80-120km/h ja ihan sama millä vaihteella ajatte, kiinnostaa tietää miten menee tuon välin koska se on yleinen mittausväli yhdellä toisella forumilla.dealer kirjoitti:Mitataan, Sledgehammer, kun ehditään.
Tarkoitit kuitenkin tuota pariin kertaan mainittua 90-120, ilmeisesti ?
Toisaalta kun sen tekee nelosella niin taitaa olla tavallaan samaa kuin kolmosella tuo 60-90.
Vertailua 200D vakiopumpulla vastaan "PP diesel"
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Nappiin meni, miten Mauri toi sun vehje menee sen välin niin vois kuittailla tuolla lentokone forumilla?Mauri H. kirjoitti:Toihan on Saabistien yleinen pröystäiliväli, aikoinaan 9000 Aeroa mainostettiin nopeampana kuin Ferrari Testarossa, siis vitosella 80-120 km/h.epk kirjoitti:kerro foorumi ja ajetut ajat
Ei tiedä, nythän on kone talvisäädöissä, eikä niilläkään kaasu aukea lähellekään kokonaan. Kuitenkin piti kotimatkalla mitata mutta oli liian liukas.SledgeHammer kirjoitti:Nappiin meni, miten Mauri toi sun vehje menee sen välin niin vois kuittailla tuolla lentokone forumilla?
Aika kovia aikoja on pojat ajaneet, kovimmat kai 3 sekunttia, vaihteita käyttäen.
Kesällä sitten kunnon renkailla ja täysillä poltoilla voi kokeilla mikä on todellisuus.
Katsotaan nyt saako huomenna kokeiltua mitä tällä hetkellä on kulku.
Pitipähän testata omakin Audi, aamulla kuni tiet oli sulanut. Näyttää kulku paranneen "viritysten" kanssa. Noin 5,5 sekuntia meni, ja tosiaan kierrokset aivan tapissa 90 kohdalla. Virityksenä tällä hetkellä 2,5" pakoputki, 1,1-1,2bar paineet ja HP-Dieselin laittama pumppu 10mm nestepäällä.dealer kirjoitti: Ja oma 1,6 Audi turbodiesel noin 7 sekuntia - tosin 90 mittarivauhdissa on kierrokset täynnä.
referenssitietoa:
juma, täytyy ostaa kaksatanen takasin kun ei bensakoneella pärjää noihin arvoihin 6.0s 60-90kmh automaatin kolmosvaihteella. Nimenomaan siten että ajettu tasan 60kmh ja siitä lämä tiskiin... bensavehkeellä paras tulos syntyisi kyllä kakkosella, sillä voi vedättää sataseen ennen punarajaa..
juma, täytyy ostaa kaksatanen takasin kun ei bensakoneella pärjää noihin arvoihin 6.0s 60-90kmh automaatin kolmosvaihteella. Nimenomaan siten että ajettu tasan 60kmh ja siitä lämä tiskiin... bensavehkeellä paras tulos syntyisi kyllä kakkosella, sillä voi vedättää sataseen ennen punarajaa..
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
no koita ihmeessä sen kanssa, johan se nyt on selväkin että bensa lähtee sille kakkosella notkeammin tuosta nopeudesta.juha kirjoitti:referenssitietoa:
juma, täytyy ostaa kaksatanen takasin kun ei bensakoneella pärjää noihin arvoihin 6.0s 60-90kmh automaatin kolmosvaihteella. Nimenomaan siten että ajettu tasan 60kmh ja siitä lämä tiskiin... bensavehkeellä paras tulos syntyisi kyllä kakkosella, sillä voi vedättää sataseen ennen punarajaa..
Kokeilin omalla luuskalla myös.Sivonen kirjoitti:Minäkin kävin kokeilemassa (60-90). Tien pinta oli liukas, nopeudet mittarinopeuksia (näyttänee noin +5kmh), kolmen kiihdytyksen keskiarvot, mitattu kännykän sekkarilla:
Kolmosella 5.2 sek
Kakkoselta kolmoselle vaihtaen 4.5sek
Kolmosella keskiarvo n. 6s
Kakkosella keskiarvo n.3,7s
Kännykän sekkarilla ajat.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Kokeiltiin kaverin vanhalla ranskalaisella autolla, tavallinen 1,6 yksipisteruisku.
Kakkosella 60-90 kesti jotain 4 sekuntia, kolmosella reilu 5 sekkaa.
Pirteältä tuntuikin kyllä,ei 124 300D pääse edes liikkeelle kun tuollainen ranskanpulla on jo kaukana.
Omalla 300D:llä nelosella 90-120 otti vajaa 10 sekkaa.
Kakkosella 60-90 kesti jotain 4 sekuntia, kolmosella reilu 5 sekkaa.
Pirteältä tuntuikin kyllä,ei 124 300D pääse edes liikkeelle kun tuollainen ranskanpulla on jo kaukana.
