S211 ilmajousi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

Jostain syystä taka-vasemmalla ei pussit kestä, joutuu vaihtamaan 1-2 vuoden välein. Viimeksi reilu vuosi sitten, taas on vaihto edessä.
Oikealle on vaihdettu 4 vuotta sitten ja pelaa.
Mitä mieltä olette,onko ok, jos vaihdetaan nyt rikkonaisen Bilsteinin tilalla Arnott? Ei liene haittaa?
Kyseessä siis farkku 270cdi vm.2004
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 387
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Arnott ei ole suoraan vaihtokelpoinen muiden kanssa...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takuuseenhan sen saa jos on viime kerralla maksanut pussista, niin varmaan joutuu samaa merkkiä ottamaan.
wiimax.fi
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

dealer kirjoitti: Ma 20.11.2023 19:43 Takuuseenhan sen saa jos on viime kerralla maksanut pussista, niin varmaan joutuu samaa merkkiä ottamaan.
Soitin myyjälle kun vielä oli takuuta viikko jäljellä, ei ottanut "kuuluviin korviinsakaan", vähkäsi vaan että on väärin asennettu.
En poikein tuota usko, kyseinen korjaamo on pusseja vaihtanut paljonkin.
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

Jürgen kirjoitti: Ma 20.11.2023 19:14 Arnott ei ole suoraan vaihtokelpoinen muiden kanssa...
Ok,jostain vaan kuulin että voisi laittaa, takuu ei korvaisi jos vaan yhden Arnottin laittaisi..
Pitänee hommata sitten Bilstein.
Kiitos tiedosta.
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Minä kyllä pyrkisin selvittämään sen syyn, miksi pusseja täytyy vaihtaa vuoden parin välein. Epäilykset kohdistuvat asennukseen. Sen voi kyllä ryssiä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itse ostaisin kaksi Arnottia, varsinkin jos tarkoitus vielä ajaa autolla jokunen vuosi. Jää asennusvirheen mahdollisuuskin pois, Arnottia ei saa väärään asentoon.
wiimax.fi
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

dealer kirjoitti: Ti 21.11.2023 07:32 Itse ostaisin kaksi Arnottia, varsinkin jos tarkoitus vielä ajaa autolla jokunen vuosi. Jää asennusvirheen mahdollisuuskin pois, Arnottia ei saa väärään asentoon.
Kyllä olis tarkoitus ajaa vielä vuosia, jos en itse niin joku muu:)
Muuten auto on ihan hyvässä kunnossa, 370t ajettu, parin vuoden sisällä uutta osaa laitettu jokin verran, mm. turbo,ilmajousituksen kompura, takaluukun lukko ja ohjainboksi kalleimmat..
Kyllä minä päädyn ehdottamaasi ratkaisuun, kiitos vihjeest :)
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

T-Row kirjoitti: Ma 20.11.2023 21:47 Minä kyllä pyrkisin selvittämään sen syyn, miksi pusseja täytyy vaihtaa vuoden parin välein. Epäilykset kohdistuvat asennukseen. Sen voi kyllä ryssiä.
Kiitos viestistä, täytyy yrittää selvittää..
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

mattiaatami kirjoitti: Ti 21.11.2023 07:52
dealer kirjoitti: Ti 21.11.2023 07:32 Itse ostaisin kaksi Arnottia, varsinkin jos tarkoitus vielä ajaa autolla jokunen vuosi. Jää asennusvirheen mahdollisuuskin pois, Arnottia ei saa väärään asentoon.
Kyllä olis tarkoitus ajaa vielä vuosia, jos en itse niin joku muu:)
Muuten auto on ihan hyvässä kunnossa, 370t ajettu, parin vuoden sisällä uutta osaa laitettu jokin verran, mm. turbo,ilmajousituksen kompura, takaluukun lukko ja ohjainboksi kalleimmat..
Kyllä minä päädyn ehdottamaasi ratkaisuun, kiitos vihjeest :)
Vielä yksi kysymys, onko tietoa tai kokemusta Aerosus Ilmajousista? Tarjoo näköjään paria hintaan 268,20€. Yhden hinta 149€
Mitä mieltä olet, kannattaako kokeilla? :)
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja T-Row »

En ole kyllä aerosuksesta kuullut, mutta kuvien perusteella voisin veikata, että ovat samoja pusseja kuin muutkin halpikset. Ostin saman näköiset reilu vuosi sitten ebaysta hintaan 300€/pari. Näppituntumalta ja ulkonäöltään olivat ihan asiallisen näköiset. En havainnut setissä mitään moitittavaa noin silmämääräisesti. Ovat nyt olleet ajossa n. vuoden ja n. 20tkm, joten kestotesti on kesken.
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

