W210 ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Masa10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 09.11.2008 12:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Masa10 »

rumilus kirjoitti:
Masa10 kirjoitti:
AM kirjoitti:
Masa10 kirjoitti: Taitaa olla ensimmäinen hinaus edessä ... muttei viimeinen? :)
Jos oikein hinaamalla kuljetatte niin katso ohjekirjassta ohjeet :wink: Ei tartte samalla laatikkoa rempata.
Joo. Sanoin väärin. Tarkoitus ois nostaa auto lavalle ja viedä hoitoon ...
Kokeilisit nyt vaan ensimmäiseksi sitä käynnistyksenestoboksin irroitusta ja viet lämpimään joksikin aikaa, ja sitten uudelleen kokeilemaan.
Lähteekö boksi paikaltaan ihan vaan vetämällä se irti, eli on pinneillä jossain vastakappaleesa kiinni?
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

liittimet irti ja taitaa olla yhdellä klipsillä kiinni.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Solenoidin päähän kai voi viedä herätevirran siitä viereisestä paksusta virtakaapelista? Näin ainakin minä olen laitteita laittanut käyntiin - tiedä sitten 420:stä onko siinä liittimet näkösällä.

Työnnät sinne vaikka jakoavaimen pään siten, etttä se koskettaa soledoidin herätevirran liittimeen ja startille menevään paksuun kaapeliin.

(Näin konetta ennen näkemättä... :oops: )
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Niin - ja pitää nyt kysyä, että kun käännät virrat päälle niin alkaako peruutuspeilissä vilkkua punaiset ja siniset valot?

Jos vilkkuu, niin käynnistyksenesto on päällä. Ja siitä pääset kun ostat avaimeen uudet patterit ja ns. ohjelmoit avaimen uudestaan.

Ohjelmointi onnistuu itsekin, mutta vastaapa tuohon kysymykseen ensin.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Masa10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 09.11.2008 12:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Masa10 »

Chili kirjoitti:Niin - ja pitää nyt kysyä, että kun käännät virrat päälle niin alkaako peruutuspeilissä vilkkua punaiset ja siniset valot?

Jos vilkkuu, niin käynnistyksenesto on päällä. Ja siitä pääset kun ostat avaimeen uudet patterit ja ns. ohjelmoit avaimen uudestaan.

Ohjelmointi onnistuu itsekin, mutta vastaapa tuohon kysymykseen ensin.
Viaksi paljastui lopulta vaihdekepin moduulissa oleva vika. Vaihde jää silmään. Moduuli on kuulemma tässä vuosimallissa (-97) mallia, että sen voi avata ja katsoa mikä hajalla. Muilla väykky-äijillä kokemuksia tällaisesta viasta?

Kiitos kaikille "vian hakuun" osallistuneille!
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

No hyvä että vika löytyi.
Se vikamahdollisuus oli yksi muiden joukossa, mutta uskon että harvakseltaan tuollaista vikaa W210 ilmenee.
Onhan se selvää, jos automaatin valvovissa herätteissä on vikaa, ei se anna käynnistää moottoria. Onhan se ohitettavissa jos tarvii saada käyntiin.
Puuhis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 10.02.2021 22:03

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Puuhis1 »

Itellä w210 290td vm97 akku meni pakkasella tarttasi tyhjäksi nyt uusi paikallaan ja ei mitään eloa kun yrittää startata herätteeseen ku syöttää virtaa pyörittää muttei lähe käyntii
Puuhis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 10.02.2021 22:03

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Puuhis1 »

Voisko joku jeesiä mistä vikaa ettisin kaikki kohta käyny läpi
Puuhis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 10.02.2021 22:03

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Puuhis1 »

Voisko joku jeesiä mistä vikaa ettisin kaikki kohta käyny läpi
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onko pakkasta kovasti?

Vilkkuuko ajoneston valot peruutuspeilissä, kun avaimet on virtalukossa ja käännät avainta?

Kun annat virtaa sille startille, niin oöihan sulla virta-avaimesta virrat käännettynä päälle? Pitää olla virrat päällä.

Pyydä kaveri sumuttamaan ilmansuodattimeen jarruköiineriä 3 sek ajan samalla, kun pyörität starttia.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Puuhis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 10.02.2021 22:03

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Puuhis1 »

En oo sinne mitää ruiskuttanu pakolla oon yrittäny pyörittää solenoidii suoraa virtaa varmaa ajoesto päällä ja täs mallis ei ole mitään valoja peruutus peilis v menee hermot avaimen tunnistaa ja kaikki paskat tulee päälle startinki vaihoin ihan turhaa onko jollaki lukijaa pietarsaaren seudulla vähä vois paikantaa vikaa omalla en saa mitää tosta irti
Puuhis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 10.02.2021 22:03

