Lähteekö boksi paikaltaan ihan vaan vetämällä se irti, eli on pinneillä jossain vastakappaleesa kiinni?rumilus kirjoitti:Kokeilisit nyt vaan ensimmäiseksi sitä käynnistyksenestoboksin irroitusta ja viet lämpimään joksikin aikaa, ja sitten uudelleen kokeilemaan.Masa10 kirjoitti:Joo. Sanoin väärin. Tarkoitus ois nostaa auto lavalle ja viedä hoitoon ...AM kirjoitti:Jos oikein hinaamalla kuljetatte niin katso ohjekirjassta ohjeet Ei tartte samalla laatikkoa rempata.Masa10 kirjoitti: Taitaa olla ensimmäinen hinaus edessä ... muttei viimeinen?
W210 ei käynnisty
Solenoidin päähän kai voi viedä herätevirran siitä viereisestä paksusta virtakaapelista? Näin ainakin minä olen laitteita laittanut käyntiin - tiedä sitten 420:stä onko siinä liittimet näkösällä.
Työnnät sinne vaikka jakoavaimen pään siten, etttä se koskettaa soledoidin herätevirran liittimeen ja startille menevään paksuun kaapeliin.
(Näin konetta ennen näkemättä... )
Työnnät sinne vaikka jakoavaimen pään siten, etttä se koskettaa soledoidin herätevirran liittimeen ja startille menevään paksuun kaapeliin.
(Näin konetta ennen näkemättä... )
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Niin - ja pitää nyt kysyä, että kun käännät virrat päälle niin alkaako peruutuspeilissä vilkkua punaiset ja siniset valot?
Jos vilkkuu, niin käynnistyksenesto on päällä. Ja siitä pääset kun ostat avaimeen uudet patterit ja ns. ohjelmoit avaimen uudestaan.
Ohjelmointi onnistuu itsekin, mutta vastaapa tuohon kysymykseen ensin.
Jos vilkkuu, niin käynnistyksenesto on päällä. Ja siitä pääset kun ostat avaimeen uudet patterit ja ns. ohjelmoit avaimen uudestaan.
Ohjelmointi onnistuu itsekin, mutta vastaapa tuohon kysymykseen ensin.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Viaksi paljastui lopulta vaihdekepin moduulissa oleva vika. Vaihde jää silmään. Moduuli on kuulemma tässä vuosimallissa (-97) mallia, että sen voi avata ja katsoa mikä hajalla. Muilla väykky-äijillä kokemuksia tällaisesta viasta?Chili kirjoitti:Niin - ja pitää nyt kysyä, että kun käännät virrat päälle niin alkaako peruutuspeilissä vilkkua punaiset ja siniset valot?
Jos vilkkuu, niin käynnistyksenesto on päällä. Ja siitä pääset kun ostat avaimeen uudet patterit ja ns. ohjelmoit avaimen uudestaan.
Ohjelmointi onnistuu itsekin, mutta vastaapa tuohon kysymykseen ensin.
Kiitos kaikille "vian hakuun" osallistuneille!
Re: W210 ei käynnisty
Itellä w210 290td vm97 akku meni pakkasella tarttasi tyhjäksi nyt uusi paikallaan ja ei mitään eloa kun yrittää startata herätteeseen ku syöttää virtaa pyörittää muttei lähe käyntii
Re: W210 ei käynnisty
Voisko joku jeesiä mistä vikaa ettisin kaikki kohta käyny läpi
Re: W210 ei käynnisty
Voisko joku jeesiä mistä vikaa ettisin kaikki kohta käyny läpi
Re: W210 ei käynnisty
Onko pakkasta kovasti?
Vilkkuuko ajoneston valot peruutuspeilissä, kun avaimet on virtalukossa ja käännät avainta?
Kun annat virtaa sille startille, niin oöihan sulla virta-avaimesta virrat käännettynä päälle? Pitää olla virrat päällä.
Pyydä kaveri sumuttamaan ilmansuodattimeen jarruköiineriä 3 sek ajan samalla, kun pyörität starttia.
Vilkkuuko ajoneston valot peruutuspeilissä, kun avaimet on virtalukossa ja käännät avainta?
Kun annat virtaa sille startille, niin oöihan sulla virta-avaimesta virrat käännettynä päälle? Pitää olla virrat päällä.
Pyydä kaveri sumuttamaan ilmansuodattimeen jarruköiineriä 3 sek ajan samalla, kun pyörität starttia.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: W210 ei käynnisty
En oo sinne mitää ruiskuttanu pakolla oon yrittäny pyörittää solenoidii suoraa virtaa varmaa ajoesto päällä ja täs mallis ei ole mitään valoja peruutus peilis v menee hermot avaimen tunnistaa ja kaikki paskat tulee päälle startinki vaihoin ihan turhaa onko jollaki lukijaa pietarsaaren seudulla vähä vois paikantaa vikaa omalla en saa mitää tosta irti
Re: W210 ei käynnisty
Ja tottaha nyt avaimet on tartti asennossa ja on kokeiltu n ja p asennos
Re: W210 ei käynnisty
Haluan jakaa vähä omaa kokemusta!
Mulla on tuo W210 E430 1997 Avangarde.
Oli normaalisti ajosta parkkiin. Seuraavan päivänä kuulu vaan naks. Ihmettelin viikonlopun yli ja päädyin tulokseen että olisi startti vika.
