Auttaako tuo pakkopoltto tuohon SCR kattiin, tai johonki muuhun urea järjestelmän osaan?Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑To 26.10.2023 17:18 Minun autoni moottorin vikavalon syynä on tällä kertaa vikakoodi, joka suomennettuna on SCR-katalysaattorin hyötysuhde riittämätön. Syttyi hieman AdBlue -järjestelmän uudelleenkäyttöönoton jälkeen. Käyttöönotossa vaihdettiin NOx 1. anturi ja AdBlue -suutin.
Nyt sitten pajanikkarille kokeilemaan pakkopolttoa tai sitten uusimaan NOx 2. anturia tai katalysaattoria JA NOx 2. anturia. Menee 10 K rikki 1,5 vuoden korjauskustannuksissa. Alkaa kummasti hotsittaa tämän Moolokin kiertoon laitto ja Daciaan vaihto..
Ovatko 1. ja 2. NOx-anturi samat? Näkisikö joku oikein varaosanumeron tuolle anturille autoon:
WDD2132131A252782
DPF sillä toki putsautuu.
Vikakoodi varmaan P20EE? Aika paljon osaa jo vaihdettu, ja jos ei muuta vikaa näytä?
Oletko kokeillut jo ad-blue nesteen vaihtoa uuteen (halvin vika), ja kristallisoitumista avaavia lisäaineita?
Onko ollut hetken poissa käytöstä vanhoilla nesteillä, olisiko päässyt kristallisoitumaan hieman?
Starilla varmaan vika löytyy, tähän oli kai jokin pitempi testi jossa käy kaikki osat läpi.