T-Row kirjoitti: Ti 21.11.2023 18:16 En ole kyllä aerosuksesta kuullut, mutta kuvien perusteella voisin veikata, että ovat samoja pusseja kuin muutkin halpikset. Ostin saman näköiset reilu vuosi sitten ebaysta hintaan 300€/pari. Näppituntumalta ja ulkonäöltään olivat ihan asiallisen näköiset. En havainnut setissä mitään moitittavaa noin silmämääräisesti. Ovat nyt olleet ajossa n. vuoden ja n. 20tkm, joten kestotesti on kesken.
Kiitos vastauksestasi.Löysin Aerosus sivut ihan sattumalta, kovin asialliselta näyttää. Kyllä nuo pussit alkoi kiinnostamaan kun noinkin edullliset ja lupaavat 2 vuoden jonkinlaisen takuun :)
Asennuskaan ei liene sen kummempi kuin muillakaan merkeillä...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aerosus oli ainakin vielä muutama vuosi sitten p*ska, mutta enpä ole mikään nykylaatua arvioimaan.
wiimax.fi
mattiaatami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 22.07.2016 15:18

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja mattiaatami »

dealer kirjoitti: Ti 21.11.2023 20:25 Aerosus oli ainakin vielä muutama vuosi sitten p*ska, mutta enpä ole mikään nykylaatua arvioimaan.
Hyvä tietää, kiitos :)
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja T-Row »

dealer kirjoitti: Ti 21.11.2023 20:25 Aerosus oli ainakin vielä muutama vuosi sitten p*ska, mutta enpä ole mikään nykylaatua arvioimaan.
Eli onko käyttöikä lyhyt vai millä tavalla paskaa? Kuinka kauan ovat kestäneet?
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 387
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Tällä hetkellä on halvimmat pussit reilu 200.-/pari ja niiden mukana tulee asennustyökalu jolla sen pussin saa asennettua oikeaan asentoon.
Niiden laatuun en ota kantaa, voi olla ihan hyviä tai sitten ei...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eivät kestäneet, ja osa oli jo uutena vuotavia. Vuotavia tuli ilmi kahdessa autossa työpaikallanikin, kun oli tulla riitaa asiakkaan kanssa. Meillä oli tutkittu että pussi(t) vuotaa, asiakas halusi säästää ja tilasi itse pussit ja vaihdatti meillä. Perä ei lakannutkaan laskeutumasta ja tietysti syyttävä sormi osoitti meitä, ja sitten kun varmistui että vika oli asiakkaan hankkimissa osissa ei edelleenkään olisi haluttu ymmärtää, että työstä pitää maksaa korjaamolle johtui se sitten auton viasta tai itse hankituista heikkolaatuisista osista.
Tosin nuo oli 212:ia.
Kokeilkaa ihmeessä niitä halvimpiakin, niin saadaan kokemuksia. Kenties ovat aivan kelvollisia ja hintaero on hurja laadukkaaksi tiedettyyn. Onhan tuossa jo T-Rowilla vuoden kokemus, tosin pussien merkistä ei tietoa ?

Omassa S211 270CDI -04 on takana Arnottin pussit, edellinen omistaja asennuttanut joskus joitain vuosia ennen kun ostin auton meille, se on nyt ollut meillä noin 6 vuotta / 100000 kilometriä. Perä ei laskeudu yhtään vaikka seisoo joskus viikkoja pakkasessa, eikä ole ikinä ollut mitään häiriötä jousituksessa. Yhden kerran olen vaihtanut kompuran imuletkut ja suodattimen, samalla kun käytin puskuria irti asentaessani ajovaloihin uudet projektorit, ehkä 4 vuotta sitten. Eteen laitoin aikoinaan madallusjouset ja laskin perää Starilla.
Varmasti joutuu itsekin miettimään mitä sitten tekisi, jos tuosta pussit hajoaa, kun autolla ei enää ole mitään rahallista arvoa. Varsinkin kun sille ei ole enää välttämätöntä tarvetta, oikeastaan pysynyt itsellä lähinnä sen vuoksi kun on niin murheeton ja mukava ajopeli ja myydessä ei saisi mitään ... oli taannoin kuukauden ajossa ja nyt taas seisonnassa.
wiimax.fi
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S211 ilmajousi

Viesti Kirjoittaja T-Row »

https://www.ebay.com/itm/402886301997

Tälläiset olivat ne jotka tilasin, eli täysin merkittömät. Hintakin näyttää halventuneen, koska tilatessa ovat maksaneet minulle n. 270€/pari. Minullakin tosiaan auton kunto on sitä luokkaa, että pohjaan on pitänyt hitsata uusia pultteja sojottamaan pystyyn, jotta saa pohjamuovit pysymään paikallaan. Ihan tietoisesti tilasin halvimmat jotka rahalla saa, koska autolla mennään nyt vuosi kerrallaan ja odotellaan milloin pohjapellin ja helmojen vakavat ruostevauriot alkavat leviämään oikeasti tähdellisiin rakenteisiin korissa.

Se muuten tuli itsellä vielä mieleen, että onko Arnottien käyttöiästä minkäänlaista kokemusta kellään muulla? Se on käynyt foorumilta selväksi, että pitkäikäisiä ovat, mutta ovatko jopa ikuisia? Jos jollakin on Arnott alkanut vuotamaan, niin millä kilometreillä?
Vastaa Viestiin