Omalla 300D:llä nelosella 90-120 otti vajaa 10 sekkaa.
wiimax.fi
Talvisäädöissä 2.7 sekunttia oli aika.SledgeHammer kirjoitti:Nappiin meni, miten Mauri toi sun vehje menee sen välin niin vois kuittailla tuolla lentokone forumilla?Mauri H. kirjoitti:Toihan on Saabistien yleinen pröystäiliväli, aikoinaan 9000 Aeroa mainostettiin nopeampana kuin Ferrari Testarossa, siis vitosella 80-120 km/h.epk kirjoitti:kerro foorumi ja ajetut ajat
Yksi vaihto tuossa välissä on, ja se tehtiin n. 5000 kierroksella, kun ei tuo kiekkamittari ihan toimi yli 3000 kierroksen, anturi rikki.
Sehän menee melkein kuin meikäläisen turbopystäri. Tosin pystäri pitää pudottaa helikopterista, että tuollaisiin kiihtyvyyksiin päästään.Mauri H. kirjoitti:Talvisäädöissä 2.7 sekunttia oli aika.SledgeHammer kirjoitti:Nappiin meni, miten Mauri toi sun vehje menee sen välin niin vois kuittailla tuolla lentokone forumilla?Mauri H. kirjoitti:Toihan on Saabistien yleinen pröystäiliväli, aikoinaan 9000 Aeroa mainostettiin nopeampana kuin Ferrari Testarossa, siis vitosella 80-120 km/h.epk kirjoitti:kerro foorumi ja ajetut ajat
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Omalla keskiarvo on sellainen n. 4.3s, kellon tarkkuudesta ei ole mitään tietoa. Mutta aika samoihin tuo aika asettuu kuin yleensä tälläsillä on vedetty, ehkä alakanttiin. Sellainen 4.5s on varmaan aika lähellä totuutta.dealer kirjoitti:"montako tkm se kestää tai onko sillä mukava ajella 100, 300, 500, 1000 vai esim. 1500 km yhtäkyytiä"
No ranskalaiset autothan ne on tunnetusti mukavia.
Ei kai ne sen paremmin kunnossa pysy kuin mersunrottelotkaan.
Tuo Maurin 2,7 sekuntia 80-120 on kyllä hurrrjaa menoa.
Mitenkäs aika muuttuu kesä säätöjen kanssa?
Piti vielä joutessaan testailla ja 80-120 väli nelosvaihteella meni 8,1-8,3 sekuntia. Ja nyt paremmalla kelillä 60-90 kolmosella 4,7-4,9 sekuntia. Kumpaakin koitin 4 kertaa yksin ajellessa.MJF kirjoitti:Pitipähän testata omakin Audi, aamulla kuni tiet oli sulanut. Näyttää kulku paranneen "viritysten" kanssa. Noin 5,5 sekuntia meni, ja tosiaan kierrokset aivan tapissa 90 kohdalla. Virityksenä tällä hetkellä 2,5" pakoputki, 1,1-1,2bar paineet ja HP-Dieselin laittama pumppu 10mm nestepäällä.dealer kirjoitti: Ja oma 1,6 Audi turbodiesel noin 7 sekuntia - tosin 90 mittarivauhdissa on kierrokset täynnä.
On kyllä aika hurjan kuuloisia nuo Maurin ajat. Jo nyt, saati sitten kesällä
'dealer kirjoitti:Kokeiltiin kaverin vanhalla ranskalaisella autolla, tavallinen 1,6 yksipisteruisku.
Kakkosella 60-90 kesti jotain 4 sekuntia, kolmosella reilu 5 sekkaa.
Pirteältä tuntuikin kyllä,ei 124 300D pääse edes liikkeelle kun tuollainen ranskanpulla on jo kaukana.
Omalla 300D:llä nelosella 90-120 otti vajaa 10 sekkaa.
Niinhän sitä piti mersua ruuvata ovitiivisteiden vaihdon yhteydessä ihan kotitekoisesti. Hyvin homma onnisti, kiitos oivallisista vinkeistä rehtijii:lle. Maksimitehot sieltä ilmeisesti sitten otettiin, päästään jo noihin ranskanpullan lukemiin. Ettei se aivan 300D:kään jää seisomaan, 60-90 km/h osapuilleen 4.9 sekuntia. Todella hurja ero kyllä edelliseen (6.1), en ollut uskoa kun säädön jälkeen lähdin ajamaan. Sitä vain ihmettelin, etten ole aikaisemmin jo säätänyt.
124.023
Tuolla säädöllä on kyllä mahtava vaikutus vakioon verrattuna. Tänä talvena olen liikennevaloissa lähtenyt liukkaalla kelillä aina kakkosella liikkeelle ja lähtee ilman oikuttelua eikä sudi niin helposti kuin ykkösellä, moni etuveto ollut ihmeissään kuinka mersu lähtee paikaltaan.
Noissa itsesäädetyissä erona penkissä säädettyyn on tuon tyhjäkäynnin tasaisuus, penkissä pystyy tasaamaan vanhankin pumpun ruiskutusmäärät tyhjäkäynnillä aivan tasan. Tuo oma 200D käy kuin kello tyhjäkäyntiä säädön jälkeen.
