w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
Hei,
Mistä seuraava ongelma voisi johtua. Auto menee vikatilaan ( eli esp valo syttyy päälle ja kaasupoljin ei enää reagoi) kun kaasupolkimen päästää ylös ja jarruttaa. Jos kaasupoljinta ei päästä täysin ylös ( eli kierroksia on vielä koneessa) ja jarruttaa auto ei mene vikatilaan (eli esp valo ei syty). Vikatilasta pääsee eroon siten, että sammuttaa ja uudelleenkäynnistää moottorin. Otsikossa mainittuja vikakoodeja ei pysty nollaamaan vikakoodinlukijalla.
Mistä seuraava ongelma voisi johtua. Auto menee vikatilaan ( eli esp valo syttyy päälle ja kaasupoljin ei enää reagoi) kun kaasupolkimen päästää ylös ja jarruttaa. Jos kaasupoljinta ei päästä täysin ylös ( eli kierroksia on vielä koneessa) ja jarruttaa auto ei mene vikatilaan (eli esp valo ei syty). Vikatilasta pääsee eroon siten, että sammuttaa ja uudelleenkäynnistää moottorin. Otsikossa mainittuja vikakoodeja ei pysty nollaamaan vikakoodinlukijalla.
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
mitähän kyseiset vikakoodit ovat, noinniinkuin selitystekstiltään?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
C1700: The CAN communication of the engine control module is faulty
C1707: Cruise control: Consequential fault. Process first of all all the other stored fault codes
C1510: Fault in CAN communication with control unit N63/ (DTR control module)
C1024: CAN communication with the engine system is faulty.
C1707: Cruise control: Consequential fault. Process first of all all the other stored fault codes
C1510: Fault in CAN communication with control unit N63/ (DTR control module)
C1024: CAN communication with the engine system is faulty.
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
Hmm, väylävikoja. Mitä koodeja muissa yksiköissä kuten esim moottorinohjauksessa on? Onko autossa siis Distronic eli etäisyystutka, kai 203:n on sellaisen saanut?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
vikakoodi ainakin tulee distronicin kanssa kommunikoinnin puutteesta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
Muita vikakoodeja ei ole ja autossa ei ole etäisyystutkaa. Vielä tuohon vikaan liittyen. Se alkaa ilmetä silloin, kun auton kone lämpenee. Esim. tänään huomasin sen, että kylmällä koneella vikaa ei ilmene ( mutta nuo 4 vikakoodia kuitenkin ovat edelleen olemassa ja niitä ei saa resetoiduksi).
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
Outoa tässä viassa on todellakin se, että vikavalo (esp) syttyy ( sekä moottori menee limp tilaan) kun kaasu on ylhäällä ja jarrutta mutta vikavalo ei syty, jos kaasun pitää päälla ja jarrutaa. Nyt tietenkin voisi ajatella että kaasupolkimen anturissa on jotakin ongelmaa mutta siihen ei pitäisi kyllä sitten liittyä jarrut (tosin täytyy kokeilla vielä niin, että päästää kaasupolkimen ylös kun moottori on lämmennyt tarpeeksi.
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
no jos autossa ei ole DTR:ää mutta testeri sellsisesta ilmoittaa niin testeri vaihtoon, ehkä sieltä löytyy se oikeankin koodi. Samalla voisi sitten katsoa mitkä ovat olosuhdetiedot kun vika tulee päälle. Onhan sulakkeet ja ESPiyksikön liitin tarkistettu (jos vika 'päällä' mutta valo ei syty, on jotain staattisempaakin vialla). Onko autolle tehty jotain toimenpiteitä ennenkuin vika alkoi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
Minkä laitteen vikakoodeja nuo on, ESP:n? Ja mikä testeri, kaikki testerit ei osaa niitä nollata. Eli ovatko oikeasti päällä olevia vai tallennettuja vaikuttaa kanssa. Jos jatkuvasti tulee ESP:ltä oikeasti CAN ongelmia, niin yksikön maadoitus/virransaanti ensin tutkintaan, jos akussa on virtaa kuitenkin ja lataus toimii. Sen jälkeen kokeilisin suoraan toisella yksiköllä, jos tuossa on helppo ja halpa osa (Ei siis esim. sisäänrakennettu ABS-pumpussa, kuten joissan on.)
Ei kait 203:sessa ole ollut DTR:ää edes?
Ei kait 203:sessa ole ollut DTR:ää edes?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: w203 esp virhekoodit (C1700,C1701,C1510,C1024)
Joo ne on ESP:n vikakoodeja.Testerinä on XTOOL (Model P804) (joku kiinalainen vehje, tosin ne taitaa kaikki olla Kiinassa valmistettuja). Ne on tallennettuja ( tai ainakin perässä lukee stored tai MIL ON&stored). Jos se on CAN ongelma, niin miksi
vikavalo (esp) syttyy ( sekä moottori menee limp tilaan) kun kaasu on ylhäällä ja jarrutta mutta vikavalo ei syty, jos kaasun pitää päälla ja jarrutaa. Niin voihan tosiaankin se ESP ohjausmoduuli olla vahingoittunut (varsinkin kun vika alkaa ilmetä kun moottori lämpenee --> mahdollisesti jonkun komponentin vastusarvo muuttuu moottorin lämmetessä)
vikavalo (esp) syttyy ( sekä moottori menee limp tilaan) kun kaasu on ylhäällä ja jarrutta mutta vikavalo ei syty, jos kaasun pitää päälla ja jarrutaa. Niin voihan tosiaankin se ESP ohjausmoduuli olla vahingoittunut (varsinkin kun vika alkaa ilmetä kun moottori lämpenee --> mahdollisesti jonkun komponentin vastusarvo muuttuu moottorin lämmetessä)