Vaihdoin startin ja starttasi kuin unelma. Ruisailin sen viikon ja parin päivän seisokin jälkeen teki taas.
Nyt tulin tänne tarkistelemaan vastauksia. Akun voltit oli kunnossa ( lataukseen laitoin silti) kerran kun ehjän startin olin laittanut (s430 startti. mutta sama valmistenumero) totesin ettei siinä vikaa ole. sitten luin virtalukon pohjasta. Olin avaamassa käynnistyksen eston boksia. Piruuttani muutaman kerrana edes takaisin venkslasin avainta. Käänsin starttiin ja lähti käymään.
Eli johtuneeko kyseinen vika avaimen patterista vai virtalukosta?
Mulla on tuo W210 E430 1997 Avangarde.
Oli normaalisti ajosta parkkiin. Seuraavan päivänä kuulu vaan naks. Ihmettelin viikonlopun yli ja päädyin tulokseen että olisi startti vika.
Vaihdoin startin ja starttasi kuin unelma. Ruisailin sen viikon ja parin päivän seisokin jälkeen teki taas.
Nyt tulin tänne tarkistelemaan vastauksia. Akun voltit oli kunnossa ( lataukseen laitoin silti) kerran kun ehjän startin olin laittanut (s430 startti. mutta sama valmistenumero) totesin ettei siinä vikaa ole. sitten luin virtalukon pohjasta. Olin avaamassa käynnistyksen eston boksia. Piruuttani muutaman kerrana edes takaisin venkslasin avainta. Käänsin starttiin ja lähti käymään.
Eli johtuneeko kyseinen vika avaimen patterista vai virtalukosta?
Nykyset vehkeet:
MB: E430 w210 Avangarde -97
MB: SE300 w126 -87 (piinattu KE-Jetronic)
Volvo: 264 GLE -82
Vanhat:
MB: S500 w220 -99
MB: E320 w210 -95
MB: C200 joku farkku en muist
Volvo: S40 -98
Toive
MB: 190E w124
MB: E55 AMG
MB: E430 w210 Avangarde -97
MB: SE300 w126 -87 (piinattu KE-Jetronic)
Volvo: 264 GLE -82
Vanhat:
MB: S500 w220 -99
MB: E320 w210 -95
MB: C200 joku farkku en muist
Volvo: S40 -98
Toive
MB: 190E w124
MB: E55 AMG
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 ei käynnisty
Siinähän taitta olla jo se kokonaan muovinen pötkylä avaincassurx kirjoitti: ↑Su 03.12.2023 18:25 Haluan jakaa vähä omaa kokemusta!
Mulla on tuo W210 E430 1997 Avangarde.
Oli normaalisti ajosta parkkiin. Seuraavan päivänä kuulu vaan naks. Ihmettelin viikonlopun yli ja päädyin tulokseen että olisi startti vika.
Vaihdoin startin ja starttasi kuin unelma. Ruisailin sen viikon ja parin päivän seisokin jälkeen teki taas.
Nyt tulin tänne tarkistelemaan vastauksia. Akun voltit oli kunnossa ( lataukseen laitoin silti) kerran kun ehjän startin olin laittanut (s430 startti. mutta sama valmistenumero) totesin ettei siinä vikaa ole. sitten luin virtalukon pohjasta. Olin avaamassa käynnistyksen eston boksia. Piruuttani muutaman kerrana edes takaisin venkslasin avainta. Käänsin starttiin ja lähti käymään.
Eli johtuneeko kyseinen vika avaimen patterista vai virtalukosta?
jos niin sitten ei ainakaan avaimen pateerista(se avaa vain ovet)
eneminkin sittä avaimen "kärsän" sisällä olevasta kelasta
tai sitten virtalukosta muita kohteita rele varsinkin jos avain kääntyi ja rattilukko surahti
Mökkillä
'
'
Re: W210 ei käynnisty
Lupaathan kertoa jos löydät vian.cassurx kirjoitti: ↑Su 03.12.2023 18:25 Haluan jakaa vähä omaa kokemusta!
Mulla on tuo W210 E430 1997 Avangarde.
Oli normaalisti ajosta parkkiin. Seuraavan päivänä kuulu vaan naks. Ihmettelin viikonlopun yli ja päädyin tulokseen että olisi startti vika.
Vaihdoin startin ja starttasi kuin unelma. Ruisailin sen viikon ja parin päivän seisokin jälkeen teki taas.
Nyt tulin tänne tarkistelemaan vastauksia. Akun voltit oli kunnossa ( lataukseen laitoin silti) kerran kun ehjän startin olin laittanut (s430 startti. mutta sama valmistenumero) totesin ettei siinä vikaa ole. sitten luin virtalukon pohjasta. Olin avaamassa käynnistyksen eston boksia. Piruuttani muutaman kerrana edes takaisin venkslasin avainta. Käänsin starttiin ja lähti käymään.
Eli johtuneeko kyseinen vika avaimen patterista vai virtalukosta?
Olen jo parin vuoden ajan elänyt ton mun väyrysen kanssa siten että aina välillä saa renkata avaimen/virtalukon kanssa että saa käymään.
Mulla tosin on paljon muutakin sähkövikaa autossa. Toisessa asiaan liittyvässä topicissa Teemukoo vinkkasi että sähköjä/CAN-väylää sotkeva syypää olisi takalasien nostimien moottoreissa, kenties voisi liittyä virtalukkoon ja käynnistykseenkin? En ole itse saanut aikaiseksi kokeilla tepsiikö.