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Puuhis1 »

Ja tottaha nyt avaimet on tartti asennossa ja on kokeiltu n ja p asennos
Avatar
cassurx
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 16.06.2018 14:39

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja cassurx »

Haluan jakaa vähä omaa kokemusta!
Mulla on tuo W210 E430 1997 Avangarde.
Oli normaalisti ajosta parkkiin. Seuraavan päivänä kuulu vaan naks. Ihmettelin viikonlopun yli ja päädyin tulokseen että olisi startti vika.
Vaihdoin startin ja starttasi kuin unelma. Ruisailin sen viikon ja parin päivän seisokin jälkeen teki taas.
Nyt tulin tänne tarkistelemaan vastauksia. Akun voltit oli kunnossa ( lataukseen laitoin silti) kerran kun ehjän startin olin laittanut (s430 startti. mutta sama valmistenumero) totesin ettei siinä vikaa ole. sitten luin virtalukon pohjasta. Olin avaamassa käynnistyksen eston boksia. Piruuttani muutaman kerrana edes takaisin venkslasin avainta. Käänsin starttiin ja lähti käymään.
Eli johtuneeko kyseinen vika avaimen patterista vai virtalukosta?
Nykyset vehkeet:
MB: E430 w210 Avangarde -97
MB: SE300 w126 -87 (piinattu KE-Jetronic)
Volvo: 264 GLE -82

Vanhat:
MB: S500 w220 -99
MB: E320 w210 -95
MB: C200 joku farkku en muist
Volvo: S40 -98

Toive
MB: 190E w124
MB: E55 AMG
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

cassurx kirjoitti: Su 03.12.2023 18:25 Haluan jakaa vähä omaa kokemusta!
Mulla on tuo W210 E430 1997 Avangarde.
Oli normaalisti ajosta parkkiin. Seuraavan päivänä kuulu vaan naks. Ihmettelin viikonlopun yli ja päädyin tulokseen että olisi startti vika.
Vaihdoin startin ja starttasi kuin unelma. Ruisailin sen viikon ja parin päivän seisokin jälkeen teki taas.
Nyt tulin tänne tarkistelemaan vastauksia. Akun voltit oli kunnossa ( lataukseen laitoin silti) kerran kun ehjän startin olin laittanut (s430 startti. mutta sama valmistenumero) totesin ettei siinä vikaa ole. sitten luin virtalukon pohjasta. Olin avaamassa käynnistyksen eston boksia. Piruuttani muutaman kerrana edes takaisin venkslasin avainta. Käänsin starttiin ja lähti käymään.
Eli johtuneeko kyseinen vika avaimen patterista vai virtalukosta?
Siinähän taitta olla jo se kokonaan muovinen pötkylä avain
jos niin sitten ei ainakaan avaimen pateerista(se avaa vain ovet)
eneminkin sittä avaimen "kärsän" sisällä olevasta kelasta
tai sitten virtalukosta muita kohteita rele varsinkin jos avain kääntyi ja rattilukko surahti
Mökkillä
'
Avatar
oho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 03.03.2018 13:14

Re: W210 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja oho »

cassurx kirjoitti: Su 03.12.2023 18:25 Haluan jakaa vähä omaa kokemusta!
Mulla on tuo W210 E430 1997 Avangarde.
Oli normaalisti ajosta parkkiin. Seuraavan päivänä kuulu vaan naks. Ihmettelin viikonlopun yli ja päädyin tulokseen että olisi startti vika.
Vaihdoin startin ja starttasi kuin unelma. Ruisailin sen viikon ja parin päivän seisokin jälkeen teki taas.
Nyt tulin tänne tarkistelemaan vastauksia. Akun voltit oli kunnossa ( lataukseen laitoin silti) kerran kun ehjän startin olin laittanut (s430 startti. mutta sama valmistenumero) totesin ettei siinä vikaa ole. sitten luin virtalukon pohjasta. Olin avaamassa käynnistyksen eston boksia. Piruuttani muutaman kerrana edes takaisin venkslasin avainta. Käänsin starttiin ja lähti käymään.
Eli johtuneeko kyseinen vika avaimen patterista vai virtalukosta?
Lupaathan kertoa jos löydät vian.
Olen jo parin vuoden ajan elänyt ton mun väyrysen kanssa siten että aina välillä saa renkata avaimen/virtalukon kanssa että saa käymään.
Mulla tosin on paljon muutakin sähkövikaa autossa. Toisessa asiaan liittyvässä topicissa Teemukoo vinkkasi että sähköjä/CAN-väylää sotkeva syypää olisi takalasien nostimien moottoreissa, kenties voisi liittyä virtalukkoon ja käynnistykseenkin? En ole itse saanut aikaiseksi kokeilla tepsiikö.
Vastaa Viestiin