Noissa itsesäädetyissä erona penkissä säädettyyn on tuon tyhjäkäynnin tasaisuus, penkissä pystyy tasaamaan vanhankin pumpun ruiskutusmäärät tyhjäkäynnillä aivan tasan. Tuo oma 200D käy kuin kello tyhjäkäyntiä säädön jälkeen.
Kun minä olen tuota OM603:sta kuunnellut, niin eipä se nätimmin juuri vois käydä. Eilen vaihdoin öljyt, ja sama tasainen kehräys jatkuu. Etten kyllä osaa arvellakaan, että pitäiskö sen tosiaan vielä nätimmin käydä?Petri K kirjoitti:Tuolla säädöllä on kyllä mahtava vaikutus vakioon verrattuna. Tänä talvena olen liikennevaloissa lähtenyt liukkaalla kelillä aina kakkosella liikkeelle ja lähtee ilman oikuttelua eikä sudi niin helposti kuin ykkösellä, moni etuveto ollut ihmeissään kuinka mersu lähtee paikaltaan.
Noissa itsesäädetyissä erona penkissä säädettyyn on tuon tyhjäkäynnin tasaisuus, penkissä pystyy tasaamaan vanhankin pumpun ruiskutusmäärät tyhjäkäynnillä aivan tasan. Tuo oma 200D käy kuin kello tyhjäkäyntiä säädön jälkeen.
124.023
Harmi, kun muistin pieleen nuo mittausnopeudet/vaihteet. Netti on poikki kotoa, niin en voinut tarkistaa ennen reissuun lähtöä. Kuitenkin eilen Ouluun ajellessa mittasin ensin 80-110 (mittari 85-115) viitosella neljän vedätyksen keskiarvo noin 17,5 sekuntia. Nelosella 60-90 (65-95) noin 11,5 sekuntia. Noita vaihteita käytin siksi, koska edellisellä (Seat Cordoba tdi) ne olivat sellaiset käytännölliset vaihteet tuolla liikenteessä, esim. ohitustilanteissa.
EDIT: Kuormaa oli siis 2 aik., 4 tenavaa + kontti täynnä tavaraa.
Vielä pitäisi ennen huomista mitata noilla muidenkin mittaamilla "standardeilla", niin voisi hiukan vertailla arvoja. Ennen huomista siksi, että huomisiltana suuntaan mersun keulan Kannuksen suuntaan PP-Dieselin hellään hoivaan Katsotaan sitten lauantaina uudet kiihtyvyysarvot
EDIT: Mitattu kolmosella 60-90 neljä vetoa, ka. 7,5 sekuntia. Kuormana 2 aik. + 3 lasta, kontti tyhjänä.
EDIT: Kuormaa oli siis 2 aik., 4 tenavaa + kontti täynnä tavaraa.
Vielä pitäisi ennen huomista mitata noilla muidenkin mittaamilla "standardeilla", niin voisi hiukan vertailla arvoja. Ennen huomista siksi, että huomisiltana suuntaan mersun keulan Kannuksen suuntaan PP-Dieselin hellään hoivaan Katsotaan sitten lauantaina uudet kiihtyvyysarvot
EDIT: Mitattu kolmosella 60-90 neljä vetoa, ka. 7,5 sekuntia. Kuormana 2 aik. + 3 lasta, kontti tyhjänä.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Mene heti sinne kannukseen
Kävin tuossa illalla vetämässä oikein urakalla noita kiihdytyksiä.
Kolomosella 60-90km/h meni nyt keskiarvo 4.6 sekuntiin. (3 vetoa)
Eilen kun kiihdyttelin, en oikein uskonut/uskaltanut tänne noita ihan noin positiivisia lukuja kirjoitella, vaan on se tosi että kyllä se julumasti piristyi, kun ihan ajatuksen kanssa niitä vaimon kanssa kellottelin..
Kolomosella niinikään 60-120km/h 9.7 sek. (2 vetoa)
Huomenna kun pumppu säätyy lisää (vetävät kiekat ja ennakko), niin mittaillaan sitten uudemman kerran.
Vanha ahtamaton diesel..
Kävin tuossa illalla vetämässä oikein urakalla noita kiihdytyksiä.
Kolomosella 60-90km/h meni nyt keskiarvo 4.6 sekuntiin. (3 vetoa)
Eilen kun kiihdyttelin, en oikein uskonut/uskaltanut tänne noita ihan noin positiivisia lukuja kirjoitella, vaan on se tosi että kyllä se julumasti piristyi, kun ihan ajatuksen kanssa niitä vaimon kanssa kellottelin..
Kolomosella niinikään 60-120km/h 9.7 sek. (2 vetoa)
Huomenna kun pumppu säätyy lisää (vetävät kiekat ja ennakko), niin mittaillaan sitten uudemman kerran.
Vanha ahtamaton diesel..
124.023