Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Päivää, suvulla alkaa jokaisella olemaan merssua perseen alla.
Parsa on Stari, itsellä pääsen ovh:na Autocom:lla ineen, mutta ehkä pitäisi hankkia STAR.
Onko suoraan Teillä Fiksuilla tietoa mitä se vaatii läppäriltä spectejä, win7, win10, xp, muistit, 32bit/64bit.
levytilaa jne.
Sekä mitä maksaa mustalaatikko ja kuinka uusiin merssuihin sillä pääsee sisään.
Kiitollisena Teille kaikille vastanneille etukäteen Joulua odotellessa, vain 31 yötä jouluun
Vanhempiin tarvit joko C3:n vuoden 2014 tai aikaisemman version tai sdconnect C4:n virityksillä. Kiinalaiset kloonit on siellä 400-500€ siihen sit joku läppäri ja hieman taitoilua asennuksen kanssa. Uudempiin, jostain vuodesta 2006 eteenpäin käy sitten J2534 passthru adapteri (esim Tatrix Openport) jonka saanee kohtuullisempaan hintaan, parhaillaan alle satasella ja läppäriksi joku uudempi, windows 11 pro:lla ja siihen sitten Xentryn Passthru:n asennus netistä löytyvillä ohjeilla.
Kiinalaisista klooneista tähän mennessä paras on Sdconnect C4 doip versio, sillä pääsee (riippuen xentry versiosta) sekä 90 luvun vehkeisiin (jos jaksaa tapella hhtwin:n kuntoon) että uudempii 2000 luvun autoihin, mutta sen hinta alkaa olee siellä 500 euron kintailla, siihen sitten vielä se läppärin kustannus.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
En tiedä minkä ikäiseen kalustoon laitetta haetaan, mutta näyttäisi olevan ihan kotimaassakin myynnissä c3 laitteisto läppäreineen päivineen 650€ hintaan. En lähtisi tuohon hintaan ostelemaan erikseen muxeja, läppäreitä ym. muuta sälää ja alkaisi itse säätämään vehkeitä käyttökuntoon. Koska aihe tuntuu olevan tällä foorumilla niin arka, niin todettakoon vain, että googlella löytää.
C3 vaan ikävästi rajottaa läppärin valintaa sarjaportillisiin ja softan uusimmillaan 2015 malliseen, niin minusta vähän hölmöä laittaa rahaa kiinni sellaiseen enää tänä päivänä
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Tuli vihdoinkin kokeiltua edullista "muksia". Vastauksena threadin otsikkoon: maksoi läppärin plus vähän alle kympin "muksi" (9,99€ lähetyskuluineen, varmaan vitosellakin olisi jostain saanut).
Huonoja puoliakin on: ei toimi ihan ikälopuilla mersuilla, paljon vanhemmissa bemareissa tuo johto kuulemma toimii.
Ethernet diagnostics.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
DBFI kirjoitti: ↑La 23.03.2024 13:53
Tuli vihdoinkin kokeiltua edullista "muksia". Vastauksena threadin otsikkoon: maksoi läppärin plus vähän alle kympin "muksi" (9,99€ lähetyskuluineen, varmaan vitosellakin olisi jostain saanut).
Huonoja puoliakin on: ei toimi ihan ikälopuilla mersuilla, paljon vanhemmissa bemareissa tuo johto kuulemma toimii.
Mielenkiintoinen tieto. Pitänee kokeilla itsekin, koska oma Dell D630 on alkanut sekoilla, välillä hyytyy kokonaan ja välillä näyttö sammuu.
Tuo halvin malli vaatii W206,W223 tai muun suht tuoreen auton jotta kaikissa moduleissa on DoIP-tuki.
Esimerkiksi omassa W213 (sarjan alusta) toimii himmennetty taustapeili, polttoainepumppu, navigaattori (NTG5*), Webaston kauko-ohjain, moottorin, katalysaattorin ja vaihdelaatikon ohjain. Muut laitteet ei kommunikoi.
Aikaa myöten moduleita on vaihdettu uudempiin ja esimerkiksi facelift 213:ssa toimii jo huomattavasti enemmän asioita.