /korjaamaan
Tarkistamaan /korjaamaan
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 27.06.2012 18:37
Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
Oliko kellään mitään suosituksia paikoista.
Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
Minulla kans 103 mosassa oli täsmälleen sama oire kuin S202:lla. Tuon mosan öljynkierron muuten näkee öljykorkin kauttakin. Säikähdin kun huomasin tuon viisarin olevan nollassa. No sit öljykorkki auki niin näki et öljynjakotukin päätymäisistä "suihkuista" tuli öljyä tyhjäkäynnillä. Vaihdoin anturin ni muuttu viisarin toiminta.
Kumminkos päin se menee kun anturijohdon ottaa irti ja sit maadoittaa? Viisarin kait pitäis toisessa tapauksessa näyttää sitä 3bar painetta?
Kumminkos päin se menee kun anturijohdon ottaa irti ja sit maadoittaa? Viisarin kait pitäis toisessa tapauksessa näyttää sitä 3bar painetta?
Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
Joo, piuha irti eli ääretön resistanssi niin pitäisi näyttää maksimia, maadoittamalla puolestaan nollaa.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe
Juuri näin. Eli välttämättä ei tartte lähtä mittarin toimintakuntoa todetakseen kulkinetta pihasta minnekään siirtelemään.
Ohessa viä kuva jonka otin sillon kun viisari lämpimällä mosalla jöpötti nolla lukemassa. Kuva otettu öljykorkin kautta. Mullahan on oikein videotakin otettuna kun pistin tuon mosan nippuun kannentiivistevaihdon jälkeen kun mittari viä pelasi. Oli helppo verrata sitä ja myöhemmin paineen 0 lukeman aikaan otettua kuvaa toisiinsa. Kuvassa näkyy selvästi yhtenäinen "öljynauha" joka voitelee nokka-akselin ykköspytyn molempia nokkia varsinkin kun klikkaa kuvaa et suurenee koko näytölle.
Edit: Mahtaisko 4-pyttyisistä myös näkyä?
Ja kiitokset JanneW124 tuosta pdf linkistä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.