Savuttelee välillä aikamoisesti kiihdyttäessä.
Siihen kuulemma auttaa kun ottaa sen pakokaasun kierrätyksen pois,
mutta täytyykö se venttiili jättää. Otin vain sen venttiilille tulevan ohjausletkun irti
niin ei savuttanut mutta meni vikatilaan kone. Otetaanko se väliputki vaan irti
siitä pakosarjan ja venttiilin välistä ja sitten tulpataan se pakosarjan
reikä ja jätetään venttiili silleen ja reikä auki ?
W210 E290TD Savutus
W210 E290TD Savutus
Pekka M.
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Re: W210 E290TD Savutus
Varsinaisesta asiasta ei mitään tietoa, mutta silmiin pisti allekirjoituksessasi käytetty muoto mallimerkinnöistä. Mallisarjojen nimityshän muutettiin 1993, mutta sitä ei käytetä takautuvasti. Eli esim. 1992 3,2-l. bensamoottorilla varustettu W124-farmaria ei kutsuta TE 320:ksi, vaan sanotaan ihan entiseen malliin reilusti 320 TE.
Samoin; onko 1981 250:eesi asennettu jälkikäteen ruisku? Alunperinhän sitä ei saanut kuin kaasuttimella, josta mallimerkintänä pelkkä "250". Mutta mikäli ruutta on rakennettu M123:n kylkeen, niin kuulisin asiasta mielelläni lisää.
Tämä ei siis ole mikään kettuiluviesti, vaan ajattelin mainita asiasta ihan luettavuuden takia ja yleiseksi tiedoksi. Mikäli tämä ei ollut sopiva paikka, moderaattorit siirtäkööt viestini sopivampaan paikkaan.
Samoin; onko 1981 250:eesi asennettu jälkikäteen ruisku? Alunperinhän sitä ei saanut kuin kaasuttimella, josta mallimerkintänä pelkkä "250". Mutta mikäli ruutta on rakennettu M123:n kylkeen, niin kuulisin asiasta mielelläni lisää.
Tämä ei siis ole mikään kettuiluviesti, vaan ajattelin mainita asiasta ihan luettavuuden takia ja yleiseksi tiedoksi. Mikäli tämä ei ollut sopiva paikka, moderaattorit siirtäkööt viestini sopivampaan paikkaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W210 E290TD Savutus
Oiskohan nyt oikein ?
Hiukan noi merkinnät on hakusassa, mutta korjaamallahan niistä seleviää
Tai tutkimalla vanhoja rekisteriotteita yms....
Kyllä siinä laitteessa tais olla juuttuvakurkkuinen, muuten oli kyllä
oiva peli.
Hiukan noi merkinnät on hakusassa, mutta korjaamallahan niistä seleviää

Tai tutkimalla vanhoja rekisteriotteita yms....
Kyllä siinä laitteessa tais olla juuttuvakurkkuinen, muuten oli kyllä
oiva peli.
Pekka M.
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Vastausta
No itse otin EGR:n pois päältä kanssa, ja ainakin omassa kiesissä systeemi on sellainen että turbon päältä lähtee kierrätyksen putki, ja sen alkupäässä (käytännössä turbon päällä) on ilmakello, joka kytkee kierrätyksen päälle ja pois, kytkeminen toimii alipaineella, ja siksi kellon päälle tuleekin alipaineletku, tuon letkun tukkimalla (esim. 8 mm kierteet 10 mm pultista, eli kanta pois ja kierteet letkun sisälle) jää EGR koko ajaksi pois päältä.
Tämä on yksinkertaisin tapa, ei tarvitse purkaa mitään, ja kierrätyksen saa takaisin päälle jos tarvii (miksi ihmeessä)
Tämä on yksinkertaisin tapa, ei tarvitse purkaa mitään, ja kierrätyksen saa takaisin päälle jos tarvii (miksi ihmeessä)

Kokeillaan
Kokeilin tuota mutta en tukkinut sitä alipainetta ja aattelin kans että
karkaako siitä alipaineet, koska kone meni vikatilaan eikä ottanu kuin
sen 3000 kierrosta. Letkukiinni ja autosta virrat pois ja taas mentiin.
Täytyy kokkeilla vielä ja tukkia se alipaine letku. Sittenhän tietää
kummasta se vikatila johtuu alipaineen karkaamisesta vai jostain muusta
anturista joka tietää ettei venttiili aukee? Kerron huomenna kuinka kävi.
karkaako siitä alipaineet, koska kone meni vikatilaan eikä ottanu kuin
sen 3000 kierrosta. Letkukiinni ja autosta virrat pois ja taas mentiin.
Täytyy kokkeilla vielä ja tukkia se alipaine letku. Sittenhän tietää
kummasta se vikatila johtuu alipaineen karkaamisesta vai jostain muusta
anturista joka tietää ettei venttiili aukee? Kerron huomenna kuinka kävi.
Pekka M.
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
letkun tukkiminen
Kyllä se oli siitä ruuvinpuutteesta kiinni, eli on aika tarkka alipainevahti
kun huomas sen yhden letkun olevan irti kun alipaineet karkas.
Nyt on Ruuvi letkun päässä ja kone ei enää savuta eikä
mene vikatilaankaan, kehtaa kiihdytellä kaasupohjassa taas.
kun huomas sen yhden letkun olevan irti kun alipaineet karkas.
Nyt on Ruuvi letkun päässä ja kone ei enää savuta eikä
mene vikatilaankaan, kehtaa kiihdytellä kaasupohjassa taas.
Pekka M.
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )